Przeglądam RB a tu takie coś
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?p=58081
aż strach żeby się nie złamał na pół...
Może wy coś ciekawego podrzucicie - może da się zrobić cały "katalog" ram jakie były produkowane?
Słynny Kirk Revolution, GT,Alpinestars etc etc...
Co wy na to? Dawajcie inne cuda !
#3
no tak - slingshot to jedyny cudak w swoim rodzaju i ponoć mało sztywny
a ciekawostek hmmm sporo jest!
dla przykładu
Sbike w wersji HT i full
no i Endorphin
a ciekawostek hmmm sporo jest!
dla przykładu
Sbike w wersji HT i full
no i Endorphin
#4
Nie przepadam za takimi dziwadłami ale ta Endorphin-a ma coś w sobie.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#5
to może pokaze swoją zdjazdówkę.... kontrukcja o tyle ciekawa, ze wszystkie elementy ramy (wahacza, głowny i wspornik podsiodłoy) wykonane są z zespawanych wyprasek.... nadaje to świetnego, industrialnego wyglądu...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
#9
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#12
To zawieszenie w Descenderze kojarzy mi się z rozwiązaniami stosowanymi w motocrossach z lat 80. W Kawasaki chyba było coś podobnego, ale nie mogę teraz fotki znaleźć
#13
warto zaznaczyć że wklejony przez Wojtasa softail z ruchomym siodłem był brandowany przez wielu - min przez Breezera. Była także wersja szosowa na dużych kółkach
#14
Dla mnie jedna z najbardziej nietypowych konstrukcji ram to Biria Unplugged:
Poza tym zajrzyjcie tu:
http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtop ... 4&page=all
Bracia Rosjanie już założyli podobny temat
Poza tym zajrzyjcie tu:
http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtop ... 4&page=all
Bracia Rosjanie już założyli podobny temat
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#15
dla mniei ten ibis jest ciekawy -full ,bez ruchomych osi wahacza
nie wiem czy to takie niebywałe ,ale chętnie sprawdziłbym jak działa przedni widelec
koleś chyba z czech ,ciekawe rozwiązanie -rama z rureczek z włókna węglowego -gość robi też ramy carbon/bambus i teraz widze ,że i tytan
nie wiem czy to takie niebywałe ,ale chętnie sprawdziłbym jak działa przedni widelec
koleś chyba z czech ,ciekawe rozwiązanie -rama z rureczek z włókna węglowego -gość robi też ramy carbon/bambus i teraz widze ,że i tytan
#16
ten pierwszy ibis fascynujący - tam nie ma żadnego punktu obrotu, a jest damper
w tym drugim to na moje zwykły sztywniak, he?
w tym drugim to na moje zwykły sztywniak, he?
#17
Ten drugi pewnie tytanowy i gnie się panie, że hej.
Taki softtail z dwóch stron.
Taki softtail z dwóch stron.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#18
Yves, to samo (softtail bez punktu obrotu) robił choćby Morati i wiele innych firm.
Focker, zarówno rama i widelec (Truss) nie gną się nawet o jotę, uwierz na słowo Naciskając go od góry, w oryginalnej konfiguracji najwięcej (choć nie wiem, czy to dobre słowo) gnie się tytanowa kierownica. Sama rama oraz widelec nie zostały zaprojektowane do ugięcia. Próbując to zrobić widelec byłby tak samo pieruńsko sztywny, jak zwykła stalówka. Oczywiście tytan filtruje wibracje, ale jest to widoczne po całym dniu jazdy, lub na technicznym odcinku z korzeniami gdzie mniej podbija tyłek. Ale zresztą sam wiesz, bo masz ramę z tego materiału Tutaj jest filmik z całym rowerem; niestety kręcony krzesłem: http://www.youtube.com/watch?v=afWaNHbVm0Q
A wracając do tematu, ciekawe (czyt. udziwnione) szosowe ramy robił German:A; niestety nie mogę znaleźć zdjęć.
Focker, zarówno rama i widelec (Truss) nie gną się nawet o jotę, uwierz na słowo Naciskając go od góry, w oryginalnej konfiguracji najwięcej (choć nie wiem, czy to dobre słowo) gnie się tytanowa kierownica. Sama rama oraz widelec nie zostały zaprojektowane do ugięcia. Próbując to zrobić widelec byłby tak samo pieruńsko sztywny, jak zwykła stalówka. Oczywiście tytan filtruje wibracje, ale jest to widoczne po całym dniu jazdy, lub na technicznym odcinku z korzeniami gdzie mniej podbija tyłek. Ale zresztą sam wiesz, bo masz ramę z tego materiału Tutaj jest filmik z całym rowerem; niestety kręcony krzesłem: http://www.youtube.com/watch?v=afWaNHbVm0Q
A wracając do tematu, ciekawe (czyt. udziwnione) szosowe ramy robił German:A; niestety nie mogę znaleźć zdjęć.
#19
Możliwe z tym wygibasem.
W sumie często bywały softtaile tytanowe gdzie ugięcie odbywało się dzięki odpowiednio wygiętym rurkom, ale skoro to nie to, to nie to :D
W sumie często bywały softtaile tytanowe gdzie ugięcie odbywało się dzięki odpowiednio wygiętym rurkom, ale skoro to nie to, to nie to :D
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#20
http://www.youtube.com/watch?v=_Dv3gxut3Oc sam sobie muszę taki pospawać
a co do pana jones'a to pełen szacunek -niezły z niego skoczek ,jestem pod wrażeniem -acz obstawiałem ,tak jak Focker ,że ramka całkiem przyjemnie powinna się uginać i pracować
a co do pana jones'a to pełen szacunek -niezły z niego skoczek ,jestem pod wrażeniem -acz obstawiałem ,tak jak Focker ,że ramka całkiem przyjemnie powinna się uginać i pracować
#22
Złożyłeś w końcu?
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
#23
wyglada jak maly ciagnik rolniczy;) ile to wazy? sweet spot jakby uzbroic w damper z platforma np manitou spv, naprawde fajnie by sie uginal... ten z foto rowerek tez "normalny" nie jest ;)
#24
Po co platforma do Sweet Spota? Przecież to samo z siebie separuje pedałowanie od napędu. Taka właśnie jest koncepcja tego zawieszenia.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#25
od napedu tak, ale juz od braku wybierania malych nierownosci nie, przy damperze z platforma, mozna pompowac malym cisnieniem , robiac rower miekkim i komfortowym , a jednoczesnie nie podskakujac i nie dobijajac dampera do dna
#26
To samo można uzyskać poprzez zmianę ilości oleju w damperze powietrznym. Dla mnie Sweet Spot z platformą to cokolwiek dziwne zestawienie. Może dlatego, że uważam ten system za nieporozumienie towarzyskie, podobnie jak wszystkie mutacje URT. W sumie ewolucja rowerowa pokazała, że to ślepy zaułek.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#27
niektorzy go lubia, bo jak staniesz na korby to robi sie sztywny niemal, a co do stosowania damperow z platforma, generalnie jest wiele systemow zawieszen w ktorych niby sie wyklucza platwormy bo zawias powinien pracowac sam z siebie prawidlowo, np nrs, a w praktyce wychodzi ze to co juz jest dobre, damper z platforma jeszcze udoskonala, sam w splatterze mam przyklad, system 4-zawiasowu, idealnie odseparowany naped od zawieszenia i odwrotnie, ale z rs delux, np przy hamowaniu mocno podnosil sie tyl do gory, a przy deptaniu na stojaco z mala kadencja potrafil zabujac, maniek spv wyeliminowal te zachowania i zawieszenie jest teraz poprostu genialne
#28
ANDRIUBIKER tego speca którego wstawiłeś ... nadal nie mogę rozgryźć , jak to działa i jak to jest zbudowane ?!
Masz jakieś dane / link / opis/ katalog gdzie jest on lepiej pokazany ?
Masz jakieś dane / link / opis/ katalog gdzie jest on lepiej pokazany ?
SZOSA>mtb
#29
Ancillotti
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)