[center]Cinelli Genius Machine 1991 (?)[/center]
[center]
[/center]
Genialna Maszyna firmy Cinelli została kupiona jako niemal kompletny rower który wyglądał tak:
[center]
[/center]
Decydując się na zakup sądziłem, że rower w takiej konfiguracji opuścił fabrykę, a potem w sklepie z jakiegoś powodu został pozbawiony korby i osi suportu. Pewne wątpliwości powodowała tylko przednia przerzutka XTR M900, sądzięłem jednak, że być może to jakieś odstępstwo, ze względu na to że rama ma górny ciąg linek, a Campagnolo do 1991 roku produkowało FD tylko pod dolny ciąg. Zastosowanie górnego ciągu w ramie powodowało konieczność stosowania kółka odwracającego ciąg, jak np. w Gazelle Champion Mondial i Cinelli The Next Machine
Po dokładniejszych oględzinach okazało się jednak, że linki i pancerze to niezły chaos: np w pancerzach Campagnolo są linki Shimano, z krótkich pancerzy w okolicach siodła każdy jest inny - tak nie mogło wyjść z fabryki. I wreszcie osprzęt Campagnolo z 1991 roku w połączeniu z siodłem Bontrager Ti z 1993 roku też nie pasuje. Na koniec okazało się, że tylna piasta ma oś 135mm, a rama rozstaw haków 131,5mm
Uwzględniając powyższe postawiłem tezę, że rama opuściła fabrykę nie jako kompletny rower, ale właśnie jako rama do złożenia roweru wg preferencji nabywcy. Za tym przemawia fakt, że w jedynym katalogu Cinelli jaki udało mi się znaleźć w sieci na 1994 rok, oprócz kompletnych rowerów oferowane są też same ramy m.in Genius Machine. Katalog jest co prawda młodszy niż prezentowana tu rama, ale skoro samą ramę można było kupić w 1994 to być może także wcześniej.
[center][/center]
Kiedy rama została wyprodukowana?
Na razie pewności nie mam, ale sądzę że prawdopodobnie był to 1991 rok, modelowo natomiast może to być 1992.
Dlaczego 1991?
Po pierwsze, nie może być starsza gdyż rury Columbus Genius zaczęto produkować w 1991.
Po drugie, rama nie ma ani wybitego numeru fabrycznego, ani nie posiada naklejki z oznaczeniem rur "Columbus Genius" co może sugerować, że to wczesny egzemplarz. Jak wiadomo Cinelli i Columbus mają tego samego właściciela, tak więc nowe rury zapewne w pierwszej kolejności użyte zostały do produkcji własnych rowerów. Możliwe że to nawet jakiś prototypowy egzemplarz, sklep w którym rower został kupiony w tamtych czasach był na tyle liczącym się dystrybutorem, że odwiedzał go osobiście Ernesto Colnago, produkował też 12000 rowerów rocznie pod własną marką i osiągał 5mln Euro obrotu/rok, mógł więc mieć dostęp do gorących nowości pojawiających się na rynku.
Trzeci ważny argument przemawiający za 1991 rokiem to rozstaw haków 131,5mm a więc pod piastę 130mm.
W 1991 roku Shimano nie robiło jeszcze piast pod 135mm - pojawiły się wraz z debiutem grupy XTR w 1992, natomiast Campagnolo co dziwne w katalogu wydanym w marcu 1991 na 1992 rok w najwyższych grupach Record O.R. i Icarus miało tylko 130mm (jednynie najniższy wtedy Centaur miał 135mm). Dziwne dlatego, że 135mm u Campagnolo pojawiło się już z nastaniem ery 8s w 1990 roku. Dopiero w katalogu wydanym we wrześniu 1991 też na 1992 piasty Record O.R. i Icarus mają oś 135mm.
[center]
[/center]
Rama nie tylko pozbawiona jest tytułowego dynama i jego mocowania.Nie ma też żadnych otworów do zamocowania bagażnika czy nawet błotników co jednoznacznie wskazuje jakie było jej przeznaczenie.
Skoro jest z Geniusa to też i "genialna" (jak na tamte czasy) waga ~2740g : rama+ stery+ widelec
O samych rurach:
Rury Genius, to pierwsze na świecie rury, w których długość cieniowanych odcinków rur była dopasowana do wielkości ramy jaka miała być nich zbudowana. Były dostępne bodaj w 3 rozmiarach S, M i L.
Materiał użyty do ich budowy to stal Nivacrom opracowana przez Columbusa w 1987 roku. Miała większą wytrzymałość, niż stopy znane wcześniej - jej wytrzymałość na zerwanie to 1200N/mm2, dla porównania cenione rury Columbus SLX ze stali Cyclex miały 900N/mm2, a Reynolds dla swoich rur 531 podaje w katalogu 802 N/mm2. Większa wytrzymałość materiału umożliwiła stosowanie cieńszych ścianek, a co za tm idzie większych przekrojów rur bez zbytniego zwiększenia masy. Dzięki temu podobno przy zwiększeniu przekroju o 17% uzyskiwano aż 2-krotne zwiększenie sztywności bocznej rury (to pewnie da się wyliczyć ale aż tak nie zagłębiałem się w temat). Pewnym minusem cienkich ścianek była ich podatność na wgniecenia. Stosowane grubości to 0,4mm rurach szosowych i 0,5 w MTB. Dziś Columbus produkuje stalowe rury o grubości ścianki nawet 0,38mm.
Co dalej z ramką?
Skoro na dynamo nie ma co liczyć, to może poszedłbym w tym kierunku?
[center][/center]
Jak sądzicie, iść tą drogą? Przy czym u mnie droga może być długotrwała i wyboista, więc cel racze nie zostanie osiągnięty szybciej niż w następnej dekadzie
#3
kochany Gerwazy i ramo Cinelli ...idzcie ta drogaGerwazy pisze:Co dalej z ramką?
Skoro na dynamo nie ma co liczyć, to może poszedłbym w tym kierunku?
ramka przepiekna kolor jeszcze piekniejszy ...
stworzona do Recorda OR
mam nadzieje ,ze to siodelko nie zagosci tu na stale
...........................................................................................................................
z 900 tez jej do twarzy zwlaszcza kolorystycznie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#4
Wykonanie ramy super. Ale wieł doslownie powala na kolana.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#6
taki cymesik, ze ciezko cos powiedziec-
piekne urzadzenie. czulbym sie jak zegarmistrz majac do zaaranzowania taka rame
piekne urzadzenie. czulbym sie jak zegarmistrz majac do zaaranzowania taka rame
#7
tak na podsumowanie dniajulek pisze:taki cymesik, ze ciezko cos powiedziec-
........................................................................................
uprzedzajac Gerwazego warto wyjasnic ,ze siodelko bontragera to
tak naprawde wyrob WLOSKI
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#8
Cardamon, Marcin dziękuję za utwierdzenie w przekonaniu o słuszności wyboru
Słowa uznania dla sztywnego widelca od Doktora Resora to nie lada nobilitacja - w imieniu widła dziękuję
Marcin rzeczywiście pomimo tego że siodło robione przez San Marco i że te siodła były w Cinelli MTB w 1994 roku i później nie komponuje się tu najlepiej. Co byś proponował? Flite?
Chciałbym jeszcze dla zobrazowania wytrzymałości poszczególnych stopów stali o których pisałem w pierwszym poście podać wytrzymałość na zerwanie w kilogramach, bo te niutony na mm2 ciężko sobie wyobrazić.
Tak więc jeśli wzięli byśmy drucik o przekroju 1 mm2, to uwzględniając przyspieszenie ziemskie 9,81 m/s2 zerwie sie pod obciążeniem :
-82kg jeśli będzie ze stali Reynolds 531
-92kg jeśli będzieze stali Columbus SLX
-122kg jeśli byłby ze stali Nivacrom
Gdyby był zaś ze stali Reynolds 953 wytrzyma aż 203 kg !!! Normalnie szok
Edit:
Mały OT, znaleziona w sieci tabelka z wytrzymałościami różnych rur stalowych w N/mm2 ( trzeba podzielić przez 9,81 żeby uzyskać w kg/mm2 na powierzchni ziemi)
1750-2050/Cro-Ni-Ti-Mg/Reynolds 953
1484/Cr-mo heat treated/True Temper OX
1250-1400/Mg-Cr-Mo/Reynolds 931
1225-1400/Mg-Cr-Mo/Reynolds 853
1315/Mn-Mo Heat treated/Reynolds 753
1280/Ni-Va-Cr/Columbus Nivacrom Max-EL-Genius-Cyber-Foco etc
1235/Cr-Mo/Tange Prestige-Logic
1030/Cr-Mo/Columbus Cyclex SL-SLX
925/Cr-Mo/Reynolds 708-653
800-900/Cr-Mo/Reynolds 631
894/Cr-Mo/Tange Infinity-MTB
870/Cro-Mo/Columbus Cromor-Thron
880/Cr-Mo/4130 Aircraft
802/Mn-Mo/Reynolds 531
802/Cro-Mo/Reynolds 525-501
720/Cr-Mo/Columbus Aelle-Gara
440/Cr-C/Mild Steel
Słowa uznania dla sztywnego widelca od Doktora Resora to nie lada nobilitacja - w imieniu widła dziękuję
W pewnym sensie tak. Zegarmistrz ma za zadanie z dużą starannością poskładać ze sobą z góry narzucone elementy, tu jest trochę podobnie, bo w moim odczuciu nic innego niż Campa '92 dobrze to nie zagra. Bo jakoś ciężko mi sobie wyobrazić ten rower na XT '92, a biorąc pod uwagę rozstaw haków producent nie brał pod uwagę XTR-a dla tej ramy.julek pisze:taki cymesik, ze ciezko cos powiedziec-
piekne urzadzenie. czulbym sie jak zegarmistrz majac do zaaranzowania taka rame
Marcin rzeczywiście pomimo tego że siodło robione przez San Marco i że te siodła były w Cinelli MTB w 1994 roku i później nie komponuje się tu najlepiej. Co byś proponował? Flite?
Chciałbym jeszcze dla zobrazowania wytrzymałości poszczególnych stopów stali o których pisałem w pierwszym poście podać wytrzymałość na zerwanie w kilogramach, bo te niutony na mm2 ciężko sobie wyobrazić.
Tak więc jeśli wzięli byśmy drucik o przekroju 1 mm2, to uwzględniając przyspieszenie ziemskie 9,81 m/s2 zerwie sie pod obciążeniem :
-82kg jeśli będzie ze stali Reynolds 531
-92kg jeśli będzieze stali Columbus SLX
-122kg jeśli byłby ze stali Nivacrom
Gdyby był zaś ze stali Reynolds 953 wytrzyma aż 203 kg !!! Normalnie szok
Edit:
Mały OT, znaleziona w sieci tabelka z wytrzymałościami różnych rur stalowych w N/mm2 ( trzeba podzielić przez 9,81 żeby uzyskać w kg/mm2 na powierzchni ziemi)
1750-2050/Cro-Ni-Ti-Mg/Reynolds 953
1484/Cr-mo heat treated/True Temper OX
1250-1400/Mg-Cr-Mo/Reynolds 931
1225-1400/Mg-Cr-Mo/Reynolds 853
1315/Mn-Mo Heat treated/Reynolds 753
1280/Ni-Va-Cr/Columbus Nivacrom Max-EL-Genius-Cyber-Foco etc
1235/Cr-Mo/Tange Prestige-Logic
1030/Cr-Mo/Columbus Cyclex SL-SLX
925/Cr-Mo/Reynolds 708-653
800-900/Cr-Mo/Reynolds 631
894/Cr-Mo/Tange Infinity-MTB
870/Cro-Mo/Columbus Cromor-Thron
880/Cr-Mo/4130 Aircraft
802/Mn-Mo/Reynolds 531
802/Cro-Mo/Reynolds 525-501
720/Cr-Mo/Columbus Aelle-Gara
440/Cr-C/Mild Steel
#9
wiedzialem ze padnie to pytanie ....Gerwazy pisze:Marcin rzeczywiście pomimo tego że siodło robione przez San Marco i że te siodła były w Cinelli MTB w 1994 roku i później nie komponuje się tu najlepiej. Co byś proponował? Flite?
nie wiem dlugo by sie trzeba zastanowic...bo temat CIEZKI
San Marco samo w sobie nie jest zle tylko ten napisik na tylku
..................................................................................................................
oczami wyobrazni
widze na tej ciemnej CINELLCE srebrnego OR´a ,srebrny kokpit i srebrny wspornik........a na nim BIALEGO PERFOROWANEGO Flita ,a moze San Marco 200 titanio(koniecznie biale perforowane bo to czarne choc tez malo spotykane to jednak do bialego brata sie nie umywa)
tego ostatniego widzialem tylko raz ,nawet go licytowalem ale sie nie udalo (za wysokie progi)
najpiekniejsze siodelko jakie widzialem w zyciu..
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#10
przy tych perełkach, które tu Gerwazy pokazujesz mam ochotę wywalić wszystkie swoje graty - dziady i zająć się czymś innym..
przeniosłeś mnie w inny wymiar retro
proponuję stworzenie ekspozycji na wzór tego sklepu w Barcelonie:
przeniosłeś mnie w inny wymiar retro
proponuję stworzenie ekspozycji na wzór tego sklepu w Barcelonie:
#11
Śliczna rama
ale skoro producent pozostał przy tradycyjnym 130mm tylnej piasty to Flite może będzie zbyt futurystyczne... Turbo chyba za toporne do tak subtelnej ramy, ale może jakiś Avocet?
ale skoro producent pozostał przy tradycyjnym 130mm tylnej piasty to Flite może będzie zbyt futurystyczne... Turbo chyba za toporne do tak subtelnej ramy, ale może jakiś Avocet?
#12
Tu pełna zgoda, też tak to widziałbym. Mam nową srebrną sztycę Centaur (Record O.R. bo jak wiadomo są takie same) w rozmiarze 27,0mm a więc takim jak trzeba. Kokpit 3ttt ten z jakim przyszedł rower jest ok i myślę że zostanie.marcin74 pisze: widze na tej ciemnej CINELLCE srebrnego OR´a ,srebrny kokpit i srebrny wspornik.........
Co do siodła, nie jestem pewien czy białe dobrze by się komponowało, bo jasna plama przyciągała by wzrok w pierwszej kolejności, a to nie siodło ma grać rolę pierwszoplanową tylko Record San Marco Titanio 200 wygląda bardzo podobnie (tak samo?) jak wiszący na rowerze Bontrager (który jest jednak młodszy niż rama jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą). Możliwe jednak że Titanio 200 mogło być wcześniej więc jego nie wykluczam.
Co do Turbo pełna zgoda, zwłaszcza że ono kojarzy się raczej (przynajmniej mnie) z rocznikiem 89-90, a w przypadku tej ramy intencją producenta (pomimo 130mm rozstawu haków) była prezentacja nowoczesnego sprzętu : nowoczesne rury + nowoczesne stery ahead Dia Compe (debiut tego systemu bodaj w 1990) + nowoczesny mostek 3ttt Pro Chrome i kierownica 3ttt Pro Light. Firma 3ttt była jakoś wtedy świeżym nabytkiem Antonio Colombo, właściciela Columbusa i marki Cinelli.skolioza pisze:Śliczna rama
ale skoro producent pozostał przy tradycyjnym 130mm tylnej piasty to Flite może będzie zbyt futurystyczne... Turbo chyba za toporne do tak subtelnej ramy, ale może jakiś Avocet?
Natomiast Flite? Wydaje mi się że pasowałby do "image'u" całości, ze względu na stricte racingowy charakter roweru (kąty, brak otworów do zamocowania czegokolwiek). Nie mam tylko pewności czy komponowałby się rocznikowo...ale Flite w 1991 już chyba było?
Najlepiej jednak byłoby dać oryginalne siodło, jakie Cinelli dawał do swoich rowerów MTB w tym czasie, ale odpowiedź na pytanie co to było znajduje się najpewniej w katalogu którego póki co nie udalo mi się zdobyć. Wiadomo, że w modelach na rok 1991 były to siodła firmowane przez Cinelli, modele Volare SLX w Machine, i Maestro w The Next Machine. W 1994 roku było to siodło San Marco/Bontrager Ti. Pytanie co było pomiędzy?
No i tu jest pies pogrzebanysnack pisze: proponuję stworzenie ekspozycji na wzór tego sklepu w Barcelonie:
Obrazek
Pomysł na ekspozycję miałbym (może trochę inny niż na foto) problem tylko stanowi brak miejsca. Problem na tyle poważny że wszystkie Cinelki razem z Gazelle na Campagnolo Centaur wiodą życie niczym kloszardzi - w kartonach
Na mnie spore wrażenie zrobiła ekspozycja Muzeum Przyrodniczego w Ciężkowicach. Są tam pokazane (wypchane, co samo w sobie jest kontrowersyjne ale nie o tm chciałem) zwierzęta leśne. Tło na którym są pokazane fajnie imituje ich naturalne środowisko, jeśli kiedyś miałbym miejsce do prezentacji rowerów to chciałbym zrobić coś w ten deseń
http://muzeum.ciezkowice.pl/pl/00073,ekspozycja
Galeria na stronie niestety bardzo słaba, ekspozycja w muzeum z pewnością zasługuje na lepszą prezentację w internecie
#13
istnieje takie ryzykoGerwazy pisze:Co do siodła, nie jestem pewien czy białe dobrze by się komponowało, bo jasna plama przyciągała by wzrok w pierwszej kolejności
no chyba ze sesje nadal bedziesz przeprowadzal na tle bialej draperii
Ostatnio zmieniony 2014-08-31, 19:24 przez marcin74, łącznie zmieniany 1 raz.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#14
parę kloszardów mogę wziąć pod swoje skrzydła , zapewniam wikt i opierunekGerwazy pisze:Problem na tyle poważny że wszystkie Cinelki razem z Gazelle na Campagnolo Centaur wiodą życie niczym kloszardzi - w kartonach
#15
Himayer sory, ale mam już lepszą propozycję - zagraniczną W dodatku oprócz Cinelek obejmowała też właścicielahimayer pisze: parę kloszardów mogę wziąć pod swoje skrzydła , zapewniam wikt i opierunek
#16
rozmyslilem sie ...biore tylko CINELLKI
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#17
aaa... już teraz wiem dlaczego mój trek wytrzymuje dzikie harce po górach,julek pisze:
1484/Cr-mo heat treated/True Temper OX
440/Cr-C/Mild Steel
po ostatnim zjedzie z Wdżaru czułem jak mi sztywniak amortyzuje kamolce.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#18
a Steve Wonder widział ostatnio Elvisadovectra pisze:czułem jak mi sztywniak amortyzuje kamolce.
#19
Coś w tym jest bo jak stane na pedałach to cały rower mi sie ugina. Mowa tu o lutowanej na mufach holenderce bianchi z lat 70 dziadka. Kamieni napewno taki wideł nie wybiera. Niedługo dojdzie do tego że ktoś powie że bomber, judy 98, fox to to samo co stalowy widelec.
#20
to Elvis żyje?
ale wracając do meritum
dobra stal jednak sprężynuje,
prawda znana.
nic nie zastapi amorka -kolejny truizm.
ale koniec dygresji - nie o tym temat
ale wracając do meritum
dobra stal jednak sprężynuje,
prawda znana.
nic nie zastapi amorka -kolejny truizm.
ale koniec dygresji - nie o tym temat
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#21
No masz Nic, pozostaje mi dalej ciułać na pawilon wystawowy 5000m2marcin74 pisze:rozmyslilem sie ...biore tylko CINELLKI
Niestety gorsza sprawa, że moje wszelkie wywody na temat rocznika ramy chyba wezmą w łeb
#22
czyli ????Gerwazy pisze:Niestety gorsza sprawa, że moje wszelkie wywody na temat rocznika ramy chyba wezmą w łeb
jakies nowe dowody w sprawie
chwal sie co tam ustaliles
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#23
Napiszę wieczorem co i jak. Generalnie bardzo mało prawdopodobne żeby stery i mostek ahead był w 1991/1992 roku
#24
No w sumie.... Scott aheada wprowadził bodaj w 93
Może ktoś bliżej współpracujący z Dia Compe zaoferował system już w roku katalogowym 92, ale 91 tona bank nie ten system
Może ktoś bliżej współpracujący z Dia Compe zaoferował system już w roku katalogowym 92, ale 91 tona bank nie ten system
#25
Otóż to. Scott i sporo innych firm pokazało rowery z Aheadset w katalogach na 1993 rok. I to pomimo tego, że wynalazek został zgłoszony w urzędzie patentowym 28.09.1990, a stery jako gotowy produkt Dia Compe próbował sprzedawać już w 1991 roku. Niektóre firmy jak np. Marin dopiero w 1995 roku wypuściły rowery z tym systemem.skolioza pisze:No w sumie.... Scott aheada wprowadził bodaj w 93...
Cytat z książki "Mountain Bike Madness /J. P. Partland John Gibson" - (można znaleźć w google books): "To była żmudna walka, sprzedając stery jako produkt rynku wtórnego. Peter Gilbert, wiceprezes firmy Cane Creek która jest następcą Dia-Compe USA, powiedziął że produkt na początku nie sprzedawał się. "Minęły dobre trzy lata zanim został przyjęty (przez rynek)" "
Tak więc rama Cinelli Genius Machine prawie na pewno nie została wyprodukowana w 1991 roku. Mogła zostać wyprodukowana rok później, na rok modelowy 1993. Przemawia za tym fakt, że wersja na rok 1994 choć była w innym malowaniu niż prezentowana w niniejszym wątku miała identyczne stery Dia Compe - widać na dolnym zdjęciu na prawej stronie poniżej:
[center][/center]
Poniżej zdjęcia ramy z zamontowanymi sterami i kokpit. A może ktoś z forumowiczów zidentyfikuje model/rocznik sterów? Mnie mimo usilnych prób nic nie udało się wygooglować
[center]
[/center]
Jeśli rama jest rzeczywiście z 1993 roku to trochę burzy mi to koncepcję roweru
Ale nie na tyle żeby odstąpić od planów realizacji - w końcu w 1993 też był Record OR
Pojawia się jednak pytanie skąd w ramie z 1993 rozstaw haków 130mm?
#26
to najwazniejszeGerwazy pisze:Jeśli rama jest rzeczywiście z 1993 roku to trochę burzy mi to koncepcję roweru
Ale nie na tyle żeby odstąpić od planów realizacji - w końcu w 1993 też był Record
OR
tak z ciekawosci zajrzalem we wspomniany wczesniej katalog dia compe z 1990
i..................................
okazuje sie ,ze wogole nie robili sterow
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#27
"mam takie same stery w wheelerze 9900 team, ktory ponoc jest z 1992"
update: w moim przypadku jest to 1993. w 1992 wheeler sprzedawal 9900 z gwintem. moje stery wygladaja dokladnie tak samo jak Twoje, wiec wszystko wskazuje na 93
sorry
update: w moim przypadku jest to 1993. w 1992 wheeler sprzedawal 9900 z gwintem. moje stery wygladaja dokladnie tak samo jak Twoje, wiec wszystko wskazuje na 93
sorry
#28
Taa.. Ppozostaje nam wierzyć Ci na słowo że ich tam nie mamarcin74 pisze: tak z ciekawosci zajrzalem we wspomniany wczesniej katalog dia compe z 1990
i..................................
okazuje sie ,ze wogole nie robili sterow
Wg info ze strony mombat.org niejaki John Rader wynalazca ahed'a spotkał się z panami z Dia Compe w 1990 podczas mistrzostw Świata w Durango, i Dia Compe kupiło od niego ten wynalazek. Rok później firmy Chris Kong i Hatta rozpoczęły produkcję nowych sterów na licencji Dia Compe. Mozliwe więc że w 1990 nie robili jeszcze żadnych sterów.
Cenna informacja - dzięki A możesz wskazać gdzie można znaleźć katalog Wheelera na '93?julek pisze:"mam takie same stery w wheelerze 9900 team, ktory ponoc jest z 1992"
update: w moim przypadku jest to 1993. w 1992 wheeler sprzedawal 9900 z gwintem. moje stery wygladaja dokladnie tak samo jak Twoje, wiec wszystko wskazuje na 93
sorry
Znów wg mombat.org rok po tym jak Fisher zaprojektował dla Cinelli kolekcję rowerów MTB (błędnie podają że na 1992, wiemy że było to na 1991) ze względu na to że eksperyment nie został dobrze przyjęty przez rynek, modele na 1991 zostały przeniesione również na kolejny rok - 1992. Antonio Colombo w książce The Art and Design of the Bicycle podaje że we współpracy z Fisherem łącznie wyprodukowali około 1000 rowerów więc faktycznie szału nie było. To by układało się w jedną całość:
1991 - Fisher
1992 - bez zmian
1993 - nowa kolekcja zawierająca m.in ramę z tego wątku
1994 - kolekcja z katalogu dostępnego w sieci - co ciekawe w katalogu nigdzie nie jest napisane że jest na 1994 rok, można to stwierdzić jedynie na podstawie osprzętu w rowerach MTB - jest pierwsze Alivio i STX Special Edition oraz XT z microdrive
#29
niestety nie udalo mi sie znalezc katalogu z 93. znalazlem 92 i napisalem do jakiegos czlowieka na retrobike, zeby mi podeslal 94. rower po prostu wisi w kilku miejscach w internecie podpisany jako 93, inne modele wheelera tez opisane jako 93 maja te sama typografie.
#30
Gerwazy pisze:marcin74 napisał/a:
tak z ciekawosci zajrzalem we wspomniany wczesniej katalog dia compe z 1990
i..................................
okazuje sie ,ze wogole nie robili sterow
Taa.. Ppozostaje nam wierzyć Ci na słowo że ich tam nie ma
sprobuje to jakos naprawic w najblizszym czasie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie