Suport ten do tanich nie należał, teraz pewnie też za grosze go nie kupimy Jako że łożyska zmienić czasem trzeba warto wiedzieć co i jak zrobić,żeby sobie go nie zepsuć
Tu przekrojowo widać jak bebechy są ułożone wewnątrz
Zdjęć w wybijania łożysk nie mam ale nie ma tu wielkiej filozofii
Po wyciągnięciu suportu z ramy zaczynamy od zdjęcia trzymającej wszystko w kupie zawleczki (od strony "wolnej" korby)
Następnie ściągamy łożysko od strony "wolnej" korby (moje zeszło bez użycia narzędzi, wystarczyło mocno ścisnąć je ręką) Później delikatnie wybijamy oś (ma wysunąć się z obudowy od strony zębatek - polecam wkręcić śrubę do osi, aby nie pobijać bezpośrednio po kwadracie) Kolejny krok to wybicie dwóch łożysk od strony koronek (musimy wybić oba na raz, więc idzie to dość ciężko i trzeba czasem "przyłożyć niutona") - dobrze jest użyć starej długiej śruby o średnicy łba pozwalającej oprzeć się jej o łożysko Przy takim sposobie uderzenie siła działa w miarę równo na całym obwodzie łożyska a nie punktowo Mniejsze jest zatem ryzyko, że łożysko się przekrzywi
Całość składamy w dokładnie odwrotnej kolejności:
1 I łożysko od zębatek (wchodzi dość głęboko, więc tu znów przyda się śruba do równego prowadzenia i osadzenia)
2 II łożysko od zębatek
3 wkładamy oś (stroną bez frezu - frez ma oprzeć się o łożysko i uniemożliwić dalsze przesuwanie osi do wewnątrz)
4 nabijamy łożysko od strony "wolnej korby"
5 całość zabezpieczamy zaślepką, żeby nam się nie rozjechał suport w trakcie jazdy
Wkręcamy w ramę i jazda!
Jedna ważna sprawa dla ultralajtowców - na łożyskach nieoryginalnych suport przytył nam całe.... 4g
#2
po prostu to jest ta wersja ciezsza 3-lozyskowa z innymi jeszcze typami kardridzy. Wersja 2-lozyskowa na lozyskach o wiekszej szerokosci (10mm, u Ciebie sa chyba 7mm) wazy ~164-167g (dla 110mm) i tak jest to kiepawy wynik skoro za 10-15pln mozna miec suport 185g (107-8mm, lozyska 7mm x2, cieniowana os, brak puszki i alu miski skracane + kontra) na pelnej stalowej osi... a kozak juz chyba nie produkuje tych wynalakow po 130g ;) (ostatnia deska ratunku w postaci Tune'a)
ps.nie ma sie co piescic - gumowym mlotkiem mozna spokojnie stukac po alu miskach i tytanowej osce, w pozostalych wersjach ultimaxa nie ma tez zawleczki i puszka jest bardziej fiigranowa.
ps.nie ma sie co piescic - gumowym mlotkiem mozna spokojnie stukac po alu miskach i tytanowej osce, w pozostalych wersjach ultimaxa nie ma tez zawleczki i puszka jest bardziej fiigranowa.
#3
A gdzie taki suport 185gamwy można dostać za te 15zł Chętnie bym się poczęstował - akurat szukam 107mm.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#4
a jak w tych 2 łożyskowych Ultimaxach z trwałością łożysk?
tu miały być 2 od strony korby dla poprawy trwałości, ale moim zdaniem szału i tak nie ma...
tu miały być 2 od strony korby dla poprawy trwałości, ale moim zdaniem szału i tak nie ma...
#5
A jaki masz w nich rozmiar łożysk?skolioza pisze: tu miały być 2 od strony korby dla poprawy trwałości, ale moim zdaniem szału i tak nie ma...
Opisz może dokładniej, co Ty robisz z tymi suportami - bo mam piekną drążoną tytanową oś od White Iindustries,zimny pisze: (...) skoro za 10-15pln mozna miec suport 185g (107-8mm, lozyska 7mm x2, cieniowana os, brak puszki i alu miski skracane + kontra) na pelnej stalowej osi...
tylko że ma 17 mm w miejscu łożysk i knuję, jaki model łożysk z jakimi miskami założyć...
--
Cypis
Cypis
#7
tak jak podaje Marcin 6903 to te najbardziej standardowe dla lekkich suportow (tune, ac, fsa i chyba taperlock)
te szersze 10mm sa w zwyklych suportach neco/futura/tange
w truvativie spotkalem sie z ciekawostka - otoz pod lozyskami byly jeszcze plastikowe tulejki spasowujace o srednicy "powiekszajacej" lozysko do wymiarow typowych dla neco/futura itd.
przepis jest banalnie prosty, mnie zainspirowal Adamello projektem 188g z FAG'a: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=132&start=0
w wersji na osi neco trzeba scieniowac, zabezpieczyc farba, wyrzucic puszke, zmniejszyc alu miski, nabic wezsze lozyska i ew. dolozyc kontre (niekoniecznie) wystrugana z nakretki starych suportow nie-kardridzowych.
