budowa zabrneła ciut dalej
kółka zaplecione
NOSik taki od Jasia
siedzi już w ramie
#124
Radziej pisze:Bardzo ciekawy projekt
bardzo ciekawy R O W E R
a tak na powaznie gdyby to byl poker.......to
tym SUNTOUR`em chyba bys partyjke wygral
pelne zaskoczenie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#125
Zapowiada się ciekawie W "zalewie" klasycznego Shimano, sprzęt na ST będzie prawdziwą perełką. Ja bym się bał na takie cudo wsiąść, a nie daj Bóg jeszcze tym pojechać
Ten wątek jest też ciekawy ze względu na metamorfozę jaką przeszło Evo od momentu zakupu od handlarza. Od zakurzonego roweru na sparciałych gumach z wepchniętą na chama sztycą od Waganta, poprzez moją wersję nie odbiegającą radykalnie od fabrycznej po finalny rower istniejący w planach Skoliozy od dłuższego czasu.
Ten wątek jest też ciekawy ze względu na metamorfozę jaką przeszło Evo od momentu zakupu od handlarza. Od zakurzonego roweru na sparciałych gumach z wepchniętą na chama sztycą od Waganta, poprzez moją wersję nie odbiegającą radykalnie od fabrycznej po finalny rower istniejący w planach Skoliozy od dłuższego czasu.
#126
masz pancerze SunTour? Ja miałem ich trochę, mogę Ci wysłać to co mi zostało (raczej małe odcinki niestety), chcesz?
#129
Jasne. Dobrze że podkładki pod małą tarczę udało ci się dosztukować. Zębaty Buzz Saw to i wnuki twoje jeszcze tego nie zajadą. Dużej tarczy nie używaj bo szkodaskolioza pisze:dzięki Rad - a to pamiętasz?
#131
Się projekt wyłożył... Było nie mówić publicznie
Tak na poważnie - będziesz Evo w takim zestawieniu użytkował normalnie (kamienie, syf, błoto i te sprawy) czy to raczej będzie sprzęt zlotowo - spacerowy?
Tak na poważnie - będziesz Evo w takim zestawieniu użytkował normalnie (kamienie, syf, błoto i te sprawy) czy to raczej będzie sprzęt zlotowo - spacerowy?
#133
Elziomallo ma dość styraną korbę SR, z cannona co go ostatnio w młynie znalazł (a raczej ja znalazłem, a on kupił) Możliwe, że dla niego podkładki będą obojętne, więc może się wymienicie czy coś?skolioza pisze:z podkładkami to wiesz, z DXa przełożyłem, więc cała idea non-shimano wzięła w łeb
A co do pancerzy to klasa
A te manetki mi się zawsze strasznie podobają - zamiast silić się na źle działające dwie dźwignie - jak 550 czy 650 można było zrobić dźwignię o kształcie takim, że była dwu-dźwignią - podoba mi się elegancja tego rozwiązania
Będę bardzo szczęśliwy jeśli wstawisz tu AT-4
Masz już decyzję do do hamulców? SR? Jak coś to mogę CI tanio oddać szare LTD, chociaż nie wiem czy by tu pasowały
#134
Korba zaklepana już dawno tylko nie mam imbusa 14mm żeby ją zdjąć ;D Co za różnica to i to japońskie.
#135
możne nowy właściciel też nie jest przywiązany do podkładek!?elziomallo pisze:Korba zaklepana już dawno tylko nie mam imbusa 14mm żeby ją zdjąć ;D Co za różnica to i to japońskie.
#137
jacob, do tej ramy uznaję tylko prostą kierę
podkładki - temat z przymrużeniem oka - przecież niczym się nie różnią, ani sygnatur żadnych nie mają
a hamulce...
podkładki - temat z przymrużeniem oka - przecież niczym się nie różnią, ani sygnatur żadnych nie mają
a hamulce...
#138
wtedy byłbym monotematyczny.elziomallo pisze:Może martw się o swoje rowery? ;]
Hamulce to NOSy? Super są, od dawna mi się takie marzą.
Z tymi podkładkami to ja też sobie żartuję Jakkolwiek czasem żarty można zmaterializować - również, właściwie, dla żartu.
#139
skolioza to zdejcie to jest przodu czy ty;lu roweru, bo o ile kumam anglikanski to te szczeki sa do tylu dedykowane :)skolioza pisze:jacob, do tej ramy uznaję tylko prostą kierę
podkładki - temat z przymrużeniem oka - przecież niczym się nie różnią, ani sygnatur żadnych nie mają
a hamulce...
Obrazek
#140
hamulce - tylne NOS, przednie używane
wersja Alfa która właśnie powstaje będzie mieć komplet Suntoura XC (tył z patentem Pedersena, przód nie - SR nie zdecydował się na umieszczenie go w przednich szczękach), ale jeśli szczęście dopisze i będziemy ewoluować do wersji Beta to te heble P+T mogą być do wzięcia
wersja Alfa która właśnie powstaje będzie mieć komplet Suntoura XC (tył z patentem Pedersena, przód nie - SR nie zdecydował się na umieszczenie go w przednich szczękach), ale jeśli szczęście dopisze i będziemy ewoluować do wersji Beta to te heble P+T mogą być do wzięcia
#141
musiałby mieć chyba jakiś nowy rower, bo ani w Cilo ani w Kuwie tego nie widzę (Cilo został, tzn została sama rama i wideł, też miały pójść na sprzedaż ale wykryłem wgniotkę, złożę go znów a. na miksie współczesny/retro b. na czymś w stylu pełne 200GS )skolioza pisze:ale jeśli ... to te heble P+T mogą być do wzięcia
#142
Pewnie wyjdę na nooba ale na czym polega ten patent pedersena? Szukałem po forum ale nic nie znalazłem. Co do roweru to ładna sztuka się kroi. Bardzo lubię Twoję wątki bo tak schludnie wszystko po kawałeczku pokazujesz w trakcie składania.
#143
Patent Pedersena z tego co wiem wykorzystywać miał siłę jaką oddzialuje koło na szczęki "wpychając je w ramę" i wspomagać działanie hamulca (nie rozbieralem szczęk, ae wygląda to tak jakby ruch wzdłużny wymuszał taże zbliżenie szczęki do obręczy - czyli klocek do obręczy dopycha raz siła z klamki / linki, dwa siła dopychająca szczękę do ramy i tym samym zwiększająca docisk klocka)
a ze szczegółów jeszcze wypada pokazać:
a ze szczegółów jeszcze wypada pokazać:
#144
mniej wiecej o to chodzi w tym patencie, tyle ze suntour osiagnal to rabiac dluga os i uksztaltowanie samych ramion hampli, a shimano ten sam efekt bez patentu owego osiagalo w hamplach m-system, poprostu klocek nie byl symetryczny tylko jedna polowa klocka jest dluzsza, przez co ustawiajac klocek nieco pod katem wlasnie sie uzyskuje dodakowa sile , przez jakby "zasysanie" klocke miedzy obrecz a piwoty
#145
jeśli do Sh porównywać to nie wiem czy bardziej nie należałoby upatrywać podobieństw w SLR+ - generalnie charakterystyka obu systemów to zmiana "ciągu" (czyli stosunku przebytej przez klocek drogi do ruchu klamki)
#146
przyznam szczerze ze niem jak jest skonstruowana klamka sr, ale ten patent o ktorym piszemy jest dlatego wlasnie tylko z tylu, ze jakby to ujac, przednie hamulce samoistnie sa "zaciagane" miedzy piwoty i obrecz, a tylne z racji kierunku obrotu obreczy wrecz odwrotnie, a odpowiednio uksztaltowane zaciski w sr i u siemano m system, mialy to zniwelowac i wlasnie wspomoc sile hamowania.... a moze odwrotnie hmmm? nie chce tu namieszac, ale i tak chodzi wlasnie o dodatkowa sile uzyskana przez specjalna konstrukcje szczek :)
#147
w suntourze ten patent jest tylko z tyłu, w hamulcach firmowanych przez Pedersena był także z przodu - mniejsza o technikalia - chodziło o zwiększenie siły hamowania
#149
Tam, w tym grubaśkim bębenku mimośród jest. I jest kilka mm luzu "wzdłuż" piwota. No i koło, jak pisze Andriu, ciągnie ten hamulec do przodu. A że na osi jest ślimak, to ten ciąg jednocześnie szczęki do obręczy cudownie dociska.
Proste, i zdaje się że dość szeroko stosowane w wszechwiecie maszyn.
Ot, co.
Proste, i zdaje się że dość szeroko stosowane w wszechwiecie maszyn.
Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#150
tak, to właśnie starałem się wtłumaczyć w i poście na temat tych hebli
szczęka przesuwa się przód tył ok 0,5cm a ruch w przód (do ramy) dodatkowo wymusza przybliżenie klocka do obręczy (tak jakby szczęka była nakrętką na śrubie o dużym gwincie i podczas ruchu przód tył wykonywała powiedzmy 1/10 obrotu - nie wiem jak to obrazowo wytłumaczyc,,,)
szczęka przesuwa się przód tył ok 0,5cm a ruch w przód (do ramy) dodatkowo wymusza przybliżenie klocka do obręczy (tak jakby szczęka była nakrętką na śrubie o dużym gwincie i podczas ruchu przód tył wykonywała powiedzmy 1/10 obrotu - nie wiem jak to obrazowo wytłumaczyc,,,)