Witam posiadam tylną piastę FH M565 lx na obręczach Mavic ceramic ,ostatnio zaczęła mi szumieć rozebrałem wymyłem i nasmarowałem i dalej to samo czy jest możliwość zrobienia renowacji piasty czy tylko zostaje mi czekanie do rozsypania i kupno innej.Pozdrawiam
Mam pytanie drugie czy na tą piastę wejdzie kaseta 9 rz. przerzutka tył to Shimano XT RD-M737 długi wózek.Oczywiście przerzutki teraz to 3x8 . Oczywiście wolałbym aby zostało tak jak jest ,ale jak by była kaseta do wymiany to nie wiem co zrobić
#2
1. szumieć mogą łożyska w bębnie - rozbierałeś? jeśli nie, a masz wątpliwości polecam FILMOTEKĘ Cezary rozkłada bęben 7s, przy 8s zasada jest ta sama
2. jeśli wchodzi 8s to i 9s wejdzie (ta sama szerokość bębna) Zastanów się jednak - 9s jest IMO mniej trwałe (węższy łańcuch), mniej precyzyjne po zabrudzeniu (mniejsze odległości między koronkami) no i wymiana pociągnie większe koszta (zakładając te same koszty napędu 8s i 9s musisz dorzucić do kosztów manetki)
2. jeśli wchodzi 8s to i 9s wejdzie (ta sama szerokość bębna) Zastanów się jednak - 9s jest IMO mniej trwałe (węższy łańcuch), mniej precyzyjne po zabrudzeniu (mniejsze odległości między koronkami) no i wymiana pociągnie większe koszta (zakładając te same koszty napędu 8s i 9s musisz dorzucić do kosztów manetki)
#3
moze zalozymy o tym odzielny temat;) bo jest o czym dywagowac...skolioza pisze:jeśli wchodzi 8s to i 9s wejdzie (ta sama szerokość bębna) Zastanów się jednak - 9s jest IMO mniej trwałe (węższy łańcuch), mniej precyzyjne po zabrudzeniu (mniejsze odległości między koronkami) no i wymiana pociągnie większe koszta (zakładając te same koszty napędu 8s i 9s musisz dorzucić do kosztów manetki)
tez tak myslalem, ze to trwalsze i w ogole, ale na pewnym poziomie sprzetowym koszta moga byc wyzsze w przypadku 8ki niestety :/
-o co chodzi? otoz tak-nie mozna juz za bardzo kupic nowych kaset na pajaku alu (m737 i m950), ani manetek rapid-fire powyzej alivio... (a przypominam, ze bebenki alu nie znosza za bardzo traktowania przez calo-stalowe kasety...)
-kasety na pajakach jak juz sa to w 2ch wersjach! 28z i 30z.... 32z to rzadkosc niestety... A no coz, nie kazdy ma obrot a la pudzian, obecnie zreszta (na szczescie) - uczy sie ludzi jezdzic na wysokiej kadencji... po prostu czasem bedzie brakowac, szczegolnie jak sobie ktos wymysli 2x8 a tu tylko 30z z tylu...
-ceny nowych lancuchow typu IG91 wcale nie spadaja przez tyle lat... (chyba Marcin wiesz o ktorym sklepie mowie;) pozostaje w sumie sram i kmc...
-manetki typu RF SOLO - m95x (juz nie wiem ktore powinny byc 8kowe), m748,m740,m739 - jesli sie pojawiaja to potrafia osiagac zawrotne ceny, a power gripy sachsa dostepne sa przewaznie w wersjach za-jezdzonych (dokupic od nich gumy to rowniez koszmar). Pozostaja kl-manetki pod canti, a wiadomo - nie kazdy chce wersje kombo, a tymbardziej pod malo popularne hamulce....
uzywany sprzet w duzych ilosciach to mimo wszystko 9ka - 8kowe szpeja beda coraz rzadsze, a ich ceny moga stac sie coraz bardziej przerazajace...
zalety (8ki) sa oczywiste, nie chce sie rozpisywac...
