Witam!
Udało mi się dostać we władanie ciekawą ramę Scott'a ;)
Mialem już kiedyś ramę z tej stajni - Tampico - bardzo ładna.
Teraz powróciłem do Scotta ze względu na cenę,udało mi się ja bardzo tanio wyrwać:)
Ale do rzeczy.... w sumie to nawet nie wiem,czy rower ten można nazwać retro...
Na razie jest to taki mix epokowy, w miarę upływu czasu, będę się starał dokładać coraz to starsze części (nowemu Shimano kategoryczne - nie!).
Specyfikacja:
Brake (Front): Tektro Quartz Carbon MT-50 169g
Brake (Rear): Tektro Quartz Carbon MT-50 + 3color brake pads 171g
Brake Levers: Avid FR 5 '05 151g
Cables: Accent Supreme + cables 157g
Cassette: SRAM PG-970R '06 (12-26) 219g
Chain: SRAM PC-59 '06 (108 links)285g
Crankset: Shimano Deore LX FC-M572 '04 175mm, 44x32x22 (with screws) 660g
Bottom Bracket: Shimano LX - BB-ES51 68x121mm '04 277g
Derlr (Front):Shimano Deore LX FD-M570 '00 34,9mm TS, Bottom Pull126g
Derlr (Rear): Sram 7.0 268g
Fork: Rigid Fork Cr-Mo (with nut) 985g
Frame: Scott Vantage 2.0 '95 17,5
1923g
Grips: Author AGR-F136-125 (cut) 19g
Handlebar: Tioga XC TASKFORCE DL2001, 580mm (cut to 560mm) 124g
Pedals: Look 4x4 '04 291g
Seat: San Marco SKN 255g
Seatpost:No-name alu 31.6/350mm295g
Seatpost clamp:No-name alu 34,9mm44g
Shifters: SRAM X.7 / 9spd '05 (excl. cables) '05 168g
Skewers: SRAM 125g
Spacers: Amoeba Carbon 12mm 6g
Stem:Tranz-X 120mm alu, 25,4mm 186
Tire (Front): Kenda Kozmik Lite ATB 26x1,95" '05 395g
Tire (Rear): Kenda Kharisma 757g
Tubes: Maxxis Ultraweight 26"x1.9-2.125 130g
Tubes: Decathlon 26"x1.9-2.125 199g
Wheel Front: SRAM 7.0 36H/AlexRims DH19/36 black spokes 956g
Wheel Rear: SRAM 7.0 32H/AlexRims DH19/36xDT-SWISS 1109g
Rim tapes: Rim Tape Michelin Yellow 26" (tuned )x2 20g
Overall: 10519g
Niektóre części jeżdżą ze mną już w 4 rowerze.
Maja ok. 10tys km.
Przednia opona jest z 2005 roku, ma 10tys km i jak na tę wagę opony - jest bardzo wytrzymała - bieżnik bardzo mało się ściera!
Przydały by m i się teraz zielone Michelinki ;)
Korba jakaś starsza z XTRa:]
Koła na XTR z 92r, klameczki jakieś Sramowskie:]
I ewentualnie dętki Flyweight:]
Jak wam sie podoba?
#2
Mozna by cosz kołami zrobić bo cieżkie, pasowały by jakies piasty na 32, obrecze Alexrims AC 18 ( bo lekkie 425 g ) szprychy cieniowane 2/1.8, przód 2/1.5 .
Mi się zdaje że czarny mostek by ładniej sie prezentował i czarny widelec, ale znowuż naklejki niebieskie chyba są .
Mi się zdaje że czarny mostek by ładniej sie prezentował i czarny widelec, ale znowuż naklejki niebieskie chyba są .
#3
Polowalem na taki mostek specjalnie;) Jak dla mnie jest ok:] Tylko mógłby mieć 100mm:/
Kola bedą na pewno,albo jakieś uzywki,albo nówki - jeśli nówki to na obręczach Equalizer, piasty najlepiej stare XTR z '92r,a jesli nie to moze Sram 9.0.
A szprychy to tylko DT Revo 2.0/1.5 i przód na słoneczko. Sprawdzone jzu w poprzednim sciagńcu do XC i nie bylo zadnych problemow;)
Kola bedą na pewno,albo jakieś uzywki,albo nówki - jeśli nówki to na obręczach Equalizer, piasty najlepiej stare XTR z '92r,a jesli nie to moze Sram 9.0.
A szprychy to tylko DT Revo 2.0/1.5 i przód na słoneczko. Sprawdzone jzu w poprzednim sciagńcu do XC i nie bylo zadnych problemow;)
#4
ooo mój mostek :) hehe...
a koła jak chcesz coś od sun rimsa to polecam CR 18 są obecnie za ok 64pln za sztuke ważą ledwie ponad 415g i sa po prostu kultowe.
a koła jak chcesz coś od sun rimsa to polecam CR 18 są obecnie za ok 64pln za sztuke ważą ledwie ponad 415g i sa po prostu kultowe.
#5
Twoj mostek w sensie,ze od Ciebie kupiony?;P
Wolalbym jeszcze cos lzejszego;P Bo trzeba nadrobic ciezkimi piastami ;)
Wolalbym jeszcze cos lzejszego;P Bo trzeba nadrobic ciezkimi piastami ;)
#6
wreszcie jakiś Scott poza moimi cieszy, zwłaszcza, że seria Vantage to dość krótko gościła w ofercie
Niebieski widelec pasuje jak ulał, do tego (jeśli planujesz zmiany oczywiście) fajnie grałby jakiś ciemny osprzęt (fabrycznie ta rama stała na czarnym LXie), ew czarna sztyca i kiera
BTW to jest rama którą gość sprzedawał z adnotacją że jest z dorabianym hakiem? jeśli tak mógłbyś wrzucić jakieś dobre foto tego elementu? Pytam, gdyż jeśli to ta, to prawie ją kupiłem, moim jednak zdaniem w oryginale hak wymienny nie był, a koleś nie bardzo chciał przesłać foto o jakie mi chodziło więc odpuściłem
Niebieski widelec pasuje jak ulał, do tego (jeśli planujesz zmiany oczywiście) fajnie grałby jakiś ciemny osprzęt (fabrycznie ta rama stała na czarnym LXie), ew czarna sztyca i kiera
BTW to jest rama którą gość sprzedawał z adnotacją że jest z dorabianym hakiem? jeśli tak mógłbyś wrzucić jakieś dobre foto tego elementu? Pytam, gdyż jeśli to ta, to prawie ją kupiłem, moim jednak zdaniem w oryginale hak wymienny nie był, a koleś nie bardzo chciał przesłać foto o jakie mi chodziło więc odpuściłem
#7
@skolioza - to właśnie ta rama;) Hak jest wymienny,ale po przejrzeniu całego allegro jak i ofert zakończonych,żaden hak nie podpasuje do tej ramy,nawet z takich większych,co by je szlo podpiłować.... Po prostu muszę zaopatrzyć się w kawałek alu blachy o grubości 7-8mm i zrobić samemu taki hak.
Bo ten stalowy to porażka,do tego jest ciężki...:/
Teraz nie mam zdjęć,ale może na dniach zrobię.
Ale rama miała jeszcze jeden szkopuł... była pęknięta w okolicy sztycy, ktoś ją za mocno wysunął i pękła... spawanie kosztowało mnie 10zł. Ale gość nie robił problemów i zwrócił polowe kasy za ramę.
Na takie kompleksowe zmiany to mnie nie stać.... ile się naszukałem takiego starszego LXa na 34.9mm z górnym ciągiem... (bo nie chciałem ładować nowej przerzutki, ot po prostu są brzydkie! (to właśnie do Ciebie pisałem co zrobić z tym dolnociagiem LX'a na 34.9)
Jak na razie potrzebuje kół i może klamek:]
A widelec po takim malowaniu przytył o 20g :/ bo nie chciało mi się zdejmować starej farby:/ ALe teraz jak tak aptrze,to chyba lepiej by zółty wyglądał...
Bo ten stalowy to porażka,do tego jest ciężki...:/
Teraz nie mam zdjęć,ale może na dniach zrobię.
Ale rama miała jeszcze jeden szkopuł... była pęknięta w okolicy sztycy, ktoś ją za mocno wysunął i pękła... spawanie kosztowało mnie 10zł. Ale gość nie robił problemów i zwrócił polowe kasy za ramę.
Na takie kompleksowe zmiany to mnie nie stać.... ile się naszukałem takiego starszego LXa na 34.9mm z górnym ciągiem... (bo nie chciałem ładować nowej przerzutki, ot po prostu są brzydkie! (to właśnie do Ciebie pisałem co zrobić z tym dolnociagiem LX'a na 34.9)
Jak na razie potrzebuje kół i może klamek:]
A widelec po takim malowaniu przytył o 20g :/ bo nie chciało mi się zdejmować starej farby:/ ALe teraz jak tak aptrze,to chyba lepiej by zółty wyglądał...
#8
ha, widzisz... nie wiem jak Ty wyszedłeś z kasą za tą ramę, ale gość chciał za nią na prawdę niewiele (mailowalem z nim zanim jeszcze pojawiła się na aukcji, w opisie jakiejś części wymienał że ma coś takiego do sprzedania) W dodatku widać było że bardzo chce ją pogonić, i obstawiał przy transakcji poza aukcją O pęknięciu nic nie wspomniał oczywiście.... dobrze zatem że Ci się udało, no i że miałeś podstawę do roszczeń (bo jak rozumiem wygrałeś licytację)
kółka na M900 to tanie nie będą - w Krk jeden gość usiłuje sprzedać takie za 400zł, ale to kosmos Piasty się pojawiają, ale nieczęsto i w dodatku nie w kompletach ale przy odrobinie szczęścia można komplet wyrwać za 100zł
A z fd to tak jak Ci pisałem na PW - dawniej problemem było zdobyć dobrą przerzutkę down-swinga 34,9 górny ciąg (posiadacze Mielców, w tym ja, najczęśiej chyba biorykali się z tym kłopotem), obecnie jest kłopot z 28,6
kółka na M900 to tanie nie będą - w Krk jeden gość usiłuje sprzedać takie za 400zł, ale to kosmos Piasty się pojawiają, ale nieczęsto i w dodatku nie w kompletach ale przy odrobinie szczęścia można komplet wyrwać za 100zł
A z fd to tak jak Ci pisałem na PW - dawniej problemem było zdobyć dobrą przerzutkę down-swinga 34,9 górny ciąg (posiadacze Mielców, w tym ja, najczęśiej chyba biorykali się z tym kłopotem), obecnie jest kłopot z 28,6
#9
Prawie jak poza aukcja...( ja często czekam jak aukcja się zakończy i nikt nie licytował, pisze do zioma,ze nikt nie wziął i daje swoja ofertę;) ) bo wystawił ją później za 1zl bez zdjęć,wiec jakby chciał,to by kasy nie musiał zwracać.
Ale poobijana była,trochę zaprawek porobiłem i już z daleka jakoś wygląda.
Ale z tego co po necie czytałem,to montowali chyba do niej tez STX'a osprzęt, chyba,że chodzilo o wersje 1.0.
I myslalem,ze sztyca bedzie 31.0mm,a okazalo sie,ze wchodzi 31.6mm
Ale poobijana była,trochę zaprawek porobiłem i już z daleka jakoś wygląda.
Ale z tego co po necie czytałem,to montowali chyba do niej tez STX'a osprzęt, chyba,że chodzilo o wersje 1.0.
I myslalem,ze sztyca bedzie 31.0mm,a okazalo sie,ze wchodzi 31.6mm
#10
co pisali to pisali wiesz, angole na przykład ślepo wierzą w Youtube i bikipedię i choć to serwisy tworzone przez ludzi, i obarczone przez to jakimś tam błędem żaden katalog ich nie przekona (miałem tam taką małą dyskusję nt datowania Super Evolutiona)
A jeśli szukasz danych fabrycznych, to akurat dobrze trafiłeś - bo Scott to mój konik i katalogi mam w zasadzie wszystkie od 89 roku (ok 1 brakuje - 91) czy to papierowe, czy skany
od 93-2000 porobiłem skany więc wszystko możesz sprawdzić sam
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=155
A jeśli szukasz danych fabrycznych, to akurat dobrze trafiłeś - bo Scott to mój konik i katalogi mam w zasadzie wszystkie od 89 roku (ok 1 brakuje - 91) czy to papierowe, czy skany
od 93-2000 porobiłem skany więc wszystko możesz sprawdzić sam
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=155
#11
#14
Tampico sprawdze wieczorem - no problem
No, a teraz powieksz sobie ten skan katalogu i przygladnij sie hakowi przerzutki - ja tam zadnych srub nie widze! Ale moze sie myle? to w kazdym razie byla moja rozterka co do tej ramy
na szczescie trafila w rece zapalenca i na forum
No, a teraz powieksz sobie ten skan katalogu i przygladnij sie hakowi przerzutki - ja tam zadnych srub nie widze! Ale moze sie myle? to w kazdym razie byla moja rozterka co do tej ramy
na szczescie trafila w rece zapalenca i na forum
#15
jak wolisz... ale przypuszczam, ze spokojnie zmiescilaby sie na 113mm, a linia lancucha tylko skorzysta...dayus pisze:Zawsze mi się wydawało,ze do tej korby się taki dobiera.
#16
@zimny - a tak apropos - jak to sie dobiera? Bo jezdze juz troche czasu,a nigdy sie nie zglebialem w temat dobierania suportu do korby? Czy np. na blacie i najmniejszej z tylu linia ma byc bez przekosu,czy jak?
#17
No, są różne szkoły.
Metoda by aldek jest taka:
Suwmiarkę masz?
Z drugiej strony jest taki wysuwany szpic, który służy do mierzenia głębokości dziur.
No to bierzesz suwmiarkę, zapierasz jej obudowę o środkową tarczę (np. w szparze między ramionami), i wysuwasz szpic, aż dotknie do rury podsiodłowej. Dystans zapamiętujesz. Potem musisz jeszcze do tego dodać połowę średnicy tej rury, bo linię mierzy się właśnie do jej osi. I jakieś 0.75 mm na połowę grubości środkowej tarczy.
Badasz, co Ci wyszło.
Na trzy blaty powinno być ok. 50 mm. Na dwa ~ 45 mm.
Metoda by aldek jest taka:
Suwmiarkę masz?
Z drugiej strony jest taki wysuwany szpic, który służy do mierzenia głębokości dziur.
No to bierzesz suwmiarkę, zapierasz jej obudowę o środkową tarczę (np. w szparze między ramionami), i wysuwasz szpic, aż dotknie do rury podsiodłowej. Dystans zapamiętujesz. Potem musisz jeszcze do tego dodać połowę średnicy tej rury, bo linię mierzy się właśnie do jej osi. I jakieś 0.75 mm na połowę grubości środkowej tarczy.
Badasz, co Ci wyszło.
Na trzy blaty powinno być ok. 50 mm. Na dwa ~ 45 mm.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#18
o matko! Aldek ate Ty jesteś techniczny, z taką dokładnością żeby podchodzić do sprawy. szacunek!
a 121mm to na prawdę dużo, chyba do dh się takie osie stosuje tylko
a 121mm to na prawdę dużo, chyba do dh się takie osie stosuje tylko
#19
122 mm to sporo starych korb: MT60, M730, M550, rozne choc nie wszystkie exage, altusy....
idea jest taka (przynajmniej wg mojej wiedzy) aby na srodku korby (3 rzedy to srodkowa tarcza, 2 to polowa miedzy mala a duza) i srodku kasety (adekwatnie 7s - czworka, 8s miedzy 4a5, 9s piatka) lancuch byl idealnie prosty, bez zadnego przekosu Z tym, ze to niestety metoda doswiadczalna...
idea jest taka (przynajmniej wg mojej wiedzy) aby na srodku korby (3 rzedy to srodkowa tarcza, 2 to polowa miedzy mala a duza) i srodku kasety (adekwatnie 7s - czworka, 8s miedzy 4a5, 9s piatka) lancuch byl idealnie prosty, bez zadnego przekosu Z tym, ze to niestety metoda doswiadczalna...
#20
Racja, skoliozo, tylko że mnie się zawsze w oczach troi, bo rozwierające się widełki tylne zakłócają ustalenie tej równoległej do linii kół osi. Gdzieś kiedyś znalazłem tę metodę z suwmiarką, i mi się sprawdza co do joty. Tzn. nawet jak mierzyłem fabrycznie dobierane supporty i korby (np. w GT czy GF), to one trzymały się tej zasady 5 cm od osi rury podsiodłowej.
Co zaś do długich osi suportu, to owszem, stare korby (np. sr xc pro) wymagały długich osi, bo kwadrat był w nich schowany głębiej. Do swojej sr xc pro musiałem długachną ośkę założyć, ale nie pamiętam już, czy 118, czy 122...
Co zaś do długich osi suportu, to owszem, stare korby (np. sr xc pro) wymagały długich osi, bo kwadrat był w nich schowany głębiej. Do swojej sr xc pro musiałem długachną ośkę założyć, ale nie pamiętam już, czy 118, czy 122...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#21
fakt, Twoja metoda jest zdecydowanie bardziej jednoznaczna
Biorąc jednak pod uwagę że każda korba katalogowo ma dedykowane dla siebie długości osi (przeważnie max dwie) ryzyko pomyłki moją jest niewielkie
Biorąc jednak pod uwagę że każda korba katalogowo ma dedykowane dla siebie długości osi (przeważnie max dwie) ryzyko pomyłki moją jest niewielkie
#22
Fachowa teoria w zastosowaniu praktycznym reszta robi "na oko"aldek pisze:Gdzieś kiedyś znalazłem tę metodę z suwmiarką, i mi się sprawdza co do joty
Dla zainteresowanych manual roweru - 684str. czystej teorii - uczą też zapleść koło i przeserwisować młodsze amorki...
Ustawienie napędu i dobór osi po str. 90-tej Powodzenia...
http://www.scribd.com/doc/16958306/The- ... cle-Repair
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
#23
@skolioza - a moze znajdzie sie gdzies u Ciebie w jakims katalogu - jaki to wlasnie suport powinien miec ten LX?
#24
niestety jak chodzi o support to nie pomogę - 2003 i 2004 mam tylko małe broszury Shimano, bez dokładnych specyfikacji Jest jedynie wzmianka że do Twojej korby dedykowana oś to BB-UN25, bez podania długości jednak
Może Piotr alb Jarosław Górski będą w stanie coś więcej doradzić - jako współpracownicy Shimano mogą mieć lepsze materiały ode mnie
A Tampico: zadne IMO nie odpowiada idealnie opisowi Najbliżej są 2003 i 2004 Nie mam chwilowo skanera, ale załączam foto z katalogów
2003
2004
Może Piotr alb Jarosław Górski będą w stanie coś więcej doradzić - jako współpracownicy Shimano mogą mieć lepsze materiały ode mnie
A Tampico: zadne IMO nie odpowiada idealnie opisowi Najbliżej są 2003 i 2004 Nie mam chwilowo skanera, ale załączam foto z katalogów
2003
2004
#25
#26
smiszne to Tampico - tylny widelec z Voltage, przedni trójkąt z Bouldera w katalogu ego nie widać
#27
#28
no... hak masakra, a rama faktycznie wygląda na fabrycznie frezowaną pod wymienny hak Cóż - jak pisałem - w katalogu tego nie widać i gdybym nie zobaczył to miałbym cały czas wątpliwości
#29
tutaj po fachowosci:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_ch.html#chainline
ja sobie deorke mt62 wcisnalem na oske 113mm (mufa 73) :D hula, zawsze staram sie miec jak najwezsze suporty, a nawet kiedys przekadalem strony, co by miec po obu wasko ;P (gdy miski byly zdejmowalne)
http://www.sheldonbrown.com/gloss_ch.html#chainline
ja sobie deorke mt62 wcisnalem na oske 113mm (mufa 73) :D hula, zawsze staram sie miec jak najwezsze suporty, a nawet kiedys przekadalem strony, co by miec po obu wasko ;P (gdy miski byly zdejmowalne)