Breezer Lightning '94

#1
Marta szczęśliwie wyrosła z paskudnie nowego aluminiowego Jamisa. Od dłuższego czasu szukałem czegoś większego, na czym poza wartością użytkową miło byłoby zawiesić oko. Przegrałem fajnego Karakorama, przewijały się Diamond Backi które generalnie lubię, poza tym posucha. Mekp mówił "bądź cierpliwy, młyn ci wynagrodzi"

No i chyba doczekałem się ;D



https://picasaweb.google.com/1071186390 ... directlink


Chyba wszystko widać, rower w stanie w jakim go zdobyłem ;]

Breezer Lightning wszystko wskazuje na to że rocznik 94. Jedna wgniotka niestety, i nie wiadomo skąd naklejka Ringle. Jest za to w dużej mierze zabezpieczona grubą folią, fajnie że pomyślał ktoś ;]

Osprzęt generalnie 737 poza nowymi gripshiftami. Suport pewnie też.

Oryginalny mostek na 1" a-head, kierownica chyba nie, ale może być ;D Napis Syncros niestety trochę zdarty. Został wieszak z cantów, nie mam podkładki na 1" żeby móc go zabrać.

Rogi Syncros, ale korki Onzy, więc w oryginale chyba onzy były.

Jedyną zagadką jest właściwie sztyca- fajnie rozwiązane jarzmo, wygląda mi to na jakieś SR Laprade albo te klimaty, ale żadnego sygnowania nie znalazłem. Średnica 27,0.

Rower zasługuję na super sesję, ale nie mam ani sprzętu ani umiejętności a i pogoda kiepska- może kiedyś ;]

Edit: Aktualne zdjęcia: https://picasaweb.google.com/1071186390 ... directlink
Ostatnio zmieniony 2014-01-03, 14:36 przez elziomallo, łącznie zmieniany 4 razy.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#5
Niby wiedzieli co mają, ale nie było źle, chociaż i tak jestem mocno zadłużony. Mam teraz kupę nauki, a ten rower tak kusi...
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#8
A ze Skoliozą dyskutowaliśmy ostatnio o Breezerach z forum a tu proszę... doszedł kolejny :-) Cicho myślę o takim rowerku ale niestety marka należy do rzadkości w PL więc pewno szybko nic się nie trafi.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#12
Też mam wątpliwości, zobaczymy jak rozmiar podpasuje, jest o cal za dużo (17") i pieruńsko długa górna rura. Mam nadzieję, że wystarczy krótszy mostek.
Młoda jeździ spokojnie, jak jej wkręcę jaka to legenda szał pał i w ogóle to powinna dbać o niego, a jak nie będzie, to dostanie wigry. Stan nie jest NOS, więc może pojeździć, jazda w deszczu mu raczej nie grozi, może parę kałuż. Najbardziej w sumie się obawiam, że racingowa geometria będzie po prostu dla dziewczyny niewygodna, bo z tym za bardzo nie powalczę a wsadzać regulowanego mostka i risera nie zamierzam ;D

W ciepłe dni może służyć na dojazd do szkoły, niby nie kradną w gminie ale... ulock się przyda. Możliwe, że pojawi się profanacja w postaci koszyka na kierownicy na plecak, nie ma dziur na bagażnik to nie ma innego wyjścia za bardzo...
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#15
Na zdjęciach rama wygląda na sporawą. To jest 17" C-C?
Swoją drogą - te rowery to na prawdę dzikie konie. Kiedyś dałem mojego koleżance (skądinąd świetnie jeżdżącej na rowerze) na wyjazd po Lesie Łagiewnickim, to w połowie drogi błagała mnie, żebym dał jej inny rower. Twierdziła, że to nie ona panuje nad rowerem, tylko rower nad nią. I coś w tym sumie jest - to tej geometrii trzeba mieć mocną rękę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
44cm c-c wychodzi, czyli jakieś 17,3", pewnie się machnąłem z 0,5cm i jest 17 właśnie.
Jeśli sprawdzi się to o czym mówisz, a w młodej nie obudzi się demon xc, to jakiś plan B będzie potrzebny ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#17
no te manetki pasuja jak swini siodlo ;), zmieniaj to natychmiast, a plan b ...dac widel amortyzowany, i tak uwazam ze bez niego kobieta nie bedzie jezdzic :D

#18
Amor tutaj? Naprawdę?

Skoro już wszystko widać powiem tak... rower na fotach wyszedł milion razy gorzej niż w realu ale wymaga trochę pracy.

Widać że calość stała na pełnym XT 737 ale ktoś wstawił Magury, został wieszak i kundlowe manetki. Wbrew pozorom te RevoShifty naprawdę super działają.

Ja tam obawiam się że rower będzie na młodą trochę za długi...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#21
a to ciekawe, a najlepiej niech sobie wasciciel sklada po swojemu, ja tam osobiscie na sztywniaku bym nie jezdzil za chiny ludowe ;)

#25
no kolor gripow to juz kwestia gustu, a widel amortyzowany lub jego brak to kompletnie inna bajka, skutecznosc hamowania, bezpieczenstwo i mozliwosci terenowe, i wiele innych plusow, jedyny minus, o ile taki komus porzeszkadza to nieco wieksza waga
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 20:54 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#30
Abstra*ąc od potrzeby amora w tym rowerze, ile jest widelców, które można tu bez wstydu zamontować? Mag SL? Manitou III/IV? Marzok nijak tu raczej nie pasuje. Wynalazki rodem z kolekcji fockera, do zdobycia na ebayu za grube$$? Do tego sterówka to 1" a-head, ale można dać rurę rst z allegro od biedy.

Wiecie, ja go na siłę młodej wepchnąć nie chcę bo to bez sensu, po prostu to była jedyna opcja wejścia w jego posiadanie w obecnej sytuacji. Widzę rower na giełdzie, mekp spłukany, chrzanek w górach, trzeba było działać ;D Zrobimy jazdę próbną, która pewnie potwierdzi to o czym pisze Focker, a jego Breezer ma przecież amortyzator i miał go pewnie w czasie tamtej jazdy. U mnie szutry i leśne ścieżki dominują więc nie ma tragedii, ale domyślam się że rower będzie bardzo nerwowy.

Jak nie wyjdzie, to pomyślimy co dalej, prawda jest taka że chyba mało jest lepszych rowerów, jakie mogły mi się trafić. Plexus? Podobna liga chyba. Wyżej to już chyba tylko jakiś tytan z manufaktur, Radziej pewnie sypnie jakimiś fajnymi nazwami. Z tym spawaniem ram po porannej kawie przez pana Breeze to była taka przenośnia Piotra (w którymś z Breezerowych wątków) czy prawda? Orientuje się ktoś w wielkości produkcji Breezera?

Póki co pasowało by zmienić gripshifty i sztycę na dłuższą (27,0- ktoś coś? mam 26,8 ale redukcji w tak wylajtowanej ramie to się boję trochę).

Co byście tu widzieli na kierownicy poza 3x8 XT? gripshify z niebieskimi gumami wydaje mi się fajnie by wyszły, SRT800? Biały Flite byłby bomba, gdzieś jest taki Breezer i pasuje mu.

W ogóle Lightning w tym malowaniu jest tylko w katalogu 95, osprzęt XT jest z końca 93go. Pewnie na rynek szwajcarski była trochę inna specyfikacja (a-head). Ciekawe ile waży rama, naklejki Ritcheya brakuje, pewnie nigdy jej nie było.
Poniżej rama jeszcze lżejsza od fockerowej, ale chyba rozmiar lżejsza

http://www.ebay.de/itm/BREEZER-Lightnin ... 460fec01e0
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek