#571
Miałem kilka m900 na 32 nitowanych a w jednym przypadku właśnie w pełni rozkręcaną ale nie pamiętam ile miała zębów.Piotrex ją ma to może dopowie ile ma blat max.
Lodzermensch

#574
Ja mam nitowane m900 w wersji P 18-32. Zastanawiam się, czy gdzieś na tych kasetach nie powinno być kodu roku produkcji. Kiedyś mi się wydawało, ze to może być QR wybite na mojej kasecie - ale to jest kod wielkości zębatek.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#579
No genralnie rosschodzi się o to, że kanondali zrobił piękne komponenty CODA Magic, w USA, i myślał, że wygra z Siemano made in Japan. Może to i by miało rynce i nogi, gdyby nie było na świecie Chin – bo koszty produkcji między Japonią a USA nie były w latach 90. aż tak duże, by się tego nie dało skompensować patriotycznym marketingiem, że my tu w juesej robimy. Ino że Siemano przeniosło się do Chin, i pozamiatało.
Korby to rzeczywiście fajne, rurkowe takie były, ale takich kół i kaset to chyba w produkcji ostatecznie nie było.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#580
CODA Magic zdecydowanie za droga była. To już taki majstersztyk z innowacyjnymi na tamte czasy rozwiązaniami. Coś a'la Hollowtech tyle że kilkanaście lat wcześniej i nie odlewany tylko frezowany i klejony. Niska waga, super sztywność, futurystyczny design. Może brakowało temu tej precyzji zmiany biegów ale ogólnie trzeba to uznać za top sprzęt. FC M900 przy tym wygląda bardzo pospolicie. Fajnie że CODA ten produkt rozwinęła i cały czas ma go w swojej ofercie, w nieco przebudowanej formie.
Niższe grupy już wiały nudą i były często produkowane przez podwykonawców.

Jakby nie patrzeć to odłam Cannondale i tu powstaje pewien zgrzyt marketingowy. No bo jak teraz przykładowo taki GT, Scott czy Trek mógłby zamontować do swoich rowerów komponenty jak by ne patrzeć.... konkurencji. To nie ma racji bytu - albo montuje się własne (Scott components, trek system, bontrager itd) albo po prostu firm neutralnych Shimano/Sachs/Sram/Suntour.

Troszkę wyjątkiem od reguły jest Ritchey no bo przecież miał i ma swoje rowery i całą gamę komponentów to jednak zakotwiczył się ze swoimi częściami w runku rowerowym dość mocno. Tylko że te jego rowery to taka trochę nisza jest i sprzęt raczej rzadki.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#581
Wydaje mi się, że w latach 90 takie atuty jak produkcja w USA, duża oryginalność w stosunku do oferty wielkich producentów jeszcze nie były aż tak kluczowe. To była era wyprowadzania produkcji do Chin, nikt jeszcze nie czuł tego konsekwencji, więc nie ceniono aż tak znaczka made in USA czy made in EU, dopiero teraz zwraca się uwagę na takie rzeczy na tyle mocno, że moim zdaniem miałoby to rację bytu pod warunkiem poprawnego działania. Widać to zresztą po butikowych sprzętach takich jak Acros, Schmolke itd. Być może problemem była skala produkcji, Canon chyba chciał tym wyjść na szersze wody ale jak zauważył Adamello na OEM u innych nie ma co liczyć bo to Canondale a przy tak wysokich cenach liczba indywidualnych nabywców była zbyt niska. Z kolei powstaje pytanie czy przy wielkości produkcji rozmiarów powiedzmy Paula byliby w stanie taką technologię tam wpakować...
PS. Jakiś czas temu naszło mnie, żę chciałbym rower złozony całkowicie na częściach "Made in USA", rama jest, stery są, piasty dałoby się kupić, ale jak zacząłem myśleć o napędzie i przerzutkach to mnie zapał opuścił :P Szkoda, że Canonowi nie wyszedł pomysł. Dodam, żę sprzęt współczesny, bo retro by się po jakiś astronomicznych cenach znalazło pewnie.

#585
Ostatnio robiąc porządki podczas przeprowadzki wpadły mi w ręce takie drobiazgi. Gdzieś jeszcze powinna być jedna podkładka z Gustawem M.

Obrazek


Obrazek
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#592
73: nie, to nie moje :)

taka ciekawostka jak bardzo może wyblaknać anoda na szaraku ? :->

Obrazek


jasno szara, szary wpadający w popielaty i szary wpadający w niebieski, może zdjęcia nie oddają tej różnicy zbyt dobrze ale w rzeczywistości jest ogromna :-)

#600
cardamon pisze:E-tam Maniek, piasta fajna 8-)
Dokładnie!
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra