Scott Vantage 2.0 '95 + nowsze częsci;P

#1
Witam!
Udało mi się dostać we władanie ciekawą ramę Scott'a ;)
Mialem już kiedyś ramę z tej stajni - Tampico - bardzo ładna.

Teraz powróciłem do Scotta ze względu na cenę,udało mi się ja bardzo tanio wyrwać:)
Ale do rzeczy.... w sumie to nawet nie wiem,czy rower ten można nazwać retro...
Na razie jest to taki mix epokowy, w miarę upływu czasu, będę się starał dokładać coraz to starsze części (nowemu Shimano kategoryczne - nie!).

Specyfikacja:

Brake (Front): Tektro Quartz Carbon MT-50 169g
Brake (Rear): Tektro Quartz Carbon MT-50 + 3color brake pads 171g
Brake Levers: Avid FR 5 '05 151g
Cables: Accent Supreme + cables 157g
Cassette: SRAM PG-970R '06 (12-26) 219g
Chain: SRAM PC-59 '06 (108 links)285g
Crankset: Shimano Deore LX FC-M572 '04 175mm, 44x32x22 (with screws) 660g
Bottom Bracket: Shimano LX - BB-ES51 68x121mm '04 277g
Derlr (Front):Shimano Deore LX FD-M570 '00 34,9mm TS, Bottom Pull126g
Derlr (Rear): Sram 7.0 268g
Fork: Rigid Fork Cr-Mo (with nut) 985g
Frame: Scott Vantage 2.0 '95 17,5
1923g
Grips: Author AGR-F136-125 (cut) 19g
Handlebar: Tioga XC TASKFORCE DL2001, 580mm (cut to 560mm) 124g
Pedals: Look 4x4 '04 291g
Seat: San Marco SKN 255g
Seatpost:No-name alu 31.6/350mm295g
Seatpost clamp:No-name alu 34,9mm44g
Shifters: SRAM X.7 / 9spd '05 (excl. cables) '05 168g
Skewers: SRAM 125g
Spacers: Amoeba Carbon 12mm 6g
Stem:Tranz-X 120mm alu, 25,4mm 186
Tire (Front): Kenda Kozmik Lite ATB 26x1,95" '05 395g
Tire (Rear): Kenda Kharisma 757g
Tubes: Maxxis Ultraweight 26"x1.9-2.125 130g
Tubes: Decathlon 26"x1.9-2.125 199g
Wheel Front: SRAM 7.0 36H/AlexRims DH19/36 black spokes 956g
Wheel Rear: SRAM 7.0 32H/AlexRims DH19/36xDT-SWISS 1109g
Rim tapes: Rim Tape Michelin Yellow 26" (tuned )x2 20g


Overall: 10519g

Niektóre części jeżdżą ze mną już w 4 rowerze.
Maja ok. 10tys km.

Przednia opona jest z 2005 roku, ma 10tys km i jak na tę wagę opony - jest bardzo wytrzymała - bieżnik bardzo mało się ściera!

Przydały by m i się teraz zielone Michelinki ;)
Korba jakaś starsza z XTRa:]
Koła na XTR z 92r, klameczki jakieś Sramowskie:]
I ewentualnie dętki Flyweight:]

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Jak wam sie podoba?

#2
Mozna by cosz kołami zrobić bo cieżkie, pasowały by jakies piasty na 32, obrecze Alexrims AC 18 ( bo lekkie 425 g ) szprychy cieniowane 2/1.8, przód 2/1.5 .

Mi się zdaje że czarny mostek by ładniej sie prezentował i czarny widelec, ale znowuż naklejki niebieskie chyba są .
www.velotech.pl

#3
Polowalem na taki mostek specjalnie;) Jak dla mnie jest ok:] Tylko mógłby mieć 100mm:/

Kola bedą na pewno,albo jakieś uzywki,albo nówki - jeśli nówki to na obręczach Equalizer, piasty najlepiej stare XTR z '92r,a jesli nie to moze Sram 9.0.
A szprychy to tylko DT Revo 2.0/1.5 i przód na słoneczko. Sprawdzone jzu w poprzednim sciagńcu do XC i nie bylo zadnych problemow;)
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#6
wreszcie jakiś Scott poza moimi :-D cieszy, zwłaszcza, że seria Vantage to dość krótko gościła w ofercie
Niebieski widelec pasuje jak ulał, do tego (jeśli planujesz zmiany oczywiście) fajnie grałby jakiś ciemny osprzęt (fabrycznie ta rama stała na czarnym LXie), ew czarna sztyca i kiera

BTW to jest rama którą gość sprzedawał z adnotacją że jest z dorabianym hakiem? jeśli tak mógłbyś wrzucić jakieś dobre foto tego elementu? Pytam, gdyż jeśli to ta, to prawie ją kupiłem, moim jednak zdaniem w oryginale hak wymienny nie był, a koleś nie bardzo chciał przesłać foto o jakie mi chodziło więc odpuściłem
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#7
@skolioza - to właśnie ta rama;) Hak jest wymienny,ale po przejrzeniu całego allegro jak i ofert zakończonych,żaden hak nie podpasuje do tej ramy,nawet z takich większych,co by je szlo podpiłować.... Po prostu muszę zaopatrzyć się w kawałek alu blachy o grubości 7-8mm i zrobić samemu taki hak.
Bo ten stalowy to porażka,do tego jest ciężki...:/

Teraz nie mam zdjęć,ale może na dniach zrobię.

Ale rama miała jeszcze jeden szkopuł... była pęknięta w okolicy sztycy, ktoś ją za mocno wysunął i pękła... spawanie kosztowało mnie 10zł. Ale gość nie robił problemów i zwrócił polowe kasy za ramę.

Na takie kompleksowe zmiany to mnie nie stać.... ile się naszukałem takiego starszego LXa na 34.9mm z górnym ciągiem... (bo nie chciałem ładować nowej przerzutki, ot po prostu są brzydkie! (to właśnie do Ciebie pisałem co zrobić z tym dolnociagiem LX'a na 34.9)

Jak na razie potrzebuje kół i może klamek:]

A widelec po takim malowaniu przytył o 20g :/ bo nie chciało mi się zdejmować starej farby:/ ALe teraz jak tak aptrze,to chyba lepiej by zółty wyglądał...
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#8
ha, widzisz... nie wiem jak Ty wyszedłeś z kasą za tą ramę, ale gość chciał za nią na prawdę niewiele (mailowalem z nim zanim jeszcze pojawiła się na aukcji, w opisie jakiejś części wymienał że ma coś takiego do sprzedania) W dodatku widać było że bardzo chce ją pogonić, i obstawiał przy transakcji poza aukcją O pęknięciu nic nie wspomniał oczywiście.... dobrze zatem że Ci się udało, no i że miałeś podstawę do roszczeń (bo jak rozumiem wygrałeś licytację)

kółka na M900 to tanie nie będą - w Krk jeden gość usiłuje sprzedać takie za 400zł, ale to kosmos Piasty się pojawiają, ale nieczęsto i w dodatku nie w kompletach :-/ ale przy odrobinie szczęścia można komplet wyrwać za 100zł
A z fd to tak jak Ci pisałem na PW - dawniej problemem było zdobyć dobrą przerzutkę down-swinga 34,9 górny ciąg (posiadacze Mielców, w tym ja, najczęśiej chyba biorykali się z tym kłopotem), obecnie jest kłopot z 28,6 :-/
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
Prawie jak poza aukcja...( ja często czekam jak aukcja się zakończy i nikt nie licytował, pisze do zioma,ze nikt nie wziął i daje swoja ofertę;) ) bo wystawił ją później za 1zl bez zdjęć,wiec jakby chciał,to by kasy nie musiał zwracać.

Ale poobijana była,trochę zaprawek porobiłem i już z daleka jakoś wygląda.
Ale z tego co po necie czytałem,to montowali chyba do niej tez STX'a osprzęt, chyba,że chodzilo o wersje 1.0.

