Univega Alpina 5.5 Deore XT 739

#1
Oto moja Alpina.
Kiedyś już byłą ale źle umieściłem na powitanie więc zamieszczam ponownie + nowe foty.
Cała na Xt serii 739 za wyjątkiem wkładu LX i przedniej piasty.
Wagowo jest całkiem fajnie 10,9 kg :mrgreen:
Rower na tych oponach sam jedzie , jak będzie sezon pokonam nim podjazd na Przełęcz Karkonoską i zobaczę jak to się spisuje przy takich pionach :-D
Oczywiście zjazd z prędkościami rzędu 90 km/h jest wykluczony :-/
Ale i 60 km/h jest ciekawe na takim sztywniaku :lol:
Ryski widoczne na foto nie istnieją w świetle dziennym :idea: więc sprzęt prezentuje się o wiele lepiej na żywo 8-)
Czekam na opinie szyderców.
PS mostek jest do jazdy bo i tak jest pozycja leżąca :-|
Załączniki
Obraz 005.jpg
Obraz 006.jpg
Obraz 007.jpg
Obraz 009.jpg
Obraz 010.jpg
Obraz 012.jpg
Obraz 013.jpg
Obraz 016.jpg
Obraz 029.jpg
Obraz 044.jpg

#2
a możesz zrobic nową galerie w terenie, bo zdjecia w chałupie i to z fleszem są lekko mówiąc g.... warte , tylko sie nie obrażaj, tylko bier aparat i śmigaj na dwór... i przedstaw nam to porządnie a nie w stercie gratów :lol:

Howgh!
www.velotech.pl

#3
Piotr pisze:a możesz zrobic nową galerie w terenie, bo zdjecia w chałupie i to z fleszem są lekko mówiąc g.... warte , tylko sie nie obrażaj, tylko bier aparat i śmigaj na dwór... i przedstaw nam to porządnie a nie w stercie gratów :lol:

Howgh!
Teraz to raczej wykluczone ... chociaż skoro tak prosisz może jutro zrobię bo na razie nie ma syfu.
Poza tym będę jutro z rana jeszcze trzeźwy więc i oko lepsze :lol:

#4
Wedle życzenia - roweru nie pucowałem do zdjęć bo mi się nie chciało więc widać kurz i przybrudzenia.
Na żywo oczywiście jest to nie widoczne - taka zaleta aparatu że całe dziadostwo pokazuje :mrgreen:
Taka budżetowa Retro MTB maszyna :-> ale myślę że nie jest źle zważywszy na koszty złożenia.
Załączniki
Obraz 060.jpg
Obraz 061.jpg
Obraz 062.jpg
Obraz 063.jpg
Obraz 064.jpg
Obraz 065.jpg
Obraz 066.jpg
Obraz 067.jpg
Obraz 068.jpg
Obraz 069.jpg

#6
suchy1704 pisze:Wisiała niedawno na allegro... nie sprzedała się?
NIE bo ten bydlak , który wygrał robił wszystko żeby nie kupić.
I w sumie dobrze bo za takie pieniądze szkoda.
Ludzie są debilami a okazało się że ten to szczególna qurew :-x
Kiedyś z nim handlowałem w 2010 i dostał ode mnie pozytywa ... był na tyle chamski że nie raczył się zrewanżować tym samym.
Bydle i tyle.
Jeśli będę ją wystawiał kiedyś to za lepszą cenę.
W planie jest jeszcze założenie przedniej piasty XT 739 żeby był komplet i wkładu XT :mrgreen:

#8
kaczko pisze:Z ciekawości - jaka cena wygrała na allegro?
Rower baardzo mi się podoba, nie jestem jakimś fanem Uni, a geo ma interesujące.
850 PLN
Ale teraz za tyle bym nie oddał , zwłaszcza że zaplotłem tył na piaście XT a wtedy była jakaś zwykła na 7 biegów.
Mi się bardzo podoba ten rower - chciałem sprzedać żeby kupić Scotta High Octane DH ale nic z tego nie wyszło :-/
Rower zasuwa jak pocisk :!:

#10
Piotr pisze:nooooo, jak dobrze poszukasz to odnajdziesz na forum moja Univege, czarną pantere :mrgreen:
A no znalazłem ... aczkolwiek trochę biedna u ciebie - wideł nie od kompletu , siodło chyba współczesne.
No i osprzęt słabszy ale rama ta sama tyle że malowanie inne.
Moja jest całą na XT bo miała służyć tylko i wyłącznie jako dekoracja na ścianę.
Ale jak się przejechałem to stwierdziłem że to nie powinno stać i na szosę jak znalazł.
Jedyny problem to kaseta XT bo ta moja nowego łańcucha nie podejmie jak sądzę :(
Dostanie zdrowej graniczy z cudem :-(
Chyba żeby dojazdy kupić zwykłą jakąś HG50 ósemkę , która z wyglądu nie koliduje i olać temat.
Ja jednak lubię mieć wszystko cacy więc to mnie trochę drażni.
:shock: :!:

#12
nie źle, fura poniżej 11 kg
to śmigacz.
ile waży ramka i jaki to rozmiar?
jak masz stare kasety które nie są zrabane na maxa to możesz kamieniem do ostrzenia pil łańcuchowych je poprawić.
Albo sprzedać mi za browara :mrgreen:
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#13
dovectra pisze:nie źle, fura poniżej 11 kg
to śmigacz.
ile waży ramka i jaki to rozmiar?
jak masz stare kasety które nie są zrabane na maxa to możesz kamieniem do ostrzenia pil łańcuchowych je poprawić.
Albo sprzedać mi za browara :mrgreen:
Poprawić ?
Poszerza się rozmiar i niczego po za zadziorami nie poprawisz.
Mam 2 szt XT 737 11-28 i 11-30.
Nie skaczą na używanym łańcuchu no ale wiesz ... przydało by się mieć tip top :mrgreen:
A rower był ważony na innych kołach z pedałami 11,2 gdzieś więc sądzę że waży 10,9 bo pedały lekkie a koła minimalnie cięższe.
To też kwestia opon , które są mocno lekkie - w teren się nie nadają ale szosa jakiś lekki szuter jak najbardziej.
Zamierzam zrobić z tego roweru typowo szosowy z oponami 1,5 :lol:
Będzie lżej jeździć i łykać kilometry bo w teren i tak nie wjadę - zbyt twardo pod tyłkiem i co full to full 8-)

#14
oj tam, trochę się odchudzi ząbki, ale jak masz rękę wprawną to się rozstęp nie zmieni.
oj tam z tymi fulami
twardym trza być :mrgreen:
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#16
dovectra pisze:oj tam, trochę się odchudzi ząbki, ale jak masz rękę wprawną to się rozstęp nie zmieni.
oj tam z tymi fulami
twardym trza być :mrgreen:
Mi się odechciało ... cały czas mam wspomnienia na Cannondale Killer ze sztywnym przodem mój 1 wyścig na Śnieżkę upał 30 stopni w cieniu i tekst mojego wujka - tu sobie spokojnie pojedziesz , zobaczysz sobie :mrgreen:
A ja dzieciak jak się zacząłem spinać to mało serca nie wyplułem ale kilku ludzi zostawiłem z tyłu :lol:
A jaka frajda była gdy ... mogłem zejść z siodełka na takim sztywniaku to po prostu ubijanie JAJEK.
Gdybym wtedy miał stalową Univegę to bym się cieszył bo to mercedes przy tym Cannodale'u :->
Zamierzam jeździć Univegą po szosie żeby się nie poniszczyło - i poczuć tę adrenalinę z Odrodzenia jak grzejesz 60 na sztywnym po dziurach :shock: :idea:
To wspaniałe uczucie jak igrasz z życiem - czujesz że to jest to , drżysz w obawie o swoją gębę i drogocenny zabytek , którego używasz :mrgreen:

#17
Zamieniona w zimówkę ... będzie.
Dla porównania Mongoose.
Materiał podobny ale nic po za tym.
Różnica w masie na korzyść Univegi jak sądzę kilogram albo półtora :mrgreen:
Załączniki
Obraz 008.jpg

#18
No i stało się.
Rower będzie jeździł a nie tylko stał.
Trochę go sprofanowałem ale to jest teraz sprzęt użytkowy a nie muzealny eksponat :mrgreen:
Załączniki
Obraz 019.jpg

#20
kaczko pisze::shock: niezły osprzęt do zimówki,
x0, rolls, hample na pantografie, nieźle
Akurat mi to zalegało więc co będę kombinował.
To mój najgorszy rower dla tego jest zimowy.
Paradoksalnie robi największe przebiegi ze wszystkich :lol:
Zobacz na mojego Mongoose'a - 85% części przełożyłem z niego :-)

#23
A jakie to m960 bo jakby pasowało to bym miał komplecik :->
Rowerek ciekawy i wyjątkowo zestawiony x0 xtr xt i do tego błotniki to wyjątkowe zestawienie ale do jazdy fajne i o to chodzi.

#24
Hubert pisze:A jakie to m960 bo jakby pasowało to bym miał komplecik :->
Rowerek ciekawy i wyjątkowo zestawiony x0 xtr xt i do tego błotniki to wyjątkowe zestawienie ale do jazdy fajne i o to chodzi.
Coś ty taki miękki ostatnio!?
Żadnych hejtów ani nic :->
Składałem go z myślą o jeździe - wsadziłem to co mi leżało a było najlepsze bez względu na to czy retro czy nie.
Jeżdżę nim najwięcej więc nie żałowałem.
Ukraść raczej też nie ukradną bo to stary grat i nie przykuwa uwagi - zero amortyzacji i fikuśnych dodatków.
Fakt jest jeden - zapieprza bardzo dobrze i sprawnie :mrgreen:

#25
Złodzieji kuszą karbony i wszystko co oversize. Bo wygląda na "mocnijsze".
Prawda taka że jakby pytać rowerzystów czy słyszeli o rowerze univega to większość by milczała więc i złodzieja nie kusi. Mi zalega też kupa szpeja na zimówkę ale ramy nie mam ciekawej.
Coś ty taki miękki ostatnio!?
Żadnych hejtów ani nic :->
Ano staram sie nie robić zadymy i póki co grzeczni są inni ale jak będzie jakiś incydent znowu z mną to nie będzie lekko dla hejterów.

A fd chcesz sie pozbyć? M960 by sie przydało o ile będzie pasować.

#27
Balnceów w polsce jest kilka tylko z tego co wiadomo, univege mogłeś nawet w pl kupić a balance to rodzyn.
Suchy nie wciskaj tutaj mojego roweru bo jak tak dalej pójdzie to forum zmieni nazwe na retrobalance.pl
Eot

#29
Się spinacie jak byście walczyli o wdzięki jakiejś super laski ( jak ktoś woli chłopca ;-) )
Univega to zacny sprzęt ale tylko dla ludzi , którzy siedzą w temacie od co najmniej kilkunastu lat.
Kiedyś kultowa dzisiaj jest jedną z wielu bo powstała cała masa nowych firm ... Jak dla mnie nowe rowery nie są warte uwagi bo to wszystko ten sam chłam - lekki i drogi , rozlatujący się po 3 sezonach.
Stare konstrukcje miały w sobie to coś co je różniło od siebie.
A dzisiaj czy to Kross czy Scott - różni je cena bo klepane na Tajwanie za miskę ryżu.
W sumie mój Scott z 2003 roku ma naklejkę ... MADE IN TAIWAN ... :-/