#2
Jeśli miałbym się zastanawiać, to już bardziej pomiędzy 910 a 739. 739 ma poszerzone mocowanie przerzutki do ramy - słaby punkt 737, który często powodował ukręcenie zmieniarki np w starciu z patykiem. W 739 to poprawiono. Co do innych różnic - to niestety już nie pomogę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Wózek choć pozornie ten sam jest inaczej mocowany - w XT tradycyjnie na mały długi imbus z boku korpusu, w XTR na imbus nr5 od strony górnego kółka
Poza tym - nie XT 737/9 nigdy nie wytrzymały mi więcej niż 10-15kkm (później goniły tak na sworzniach że o dobrym dzialaniu można było zapomnieć), M910 dorżnąłem w końcu po ok 70kkm (luz się robił głównie na śrubie głównej, nie na sworzniach - więc dało się go skasować podkładką)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
to zywotnosc dosc znaczaca na korzysc xtr, focker 737 nie biore pod uwage ze wzgledu na krotka srube co pisalem, rozumiem ze xtr ma dluzsza jak w 739 ?

pozniejsze generacje xt byly ciezsze, a szkoda, a szaraki drogie i slabo dostepne :)

#5
Ja śmigałem ostatnio na M910 - łatego życia nie miała bo poprzedni właściciel nie rozumiał że nie wolno robić przekosów i smaru to chyba nigdy nie widziało a mimo tego nic się nie działo. M739 z gigantycznymi luzami lub przekoszonych widziałem sporo.

Jeśli chodzi o samą pracę jest podobnie, xtr ma trochę mocniejszą sprzeżynę.

Jedyny minus M910 to mniejsza pojemność przerzutki a wiec mniejszy zakres zastosowań.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#7
Jedyny minus M910 to mniejsza pojemność przerzutki a wiec mniejszy zakres zastosowań.
To nie minus jak sie umie dobrze zmieniać i ja bym nie kategoryzował tym przerzutki.
Krótszy wózek ma imo więcej zalet niż wad ale to każdy inaczej uznaje.

A czy xt czy xtr to może powiedz jaką masz reszte osprzętu? Jakie fd? Jakie manetki?

#8
Zależy też od tego jak jeździsz... Ja np lubię jeździć z blatu i z lekkim przekosem - i przy blacie 46 z przodu ten "średni" wózek z XTR'a średnio to ogarniał (podobnie miałem ze średnim w M950).

A M910 w ogóle było w kilku wersjach wózkowych?

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#10
krotki wozek mi jak najbardziej pasuje, w niektorych przypadkach moglby byc krotszy :) krotkiego xt mam w 739, mam tez dlugi i rd-m737, mam okazje kupic za 100 zl xtr,

reszte sprzetu mam raczej na podobnym poziomie, korbe deore (niestety wyzsze grupy na kwadrat wypadaja slabo przy fc-m510) klamkomanetki xt, kaseta xt fd, to bardzo nietypowe bo wyglada na lx nawet jest napis a wodzik od xt, zrobie fotke bo rower byl raczej fabryczny bo od kalisa i nikt tam raczej nie robil przeszczepow

#13
Nie będę zakładał nowego tematu, no chyba że Dyrekcja uzna że trzeba to niech wyodrębni o ile już takowego nie było.

Jaka jest różnica między RD-M900 a RD-M910? Co zostało poprawione w tej drugiej i dlaczego?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900