#4
Pozwolę się nie zgodzić przynajmniej nie do końca
Jakiś czas temu Sh wypuściło reedycję ósemkowych kaset XT i chyba LX, łańcuchów takoż
To że kasety są do 28 lub 30 - można rzec cena ósemki - z Sh jedynie XTR (który nie był w systemie HD-C! i to jedyny powód innej rozpiętości) miał 32T (ale za to 12 a nie 11), pozostałe grupy dedykowane do kompaktowych korb w standardzie były 11-28, 11-30 dla leszczy
Łańcuchy - jeśli upieramy się przy HG 90 to trza wybulić prawie 100zł, jeśli zadowoli nas reedycja HG 91 cena spada o połowę I w tym wypadku pozostałe dostępne 8s łańcuchy konkurencji mogą się schować (cena porównywalna ale obecnie nikt nie ma w dostępności łańcucha 8s wysokiej klasy, najwyżej średniej)
Klamkomanetki - przed 96 tylko canti, a później??!!
No i na koniec wreszcie - nie wydaje mi się aby ktoś na porządnym, drogim/ciężko dostępnym sprzęcie trzaskał tysiące kmów po mieście Jeśli już na sprzęt wyłoży się parę grubszych złociszy to jeździ on raczej tam gdzie powinien (w terenie), więc jego przebiegi (a zatem zużycie) mocno spadają
Jakiś czas temu Sh wypuściło reedycję ósemkowych kaset XT i chyba LX, łańcuchów takoż
To że kasety są do 28 lub 30 - można rzec cena ósemki - z Sh jedynie XTR (który nie był w systemie HD-C! i to jedyny powód innej rozpiętości) miał 32T (ale za to 12 a nie 11), pozostałe grupy dedykowane do kompaktowych korb w standardzie były 11-28, 11-30 dla leszczy
Łańcuchy - jeśli upieramy się przy HG 90 to trza wybulić prawie 100zł, jeśli zadowoli nas reedycja HG 91 cena spada o połowę I w tym wypadku pozostałe dostępne 8s łańcuchy konkurencji mogą się schować (cena porównywalna ale obecnie nikt nie ma w dostępności łańcucha 8s wysokiej klasy, najwyżej średniej)
Klamkomanetki - przed 96 tylko canti, a później??!!
No i na koniec wreszcie - nie wydaje mi się aby ktoś na porządnym, drogim/ciężko dostępnym sprzęcie trzaskał tysiące kmów po mieście Jeśli już na sprzęt wyłoży się parę grubszych złociszy to jeździ on raczej tam gdzie powinien (w terenie), więc jego przebiegi (a zatem zużycie) mocno spadają
#5
10 lat temu??? nie no powaznie - kiedy to bylo bo nie slyszalem? i jak wiesz gdzie to wez nie badz sknera powiedz, gdzie mozna kupic te kaset na pajaku alu na 8rzedow, bo od 2ch lat w zadnym sklpie nie widzialem nowkiJakiś czas temu Sh wypuściło reedycję ósemkowych kaset XT i chyba LX, łańcuchów takoż
naciagasz prawde, w ofercie allegro najtanszy hg91 to 64pln + 9 za przesyslke. (w cyklo taki kosztuje 90pln!)skolioza pisze:jeśli zadowoli nas reedycja HG 91 cena spada o połowe
sie pudzian znalazle, no i co, ze nie HD-C, znaczy wyznajesz filozofie pewnego forumowicza, ktory trzyma sie teorii wypisywanych w katalogach shimano jak kurcze zyd piecioksiegu ? (przeciez wiemy na czym jezdzisz ;])skolioza pisze:To że kasety są do 28 lub 30 - można rzec cena ósemki - z Sh jedynie XTR (który nie był w systemie HD-C! i to jedyny powód innej rozpiętości) miał 32T (ale za to 12 a nie 11), pozostałe grupy dedykowane do kompaktowych korb w standardzie były 11-28, 11-30 dla leszczy
v-kowe 8-kowe kl-manetki sa, wiemy to nie? a 96 to jakas data-konca (retro) swiata ???Klamkomanetki - przed 96 tylko canti, a później??!!
