Cieknie mi stary Sid, no więc chcę kupić uszczelki do niego. Patrze do netu a tu praktycznie we wszystkich sklepach mają tylko siwą uszczelkę kurzową i żółtą gąbkę. Nikt nie sprzedaje uszczelek olejowych...?
Olejowe widzę tylko w USA i są to niebieskie uszczelki ENDURO + czarne olejowe. W tych zestawach nie ma z kolei żółtych gąbek... Czy ktoś wie, gdzie i jak najtaniej kupić uszczelki olejowe + żółte gąbki?
#2
RS w SIDach nie stosował osobnych uszczelek olejowych i kurzowych. To jest wymysł firmy Enduro. Robią tak też osoby, którym żal paru złotych na nowe uszczelki oryginalne i kupują zamienniki po 1.20zł wstawiając je potem zamiast gąbek. Wg mnie zastępowanie gąbki uszczelką olejową jest bez sensu. Uszczelka górna świetnie trzyma olej - więc po co ją dublować? Jednocześnie wywalenie gąbki (bo nie da się jednocześnie wsadzić gąbki i dolnej uszczelki - nie ma tyle miejsca) prowadzi do niewystarczającego smarowania górnego ślizgu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#3
Rock Shox SID XC Hydra Air rocznik chyba 2001, bebechy MZ wszystkie oryginalne - jest uszczelka olejowa później cienka gąbka, która całkiem sparszywiała i normalna siwa uszczelka...
#4
No tak - SID XC 2001, czyli faktycznie wysokie dolne golenie jak w Judy. Tylko w tym roczniku stosowano uszczelki olejowe (wydawcami się że tylko w Judy, bo aldkowy SID 2001 tego wynalazku nie miał - ale może jednak były też egzemplarze z takim rozwianiem). Jak widać, RS szybko się z tego wycofał. Późniejsze Judy, SIDy i inne modele do dziś nie mają uszczelek olejowych. Potwierdza to, że pomysł na wciśniecie uszczelki lejowej był raczej kiepski.
Dla mnie to jednak bez różnicy - jeśli przytoczona argumentacja o dublowaniu uszczelek i braku smarowania przez gąbkę Cię nie przekonuje (jak niby ma smarować gąbka, która znajduje się nad uszczelką olejową?) to poszukuj dalej albo montuj Enduro. Powodzenia.
Dla mnie to jednak bez różnicy - jeśli przytoczona argumentacja o dublowaniu uszczelek i braku smarowania przez gąbkę Cię nie przekonuje (jak niby ma smarować gąbka, która znajduje się nad uszczelką olejową?) to poszukuj dalej albo montuj Enduro. Powodzenia.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#5
Czyli teoretycznie, wymiana samych górnych uszczelek powinna spowodować, że widelec przestanie lać i nie wymieniać dolnych olejowych?
BTW na chwilę obecną zamiast oryginalnych gąbek wsadziłem tam odpowiednio przycięte żółte gąbeczki z myjki do mycia naczyń :)
BTW na chwilę obecną zamiast oryginalnych gąbek wsadziłem tam odpowiednio przycięte żółte gąbeczki z myjki do mycia naczyń :)
#6
Rock Shox już od 15 lat stosuje system uszczelki olejowej, gąbki i uszczelki górnej. Wprowadzono go pod nazwą XXX i stosuje się po dziś dzień. W razie wątpliwości służę zdjęciami, bo robię te widły na co dzień. W moich widelcach (aktualnie SID Race 2000) zawsze pozbywałem się uszczelek olejowych zostawiając górne + gąbki bo sprawiają, że praca amora jest nieco gorsza.
Posiadam wszystkie uszczelki do SID-ów ze wszystkich roczników (także o-ringi). Zawsze w ramach możliwości mogę pomóc ale są to oryginały nie zamienniki i cena nie koniecznie będzie atrakcyjna.
Posiadam wszystkie uszczelki do SID-ów ze wszystkich roczników (także o-ringi). Zawsze w ramach możliwości mogę pomóc ale są to oryginały nie zamienniki i cena nie koniecznie będzie atrakcyjna.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#7
Widziałem takie uszczelki w Judy 2000 i 2001, ale miałem też amory z tych lat, które uszczelek olejowych oryginalnie nie miały (rzeczony SID XC HydaAir 2001 czy Judy z rocznikó 2000 i 2001). Za to po 2000 r. to już w ogóle w SIDzie żadnym tego nie widziałem. Ani w Dukeu, Psylo, Rebie itp. Chyba tylko w jakiejś Torze tłukowatej ze stalowymi goleniami kiedyś - ale zastanawiałem się, czy to nie samoróbka. Nawet w manuałach czy specyfikacjach nie ma już mowy o uszczelkach olejowych. Dla przykładu tu:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2002%20sid%20spc.pdf
jest tylko gąbka.
Tak czy inaczej, nawet jeśli te dolne uszczelki są jeszcze montowane, to pomysł ten wg mnie jest bzdurny - bo jak ma gąbka nasmarować górny ślizg, skro jest ponad uszczelką? Co więcej - same górne uszczelki doskonale się sprawdzają - więc po do wpychać dodatkowy element powodujący zbędne tarcie? Dlatego wg mnie RS nie oferuje nawet dolnych uszczelek wycofując jednego Xa z systemu XXX - i dobrze.
W takim Bomberze dla przykładu jest inaczej - bo tam górna uszczelka siedzi znacznie luźniej niż w RS i niema ma za zadanie trzymać oleju. W RS jednak górna uszczelka sama z sienie ma trzymać olej - więc po co ją dublować, redukując jeszcze przy tym funkcję gąbki.
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2002%20sid%20spc.pdf
jest tylko gąbka.
Tak czy inaczej, nawet jeśli te dolne uszczelki są jeszcze montowane, to pomysł ten wg mnie jest bzdurny - bo jak ma gąbka nasmarować górny ślizg, skro jest ponad uszczelką? Co więcej - same górne uszczelki doskonale się sprawdzają - więc po do wpychać dodatkowy element powodujący zbędne tarcie? Dlatego wg mnie RS nie oferuje nawet dolnych uszczelek wycofując jednego Xa z systemu XXX - i dobrze.
W takim Bomberze dla przykładu jest inaczej - bo tam górna uszczelka siedzi znacznie luźniej niż w RS i niema ma za zadanie trzymać oleju. W RS jednak górna uszczelka sama z sienie ma trzymać olej - więc po co ją dublować, redukując jeszcze przy tym funkcję gąbki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#8
Należało się po prostu sprostowanie, że nieprawdziwe jest stwierdzenie jakoby RS w SID-ach nie robił takich uszczelek, a wymyślili je goście z Enduro. A na zdjęciu dla przykładu, że dziś też robią, nowa Reba w trakcie serwisu z "XXX" czyli uszczelka górna, gąbka i uszczelka olejowa.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#9
Jasne - ja się po prostu nigdy nie spotkałem, więc stąd wniosek (mylny jak widać), że po 2001 już w ogóle RS z tego zrezygnował w wyższych przyjemniej modelach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .