Yves, to samo (softtail bez punktu obrotu) robił choćby Morati i wiele innych firm.
Focker, zarówno rama i widelec (Truss) nie gną się nawet o jotę, uwierz na słowo

Naciskając go od góry, w oryginalnej konfiguracji najwięcej (choć nie wiem, czy to dobre słowo) gnie się tytanowa kierownica. Sama rama oraz widelec nie zostały zaprojektowane do ugięcia. Próbując to zrobić widelec byłby tak samo pieruńsko sztywny, jak zwykła stalówka. Oczywiście tytan filtruje wibracje, ale jest to widoczne po całym dniu jazdy, lub na technicznym odcinku z korzeniami gdzie mniej podbija tyłek. Ale zresztą sam wiesz, bo masz ramę z tego materiału

Tutaj jest filmik z całym rowerem; niestety kręcony krzesłem:
http://www.youtube.com/watch?v=afWaNHbVm0Q
A wracając do tematu, ciekawe (czyt. udziwnione) szosowe ramy robił German:A; niestety nie mogę znaleźć zdjęć.