#6
aldek pisze:cardamon dobrze mówi.
Jeśli jednak to gt, to pewnie musi mieć szerokość mufy (nie długość osi) 73 mm. Czyli rozmiar 73/113 - taki zwykle daje w swoich rdzewiakach, i bangla.
Gwint angielski.

BB-UN 54 lub BB-UN 55 to suport klasy lx. W miarę lekki, i wytrzymały
Aldek, a gdzie tu się Cardamon wypowiada?:)
Lodzermensch

#17
Musisz uzyskać linie 47,5 lub 50mm na korbie kombinując z suportami.
Jak chcesz zwiększyć o np. 2,5mm to musisz mieć oś 5 mm dłuższą, albo dać podkładkę 2.5mm od hollowtech 2 z prawej strony tylko wtedy cała korba przesuwa się o 2,5mm w prawo.
Tutaj masz lekturę jak to zrobić: http://porady.bikeboard.p...inii-lancucha:1
Jak nie masz kombinowanej piasty, kasety czy fula z niesymetrycznym wahaczem to LLT sie nie przejmujesz.
Jak dotąd nigdy ta metoda mnie nie zawiodła i to nawet na chińskich korbach.
Nie powiedziałem czy 47.5 czy 50 i na to musisz sam sobie odpowiedzieć czy jeździsz na młynku czy blacie więcej. Jak nie będziesz miał opon większych niż 2.1 to ja bym dał 47,5.

Z techdocsa stx wychodzi że musisz mieć oś bb-un52-e 113mm dla 50mm
Dobieranie łańcucha pod ramę na oko "bo w tych gt były..." na nic sie nie zda bo to korba decyduje o długości osi a nie rama. Pod rame dobierasz gwint (bsa czy włoski) oraz szerokość mufy.

Radze sie przyłożyć bo te 2,5mm czuć jadąc i u mnie poprawka z 45 na 47,5 przy napędzie 2x8 przyniosła bardzo duże efekty.

#21
Panowie, a w którą stronę odkręca się suport ?
:shock: to nie przystoi na tym forum ;-)
Jest tak jak sztopi powiedział ale:
Odkręcasz od lewej strony najpierw
Nie bierz sie za to bez klucza min 20cm no chyba że jesteś napakowany.
Klucz trzymaj tak aby był głęboko wsadzony i nie wypadł, zależy jaki masz bo można przykręcić klucz śrubą m8 drobnozwojową.
Jak nie dasz tak rady to rozpisze sie o miksturach i przedłużkach.

#22
aby zablokować klucz , zeby sie nie osuwał wystarczy zapiąć przelotowo zapinke od koła :lol: panie Hubercik !!!

Poza tym od lewej strony ??? wszystkie ?? zastanów sie bo są pakiety Shimano które maja miski plastykowe z lewej i lepiej jest zacząć od prawej bo jest stalowa , a póżniej lewa ładnie wyjdzie , bo jak upierdzielisz plastykową to strata jest od razu.

były też pakiety odwrotne, czyli całość z miską była od lewej wkręcana .
www.velotech.pl

#23
Ja zapinam zacisk od koła tak jak mówisz i nawet nauczyłem tego trzech serwisantów w Poznaniu jak z balansem latałem :lol: ale nie napisałem tego bo nie każdy suport ma pustą oś.
Ja zaczynam od plastikowej zawsze bo jest jak nalać mikstury pod prawy gwint jak jest zapieczone.
Na odwrotny jeszcze nie trafiłem, za krótko żyje.
Imo plastikowa lewa miska to badziew pękający i jeszcze trzeba spiłowywać kołnierzyk na niej jak sie daje podkładke z prawej strony do korekty lini łańcucha.

#27
Hubert.... sruba jest do suportu ok ale musi być bardzo długa ...

żeby uczyć jak trzeba, wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką , której gwit idealnie pasuje do osi wkładu suportu, .
Ucinamy taką oske w połowie, do nakrętki jaka jest w komplecie z oska dospawamy pręciki i wieksza podkładke jako blokade i przyrząd gotowy

Ja mma takie i sprawuja sie od lat idealnie

moze zrobie foto jak mnie najdzie chętka


Hubert,,, nie pisz ze wszystko pęka , to tylko sprawa nieumiejętnego rozpoznania i zaczęcia od plastyku .

Ostatnio włąśnie rozbierałem cudaka takiego , próbowałem plastyk...nie idzie , odkreciłem od prawej i plastyk lekko wyszedł.

Miski zacierają sie od wewnątrz też , nie tylko na gwincie
www.velotech.pl

#28
żeby uczyć jak trzeba, wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką , której gwit idealnie pasuje do osi wkładu suportu, .
Ucinamy taką oske w połowie, do nakrętki jaka jest w komplecie z oska dospawamy pręciki i wieksza podkładke jako blokade i przyrząd gotowy
Dzięki ja tego nie znałem i taka os gdzieś mam. Patent bardzo fajny i zrobię sobie takie coś.
Hubert,,, nie pisz ze wszystko pęka , to tylko sprawa nieumiejętnego rozpoznania i zaczęcia od plastyku .
Ja umiem się obchodzić i mi nic nie pękło jak dotąd ale wykręcałem takie w trzech częściach ( nie pękły przy wykręcaniu)