GT Karakoram 92 - brat Lawiny

#1
Nudzi mi się, i tak z tych nudów zdjąłem ramę GT Karakoram Elite 92 ze ściany. Piękne malowanie, wewnętrzne prowadzenie linki, ale rydwan czasu ją nieźle trachnął, wytrząsnąłem z niej z kilo rdzy.
Obrazek

Na razie to będą thumby i XT/DX, czyli nic specjalnego.
Agata napiera, by to cudo przerobić na singla, bo ma potrzebę mieć rower-do-liceum. To dopiero po wakacjach, na razie będzie MTB.
Aha, ten mostek, to waży 205 gramów, jakby się kto pytał. Ze śrubą, i wszystkim.

Tak przy okazji, to wie kto, jaka jest długość osi suportu dla korb 730?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#3
122,5 chyba, ale to z pamięci.

Jaki rozmiar? I pod jaki wzrost? Chcę licytować tego Karakorama pomarańczowego dla siostry, to jest 18" chyba (46cm cc) i się zastanawiam, czy da radę na nim jeździć, bo ma 160cm. Według tabelek powinna mieć 16", ale może tragedii nie będzie, pewnie musiałbym zmienić mostek dopóki nie dorośnie ;D Co myślisz o tym, bo doświadczenia trochę pewnie masz? ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#5
Ten karakoram elite ma 41,5 cm (mierzone od osi suportu do środka górnej poziomej rury). I taki właśnie rozmiar, korzystając ze swojego przebogatego doświadczenia, polecam dla młodzieży nastoletniej :-D
Co do rocznika, to rzeczywiście, z gt to rocznik, moim zdaniem, najpiękniejszy.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#11
Twój Karakoram to na bank 91, Aldek. Prowadzenie linek wewnątrz górnej rury było jedynie w 91 w modelach średniej i wyższej półki, w 92 już było groove tube. To samo w Xizangu, 91 wewnątrz, 92 już na zewnątrz tyle że nie groove bo wiadomo, tytan nie podlega tak łatwej obróbce jak stal.
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 09:53 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: a

#12
sztopi17 pisze: Trafił dzisiaj do mnie karateka(jak na foto) z podobnym prowadzeniem linek. Myślę , że model elite wyróżniał tylko osprzęt.
Model Elite Karakoram był tylko i wyłącznie w 91, w 93 był za to przepiękny, stalowy Team Avalanche.

#14
No i stało się. Jednobieg w edycji wakacyjnej gotowy.
Z tymi blu riczejami służy mi jako pogromca piachów, te opony mają taki balon, że przy leciutko rozcentrowanym kole nie mieściły się w jubrejkach. Napisy się starły, ale moim zdaniem to jest chyba 2,3. Mierząc do współczesnych z-maxów, to pewnie i 2,5...

No dobra, do rzeczy:
Obrazek


Oprócz balonów, w tej upalnej, piaszczystej edycji karkoramik ma jeszcze system hend kuling :-D (jak znajdę drugi, bo gdzieś posiałem, to do szkoły założę tu białawe chwyty odi, i przytnę kierownicę). Napinacz i ss-set od samego Ojca Dyrektora, reszta - od nieocenionego corrado, i trochę dupereli od jasia/louisa.

A tu, skoro jesteśmy przy liście płac - asystent głównego konstruktora:
Obrazek


I teraz tak:
1. Nie ma kto jakiś kółek na ogryzkach na sprzedanie? Może być nawet FH50, bo te tutaj araje zjechane są do grubości papieru - opony je już rozdymają.
2. W sezonie szkolnym rower dostanie oczywiście miejskie opony, ino... nie wiem jakie, bo doświadczenie w komutingu mam żadne. Może byście coś doradzili, rowerek z tymi balonami ma niespełna 11 kg, może można by zejść trochę z wagi na jakiś lekkich gładkich gumach...
3. Ma ktoś turbo na wydaniu?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

a

#20
Schwalbe Big Apple 2 x 2,35:) Trochę ciężkawe ale do miasta moim zdaniem nie ma nic lepszego. Oczywiście mówię tutaj o polskich miastach . Opory toczenia mimo sporej powierzchni styku są minimalne. Przerabiam właśnie swojego Timberlina na ss i jedyne czego się obawiam to czy zapakuje to koło w u breka

#27
aldek>

Swojemu karaczanowi (taki sam jak Twoj) zakladam micheliny country rock. Co prawda rzadko na nich jezdze bo zdecydowanie wiekszosc czasu poruszam sie szosą, a GT odpalam na sniegi i stany przejsciowe.... acz same opony jako cos 'szybkiego' na miasto, uwazam za bardzo dobre (26x1.75). Pewien minus to konstrukcja bieznika ktora powoduje ze sporo kamyczkow i syfu wlazi miedzy 'klocki'. Czasem musze podlubac, ale to jak iskanie u zwierzat, wzmacniam więzi z rowerem :mrgreen:

http://1.bp.blogspot.com/_QQwdZP_BtMo/T ... G_1503.JPG

#29
Aldo - nie; opona 590mm nie wejdzie na obrecz 559mm ;

ps. to nie jest francuski rozmiar; byl bardziej popularny w uk czy beneluxie; france maja swoje 584mm od zarania roweru.


dlatego pozostaja Ci chyba tylko zwykle kendy courier/kurier z brazowym czy bialym bokiem...
Obrazek

#30
Zimny cynk dał, i jest małe upgrade - przedni lekki bagażniczek montowany na piwoty. Na tornister idealny :-D

Obrazek


Od skoliozy będą jeszcze miejskie opony skinwall. No i zamiast tych szimanowskich plastykowych pd będą inne, półprzezroczyste (w manierze chwytów odi). Oprócz bagaża i napinacza będą to jedyne nie retro części w tym komuterku, więc powinien się chyba utrzymać w tym dziale :-D

Dobrze widziana była by też zmiana proporcji zębatek w napędzie (mniejsza z przodu, mniejsza z tyłu, przy zachowaniu przełożenia) ale musiałbym dorwać ładne srebrne 36T na micro. Ma ktoś?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
cron