Wyniki dla osi 108mm = 185g; troche mniej zaawansowane na szerszych lozyskach i osi 110mm wychodza 200g (do 210g jesli montuje sie stalowa kontre)
te szersze 10mm sa w zwyklych suportach neco/futura/tange
w truvativie spotkalem sie z ciekawostka - otoz pod lozyskami byly jeszcze plastikowe tulejki spasowujace o srednicy "powiekszajacej" lozysko do wymiarow typowych dla neco/futura itd.
przepis jest banalnie prosty, mnie zainspirowal Adamello projektem 188g z FAG'a: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=132&start=0
w wersji na osi neco trzeba scieniowac, zabezpieczyc farba, wyrzucic puszke, zmniejszyc alu miski, nabic wezsze lozyska i ew. dolozyc kontre (niekoniecznie) wystrugana z nakretki starych suportow nie-kardridzowych.
Wyniki dla osi 108mm = 185g; troche mniej zaawansowane na szerszych lozyskach i osi 110mm wychodza 200g (do 210g jesli montuje sie stalowa kontre)
#8
Witam, mam suporcik FSA ULTIMAX ale w wersji z ośką CR-MO i chciałem wymienić łożyska (są 2 szt) W sklepie narzędziowym znalazłem bez problemu łożyska o identycznym oznaczeniu ale niestety ich wymiar jest inny (średnica chyba ciut większa, szerokośc też) Stąd moje pytanie gdzie można kupić identyczne łożyska jak w piaście? Jak będzie potrzeba to podam symbol tych łozysk ale muszę zejśc do garażu ;) Pozdro dla wszystkich retrobikerów.
#9
Witaj
Kupowałem łożyska w ten sposób co Ty - odpowiedniki o tym samym symbolu w sklepie z łożyskami (6903RS - 17mm wewnątrz, 30mm na zewnątrz, 7mm grubości) Na wszelki wypadek wziąłem łożysko na wymiar, ale wszystko się zgadzało
Może spróbuj podejść po prostu ze starym łożyskiem do sklepu?
Kupowałem łożyska w ten sposób co Ty - odpowiedniki o tym samym symbolu w sklepie z łożyskami (6903RS - 17mm wewnątrz, 30mm na zewnątrz, 7mm grubości) Na wszelki wypadek wziąłem łożysko na wymiar, ale wszystko się zgadzało
Może spróbuj podejść po prostu ze starym łożyskiem do sklepu?
#10
polecam przeszukac forum lightbike - sa tam podane wszystkie oznaczenia, takze prawidlowe dla 2-lozyskowego ulitmaxa.
#11
Chłopaki i kobitki, oczywiście byłem w kilku sklepach z łożyskami i miałem ze sobą łożysko z suportu, oznaczenia się zgadzały ale wymiary już niestety nie - we wszystkich sklepach - w tym jest problem.
I co wy na to? Szkoda mi tego suportu wyrzucać bo jest wytrzymały i dość lekki, chyba po prostu kupie jakiś suport fsa power pro za 20-30 zł i przełożę łożyska. W sumie mój ultimax ma zero luzów po ok 20 tys ale pstryka podczas jazdy na stojaka i mnie to irytuje.
Pozdro
I co wy na to? Szkoda mi tego suportu wyrzucać bo jest wytrzymały i dość lekki, chyba po prostu kupie jakiś suport fsa power pro za 20-30 zł i przełożę łożyska. W sumie mój ultimax ma zero luzów po ok 20 tys ale pstryka podczas jazdy na stojaka i mnie to irytuje.
Pozdro
#12
kurde naszukalem sie ale nie moge znalezc tego oznaczenia lozysk do ultimaxa... nabadz moze po prostu najtanszy suport neco/futura i przebij (zreszta sam to zapropowales;)
ps. marka power pro ktora wykonuje spora czesc suportow dla roznych marek (np accent) to nic innego jak jedna z corek koncernu fsa, jakosc w normie.
ps. marka power pro ktora wykonuje spora czesc suportow dla roznych marek (np accent) to nic innego jak jedna z corek koncernu fsa, jakosc w normie.
#13
lyssy23, a to nie są przypadkiem łożyska
"6002 - 16"
o wymiarach 16mm x 31mm x 10mm
podobne do
"6002"
15mm x 32mm x 9mm
?
"6002 - 16"
o wymiarach 16mm x 31mm x 10mm
podobne do
"6002"
15mm x 32mm x 9mm
?
--
Cypis
Cypis
#14
ale ja je już 2x podawałemzimny pisze:kurde naszukalem sie ale nie moge znalezc tego oznaczenia lozysk do ultimaxa
generalnie z tego co mi wiadomo za oznaczeniem katalogowym idą ściśle w parze z wymiarami (wymiary są zakodowane w symbolu)
Zatem
- albo Ci się tylko wydaje że łożyska nie chcą wleźć (sam miałem wrażenie że moje zamienniki są za duże)
- albo ktoś podmienił Ci uszczelnienie na którym wybity jest symbol z innego łożyska (o innych wymiarach zew)
A pstrykać podczas jazdy na stojaka wcale nie musi suport - może to być po prostu łączenie korba suport, koronki-korba, miski suportu w ramie...
#15
Marcin czytasz ten temat? - sa dwa ultimaxy z dwoma typami lozysk, zupelnie inne. Jeden ten Twoj 3-lozyskowy 6903, drugi ma teoretyczne oznaczeni 6002/6009 czy cos w tym stylu, ale to jest sciema, bo faktycznie oznaczenie jest okolo 6-cio cyfrowe. Zobacze jeszcze w pudle ze swoimi lozyskami, moze ktores jest wlascicwie opisane.