a co - zabronisz mi? ;] wiadomo, ze jezdzimy w terenie, ale tam to sie dopiero zuzywa w blocie kurde:/ na miasto - jasne zakladamy zuzyte szpeja, ale kurde po cos sie to kupuje/wyszukuje - nie zeby stalo chyba???skolioza pisze:No i na koniec wreszcie - nie wydaje mi się aby ktoś na porządnym, drogim/ciężko dostępnym sprzęcie trzaskał tysiące kmów po mieście Jeśli już na sprzęt wyłoży się parę grubszych złociszy to jeździ on raczej tam gdzie powinien (w terenie), więc jego przebiegi (a zatem zużycie) mocno spadają
#6
Haha, ale się ubawiłem - Zimniasty się napiął
A poważnie:
- reedycje były jakieś 3-4 lata temu o ile mnie pamięć nie myli
- faktycznie pomyliłem się - 65 a nie 56zł A w CC jest HG90 a nie 91
- co do kaset i łańcuchów CentrumRowerowe - łańcuchy mają HG i IG 70 oraz HG91 Kaseta niestety tylko HG70 obecnie...
- nie pudzian, ale to że nie ma kaset 32 8s to nie kwestia tego że się skończyły, tylko tego że nie było I tyle chciałem przekazać dodając nieco ideologii HD-C
- przeczytaj:
- nie zabronię Twoje - możesz nawet szlifierką pociachać piszę tylko że rzy rozsądnym użytkowaniu starcza na dłużej i nie ma co tragizować
A poważnie:
- reedycje były jakieś 3-4 lata temu o ile mnie pamięć nie myli
- faktycznie pomyliłem się - 65 a nie 56zł A w CC jest HG90 a nie 91
- co do kaset i łańcuchów CentrumRowerowe - łańcuchy mają HG i IG 70 oraz HG91 Kaseta niestety tylko HG70 obecnie...
- nie pudzian, ale to że nie ma kaset 32 8s to nie kwestia tego że się skończyły, tylko tego że nie było I tyle chciałem przekazać dodając nieco ideologii HD-C
- przeczytaj:
ja zrozumiałem z tego, że albo RF solo, albo PG, bo jeśli STI to tylko canti Pytam więc co po 96? Można przecież kupić STI pod V-manetki typu RF SOLO - m95x (juz nie wiem ktore powinny byc 8kowe), m748,m740,m739 - jesli sie pojawiaja to potrafia osiagac zawrotne ceny, a power gripy sachsa dostepne sa przewaznie w wersjach za-jezdzonych (dokupic od nich gumy to rowniez koszmar). Pozostaja kl-manetki pod canti, a wiadomo - ni e kazdy chce wersje kombo, a tymbardziej pod malo popularne hamulce....
- nie zabronię Twoje - możesz nawet szlifierką pociachać piszę tylko że rzy rozsądnym użytkowaniu starcza na dłużej i nie ma co tragizować
#7
Dzięki za szybkie odpowiedzi zostanę przy kasecie 8 rz. przeglądnąłem ja dokładnie i jeszcze sporo wytrzyma,jedynie łańcuch na 100 % jest do wymiany tylko jaki ? .Manetki to GRIP SHIFTY do tego hamulce hydrauliczne MAGURA RACE LINE bez czerwonego pokrętełka jak w wersji hs 33 nie ciekną i pięknie hamują.Pozdrawiam
#8
sensowne opcje ósemkowe to IMO w tej chwili Shimano - jest to jedyna obecnie bodaj firma która oferuje łańcuchy klasy wyzszej niż średnia do kaset 7/8s Dla LXa dedykowany był łańcuch o oznaczeniu 70 (HG lub IG w zależności od systemu)
#9
cobyście sie nie napinali, to nikt reedycji nie robi na stary sprzęt, po prostu ktoś z naszego Shimano zamówił od ichniejszego Shimano jakieś złogi na magazynach i tyle.
Shimano nie produkuje do tyłu szpejów, jedynie 1 sezon do przodu.
Kasety - xt na 8 , miał cos Tomek na kalwaryjskiej, ale nie wiem czy ma jeszcze.
W shimano można zamówić jedynie HG 70 na 8 , 11-30 sugerowany detal 105 ZŁ.
Shimano nie produkuje do tyłu szpejów, jedynie 1 sezon do przodu.
Kasety - xt na 8 , miał cos Tomek na kalwaryjskiej, ale nie wiem czy ma jeszcze.
W shimano można zamówić jedynie HG 70 na 8 , 11-30 sugerowany detal 105 ZŁ.
#10
Było wznowienie Shimano "XT"na 8 biegów.
Obejmowało manetki, tryb (na pająk) i łańcuch. Ale:
- ceny za te części były z kosmosu - takie, jak "współczesne" XT, a technologia była już przestarzała
- ciężko je dostać - nawet na allegro (stąd też ceny) teraz chyba shimano w ogóle z tego zrezygnowało, co u mnie tylko pogłębiło frustrację
- manetki nie miały łożysk - choć wiec nazywały się m748 (odpowiednik XT) i kosztowały 250zł, to była to tylko czarna Sora z lepszą naklejką. Nie dorównywały jakością pracy dziesiątkowej XT m750.
Shimano po prostu wyczuło koniunkturę na ósemkowe napędy i najtańszym kosztem wprowadziło napęd na 8 biegów pod szyldem m748. Ale co z tego, skoro ceny są takie jakie są, a z dostępnością i tak coraz gorzej.
Z powyższych powodów nie mam zamiaru za dwa lata się obudzić z ręką w nocniku i po zajechaniu głupiego łańcucha szukać dwa miesiące nowego na allegro. Zamontowałem napęd na 9 i mam święty spokój z trybem, łańcuchem itp. Dla osób, które mają rower pokazowy i mało jeżdżą ósemka jest fajna, ale jeśli często wymieniasz napęd - to może być mordęga ze znalezieniem za jakiś czas czegokolwiek sensownego (nie mówię tu oczywiście o Alivio). Różnicy w precyzji zmiany biegów nie stwierdziłem. Co do trwałości się nie wypowiem, bo jeżdżę nieregularnie i bez licznika - nawet nie wiem po jakim przebiegu wymieniam łańcuch.
Obejmowało manetki, tryb (na pająk) i łańcuch. Ale:
- ceny za te części były z kosmosu - takie, jak "współczesne" XT, a technologia była już przestarzała
- ciężko je dostać - nawet na allegro (stąd też ceny) teraz chyba shimano w ogóle z tego zrezygnowało, co u mnie tylko pogłębiło frustrację
- manetki nie miały łożysk - choć wiec nazywały się m748 (odpowiednik XT) i kosztowały 250zł, to była to tylko czarna Sora z lepszą naklejką. Nie dorównywały jakością pracy dziesiątkowej XT m750.
Shimano po prostu wyczuło koniunkturę na ósemkowe napędy i najtańszym kosztem wprowadziło napęd na 8 biegów pod szyldem m748. Ale co z tego, skoro ceny są takie jakie są, a z dostępnością i tak coraz gorzej.
Z powyższych powodów nie mam zamiaru za dwa lata się obudzić z ręką w nocniku i po zajechaniu głupiego łańcucha szukać dwa miesiące nowego na allegro. Zamontowałem napęd na 9 i mam święty spokój z trybem, łańcuchem itp. Dla osób, które mają rower pokazowy i mało jeżdżą ósemka jest fajna, ale jeśli często wymieniasz napęd - to może być mordęga ze znalezieniem za jakiś czas czegokolwiek sensownego (nie mówię tu oczywiście o Alivio). Różnicy w precyzji zmiany biegów nie stwierdziłem. Co do trwałości się nie wypowiem, bo jeżdżę nieregularnie i bez licznika - nawet nie wiem po jakim przebiegu wymieniam łańcuch.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#11
(Grzesiek - chyba masz na mysli R440 (bardziej to tiagra/lx niz sora;) - faktycznie takie slabizny? )
Sam przeanalizowalem sytuacje i biorac pod uwage jak duzo mam w rowerach czesci z napedowych 7-8, pozostane przy nich jeszcze przez jakis czas...
1.Lancuch 8kowy po prostu latwiej jest skuc zwyklym imadelkiem w blotnych warunkach, to dla mnie spora zaleta. 9-ki niestety czesto robily u mnie taki akrobatyczny skok i wykrecaly sie na pewnych odcinkach (i to nawet hg93!), 7-8 sa jakies takie nie-podatne na takie zjawisko. (poza tym tak jak pisal Marcin - jest to cale HG90, albo calkiem niezly sram pc-10 tani i dostepny)
2.Przeanalizowalem tez co z tymi kasetami. 11-32 M900 (rozkrecana) wazy prawie 295g(!) m950 11-32 z alu nakretka juz duuuzo lepiej bo ~225g.... ale taki sramik skladany (rozkrecana r9, mozna z niej zlozyc dowolna kombinacje na szose czy teren) 11-32 wychodzi z alu nakretka cos okolo 275g. To jest niezle, bo np. M737 11-30 daje wynik ~260g. Poza tym mam w zanadrzu jeszcze kilka HG50tek z grupy alivio/stx, 11-28 ktore w wersji 7s waza okolo 255g, ale po dolozeniu zebaty 32z w bardziej wycieniowanej wersji, mozna sie zmiescic w okolo 310g.
Jest jeszcze taki wynalazek ktorego nie przerobilem - Sunrace, na wadze wychodzi wysmienicie (wzgledem tak niskiej ceny;), ale przyjdzie dopiero czas zeby przetestowac
(poza tym w sumie co sie przejmowac, skoro nawet campagnolo nie chce przejsc na kasety na-pajaku? dla mnie to radocha bo moge sobie zrobic totalny kastom np takie 14-34 :D, zapasy HG70 i podobnych chyba zalegaja u kazdego? (u niektorych z nas nawet z czerwona naklejka:D)
[czemu podaje te wagi? bo np. 11-36 w najtanszej wersji wazy niemal 0,5kg!!!, w takim zestawieniu 300g-owa 8ka 11-32 wydaje sie byc lajtowa!...]
3.No tak, ale ktos powie, ze to przeciez wszystko juz kasety nie-na-pajaku... fakt. pozostaje uzbroic sie w piaste z bebenek Ti lub stalowym... i porzegnac sie z alu... Jak dla mnie ok, bo zawsze bylem zwolennikiem rozwiazan budzetowych i dlatego wybralem piaste M775 (czyli za okolo 120pln 330g, klasyczny wymiar piasty + zamaskowane mocowanie centerlock)...
mam nadzieje, ze uda mi sie jeszcze zakupic 8kowe manetki typu sram trigger attack/rocket - wtedy bede sie czul uzbrojony i gotowy na nadejscie najgorszego;)
ps. jako ciekawostke zdradze, ze do podobnych wnioskow co Ty Focker - doszedl ze dwa lata temu nasz kolega Kosik...
ale idac tym tropem moznaby sie spytac co zatem z magura? dlaczego przy niej zostajesz? albo spinegry? skad bierzesz do nich "szprychy"? albo uszczelki do dziwnych oldschoolowych amorow? tarcze na microdrive (bo na tzw" standard" jest sporo latwiej z uwagi na popularnosc korb szosowych typu compact 110mm)?, oponki od michelina (mimo kolejnych pocietych dalej ich poszukujemy;) ? i inne pierdoly typu chwyty ritcheya (cale szczescie pojawila sie nowa partia) albo ODI (ktorych juz nie ma i chyba nie bedzie ...)
konkluzja - mimo wszystko old-szpej wykazuje dluzsza zywotnosc (klocki canti czy nawet grube v od koolstopa vs. okladziny do tarcz), lancuchy (nie wykrecajace sie;), opony o wiekszej twardosci (nawet juz te szare comp s byly na tyle trwale, ze jezdzilo sie latami, a schwalbe 3-compound padaja po sezonie ;( albo wezmy na to czesci napedowe typu lozyska HT2 ktore wymieniaja chlopaki nawet 2x w sezonie (a nasze kwadraty jezdza hoho...) czy krzywiace sie wozki i pekajace wodziki w tych karbonowych wynalazkach typu shadow (w zderxzeniu do stalowego wozka M739 :D)
moznaby tak ciagnac..
Sam przeanalizowalem sytuacje i biorac pod uwage jak duzo mam w rowerach czesci z napedowych 7-8, pozostane przy nich jeszcze przez jakis czas...
