Witam. Jak mam dobrać suport do nowo zakupionej ramy GT ? Wiecie może jaki tam był montowany fabrycznie ? Chodzi mi o parametry jaki musu mieć, żeby wszystko działało OK.
Chodzi o ta ramę oczywiście: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=5393&start=0
#2
Znaczy do korby STX ? 110-113 w zależności od obranej linii łańcucha.
Sztycę masz 26,6mm to pewnie rura podsiodłowa 28,6mm. Dałbym suport 110.
Sztycę masz 26,6mm to pewnie rura podsiodłowa 28,6mm. Dałbym suport 110.
#3
STX RC dokładnie.veng pisze:Znaczy do korby STX
Tak.veng pisze:Sztycę masz 26,6mm
Skok gwintu i średnica jakie ?
#5
cardamon dobrze mówi.
Jeśli jednak to gt, to pewnie musi mieć szerokość mufy (nie długość osi) 73 mm. Czyli rozmiar 73/113 - taki zwykle daje w swoich rdzewiakach, i bangla.
Gwint angielski.
BB-UN 54 lub BB-UN 55 to suport klasy lx. W miarę lekki, i wytrzymały
Jeśli jednak to gt, to pewnie musi mieć szerokość mufy (nie długość osi) 73 mm. Czyli rozmiar 73/113 - taki zwykle daje w swoich rdzewiakach, i bangla.
Gwint angielski.
BB-UN 54 lub BB-UN 55 to suport klasy lx. W miarę lekki, i wytrzymały
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#6
Aldek, a gdzie tu się Cardamon wypowiada?:)aldek pisze:cardamon dobrze mówi.
Jeśli jednak to gt, to pewnie musi mieć szerokość mufy (nie długość osi) 73 mm. Czyli rozmiar 73/113 - taki zwykle daje w swoich rdzewiakach, i bangla.
Gwint angielski.
BB-UN 54 lub BB-UN 55 to suport klasy lx. W miarę lekki, i wytrzymały
Lodzermensch
#11
zmierz raz jeszcze, bardzo proszę. Pierwszy raz widze stalowe gt sprzed 96 r., z mufą 68.
Długość osi 110 lub 113.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#12
Aldek może to rama jest jednak ciut nowsza ?
#13
Napisy al terra wyginęły chyba w 95. Tzn. model 96 ich już nie ma. Miałem parę gt z 96 r., i tyż było jeszcze 73.
Diabli ich tam wiedzą, zresztą
Diabli ich tam wiedzą, zresztą
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#14
#15
żesz w mordę
Zazdraszczam o tyle, że jakieś 90 proc. suportów, które są w handlu/obiegu, jest na fufę 68. Więc masz problem z bańki.
Zazdraszczam o tyle, że jakieś 90 proc. suportów, które są w handlu/obiegu, jest na fufę 68. Więc masz problem z bańki.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#17
Musisz uzyskać linie 47,5 lub 50mm na korbie kombinując z suportami.
Jak chcesz zwiększyć o np. 2,5mm to musisz mieć oś 5 mm dłuższą, albo dać podkładkę 2.5mm od hollowtech 2 z prawej strony tylko wtedy cała korba przesuwa się o 2,5mm w prawo.
Tutaj masz lekturę jak to zrobić: http://porady.bikeboard.p...inii-lancucha:1
Jak nie masz kombinowanej piasty, kasety czy fula z niesymetrycznym wahaczem to LLT sie nie przejmujesz.
Jak dotąd nigdy ta metoda mnie nie zawiodła i to nawet na chińskich korbach.
Nie powiedziałem czy 47.5 czy 50 i na to musisz sam sobie odpowiedzieć czy jeździsz na młynku czy blacie więcej. Jak nie będziesz miał opon większych niż 2.1 to ja bym dał 47,5.
Z techdocsa stx wychodzi że musisz mieć oś bb-un52-e 113mm dla 50mm
Dobieranie łańcucha pod ramę na oko "bo w tych gt były..." na nic sie nie zda bo to korba decyduje o długości osi a nie rama. Pod rame dobierasz gwint (bsa czy włoski) oraz szerokość mufy.
Radze sie przyłożyć bo te 2,5mm czuć jadąc i u mnie poprawka z 45 na 47,5 przy napędzie 2x8 przyniosła bardzo duże efekty.
Jak chcesz zwiększyć o np. 2,5mm to musisz mieć oś 5 mm dłuższą, albo dać podkładkę 2.5mm od hollowtech 2 z prawej strony tylko wtedy cała korba przesuwa się o 2,5mm w prawo.
Tutaj masz lekturę jak to zrobić: http://porady.bikeboard.p...inii-lancucha:1
Jak nie masz kombinowanej piasty, kasety czy fula z niesymetrycznym wahaczem to LLT sie nie przejmujesz.
Jak dotąd nigdy ta metoda mnie nie zawiodła i to nawet na chińskich korbach.
Nie powiedziałem czy 47.5 czy 50 i na to musisz sam sobie odpowiedzieć czy jeździsz na młynku czy blacie więcej. Jak nie będziesz miał opon większych niż 2.1 to ja bym dał 47,5.
Z techdocsa stx wychodzi że musisz mieć oś bb-un52-e 113mm dla 50mm
Dobieranie łańcucha pod ramę na oko "bo w tych gt były..." na nic sie nie zda bo to korba decyduje o długości osi a nie rama. Pod rame dobierasz gwint (bsa czy włoski) oraz szerokość mufy.
Radze sie przyłożyć bo te 2,5mm czuć jadąc i u mnie poprawka z 45 na 47,5 przy napędzie 2x8 przyniosła bardzo duże efekty.
#21
to nie przystoi na tym forumPanowie, a w którą stronę odkręca się suport ?
Jest tak jak sztopi powiedział ale:
Odkręcasz od lewej strony najpierw
Nie bierz sie za to bez klucza min 20cm no chyba że jesteś napakowany.
Klucz trzymaj tak aby był głęboko wsadzony i nie wypadł, zależy jaki masz bo można przykręcić klucz śrubą m8 drobnozwojową.
Jak nie dasz tak rady to rozpisze sie o miksturach i przedłużkach.
#22
aby zablokować klucz , zeby sie nie osuwał wystarczy zapiąć przelotowo zapinke od koła panie Hubercik !!!
Poza tym od lewej strony ??? wszystkie ?? zastanów sie bo są pakiety Shimano które maja miski plastykowe z lewej i lepiej jest zacząć od prawej bo jest stalowa , a póżniej lewa ładnie wyjdzie , bo jak upierdzielisz plastykową to strata jest od razu.
były też pakiety odwrotne, czyli całość z miską była od lewej wkręcana .
Poza tym od lewej strony ??? wszystkie ?? zastanów sie bo są pakiety Shimano które maja miski plastykowe z lewej i lepiej jest zacząć od prawej bo jest stalowa , a póżniej lewa ładnie wyjdzie , bo jak upierdzielisz plastykową to strata jest od razu.
były też pakiety odwrotne, czyli całość z miską była od lewej wkręcana .
#23
Ja zapinam zacisk od koła tak jak mówisz i nawet nauczyłem tego trzech serwisantów w Poznaniu jak z balansem latałem ale nie napisałem tego bo nie każdy suport ma pustą oś.
Ja zaczynam od plastikowej zawsze bo jest jak nalać mikstury pod prawy gwint jak jest zapieczone.
Na odwrotny jeszcze nie trafiłem, za krótko żyje.
Imo plastikowa lewa miska to badziew pękający i jeszcze trzeba spiłowywać kołnierzyk na niej jak sie daje podkładke z prawej strony do korekty lini łańcucha.
Ja zaczynam od plastikowej zawsze bo jest jak nalać mikstury pod prawy gwint jak jest zapieczone.
Na odwrotny jeszcze nie trafiłem, za krótko żyje.
Imo plastikowa lewa miska to badziew pękający i jeszcze trzeba spiłowywać kołnierzyk na niej jak sie daje podkładke z prawej strony do korekty lini łańcucha.
#24
Jak nie ma pustej osi, to dajesz śrubę od korb, pod nią jakąś podkładkę dużą i dokręcasz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#25
przedziurawiona zakrętka od słoika dobrze się sprawdza - nie dość że klucz do suportu dociska to jeszcze zabezpiecza przed zsunięciem się klucza płaskiego z klucza do suportufocker pisze:pod nią jakąś podkładkę dużą
#26
Wiem ale najpierw to trzeba miec dobrą śrubę bo przy moim kluczu zwykła śruba jest za krótka.
Albo takie coś marki pedros
Albo takie coś marki pedros
#27
Hubert.... sruba jest do suportu ok ale musi być bardzo długa ...
żeby uczyć jak trzeba, wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką , której gwit idealnie pasuje do osi wkładu suportu, .
Ucinamy taką oske w połowie, do nakrętki jaka jest w komplecie z oska dospawamy pręciki i wieksza podkładke jako blokade i przyrząd gotowy
Ja mma takie i sprawuja sie od lat idealnie
moze zrobie foto jak mnie najdzie chętka
Hubert,,, nie pisz ze wszystko pęka , to tylko sprawa nieumiejętnego rozpoznania i zaczęcia od plastyku .
Ostatnio włąśnie rozbierałem cudaka takiego , próbowałem plastyk...nie idzie , odkreciłem od prawej i plastyk lekko wyszedł.
Miski zacierają sie od wewnątrz też , nie tylko na gwincie
żeby uczyć jak trzeba, wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką , której gwit idealnie pasuje do osi wkładu suportu, .
Ucinamy taką oske w połowie, do nakrętki jaka jest w komplecie z oska dospawamy pręciki i wieksza podkładke jako blokade i przyrząd gotowy
Ja mma takie i sprawuja sie od lat idealnie
moze zrobie foto jak mnie najdzie chętka
Hubert,,, nie pisz ze wszystko pęka , to tylko sprawa nieumiejętnego rozpoznania i zaczęcia od plastyku .
Ostatnio włąśnie rozbierałem cudaka takiego , próbowałem plastyk...nie idzie , odkreciłem od prawej i plastyk lekko wyszedł.
Miski zacierają sie od wewnątrz też , nie tylko na gwincie
#28
Dzięki ja tego nie znałem i taka os gdzieś mam. Patent bardzo fajny i zrobię sobie takie coś.żeby uczyć jak trzeba, wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką , której gwit idealnie pasuje do osi wkładu suportu, .
Ucinamy taką oske w połowie, do nakrętki jaka jest w komplecie z oska dospawamy pręciki i wieksza podkładke jako blokade i przyrząd gotowy
Ja umiem się obchodzić i mi nic nie pękło jak dotąd ale wykręcałem takie w trzech częściach ( nie pękły przy wykręcaniu)Hubert,,, nie pisz ze wszystko pęka , to tylko sprawa nieumiejętnego rozpoznania i zaczęcia od plastyku .
#29
lub po prostu śrubę 8x1 odpowiedniej długościPiotr pisze:wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką
#30
jak jestkuba84 pisze:lub po prostu śrubę 8x1 odpowiedniej długościPiotr pisze:wystarczy zakupić oske starego typu przedniego koła cienką