#241
No WCS jest delikatniejszy niż KORE, którego z kolei też nabyłem jeszcze 2 mostki w międzyczasie. Przyjdzie czas, będę mierzył i się zastanawiał. Stery mam założone WCSa ale starsze jakieś bo srebrne, Twoje pasują idealnie do zestawu ;-)

Co do rogów, to sam nie wiem. Mam te niebieskie profile ale kierownica teraz jest mocno przycięta i nie wiem czy dam radę zamontować, może nie być miejsca na ręce :-/
Scott Pro Racing W/C 99' -----> galeria flickr
Specialized Stumpjumper M2 FS 95' -----> galeria flickr

#248
49cm to ktoś chyba do ostego ktoś tak skrócił. 58cm z rogami to już troche ciasno.
Cardamon a ten twój WCS ile waży? Bo może mi sie przyda :->
Mój prolite 58cm to 147g

#250
focker pisze:W dwóch rowerach mam po 46 cm i uwielbiam to. Fajnie się tym śmiga pomiędzy drzewami :)
retro to retro ...mlodziez nie ma prawa pamietac :lol: :lol: :lol:
ja jezdzilem na 51 :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#251
58 jest dla dziewczyn.
A to oświciłeś mnie wszystko przez to aby... Cycki sie zmieściły ;-) to już wiem po co są riserbary po 70cm :mrgreen:

A tak na serio to nie zależy od ramion? Bo jak ktoś jest suchoklates to wiadomo że węższa.
Wąska kiera jest zwinnijsza, między drzewami sie fajnie śmiga i łatwiej jest podjeżdzać ale jak ma sie zbyt wąską to ma sie zduszoną klate a to wygodne nie jest.

#253
jak ktoś ma 198cm wzrostu i raczej wąski w barach nie jest to wygląda jak c*pa trzymając między ręcami taki patyk poniżej 50cm :-P Sztopiemu niedawno opchnałem Bontrager Titec 53 czy 52cm bo uznałem ją za niezdatna do użytku :mrgreen:

#254
Czyli masz 198cm i używasz wąskiej kiery. Jak mówiłem zależy wszystko od budowy i kto jaką ma klate (albo cycki :-P ). Imo nie ma co sie spierać czy 720mm czy 490. Wszystko zależy od budowy ciała. W dupowozie mam 64cm i jest ok w drugim 58 i jakoś średnio widze pomieszczenie sie na takiej kierownicy. Jak ktoś ma wąskie bary to nie ma co sie brać za 58 bo będzie jak na trzepaku wisiał i vice versa.
Sprawdziłem jakby to było na 46 i ręce mi sie schodzą do środka i niema miesca na dłonie, klamki na mostku bym miał chyba.
Mam 180cm i nie uznaje że jak ktoś jest wyskoki a wąski to wiocha.
Nie ma co o tym gadać bo to jest tak który rozmiar buta jest najlepszy (a wiadomo że 43 :-P )

#256
Jest jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca kierownicy a mianowicie mostek. Długi mostek daje większą dźwignie i krótka kierownica daje możliwość zapanowania nad rowerem przy użyciu mnijszej siły. I takie 46cm jak uznaje Focker wcale nie musi być lipą.

#259
Hubert pisze:Długi mostek daje większą dźwignie i krótka kierownica daje możliwość zapanowania nad rowerem przy użyciu mnijszej siły
wedle mojego doświadczenia jest dokładnie na odwrót - im krótszy mostek i szersza kiera tym mniej sily trzeba do skręcania
Ale ja się nie znam...
A w Dh krótkie mostki i szerokie kiery to pewnie dlatego, żeby sie ciężej skręcalo - bo w końcu na zakrętach najwięcej z prędkości się traci A tam trzeba szybkim być :mrgreen:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#260
Nic nie sugeruje dobierania mostka pod kiere i vice versa tylko chce uświadomić że długi mostek robi za dźwignie trzeba użyć mniej siły aby skręcić. Mostek dobiera sie pod geo i posture aby uzyskać odpowiednią pozycje.

Focker jeśli można wiedzieć ile masz wzrostu że pasuje Ci takie zestawienie?
wedle mojego doświadczenia jest dokładnie na odwrót - im krótszy mostek i szersza kiera tym mniej sily trzeba do skręcania
Wiadomo że szeroka kiera i krótki mostek lżej skręca ale chciałem powiedzieć że długi mostek rekompensuje krótką kierownice. Nie mieszajmy tego z tym że rower w prowadzeniu z krótkim mostkiem jest spokojniszy a z długim nerwowy.
Ostatnio zmieniony 2015-02-20, 19:19 przez Hubert, łącznie zmieniany 2 razy.

#261
Hubert pisze:Nic nie sugeruje dobierania mostka pod kiere i vice versa tylko chce uświadomić że długi mostek robi za dźwignie trzeba użyć mniej siły aby skręcić. Mostek dobiera sie pod geo i posture aby uzyskać odpowiednią pozycje.

Focker jeśli można wiedzieć ile masz wzrostu że pasuje Ci takie zestawienie?
149 cm.
Lodzermensch

#262
Hubert pisze:Nic nie sugeruje dobierania mostka pod kiere i vice versa tylko chce uświadomić że długi mostek robi za dźwignie trzeba użyć mniej siły aby skręcić. Mostek dobiera sie pod geo i posture aby uzyskać odpowiednią pozycje.

wedle mojego doświadczenia jest dokładnie na odwrót - im krótszy mostek i szersza kiera tym mniej sily trzeba do skręcania
Wiadomo że szeroka kiera i krótki mostek lżej skręca ale chciałem powiedzieć że długi mostek rekompensuje krótką kierownice. Nie mieszajmy tego z tym że rower w prowadzeniu z krótkim mostkiem jest spokojniszy a z długim nerwowy.
Synek ,jak ty duuuupisz -aż sie słabo robi
Czeski film normalnie no ;-) -nie wiesz ,to nie pisz nic -a nie rozwiewaj i tak już dawno rozwiane wątpliwości

Skolioza racje ma-im szersza kiera ,tym większa dźwignia i tym łatwiej skręcać;
Są też rzecz jasna też indywidualne upodobania każdego cyklisty co do kiery zdatnej i nie

Żeby nie było ,ciągle użytkuję kiery od 36 do 78cm ,na obu mi wygodnie

#266
skolioza pisze:Istotnie dziwne.... zwlaszcza że wygląda jakby nie pierwszy raz rower na oczy widział
W takim razie moje doświadczenie z MTB (dłuższe niż Twa bytność na tym padole) niewiele jest warte
Ojcze, mogę dać Ci za to warna?Nie znasz się strasznie.
Lodzermensch

#267
Nikt się nie zna - tylko Hubert coś tam wie, bo ma wiedzę całego internetu pod palcami.
Nawet wie jaki musi być u mnie stosunek długości mostka do szerokości kierownicy podzielony do kwadratu mojej wysokości i pierwiastka z długości małego palca u nogi.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#268
focker pisze:Nikt się nie zna - tylko Hubert coś tam wie, bo ma wiedzę całego internetu pod palcami.
Nawet wie jaki musi być u mnie stosunek długości mostka do szerokości kierownicy podzielony do kwadratu mojej wysokości i pierwiastka z długości małego palca u nogi.
Wiesz, masz wzrostu metrpidzisiont, co tam się znasz.A j ja znów pijany jetem wciąż.Mam taką zasadę że z autorytetami się nie dyskutuje.

Mówiłem że szambo sięgnie dna. i sięga.
Lodzermensch