Polerowanie gładzi cylindra - komora powietrzna

#1
Mam kupiony za 50zł amor Marzocchi Corsa WC - jeszcze wyprodukowany we Włoszech. Ogólnie całkiem fajny amor - ale ma jedną wadę, tzn. puszcza powietrze. Przyczyna jest jasna. Tłok powietrzny porusza się w cylindrze (nie tak jak w większości amorów - w goleni) i ktoś rozbierając ten cylinder źle ściągnął wewnętrzną zawleczkę tak, że powstały dwie mikroskopijne rysy wzdłuż - po całej wewnętrznej powierzchni gładzi cylindra. Nie są to głębokie rysy - ledwie widoczne pod światło. Nawet niewyczuwalne pod palcem. Niemniej przez nie powietrze przedostaje się z komory negatywnej do pozytywnej. Pytanie - jak najlepiej wypolerować tą gładź przy założeniu:
- że musi to być zrobione bardzo precyzyjnie (jakie chemikalia polerskie byłyby najlepsze);
- że cylinder ma ze 30cm długości i średnicę ze 2,5cm. - a rysa jest na całej długości (jakiego narzędzia/przedłużki najlepiej użyć).
- że wewnątrz cylinder jest anodowany - więc powierzchnia gładzi jest utwardzona;
Dubla nie będzie, bo ten element nie jest sprzedawany przez Gregorio. Oczywiście cylinder jest z aluminium.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
O właśnie - chyba o coś takiego mi chodziło. Nie wiedziałem, czy coś takiego istnieje - całe życie się człowiek uczy.
Zastanawiam się tylko, jak jest z użyciem takiego ustrojstwa - czyli jakie jest prawdopodobieństwo spitolenia całej sprawy przez osobę, która tego wcześniej nie robiła.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Idioto odporne, pod jakim katem bys nie uzywal zawsze bedzie w osi. Jedyny problem jaki jest to kamien musi byc czysty, inaczej porobi rysy. W cylindrze silnika to troche co innego, tu oczywiscie musisz miec idealnie gladkie.
Ja zalalbym olejem po brzegi i honowal, mysle ze to zadziala. Oczywiscie sprobowalbym najpierw z puszka po piwie.

#10
Przy takim małym zarysowaniu nie powinno być problemu. Rysa nawet nie przebiła się przez warstwę anody. Problem jest bardziej w tym, że taka ryska ma jakieś tam zadry - większe bądź mniejsze. One kaleczą oring podczas pracy (na początku szczelność jest - dopiero po kilku ugięciach powietrze ucieka). Jeśli tylko się to spoleruje, to nawet niewielka różnica w średnicy nie powinna wpływać na szczelność. Zresztą oring jest elastyczny w jakimś tam stopniu. Poza tym - innego wyjścia nie widzę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
Polecam paste aluchrom firmy k2 ramę, gładzie w magurach, chromowane lagi tym polerowałem i było super. Spolerowanie nie zmnijszy średnicy ale uszkodzi anodę, więc może lepiej by było spolerować totalnie to wszystko do czystego alu choć ja bym spróbował to spolerować pastą i do tego zalać całość gęstym olejem.

#20
polonezGLE pisze:Jednak nie żałuję, że nie poszedłem na studia inżynierskie po moim technikum :lol: Chociaż prawie 20 lat temu to wszystko chyba wyglądało inaczej...
Po prostu zazdrościsz.
Lodzermensch

#25
Honowanie zakończone powodzeniem. Wszystko hula jak ta lala. Dzięki wielkie za rady z honownicą. Użytkowniczka widelca jest zachwycona.

Przy okazji wywaliłem tłok komory PAR i zamiast niego w celu uzyskania progresji zalałem cylinder olejem. Korzyści są dwie - wywalona część, która najczęściej się psuła w tym widelcu oraz wpakowanie dużej ilości oleju, który rozbryzgowo smaruje oring tłoka od dołu. W sumie funkcjonalności nie ubyło - progresję i tak można regulować ilością oleju zamiast pompką.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#26
A ten kamyczek w honownicy nie jest za chropowaty? Polerowałeś coś jeszcze po honownicy (szmata na kijek i jedziesz)? Gratuluje.
Corsa jaka jest w porównaniu do innych widelcy np. Fox czy bombowiec?

#27
Piotr napisał, co sobie można zrobić z pastą na kijku. Przy takim cylindrze to śmiech na sali. Środek wypolerowany został dremelem z końcówką polerującą.
Corsa jest fajna - TST5 działa super. Masa mojego to 1550gram, więc jest gites.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#28
Też sobie sprawiłem dremel ale ten polerujący filc się rozsypał masz jakiś konkretny czy taki z zestawu?
Masa taka sama jak mojego foxa f80rl więc bdb, chyba wezme corse pod uwage szukając czegoś pod 29 jak mówisz że jest dobra. Bomber też był w 2003 pod 29 ale nie pamiętam oznaczenia.

#29
focker pisze:Honowanie zakończone powodzeniem. Wszystko hula jak ta lala. Dzięki wielkie za rady z honownicą. Użytkowniczka widelca jest zachwycona.
Oby jak najdluzej :mrgreen: