Uszczelki Dart, SID, Judy, Pilot 28mm

#1
Cieknie mi stary Sid, no więc chcę kupić uszczelki do niego. Patrze do netu a tu praktycznie we wszystkich sklepach mają tylko siwą uszczelkę kurzową i żółtą gąbkę. Nikt nie sprzedaje uszczelek olejowych...?
Olejowe widzę tylko w USA i są to niebieskie uszczelki ENDURO + czarne olejowe. W tych zestawach nie ma z kolei żółtych gąbek... Czy ktoś wie, gdzie i jak najtaniej kupić uszczelki olejowe + żółte gąbki?

#2
RS w SIDach nie stosował osobnych uszczelek olejowych i kurzowych. To jest wymysł firmy Enduro. Robią tak też osoby, którym żal paru złotych na nowe uszczelki oryginalne i kupują zamienniki po 1.20zł wstawiając je potem zamiast gąbek. Wg mnie zastępowanie gąbki uszczelką olejową jest bez sensu. Uszczelka górna świetnie trzyma olej - więc po co ją dublować? Jednocześnie wywalenie gąbki (bo nie da się jednocześnie wsadzić gąbki i dolnej uszczelki - nie ma tyle miejsca) prowadzi do niewystarczającego smarowania górnego ślizgu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Rock Shox SID XC Hydra Air rocznik chyba 2001, bebechy MZ wszystkie oryginalne - jest uszczelka olejowa później cienka gąbka, która całkiem sparszywiała i normalna siwa uszczelka...

#4
No tak - SID XC 2001, czyli faktycznie wysokie dolne golenie jak w Judy. Tylko w tym roczniku stosowano uszczelki olejowe (wydawcami się że tylko w Judy, bo aldkowy SID 2001 tego wynalazku nie miał - ale może jednak były też egzemplarze z takim rozwianiem). Jak widać, RS szybko się z tego wycofał. Późniejsze Judy, SIDy i inne modele do dziś nie mają uszczelek olejowych. Potwierdza to, że pomysł na wciśniecie uszczelki lejowej był raczej kiepski.

Dla mnie to jednak bez różnicy - jeśli przytoczona argumentacja o dublowaniu uszczelek i braku smarowania przez gąbkę Cię nie przekonuje (jak niby ma smarować gąbka, która znajduje się nad uszczelką olejową?) to poszukuj dalej albo montuj Enduro. Powodzenia.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#5
Czyli teoretycznie, wymiana samych górnych uszczelek powinna spowodować, że widelec przestanie lać i nie wymieniać dolnych olejowych?
BTW na chwilę obecną zamiast oryginalnych gąbek wsadziłem tam odpowiednio przycięte żółte gąbeczki z myjki do mycia naczyń :)

#6
Rock Shox już od 15 lat stosuje system uszczelki olejowej, gąbki i uszczelki górnej. Wprowadzono go pod nazwą XXX i stosuje się po dziś dzień. W razie wątpliwości służę zdjęciami, bo robię te widły na co dzień. W moich widelcach (aktualnie SID Race 2000) zawsze pozbywałem się uszczelek olejowych zostawiając górne + gąbki bo sprawiają, że praca amora jest nieco gorsza.

Posiadam wszystkie uszczelki do SID-ów ze wszystkich roczników (także o-ringi). Zawsze w ramach możliwości mogę pomóc ale są to oryginały nie zamienniki i cena nie koniecznie będzie atrakcyjna.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#7
Widziałem takie uszczelki w Judy 2000 i 2001, ale miałem też amory z tych lat, które uszczelek olejowych oryginalnie nie miały (rzeczony SID XC HydaAir 2001 czy Judy z rocznikó 2000 i 2001). Za to po 2000 r. to już w ogóle w SIDzie żadnym tego nie widziałem. Ani w Dukeu, Psylo, Rebie itp. Chyba tylko w jakiejś Torze tłukowatej ze stalowymi goleniami kiedyś - ale zastanawiałem się, czy to nie samoróbka. Nawet w manuałach czy specyfikacjach nie ma już mowy o uszczelkach olejowych. Dla przykładu tu:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2002%20sid%20spc.pdf
jest tylko gąbka.

Tak czy inaczej, nawet jeśli te dolne uszczelki są jeszcze montowane, to pomysł ten wg mnie jest bzdurny - bo jak ma gąbka nasmarować górny ślizg, skro jest ponad uszczelką? Co więcej - same górne uszczelki doskonale się sprawdzają - więc po do wpychać dodatkowy element powodujący zbędne tarcie? Dlatego wg mnie RS nie oferuje nawet dolnych uszczelek wycofując jednego Xa z systemu XXX - i dobrze.

W takim Bomberze dla przykładu jest inaczej - bo tam górna uszczelka siedzi znacznie luźniej niż w RS i niema ma za zadanie trzymać oleju. W RS jednak górna uszczelka sama z sienie ma trzymać olej - więc po co ją dublować, redukując jeszcze przy tym funkcję gąbki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Należało się po prostu sprostowanie, że nieprawdziwe jest stwierdzenie jakoby RS w SID-ach nie robił takich uszczelek, a wymyślili je goście z Enduro. A na zdjęciu dla przykładu, że dziś też robią, nowa Reba w trakcie serwisu z "XXX" czyli uszczelka górna, gąbka i uszczelka olejowa.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
Załączniki
Reba.JPG