1.Lancuch 8kowy po prostu latwiej jest skuc zwyklym imadelkiem w blotnych warunkach, to dla mnie spora zaleta. 9-ki niestety czesto robily u mnie taki akrobatyczny skok i wykrecaly sie na pewnych odcinkach (i to nawet hg93!), 7-8 sa jakies takie nie-podatne na takie zjawisko. (poza tym tak jak pisal Marcin - jest to cale HG90, albo calkiem niezly sram pc-10 tani i dostepny)
2.Przeanalizowalem tez co z tymi kasetami. 11-32 M900 (rozkrecana) wazy prawie 295g(!) m950 11-32 z alu nakretka juz duuuzo lepiej bo ~225g.... ale taki sramik skladany (rozkrecana r9, mozna z niej zlozyc dowolna kombinacje na szose czy teren) 11-32 wychodzi z alu nakretka cos okolo 275g. To jest niezle, bo np. M737 11-30 daje wynik ~260g. Poza tym mam w zanadrzu jeszcze kilka HG50tek z grupy alivio/stx, 11-28 ktore w wersji 7s waza okolo 255g, ale po dolozeniu zebaty 32z w bardziej wycieniowanej wersji, mozna sie zmiescic w okolo 310g.
Jest jeszcze taki wynalazek ktorego nie przerobilem - Sunrace, na wadze wychodzi wysmienicie (wzgledem tak niskiej ceny;), ale przyjdzie dopiero czas zeby przetestowac
(poza tym w sumie co sie przejmowac, skoro nawet campagnolo nie chce przejsc na kasety na-pajaku? dla mnie to radocha bo moge sobie zrobic totalny kastom np takie 14-34 :D, zapasy HG70 i podobnych chyba zalegaja u kazdego? (u niektorych z nas nawet z czerwona naklejka:D)
[czemu podaje te wagi? bo np. 11-36 w najtanszej wersji wazy niemal 0,5kg!!!, w takim zestawieniu 300g-owa 8ka 11-32 wydaje sie byc lajtowa!...]
3.No tak, ale ktos powie, ze to przeciez wszystko juz kasety nie-na-pajaku... fakt. pozostaje uzbroic sie w piaste z bebenek Ti lub stalowym... i porzegnac sie z alu... Jak dla mnie ok, bo zawsze bylem zwolennikiem rozwiazan budzetowych i dlatego wybralem piaste M775 (czyli za okolo 120pln 330g, klasyczny wymiar piasty + zamaskowane mocowanie centerlock)...
mam nadzieje, ze uda mi sie jeszcze zakupic 8kowe manetki typu sram trigger attack/rocket - wtedy bede sie czul uzbrojony i gotowy na nadejscie najgorszego;)
ps. jako ciekawostke zdradze, ze do podobnych wnioskow co Ty Focker - doszedl ze dwa lata temu nasz kolega Kosik...
ale idac tym tropem moznaby sie spytac co zatem z magura? dlaczego przy niej zostajesz? albo spinegry? skad bierzesz do nich "szprychy"? albo uszczelki do dziwnych oldschoolowych amorow? tarcze na microdrive (bo na tzw" standard" jest sporo latwiej z uwagi na popularnosc korb szosowych typu compact 110mm)?, oponki od michelina (mimo kolejnych pocietych dalej ich poszukujemy;) ? i inne pierdoly typu chwyty ritcheya (cale szczescie pojawila sie nowa partia) albo ODI (ktorych juz nie ma i chyba nie bedzie ...)
konkluzja - mimo wszystko old-szpej wykazuje dluzsza zywotnosc (klocki canti czy nawet grube v od koolstopa vs. okladziny do tarcz), lancuchy (nie wykrecajace sie;), opony o wiekszej twardosci (nawet juz te szare comp s byly na tyle trwale, ze jezdzilo sie latami, a schwalbe 3-compound padaja po sezonie ;( albo wezmy na to czesci napedowe typu lozyska HT2 ktore wymieniaja chlopaki nawet 2x w sezonie (a nasze kwadraty jezdza hoho...) czy krzywiace sie wozki i pekajace wodziki w tych karbonowych wynalazkach typu shadow (w zderxzeniu do stalowego wozka M739 :D)
moznaby tak ciagnac..
#12
Dzięki za wsparcie - jakoś nie mogłem się zabrać do odszukania gdzieś dowodu na swe słowa, teraz czuję się "rozgrzeszony"focker pisze:Było wznowienie Shimano "XT"na 8 biegów.
Obejmowało manetki, tryb (na pająk) i łańcuch..
będę się czepiał i musisz mi to wybaczyć - nie było ósemkowej kasety Sh o stopniowaniu 11-32! Jedyna32-ka była w XTR i zaczynała się od 12!zimny pisze:2.Przeanalizowalem tez co z tymi kasetami. 11-32 M900 (rozkrecana) wazy prawie 295g(!) m950 11-32 z alu nakretka juz duuuzo lepiej bo ~225g
#13
kurna czepia sie a sens calosci zaraz gdzies przez to uleci. ja pierdziele
nie bylo ale ja mam - a skad - BO SE POSKLADALEM
pozdrawiam wszsytkich fetyszystow
nie bylo ale ja mam - a skad - BO SE POSKLADALEM
pozdrawiam wszsytkich fetyszystow
#14
No właśnie, napisał się chłopak, napisał, a tu jeden detal, i musi pisać od nowa
No dobra, to ja krótko przyklasnę koledze zimnemu: jak kto chce osiem lubo siedem, i tanio, to sram kaseta srebrna, i do tego łańcuch sram takoż. Alivio shimanowskie współczesne omijać jak najdalej, te kasety z niebieską nalepką nowe też. Robią je z puszek po konserwach chyba, kaseta poszła raz dwa, łańcuch to w półtora miesiąca. A sram, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, trzyma klasę ciągle.
Aha, zimny, ja też se składam kasety, mam już pół szuflady zębatek po tych sramach, które mi nie pasiły do koncepcji
Ot, co.
No dobra, to ja krótko przyklasnę koledze zimnemu: jak kto chce osiem lubo siedem, i tanio, to sram kaseta srebrna, i do tego łańcuch sram takoż. Alivio shimanowskie współczesne omijać jak najdalej, te kasety z niebieską nalepką nowe też. Robią je z puszek po konserwach chyba, kaseta poszła raz dwa, łańcuch to w półtora miesiąca. A sram, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, trzyma klasę ciągle.
Aha, zimny, ja też se składam kasety, mam już pół szuflady zębatek po tych sramach, które mi nie pasiły do koncepcji
Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#15
No nabyłem to czarne cudo z pięknym napisem Shimano 8speed i wytłoczonym sl-m748, bo wcześniej miałem tą tiagrę, sorę (jak zwał tak zwał) i mówiąc krótko - nie byłem zadowolony z pracy (brak łożysk - mechanizm analogiczny do dziewiątkowego LXa. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozebraniu obydwu manetek mechanizmy okazały się takie same. Nie doszukałem się w obydwu łożyska, które widoczne było na pierwszy rzut oka sl-m750 dziewiątkowym. więc jak dla mnie nazywanie tego XT to mocne nadużycie. Powinno się to nazywać co najwyżej nazywać ósemkowy LX.zimny pisze:(Grzesiek - chyba masz na mysli R440 (bardziej to tiagra/lx niz sora;) - faktycznie takie slabizny? )
Skazany jestem na dziewiątkowego XTRa także z innych powodów. To są trzy rzeczy które kocham i których nie mogłem długi czas ze sobą pogodzić:
- manetka na róg
- manetki na 8 biegów
- Magura HS33.
A więc żadna manetka na 8 biegów obsługująca manetkę na róg (jest w zasadzie tylko m951) nie współgra dobrze z Magurą. M951 jest za wysoka i za bardzo odstaje - trzeba za za bardzo odchylać kciuk do redukcji. Piłowałem, obcinałem, walczyłem - ciągle za bardzo odstawało. Za to manetki na 9 m750 oraz m952 idealnie działają z Magurą i mają mocowanie do manetki na róg. Ponieważ te manetki, oraz tiagra/nowe m748 mają takie same obudowy, przełożyłem najpierw sam mechanizm tiagry a potem m748 (obydwie nie mają mocowania do manetki na róg) do obudowy od m952. Efekt mizerny - brak łożysk i ogólnie masa plastiku w środku zabiły w jednym i drugim rozwiązaniu precyzję działania. Pozostało więc tylko m952 na dwóch łożyskach i system na 9 biegów. Precyzja działania jak dla mnie mniejsza niż w m951, ale i tak o niebo lepiej niż w tiagrze/m748. W sumie na dobre wyszło, bo już dwa razy zmieniałem cały napęd i przynajmniej nie miałem problemów z dostaniem tego, co potrzebuję. No i w przyszłości będzie łatwiej.
