#4
Nie przepadam za takimi dziwadłami ale ta Endorphin-a ma coś w sobie.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#5
to może pokaze swoją zdjazdówkę.... kontrukcja o tyle ciekawa, ze wszystkie elementy ramy (wahacza, głowny i wspornik podsiodłoy) wykonane są z zespawanych wyprasek.... nadaje to świetnego, industrialnego wyglądu...

Obrazek
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#12
To zawieszenie w Descenderze kojarzy mi się z rozwiązaniami stosowanymi w motocrossach z lat 80. W Kawasaki chyba było coś podobnego, ale nie mogę teraz fotki znaleźć

#14
Dla mnie jedna z najbardziej nietypowych konstrukcji ram to Biria Unplugged:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poza tym zajrzyjcie tu:
http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtop ... 4&page=all
Bracia Rosjanie już założyli podobny temat
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#15
Obrazek
dla mniei ten ibis jest ciekawy -full ,bez ruchomych osi wahacza

Obrazek
nie wiem czy to takie niebywałe ,ale chętnie sprawdziłbym jak działa przedni widelec

Obrazek

Obrazek
koleś chyba z czech ,ciekawe rozwiązanie -rama z rureczek z włókna węglowego -gość robi też ramy carbon/bambus i teraz widze ,że i tytan

#18
Yves, to samo (softtail bez punktu obrotu) robił choćby Morati i wiele innych firm.
Focker, zarówno rama i widelec (Truss) nie gną się nawet o jotę, uwierz na słowo ;-) Naciskając go od góry, w oryginalnej konfiguracji najwięcej (choć nie wiem, czy to dobre słowo) gnie się tytanowa kierownica. Sama rama oraz widelec nie zostały zaprojektowane do ugięcia. Próbując to zrobić widelec byłby tak samo pieruńsko sztywny, jak zwykła stalówka. Oczywiście tytan filtruje wibracje, ale jest to widoczne po całym dniu jazdy, lub na technicznym odcinku z korzeniami gdzie mniej podbija tyłek. Ale zresztą sam wiesz, bo masz ramę z tego materiału :-) Tutaj jest filmik z całym rowerem; niestety kręcony krzesłem: http://www.youtube.com/watch?v=afWaNHbVm0Q
A wracając do tematu, ciekawe (czyt. udziwnione) szosowe ramy robił German:A; niestety nie mogę znaleźć zdjęć.

#22
Barba pisze:Obrazek


Też dziwnie wygląda i się ludzie oglądają.
Złożyłeś w końcu?
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#23
wyglada jak maly ciagnik rolniczy;) ile to wazy? sweet spot jakby uzbroic w damper z platforma np manitou spv, naprawde fajnie by sie uginal... ten z foto rowerek tez "normalny" nie jest ;)
Załączniki
stumpjumper.jpg

#25
od napedu tak, ale juz od braku wybierania malych nierownosci nie, przy damperze z platforma, mozna pompowac malym cisnieniem , robiac rower miekkim i komfortowym , a jednoczesnie nie podskakujac i nie dobijajac dampera do dna

#26
To samo można uzyskać poprzez zmianę ilości oleju w damperze powietrznym. Dla mnie Sweet Spot z platformą to cokolwiek dziwne zestawienie. Może dlatego, że uważam ten system za nieporozumienie towarzyskie, podobnie jak wszystkie mutacje URT. W sumie ewolucja rowerowa pokazała, że to ślepy zaułek.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#27
niektorzy go lubia, bo jak staniesz na korby to robi sie sztywny niemal, a co do stosowania damperow z platforma, generalnie jest wiele systemow zawieszen w ktorych niby sie wyklucza platwormy bo zawias powinien pracowac sam z siebie prawidlowo, np nrs, a w praktyce wychodzi ze to co juz jest dobre, damper z platforma jeszcze udoskonala, sam w splatterze mam przyklad, system 4-zawiasowu, idealnie odseparowany naped od zawieszenia i odwrotnie, ale z rs delux, np przy hamowaniu mocno podnosil sie tyl do gory, a przy deptaniu na stojaco z mala kadencja potrafil zabujac, maniek spv wyeliminowal te zachowania i zawieszenie jest teraz poprostu genialne

#28
ANDRIUBIKER tego speca którego wstawiłeś ... nadal nie mogę rozgryźć , jak to działa i jak to jest zbudowane ?! :shock:
Masz jakieś dane / link / opis/ katalog gdzie jest on lepiej pokazany ?
SZOSA>mtb
cron