Świetnie wygląda.
Gratulację.
Czym traktowałeś ostatecznie ramę?
#32
Bardzo ładny rower, malowanie podkreśla klasyczną budowę ramy. Troszeczkę rudej jednak zostało na odpryskach
Gratuluję właściwego podejścia do sprawy i chęci przywrócenia rowerowi jego pierwotnego blasku
Gratuluję właściwego podejścia do sprawy i chęci przywrócenia rowerowi jego pierwotnego blasku
#33
to sie nazywa SPOJNOSC
panie Hubercie i wcale nie musi byc wszystko na lx
panie Hubercie i wcale nie musi byc wszystko na lx
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#34
No nie musi na lx coś nowego malowanie cudowne suntour też mi się podoba. Ładny rower.
Ja mam mix xtr slx lx xt
Ja mam mix xtr slx lx xt
#35
kulki do bębenka to takie same jak w każdym wolnobiegu i większości pedałow,
możesz coś starego wyciągnąć.
a łańcuch hg-50 shitmano
lub dobierz kmc z7 z8 - większy wybór nikle i td.
ładnie
pozdro
możesz coś starego wyciągnąć.
a łańcuch hg-50 shitmano
lub dobierz kmc z7 z8 - większy wybór nikle i td.
ładnie
pozdro
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#36
Dzięki za wsparcie. Pozytywne opinie mobilizują do dalszej pracy.
Przy ramie jeszcze nic nie zrobiłem. Zajmę się nią po powrocie z wypadu rowerowego. Narazie przymalowałem korozję fosolem i umyłem z grubsza. Prawdopodobnie mostek i kierownica trafi do proszku a rama zostanie podmalowana ręcznie.
Wszystko w rowerze pozostało oryginalne poza pancerzami. Stare były lekko skorodowane, wyczuwalny był znaczny opór. Niestety nie dostałem 5mm przerzutkowego i 6mm hamulcowego. Trafiły tam sprawdzone Jagwire. Oryginalne pozostały linki wieszaków hamulców - ale są dość zniszczone, więc pewnie poszukam nowych.
Mieszanka LX i DX z tego co znalazłem w necie jest oryginalna.
Bardzo podoba mi się to siodło - ma niestety lekkie przytarcia skóry - tymczasowo zakleiłem to izolacją. Czy jest jakaś sprawdzona metoda naprawy przetarć takiej powłoki?
Rower jest bardzo krótki i przez to zwrotny i zwinny. Napewno geometria wymaga przyzwyczajenia.
Odnośnie kulek to znalazłem
to . 3,175mm będzie odpowiednie? Wstawiłbym komplet przy kolejnym serwisie - narazie myślę, że brak jednej kulki nie zaszkodzi. Przy rozbieraniu bębenka miałem spory kłopot ze zdjęciem metalowego kołnierza uszczelniającego. Długo się z tym męczyłem starając się robić to delikatnie - ostatecznie wyszedł cały pognieciony - raczej pierdoła, ale jednak martwi - macie na niego sposoby?
Przy ramie jeszcze nic nie zrobiłem. Zajmę się nią po powrocie z wypadu rowerowego. Narazie przymalowałem korozję fosolem i umyłem z grubsza. Prawdopodobnie mostek i kierownica trafi do proszku a rama zostanie podmalowana ręcznie.
Wszystko w rowerze pozostało oryginalne poza pancerzami. Stare były lekko skorodowane, wyczuwalny był znaczny opór. Niestety nie dostałem 5mm przerzutkowego i 6mm hamulcowego. Trafiły tam sprawdzone Jagwire. Oryginalne pozostały linki wieszaków hamulców - ale są dość zniszczone, więc pewnie poszukam nowych.
Mieszanka LX i DX z tego co znalazłem w necie jest oryginalna.
Bardzo podoba mi się to siodło - ma niestety lekkie przytarcia skóry - tymczasowo zakleiłem to izolacją. Czy jest jakaś sprawdzona metoda naprawy przetarć takiej powłoki?
Rower jest bardzo krótki i przez to zwrotny i zwinny. Napewno geometria wymaga przyzwyczajenia.
Odnośnie kulek to znalazłem
to . 3,175mm będzie odpowiednie? Wstawiłbym komplet przy kolejnym serwisie - narazie myślę, że brak jednej kulki nie zaszkodzi. Przy rozbieraniu bębenka miałem spory kłopot ze zdjęciem metalowego kołnierza uszczelniającego. Długo się z tym męczyłem starając się robić to delikatnie - ostatecznie wyszedł cały pognieciony - raczej pierdoła, ale jednak martwi - macie na niego sposoby?
#37
Jagwire w takim sprzeciekapelusznik pisze:Niestety nie dostałem 5mm przerzutkowego i 6mm hamulcowego. Trafiły tam sprawdzone Jagwire
odezwij sie do Himayera zdaje sie ,ze ma linki z pancerzami Epokowe Shimano
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#39
U Jasia na alle są zestawy pancerz+linka Shimano SLR, pancerze przerzutkowe też ma (tylko w kwestii końcówek do pancerza SLR jestem znakiem zapytania, bo potrzebne są większe niż zwykle obecnie stosowane). Linki i pancerze starego Suntoura też ma.
#40
Myślałem, że to dobre linki - w sklepie nie mają shimano a na alle nie szukałem.
To nawet nie piszę jakie założyłem zaciski;) - wrócą oryginalne - tylko muszę wykombinować gdzie je pochromować.
Mówicie o tym?
http://allegro.pl/komplet-linek-shimano ... 33634.html
To nawet nie piszę jakie założyłem zaciski;) - wrócą oryginalne - tylko muszę wykombinować gdzie je pochromować.
Mówicie o tym?
http://allegro.pl/komplet-linek-shimano ... 33634.html
#41
tutaj kupowałempolonezGLE pisze:U Jasia na alle są zestawy pancerz+linka Shimano SLR, pancerze przerzutkowe też ma (tylko w kwestii końcówek do pancerza SLR jestem znakiem zapytania, bo potrzebne są większe niż zwykle obecnie stosowane). Linki i pancerze starego Suntoura też ma.
http://allegro.pl/komplet-koncowek-panc ... 33427.html
#42
Kapelusznik, tu nie chodzi o to, że Jagwire to szajs i syf, tylko rocznikowo do Twojego roweru niezbyt pasują. Linki, pancerze i inne akcesoria pod tą marką pojawiły się u nas pod koniec lat 90tych i - przynajmniej wtedy - zbierały pochlebne opinie. Też ich używałem.
Na forum retroMTB wytkną Ci zbyt nowoczesne siodło czy inny szpej, tu wszystko ma grać rocznikowo
Na forum retroMTB wytkną Ci zbyt nowoczesne siodło czy inny szpej, tu wszystko ma grać rocznikowo
#43
Linki SLR były oryginalnie - więc zamówie te z allegro, sprzedawca ma jeszcze oryginalne zaciski i kilka fajnych rzeczy:).
Tylko przerzutkowe musze znalezc jeszcze.
Jesteście w stanie ustalić jaki to rocznik rowera? Troche szukałem ale na nic konkretnego nie trafilem.
Jeszcze taka kwestia ogólna do rozważenia - przykładowo zaciski. Oryginalne mają konstrukcję która zdziera metal z ramy przy dokręcaniu (brak podkładek). Współczesne zaciski na imbus są bezpieczne i do tego lekkie. Czy w ramach ochrony ramy nie warto odstąpić lekko od poprawności?
Oczywiście też jestem za 100% oryginałem i na szczęscie tutaj jest to tylko kwestia detali.
Tylko przerzutkowe musze znalezc jeszcze.
Jesteście w stanie ustalić jaki to rocznik rowera? Troche szukałem ale na nic konkretnego nie trafilem.
Jeszcze taka kwestia ogólna do rozważenia - przykładowo zaciski. Oryginalne mają konstrukcję która zdziera metal z ramy przy dokręcaniu (brak podkładek). Współczesne zaciski na imbus są bezpieczne i do tego lekkie. Czy w ramach ochrony ramy nie warto odstąpić lekko od poprawności?
Oczywiście też jestem za 100% oryginałem i na szczęscie tutaj jest to tylko kwestia detali.
#44
Obstawiam roczniki 1990-1991. Na alle pojawiały się podobne Longusy i nawet miały datę '91 na ramie (chyba że nie chodziło o rocznik). Shimanowskie rapid-failure oraz grupa LX pojawiły się w 1990, rama jeszcze na mufach więc to raczej te roczniki.
#45
piasty LXa i DXa występowały również z pełną osią, skręcane bardzo ładnymi nakrętkami połączonymi z podkładką, przynajmniej jeśli chodzi o tylne piasty, przednich nie widziałem. Porównywałem swego czasu wagę pełnej osi z nakrętkami do drążonej z oryginalnym zaciskiem i pełna była minimalnie lżejsza.kapelusznik pisze: Jeszcze taka kwestia ogólna do rozważenia - przykładowo zaciski. Oryginalne mają konstrukcję która zdziera metal z ramy przy dokręcaniu (brak podkładek). Współczesne zaciski na imbus są bezpieczne i do tego lekkie. Czy w ramach ochrony ramy nie warto odstąpić lekko od poprawności?
Oczywiście też jestem za 100% oryginałem i na szczęscie tutaj jest to tylko kwestia detali.
#48
Więc hamulcowa będzie SLR, która będzie dobra na przerzutkową?
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1732272
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1732272
#49
Do przerzutek - SH SIS:
http://allegro.pl/pancerz-shimano-sis-s ... 34115.html
Są w różnych długościach.
http://allegro.pl/pancerz-shimano-sis-s ... 34115.html
Są w różnych długościach.
#50
Oryginalnie w rowerze te pancerze były bez końcówek - więc jak ma być 100% to może też dać bez?veng pisze:tutaj kupowałempolonezGLE pisze:U Jasia na alle są zestawy pancerz+linka Shimano SLR, pancerze przerzutkowe też ma (tylko w kwestii końcówek do pancerza SLR jestem znakiem zapytania, bo potrzebne są większe niż zwykle obecnie stosowane). Linki i pancerze starego Suntoura też ma.
http://allegro.pl/komplet-koncowek-panc ... 33427.html
Zamówione linki, zaciski (pewnie taniej kupić niż chromować stare) i kilka śrubek
#52
Pancerz wchodzi w mostek i z tego co pamietam jest tam dcsc ciasno - moze byc problem z wepchnieciem koncowki
#55
Jak jest możliwość zakupu nowego zamiennika to tak jest prościeł, wygodniej i taniej
Farb modelarskich nie stosowałem, raczej starałem się coś dobrać z lakierów samochodowych, bądź dorobić w mieszalni
Farb modelarskich nie stosowałem, raczej starałem się coś dobrać z lakierów samochodowych, bądź dorobić w mieszalni
#56
Ramę Wheelera zaniosłem do mieszalni lakierów samochodowych i dopasowali.
Farbki modelarskie (akurat ja używam Humbrola) dobieram na oko, albo podjeżdżam do zaprzyjaźnionego sklepu i pani za ladą mi dopasowuje puszeczkę, gdyż płeć piękna podobnież lepiej widzi kolorystykę
Farbki modelarskie (akurat ja używam Humbrola) dobieram na oko, albo podjeżdżam do zaprzyjaźnionego sklepu i pani za ladą mi dopasowuje puszeczkę, gdyż płeć piękna podobnież lepiej widzi kolorystykę
#57
Witam!
Ciekawy rower. Mam wersję 2000 Comp Pro z 1989r. z U- break'iem Deore II za suportem. Rama tak samo malowana biało-żółta. Ciekawa jest tu obecność sharkfina, myślalem, że to część zestawu z Ubreak.
Ciekawy rower. Mam wersję 2000 Comp Pro z 1989r. z U- break'iem Deore II za suportem. Rama tak samo malowana biało-żółta. Ciekawa jest tu obecność sharkfina, myślalem, że to część zestawu z Ubreak.
#58
Shark Fin + Shark Tooth to istotnie był dopełniający się zestaw, mający zapobiegać ew możliwości wciągnięcia, dostania się łańcucha pomiedzy koło a szczękę hamulcową
Shark Fin jako taki występował też jednak w czasach post-ubreakowych solo, jako rodzaj osłony tylnego widelca
Shark Fin jako taki występował też jednak w czasach post-ubreakowych solo, jako rodzaj osłony tylnego widelca
#59
Comp pro musi byc niesamowity, wszystko na xt. Można zobaczyć jakieś zdjęcia? ew na pw?gazzuci pisze:Witam!
Ciekawy rower. Mam wersję 2000 Comp Pro z 1989r. z U- break'iem Deore II za suportem. Rama tak samo malowana biało-żółta. Ciekawa jest tu obecność sharkfina, myślalem, że to część zestawu z Ubreak.
Byłbym wdzięczny bo jest mało zdjęć na necie a rower wydaje mi się bardzo ładny.
Ciekaw jestem np na jakich oponach to było (u mnie są Marathon XR), jak wygląda zacisk podsiodłowy - ten mój był coś przerabiany.
Co do mojego rowera - przejechał 300 km z sakwami nad morzem - super się jeździ, ale wróciły rogi(kupiłem z rowerem, chyba oryginalne) ponieważ rower jest dość krótki(za to zwrotny)
Obecnie planuję popracować nad lakierem.
Ponoć zaprawki najlepiej robić lakierem akrylowym, do tego mieć rozcieńczalnik i utwardzacz - lekka magia dla mnie
I pytanie - czy do lakierni muszę zawozić zdemontowaną część? Czy wystarczy podjechać rowerem i dopasują?
I tak jeszcze grzecznie zapytam - skąd macie takie fajne naklejki z logo forum?
#60
Naklejki są "do wzięcia" - na filii przezroczystej z napisem w kolorystyce jak na banerze lub czarnym
Co do zacisku siodła - sprawdź jaka jest średnica otworu - niewykluczone że 8mm jak zaciskki starego tylu z lat 80 Wówczas w zasadzie jaki by nie był jeśli pasuje, powinien być z epoki
Co do zacisku siodła - sprawdź jaka jest średnica otworu - niewykluczone że 8mm jak zaciskki starego tylu z lat 80 Wówczas w zasadzie jaki by nie był jeśli pasuje, powinien być z epoki