Nudzi mi się, i tak z tych nudów zdjąłem ramę GT Karakoram Elite 92 ze ściany. Piękne malowanie, wewnętrzne prowadzenie linki, ale rydwan czasu ją nieźle trachnął, wytrząsnąłem z niej z kilo rdzy.
Na razie to będą thumby i XT/DX, czyli nic specjalnego.
Agata napiera, by to cudo przerobić na singla, bo ma potrzebę mieć rower-do-liceum. To dopiero po wakacjach, na razie będzie MTB.
Aha, ten mostek, to waży 205 gramów, jakby się kto pytał. Ze śrubą, i wszystkim.
Tak przy okazji, to wie kto, jaka jest długość osi suportu dla korb 730?
#3
122,5 chyba, ale to z pamięci.
Jaki rozmiar? I pod jaki wzrost? Chcę licytować tego Karakorama pomarańczowego dla siostry, to jest 18" chyba (46cm cc) i się zastanawiam, czy da radę na nim jeździć, bo ma 160cm. Według tabelek powinna mieć 16", ale może tragedii nie będzie, pewnie musiałbym zmienić mostek dopóki nie dorośnie ;D Co myślisz o tym, bo doświadczenia trochę pewnie masz? ;D
Jaki rozmiar? I pod jaki wzrost? Chcę licytować tego Karakorama pomarańczowego dla siostry, to jest 18" chyba (46cm cc) i się zastanawiam, czy da radę na nim jeździć, bo ma 160cm. Według tabelek powinna mieć 16", ale może tragedii nie będzie, pewnie musiałbym zmienić mostek dopóki nie dorośnie ;D Co myślisz o tym, bo doświadczenia trochę pewnie masz? ;D
#5
Ten karakoram elite ma 41,5 cm (mierzone od osi suportu do środka górnej poziomej rury). I taki właśnie rozmiar, korzystając ze swojego przebogatego doświadczenia, polecam dla młodzieży nastoletniej
Co do rocznika, to rzeczywiście, z gt to rocznik, moim zdaniem, najpiękniejszy.
Co do rocznika, to rzeczywiście, z gt to rocznik, moim zdaniem, najpiękniejszy.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#6
Dla FC-730 trza 122,5mm (linia łańcucha 47,5mm) albo 127,5 (50mm).
Czy sama rama Elite różni się od "zwykłego"?
Czy sama rama Elite różni się od "zwykłego"?
--
Cypis
Cypis
#7
elite to pewnie napis na ramie + wyższa grupa. Ten model ma wewnętrzne prowadzenie linki hamulcowej, nie wiem, czy to też nie jest bajer "elitarny".
@mekp - to nie jest opona od Ciebie, tamta była zielona, a te są niebieskie. Corrado je kiedyś domył
@mekp - to nie jest opona od Ciebie, tamta była zielona, a te są niebieskie. Corrado je kiedyś domył
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#9
Nie, ten Twój to ma groove tube (93/4). Mój ma schowaną linkę wewnątrz ramy. Tu widać, jak włazi tam linka (za rb):
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#11
Twój Karakoram to na bank 91, Aldek. Prowadzenie linek wewnątrz górnej rury było jedynie w 91 w modelach średniej i wyższej półki, w 92 już było groove tube. To samo w Xizangu, 91 wewnątrz, 92 już na zewnątrz tyle że nie groove bo wiadomo, tytan nie podlega tak łatwej obróbce jak stal.
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 09:53 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.
#14
No i stało się. Jednobieg w edycji wakacyjnej gotowy.
Z tymi blu riczejami służy mi jako pogromca piachów, te opony mają taki balon, że przy leciutko rozcentrowanym kole nie mieściły się w jubrejkach. Napisy się starły, ale moim zdaniem to jest chyba 2,3. Mierząc do współczesnych z-maxów, to pewnie i 2,5...
No dobra, do rzeczy:
Oprócz balonów, w tej upalnej, piaszczystej edycji karkoramik ma jeszcze system hend kuling (jak znajdę drugi, bo gdzieś posiałem, to do szkoły założę tu białawe chwyty odi, i przytnę kierownicę). Napinacz i ss-set od samego Ojca Dyrektora, reszta - od nieocenionego corrado, i trochę dupereli od jasia/louisa.