Tu niestety trafiłeś jak kulą w płot. Mam tylko jeden rower i on służy mi jako sprzęt do ścigania, turystyki i wszystkiego innego. Dlatego stawiam w nim na trwałość i możliwość szybkiej naprawy.zimny pisze:ale idac tym tropem moznaby sie spytac co zatem z magura? dlaczego przy niej zostajesz? albo spinegry? skad bierzesz do nich "szprychy"? albo uszczelki do dziwnych oldschoolowych amorow? tarcze na microdrive (bo na tzw" standard" jest sporo latwiej z uwagi na popularnosc korb szosowych typu compact 110mm)?, oponki od michelina (mimo kolejnych pocietych dalej ich poszukujemy;) ? i inne pierdoly typu chwyty ritcheya (cale szczescie pojawila sie nowa partia) albo ODI (ktorych juz nie ma i chyba nie bedzie ...)
Magura czy koła to nie jest coś, co się szybko zużywa - tak jak łańcuch. To można zniszczyć - tak samo jak ramę , amor itp, i trzeba szukać po prostu zmiennika. A tym w moim rowerze nie będzie problemu - każde koło wejdzie mi zamiast Spinergy, każdy hamulec szczękowy zamiast Magury. Rower nie jest unieruchomiony.
A napęd zmieniam czasem kilka razy do roku i nie chcę się stresować, że czegośtam nie znajdę jak będzie potrzeba. A że mam manię idealnego działania wszystkich mechanizmów w rowerze, świadomość, że mi biegi nie przeskakują tak jak trzeba i nie mogę natychmiast wymienić napędu mogłaby mnie zabić :)
A co do tych wszystkich części o których piszesz:
Magura - jeśli o nią dbasz i zastosujesz prostą uszczelkę na tłoczek (ochrona przed błotem) to jest praktycznie nie do zajechania. A nawet jeśli coś się stanie - wszystkie części zamienne są dość łatwo dostępne (i niestety horrendalnie drogie - dlatego mam kilku dawców :).
Koła Spinergy - mam po 3 zapasowe szprychy każdego rodzaju. Dostać części do tych kół w Polsce to też nie jest jakiś straszny problem (mogę podać kontakt). Centrujesz je normalnie - pasuje klucz do Mavic'owskich nypli. Obręcz to najsłabsze ogniwo. Podobno od Mavic'ów się nadadzą.
Suport na kwadrat - mam na wymiennych łożyskach - zapas łożysk w szufladzie. Standardowy rozmiar, więc nie ma problemu z wymianą :)
Amortyzator - najtrwalszy z możliwych - Bomber w pełnej kąpieli olejowej z łatwo dostępnymi uszczelkami (będą na rynku jeszcze przez wiele lat, bo jeszcze w zeszłym roku Marzocchi robiło amory na golenie 30mm). Taki wybór, choć są amory z lepszym systemem tłumienia. Egzotyczne amory z egzotycznymi uszczelkami doprowadzone są do stanu najbliższego fabrycznemu i ładnie sobie lśnią w szafie. Nie będą już musiały więcej pracować ;)
Korby na Standard - jedyny wyjątek. Po prostu mam zapas stalowych zębatek (mała średnia) i aluminiowych (duża) - tylko takie montuję - średnie stalowe znacznie dłużej wytrzymują, a alu duże mają trwałość wystarczającą (ze względu na wielkość i zwykle trochę mniejsze obciążenia). Nówki Stronglaighty pogoniłem kiedyś w pi..du na allegro za śmieszne pieniądze - to nie dla mnie towar, szczególnie, że nie mają wypustów ułatwiających zmianę biegów.
Ale jakbym miał rower tylko pokazowy - o oczywiście inaczej by to wszystko wyglądało i wszystko to co piszesz byłoby strzałem w dziesiątkę :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .