Koła Aluminiowe czy może Stalowe - MTB

#1
Hej,
tak się zastanawiałem ostatnio, a nie ma takich informacji na googlach - otóż czy dobrą alternatywą do kół aluminiowych nie są stalowe? Zastosowanie pod MTB. Stal jest chyba mocniejsza, no ale i cięższa - chociaż nie wiem czy to odczuwalne przy kole, które w końcu ma małe przekroje ścianek. Stalowe nie widziałem, aby miały komory w przekroju jak to niektóre alu.
A jak wy sądzicie Koledzy?

#4
corrado1111 pisze:Tylko stalowe, to porządna solidna robota.I klocki hamulcowe z filcu żeby chromu nie porysować.
:lol: :lol: :lol:

skad sie biora takie pomysly :roll: :roll: :roll:
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 20:07 przez marcin74, łącznie zmieniany 1 raz.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#6
Najlepsze żeliwne, bo żeliwo szare dobrze tłumi drgania :) I jak się człowiek rozpędzi, to go byle co nie zatrzyma :)
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#8
dębowe z okuciem
i cztery szprychy dębowe
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#9
lekki elastyczne
i ekologiczne
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#10
debowych nie polecam :roll: rozsychaja sie na sloncu :roll:
zeliwne lepsze :oops: :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#11
Ale na poważnie
Stalowe mają jedną zaletę
nie pękają a sie wyginają i dają się wyklepać
ale, są wiotkie,
klocki się na nich ślizgają
i rdzewieją (prócz kwasówki)
no i są ciężkie

nadają sie jedynie do holendrów z hamulcami bębnowymi
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#12
Wracając do tematu... gdyby sposobem na lepsze lżejsze i mocniejsze koło była poprostu dobra stal to żaden producent nie pakował by się w badania nad carbonem który jeszcze parę lat temu kosztował miliardy.

To byłoby zbyt proste....

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#14
Odpowiedź jest bardzo prosta.
Żeby obręcz stalowa była w miarę lekka, musiałby mieć znacznie cieńsze ścianki niż alu. A cienkie ścianki + krawężnik to nie jest dobre połączenie. Już nawet nie będzie czego prostować. Tak więc stal do obręczy w wyczynowych rowerach się po prostu nie nadaje. Koniec kropka.
Co więcej - aluminium jest plastyczne i miłe w obróbce, łatwo z niego zrobić obręcz. Wielokomorowe konstrukcje ze stali? Jakoś tego nie widzę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Zamiast odpowiedziec nabijacie się a focker musi za was nadrabiac
,jest pytanie i jest odpowiedz
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#18
Czasami brak cierpliwości na odpowiadanie na banalne pytania ,gdzie my większości znamy odpowiedz
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31