A tu, skoro jesteśmy przy liście płac - asystent głównego konstruktora:
I teraz tak:
1. Nie ma kto jakiś kółek na ogryzkach na sprzedanie? Może być nawet FH50, bo te tutaj araje zjechane są do grubości papieru - opony je już rozdymają.
2. W sezonie szkolnym rower dostanie oczywiście miejskie opony, ino... nie wiem jakie, bo doświadczenie w komutingu mam żadne. Może byście coś doradzili, rowerek z tymi balonami ma niespełna 11 kg, może można by zejść trochę z wagi na jakiś lekkich gładkich gumach...
3. Ma ktoś turbo na wydaniu?
Z tymi blu riczejami służy mi jako pogromca piachów, te opony mają taki balon, że przy leciutko rozcentrowanym kole nie mieściły się w jubrejkach. Napisy się starły, ale moim zdaniem to jest chyba 2,3. Mierząc do współczesnych z-maxów, to pewnie i 2,5...
No dobra, do rzeczy:
Oprócz balonów, w tej upalnej, piaszczystej edycji karkoramik ma jeszcze system hend kuling (jak znajdę drugi, bo gdzieś posiałem, to do szkoły założę tu białawe chwyty odi, i przytnę kierownicę). Napinacz i ss-set od samego Ojca Dyrektora, reszta - od nieocenionego corrado, i trochę dupereli od jasia/louisa.
A tu, skoro jesteśmy przy liście płac - asystent głównego konstruktora:
I teraz tak:
1. Nie ma kto jakiś kółek na ogryzkach na sprzedanie? Może być nawet FH50, bo te tutaj araje zjechane są do grubości papieru - opony je już rozdymają.
2. W sezonie szkolnym rower dostanie oczywiście miejskie opony, ino... nie wiem jakie, bo doświadczenie w komutingu mam żadne. Może byście coś doradzili, rowerek z tymi balonami ma niespełna 11 kg, może można by zejść trochę z wagi na jakiś lekkich gładkich gumach...
3. Ma ktoś turbo na wydaniu?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#16
co to za przelożenie zastosowałeś? łańcuch wygląda jaby na młynku był powieszony
opony które się cieszą dobrą opinią to Schwalbe Marathon - waga w zależności od modelu, ale raczej nie lekkie (za to ciężko przebijalne)
opony które się cieszą dobrą opinią to Schwalbe Marathon - waga w zależności od modelu, ale raczej nie lekkie (za to ciężko przebijalne)
#17
Utnij mu hak!!!
Utnij mu hak!!!
Utnij mu hak!!!
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#18
Haka nie utnę, bo się dyrektorski napinacz na nim zapiera. To raz.
Dwa: 16T jest z tyłu. Na te piachy mazowieckie OK, ale miejsko będzie modyfikacja.
Trzy: no właśnie tego szwaba nie chcę, coś bym wziął komutnego bardziej. Może zimny coś doradzi.
Dwa: 16T jest z tyłu. Na te piachy mazowieckie OK, ale miejsko będzie modyfikacja.
Trzy: no właśnie tego szwaba nie chcę, coś bym wziął komutnego bardziej. Może zimny coś doradzi.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#19
No przecież wiem, że byś go tak perfidnie nie obrzezał.
Chciałem Twoją reakcję zobaczyć, bo wiem jaki jest Twój stosunek do takich rzeczy ;)
Chciałem Twoją reakcję zobaczyć, bo wiem jaki jest Twój stosunek do takich rzeczy ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
a
#20Schwalbe Big Apple 2 x 2,35:) Trochę ciężkawe ale do miasta moim zdaniem nie ma nic lepszego. Oczywiście mówię tutaj o polskich miastach . Opory toczenia mimo sporej powierzchni styku są minimalne. Przerabiam właśnie swojego Timberlina na ss i jedyne czego się obawiam to czy zapakuje to koło w u breka
#21
Noale te nimce ważą kilo sztuka.
A ja szukam szybkich, użytkowych opon. To ma być rower do szkoły, a nie po afrokolę na Powiśle.
A ja szukam szybkich, użytkowych opon. To ma być rower do szkoły, a nie po afrokolę na Powiśle.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#23
28.6 stalowe (sztyca 26,6-8). Aluminiaki mają 31,6
Aboco?
Aboco?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#25
To ja, w ramach poszukiwania żwawych opon do miasta się zapytam:
Te: http://allegro.pl/opona-szosowa-micheli ... 14174.html
da się obuć na normalne mtbowskie obręcze 26"?
Te: http://allegro.pl/opona-szosowa-micheli ... 14174.html
da się obuć na normalne mtbowskie obręcze 26"?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#26
A to nie do triatlonu?
pozdrawiam
xMekpx
Edit: Ja w Marianie mam teraz Kojak'i... Fajne są i szybkie... Nawet szosy na zjazdach doganiam.
pozdrawiam
xMekpx
Edit: Ja w Marianie mam teraz Kojak'i... Fajne są i szybkie... Nawet szosy na zjazdach doganiam.
Ostatnio zmieniony 2013-08-21, 21:43 przez mekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#27
aldek>
Swojemu karaczanowi (taki sam jak Twoj) zakladam micheliny country rock. Co prawda rzadko na nich jezdze bo zdecydowanie wiekszosc czasu poruszam sie szosą, a GT odpalam na sniegi i stany przejsciowe.... acz same opony jako cos 'szybkiego' na miasto, uwazam za bardzo dobre (26x1.75). Pewien minus to konstrukcja bieznika ktora powoduje ze sporo kamyczkow i syfu wlazi miedzy 'klocki'. Czasem musze podlubac, ale to jak iskanie u zwierzat, wzmacniam więzi z rowerem
http://1.bp.blogspot.com/_QQwdZP_BtMo/T ... G_1503.JPG
Swojemu karaczanowi (taki sam jak Twoj) zakladam micheliny country rock. Co prawda rzadko na nich jezdze bo zdecydowanie wiekszosc czasu poruszam sie szosą, a GT odpalam na sniegi i stany przejsciowe.... acz same opony jako cos 'szybkiego' na miasto, uwazam za bardzo dobre (26x1.75). Pewien minus to konstrukcja bieznika ktora powoduje ze sporo kamyczkow i syfu wlazi miedzy 'klocki'. Czasem musze podlubac, ale to jak iskanie u zwierzat, wzmacniam więzi z rowerem
http://1.bp.blogspot.com/_QQwdZP_BtMo/T ... G_1503.JPG
#28
Mogą być i do biatlonu, mnie tam ryba.
Pytam się o ten francuski rozmiar 650A - czy to da radę założyć na felę mtb 26 cali? Ktoś (zimny?) się na tych francach zna?
Pytam się o ten francuski rozmiar 650A - czy to da radę założyć na felę mtb 26 cali? Ktoś (zimny?) się na tych francach zna?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#29
Aldo - nie; opona 590mm nie wejdzie na obrecz 559mm ;
ps. to nie jest francuski rozmiar; byl bardziej popularny w uk czy beneluxie; france maja swoje 584mm od zarania roweru.
dlatego pozostaja Ci chyba tylko zwykle kendy courier/kurier z brazowym czy bialym bokiem...
ps. to nie jest francuski rozmiar; byl bardziej popularny w uk czy beneluxie; france maja swoje 584mm od zarania roweru.
dlatego pozostaja Ci chyba tylko zwykle kendy courier/kurier z brazowym czy bialym bokiem...
#30
Zimny cynk dał, i jest małe upgrade - przedni lekki bagażniczek montowany na piwoty. Na tornister idealny
Od skoliozy będą jeszcze miejskie opony skinwall. No i zamiast tych szimanowskich plastykowych pd będą inne, półprzezroczyste (w manierze chwytów odi). Oprócz bagaża i napinacza będą to jedyne nie retro części w tym komuterku, więc powinien się chyba utrzymać w tym dziale
Dobrze widziana była by też zmiana proporcji zębatek w napędzie (mniejsza z przodu, mniejsza z tyłu, przy zachowaniu przełożenia) ale musiałbym dorwać ładne srebrne 36T na micro. Ma ktoś?
Od skoliozy będą jeszcze miejskie opony skinwall. No i zamiast tych szimanowskich plastykowych pd będą inne, półprzezroczyste (w manierze chwytów odi). Oprócz bagaża i napinacza będą to jedyne nie retro części w tym komuterku, więc powinien się chyba utrzymać w tym dziale
Dobrze widziana była by też zmiana proporcji zębatek w napędzie (mniejsza z przodu, mniejsza z tyłu, przy zachowaniu przełożenia) ale musiałbym dorwać ładne srebrne 36T na micro. Ma ktoś?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/