jakie sa roznice jak porownamy wersje z krotkim wozkiem XTR
warto pchac sie w xtr ? czy lepiej nowszy xt ?
jedyna roznica jaka mi przychodzi na mysl to inne mocowanie wozka jak to w xtr' bywa, oraz czy xtr nie ma krotkiej sruby glownje jak w xt 737 ?
#2
Jeśli miałbym się zastanawiać, to już bardziej pomiędzy 910 a 739. 739 ma poszerzone mocowanie przerzutki do ramy - słaby punkt 737, który często powodował ukręcenie zmieniarki np w starciu z patykiem. W 739 to poprawiono. Co do innych różnic - to niestety już nie pomogę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#3
Wózek choć pozornie ten sam jest inaczej mocowany - w XT tradycyjnie na mały długi imbus z boku korpusu, w XTR na imbus nr5 od strony górnego kółka
Poza tym - nie XT 737/9 nigdy nie wytrzymały mi więcej niż 10-15kkm (później goniły tak na sworzniach że o dobrym dzialaniu można było zapomnieć), M910 dorżnąłem w końcu po ok 70kkm (luz się robił głównie na śrubie głównej, nie na sworzniach - więc dało się go skasować podkładką)
Poza tym - nie XT 737/9 nigdy nie wytrzymały mi więcej niż 10-15kkm (później goniły tak na sworzniach że o dobrym dzialaniu można było zapomnieć), M910 dorżnąłem w końcu po ok 70kkm (luz się robił głównie na śrubie głównej, nie na sworzniach - więc dało się go skasować podkładką)
#4
to zywotnosc dosc znaczaca na korzysc xtr, focker 737 nie biore pod uwage ze wzgledu na krotka srube co pisalem, rozumiem ze xtr ma dluzsza jak w 739 ?
pozniejsze generacje xt byly ciezsze, a szkoda, a szaraki drogie i slabo dostepne :)
pozniejsze generacje xt byly ciezsze, a szkoda, a szaraki drogie i slabo dostepne :)
#5
Ja śmigałem ostatnio na M910 - łatego życia nie miała bo poprzedni właściciel nie rozumiał że nie wolno robić przekosów i smaru to chyba nigdy nie widziało a mimo tego nic się nie działo. M739 z gigantycznymi luzami lub przekoszonych widziałem sporo.
Jeśli chodzi o samą pracę jest podobnie, xtr ma trochę mocniejszą sprzeżynę.
Jedyny minus M910 to mniejsza pojemność przerzutki a wiec mniejszy zakres zastosowań.
pozdrawiam
xMekpx
Jeśli chodzi o samą pracę jest podobnie, xtr ma trochę mocniejszą sprzeżynę.
Jedyny minus M910 to mniejsza pojemność przerzutki a wiec mniejszy zakres zastosowań.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#6
przy tym samym krótkim wózku pojemność będzie taka samamekp pisze:Jedyny minus M910 to mniejsza pojemność przerzutki a wiec mniejszy zakres zastosowań.
cyferki słabo widać, ale można się doczytać
#7
To nie minus jak sie umie dobrze zmieniać i ja bym nie kategoryzował tym przerzutki.Jedyny minus M910 to mniejsza pojemność przerzutki a wiec mniejszy zakres zastosowań.
Krótszy wózek ma imo więcej zalet niż wad ale to każdy inaczej uznaje.
A czy xt czy xtr to może powiedz jaką masz reszte osprzętu? Jakie fd? Jakie manetki?
#8
Zależy też od tego jak jeździsz... Ja np lubię jeździć z blatu i z lekkim przekosem - i przy blacie 46 z przodu ten "średni" wózek z XTR'a średnio to ogarniał (podobnie miałem ze średnim w M950).
A M910 w ogóle było w kilku wersjach wózkowych?
pozdrawiam
xMekpx
A M910 w ogóle było w kilku wersjach wózkowych?
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#10
krotki wozek mi jak najbardziej pasuje, w niektorych przypadkach moglby byc krotszy :) krotkiego xt mam w 739, mam tez dlugi i rd-m737, mam okazje kupic za 100 zl xtr,
reszte sprzetu mam raczej na podobnym poziomie, korbe deore (niestety wyzsze grupy na kwadrat wypadaja slabo przy fc-m510) klamkomanetki xt, kaseta xt fd, to bardzo nietypowe bo wyglada na lx nawet jest napis a wodzik od xt, zrobie fotke bo rower byl raczej fabryczny bo od kalisa i nikt tam raczej nie robil przeszczepow
reszte sprzetu mam raczej na podobnym poziomie, korbe deore (niestety wyzsze grupy na kwadrat wypadaja slabo przy fc-m510) klamkomanetki xt, kaseta xt fd, to bardzo nietypowe bo wyglada na lx nawet jest napis a wodzik od xt, zrobie fotke bo rower byl raczej fabryczny bo od kalisa i nikt tam raczej nie robil przeszczepow
#11
Że niby gorsze? A o XT 750 zapomniałeś?iestety wyzsze grupy na kwadrat wypadaja slabo przy fc-m510)
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#13
Nie będę zakładał nowego tematu, no chyba że Dyrekcja uzna że trzeba to niech wyodrębni o ile już takowego nie było.
Jaka jest różnica między RD-M900 a RD-M910? Co zostało poprawione w tej drugiej i dlaczego?
Jaka jest różnica między RD-M900 a RD-M910? Co zostało poprawione w tej drugiej i dlaczego?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#14
RD-M900 sprężyna starego typu, agrafka z trzy pozycyjną regulacją napięcia (jak w XT 730/2/5)
RD-M910 sprężyna Advanced Light Action (jak w XT737/9)
RD-M910 sprężyna Advanced Light Action (jak w XT737/9)
#15
Moim zdaniem najważniejsza zmiana to KOLOR
750 fakt są cięższe... całe SIEDEM gram 722 vs 715.
pozdrawiam
xMekpx
750 fakt są cięższe... całe SIEDEM gram 722 vs 715.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#16
siedem gram na calosci na samych ramionach jest juz duzo okolo 60 jak pamietam, raczej niezdarza mi sie montowac seryjnej korby :)