I myslalem,ze sztyca bedzie 31.0mm,a okazalo sie,ze wchodzi 31.6mm
Cannondale Volvo Team - Replica
Excalibur Custom-Bike 2007

#10
co pisali to pisali ;-) wiesz, angole na przykład ślepo wierzą w Youtube i bikipedię :lol: i choć to serwisy tworzone przez ludzi, i obarczone przez to jakimś tam błędem żaden katalog ich nie przekona (miałem tam taką małą dyskusję nt datowania Super Evolutiona)
A jeśli szukasz danych fabrycznych, to akurat dobrze trafiłeś - bo Scott to mój konik i katalogi mam w zasadzie wszystkie od 89 roku (ok 1 brakuje - 91) czy to papierowe, czy skany
od 93-2000 porobiłem skany więc wszystko możesz sprawdzić sam
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=155
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#11
To taka szaro czarna z malymi elementami czerwonego rama Tampico, z ktorego była roku? '03? Sorry,za offa, ale ciekawi mnie to. Gdyby ktoś się takiej pozbywal,to chętnie wezmę;)

Pozwoilem sobie wstawić:
Obrazek


Chyba przemaluje,go na żółto;P

#15
dayus pisze:Zawsze mi się wydawało,ze do tej korby się taki dobiera.
jak wolisz... ale przypuszczam, ze spokojnie zmiescilaby sie na 113mm, a linia lancucha tylko skorzysta...
Obrazek

#17
No, są różne szkoły.
Metoda by aldek jest taka:
Suwmiarkę masz?
Z drugiej strony jest taki wysuwany szpic, który służy do mierzenia głębokości dziur.
No to bierzesz suwmiarkę, zapierasz jej obudowę o środkową tarczę (np. w szparze między ramionami), i wysuwasz szpic, aż dotknie do rury podsiodłowej. Dystans zapamiętujesz. Potem musisz jeszcze do tego dodać połowę średnicy tej rury, bo linię mierzy się właśnie do jej osi. I jakieś 0.75 mm na połowę grubości środkowej tarczy.
Badasz, co Ci wyszło.
Na trzy blaty powinno być ok. 50 mm. Na dwa ~ 45 mm.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#19
122 mm to sporo starych korb: MT60, M730, M550, rozne choc nie wszystkie exage, altusy....
idea jest taka (przynajmniej wg mojej wiedzy) aby na srodku korby (3 rzedy to srodkowa tarcza, 2 to polowa miedzy mala a duza) i srodku kasety (adekwatnie 7s - czworka, 8s miedzy 4a5, 9s piatka) lancuch byl idealnie prosty, bez zadnego przekosu Z tym, ze to niestety metoda doswiadczalna...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
Racja, skoliozo, tylko że mnie się zawsze w oczach troi, bo rozwierające się widełki tylne zakłócają ustalenie tej równoległej do linii kół osi. Gdzieś kiedyś znalazłem tę metodę z suwmiarką, i mi się sprawdza co do joty. Tzn. nawet jak mierzyłem fabrycznie dobierane supporty i korby (np. w GT czy GF), to one trzymały się tej zasady 5 cm od osi rury podsiodłowej.
Co zaś do długich osi suportu, to owszem, stare korby (np. sr xc pro) wymagały długich osi, bo kwadrat był w nich schowany głębiej. Do swojej sr xc pro musiałem długachną ośkę założyć, ale nie pamiętam już, czy 118, czy 122...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#22
aldek pisze:Gdzieś kiedyś znalazłem tę metodę z suwmiarką, i mi się sprawdza co do joty
Fachowa teoria w zastosowaniu praktycznym 8-) reszta robi "na oko" :shock:
Dla zainteresowanych manual roweru - 684str. czystej teorii - uczą też zapleść koło i przeserwisować młodsze amorki...
Ustawienie napędu i dobór osi po str. 90-tej :roll: Powodzenia...
http://www.scribd.com/doc/16958306/The- ... cle-Repair
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#24
niestety jak chodzi o support to nie pomogę - 2003 i 2004 mam tylko małe broszury Shimano, bez dokładnych specyfikacji Jest jedynie wzmianka że do Twojej korby dedykowana oś to BB-UN25, bez podania długości jednak
Może Piotr alb Jarosław Górski będą w stanie coś więcej doradzić - jako współpracownicy Shimano mogą mieć lepsze materiały ode mnie
A Tampico: zadne IMO nie odpowiada idealnie opisowi Najbliżej są 2003 i 2004 Nie mam chwilowo skanera, ale załączam foto z katalogów
2003
Obrazek


2004
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA