Już któryś raz zdarza mi się, że w połączeniu retro rama i współczesne Vki dochodzi do problemu z regulacją.
Chodzi mianowicie o to, że nie jestem w stanie wyregulować odbicia ramion w odpowiedni sposób. Mocując sprężynę na środkowym otworze i przykręcając regulatory odbicia do samego końca - ramiona odbijają ale bardzo słabo i hamulec robi się w ogóle gumowaty i jakiś nie taki jak trzeba. Jak sprężyny dam na skrajne otwory (i odkręcę regulatory odbicia) to w prawdzie ramiona odbijają ale przy mocnym hamowaniu sprężyna w ogóle potrafi wyskoczyć (tak bardzo jest napięta).
Analizując całą tę sytuację dochodzę do wniosku, że czynniki które mają tu znaczenie to:
maksymalne naprężenie sprężyny przy którym wyskakuje sprężyna
odległość między piwotami
szerokość obręczy
przychodzi mi do głowy to albo wymienić sprężynę na dłuższą. Nie będzie wyskakiwać. Zmieni się jej maksymalne naprężenie.
druga opcja to zagiąć sprężynę w taki sposób by miała większą siłę na środkowym otworze.
Ktoś miał podobny problem?! Jakieś doświadczenia, rady w związku z zaginaniem sprężyny?! Trochę się obawiam tego, że ją jakoś głupio zagnę i w ogóle będzie do niczego i Vki pójdą do kosza. Szkoda by było bo to LX (2006?) i pewnie bym je sprzedał w takiej kwocie, że bym sobie jakieś retro Vki kupił i by problemu nie było. Czy miał ktoś taki problem z Avidami SD3? Myślę by je kupić.
Jeszcze dodam, że ten problem zawsze dotyczył ram około 95-98 i Vek po 2005. W tym czasie zmieniły się standardy co do rozstawu piwotów?!
W zestawie retro rama + retro Vki, nigdy tego problemu nie miałem.
PS.
można się jeszcze bawić podkładkami na klockach i to też robiłem, testując oba ustawienia z grubszą i cieńszą podkładką.
#2
1. rozstawienie piwotów sie zmieniło bo felgi sie zrobiły węższe
Do starych ram niestety trzeba dać szerokie felgi , juz o tym pisałem ................dawno temu
Do starych ram niestety trzeba dać szerokie felgi , juz o tym pisałem ................dawno temu
#4
Albo Magura. Tam jest wszystko do ustawienia.
Był już temat z tym - poszukaj na forum.
Był już temat z tym - poszukaj na forum.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#7
Też nie mogę znaleźć :(
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#8
obu wersji próbowałem, już nie pamiętam na czym stanęło.cardamon pisze:grubszą podkładkę masz przed czy za klockiem ?
Edit:
będę szukać innych Vek. Pytanie czy z Avidami SD3 będzie tak jak ze współczesnymi Shimano?
chodzi o rower siostry http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=4600
Ostatnio zmieniony 2014-04-28, 14:06 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
#9
Piotr już o tym pisał, ale że było to przy okazji jakiegoś roweru znaleźć pewnie będzie niełatwo....
#10
Przerabialem to teraz w ramie kona hahanna na vkach xt .
wystarczy nagiac druty z wyczuciem aby nie pekly. I hample pasuja jak ta lala!
wystarczy nagiac druty z wyczuciem aby nie pekly. I hample pasuja jak ta lala!