no jak popatrzysz na foty przed i po to robią wrażenie!
polecam jedynie odwrotnie założyć śruby do tarcz (imbusem na zewnątrz) - łatwiej w razie czego będzie je na bieżąco dokręcić, choć oczywiście na bezpieczeństwo etc takie ułożenie wpływu nie ma
#32
PrzyjęłaANDRIUBIKER pisze:alu alu, a kaseta wola zmien mnie , bo nowego lancucha juz nie przyjmie niestety
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#33
no czyli nie przyjela, o tym wlasnie pisze, jesli da sie w niej wymienic (bo byly rozkrecane , od tylu na klucz imbus) to wymien same trybiki, ale jesli jest zanitowana , to trzeba nowa kasete
#34
Jakieś propozycje?ANDRIUBIKER pisze:to trzeba nowa kasete
Kaseta jest rozbieralna, nie na imbus tylko kluczyk o ile dobrze pamiętam to 4mm.
#35
poszukaj na alledrogo, lub daj pytanie w dziale kupie, od groma jest kaset np wraz kolami na 7 rzedow
#36
Ale czy nie są to kasety 13-28T? Czy takie jak moje też są do znalezienia?ANDRIUBIKER pisze:poszukaj na alledrogo, lub daj pytanie w dziale kupie, od groma jest kaset np wraz kolami na 7 rzedow
#38
jak chodzi o kasety:
współczesne to będzie raczej 11-28, "archiwalne" z czerowną naklejką najpopularniejsze to 13-30, bywają też 12-28 i 14-32, raz widziałem także 12-26 Kupienie 14-32 łatwe raczej nie będzie![:-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
współczesne to będzie raczej 11-28, "archiwalne" z czerowną naklejką najpopularniejsze to 13-30, bywają też 12-28 i 14-32, raz widziałem także 12-26 Kupienie 14-32 łatwe raczej nie będzie
![:-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
#39
tyle ze naped musi byc sprawny, chyba ze rower ma sluzyc tylko do ogladania, w tym przypadku kupilbym 13-30 zwazywszy na ilosc zebow w korbie, chyba ze megarange 13-34, ale wtedy trzeba by cos zrobic z paskudnymi napisami, wypoklerowac albo co, zeby nie psuly wygladu
#40
Napęd jest w 100% sprawny, kaseta jest skręcona na 5 kół, 2 koła są nakręcone nakrętką. Jutro zobaczę na indeksację.
#42
To jest coś podobnego do tego: http://allegro.pl/kaseta-shimano-deore- ... 44401.html tylko że moja jest 7-rz.
#43
no czyli standardowa kaseta, i jesli jest rozkrecana (te 5 trybow, co sa razem) to mozesz dokupic inna kasete aby indeksacje miala prawidlowa (nawet i 8-ke) byle tez rozkrecana (lx byl zawsze rozkrecany) i zmontowac sobie taka indeksacje jaka potyrzebujesz
#44
Ok, potrzebuje koło z 14 zębami (czyli ostatnia najmniejsza) oraz z 18 zębami z tym że jest ona ostanią z tych pięciu skręconych razem i musi mieć ona gwintowane 3 otworki. Tutaj będzie chyba gorzej...
#45
generalnie wcale nie musisz ich skrecac, one sa skrecane dla latwiejszego montazu, mga byc kazda z osobna na bebenku , i tak nakretka kontrujaca je ze soba sciska
#46
18z z aksety HG-70 jest dostępna oficjalnie w shimano- cena detaliczna 25 zł :/
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów
#48
No to 18 jest dostepna, a zamiast 14 daj 13 I masz sprawny naped, tu http://allegro.pl/shimano-dura-ace-nowe ... 43341.html masz zebatke 14 od dura ace , powinna pasowac, tyle ze to z gwintem , wiec albo cos przwerobic, albo szukac dalej
#49
A taka tymczasowo się nada http://allegro.pl/zebatka-tarcza-koronk ... 56601.html ?
Nie jestem pewien ale na bębenku jest nacięty gwint? Muszę to sprawdzić.
Nie jestem pewien ale na bębenku jest nacięty gwint? Muszę to sprawdzić.
#50
nawet nie tymczasowo, normalnie nie ma wiekszego znaczenia z czego wezmiesz trybik, byle sprawny i od kasety ,6,7,8 - kowej,a tak naprawde kup to http://allegro.pl/kaseta-7rz-shimano-cs ... 16125.html i problem z glowy
#51
No to temat z kasetą zamknięty.
Dzisiaj założyłem nowe stery aluminiowo-stalowe w kolorze fioletu, kusiły mnie chromy ale koszt remontu już przekroczył moje oczekiwania
Może kiedyś się skusze jak obecne się wyrobią. Jarzemko podsiodłowe założone, no i siodełko Selle Royal żelowe w kolorze brązu.
Teraz proszę Was o pomoc w pewnej kwestii otóż chodzi mi czy wyklejać ramę (czym?) czy zostawić tak jak jest? Może przydałyby się jakaś nazwa tylko jaka![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dzisiaj założyłem nowe stery aluminiowo-stalowe w kolorze fioletu, kusiły mnie chromy ale koszt remontu już przekroczył moje oczekiwania
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Teraz proszę Was o pomoc w pewnej kwestii otóż chodzi mi czy wyklejać ramę (czym?) czy zostawić tak jak jest? Może przydałyby się jakaś nazwa tylko jaka
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#52
najlepiej taka jaka jest w oryginale, kazdy markowy produkt ma gdzies nabite logo, na gusecie, na haku piasty lub gdzies, i zawsze nalepki najlepiej pod klar wtedy sie nie zadzieraja i wygladaja oryginalnie, a jesli nie wiesz co to jest to lepiej no name
#53
Czyli szlifując ramę ze starej farby powinienem natknąć się na wybite logo? Jedyne co znalazłem to wybite jakieś numery na główce ramy. Więc chyba będzie ciężko z identyfikacją tego pojazdu.ANDRIUBIKER pisze:kazdy markowy produkt ma gdzies nabite logo
Fotki jeszcze przed zmianą sterów:
![Obrazek](http://www.centurion.robi.to/MTB/Zdj%C4%99cie1394m.jpg)
![Obrazek](http://www.centurion.robi.to/MTB/Zdj%C4%99cie1395m.jpg)
![Obrazek](http://www.centurion.robi.to/MTB/Zdj%C4%99cie1396m.jpg)
No i hamulec przód czeka na montaż.
#54
zgadza sie albo na tylnych hakach, albo na gussetach, albo na poprzeczkach, gdzies najczesciej (choc nie zawsze ) sa nabite logo lub nazwa marki, hawk daje az dwa , na gussecie i na lewym haku, spec na lewym haku, schwinn na obu hakach, , ewentualnie sa aluminiowe logo np przynitowane na glowce ramy jak chocby raleight.... ale nie wszyscy to stosuja, niektore marki poprostu daja naklejki pod lakier, to tez zasadniczo trwala metoda
#55
Niestety, po głębszych oględzinach nie ma nawet maleńkiego śladu, więc narazie zostanie no name. Zębatka 18T w kasecie wymieniona, rowerek śmiga aż miło
Jak wg Was sprawują się stery, szukać lepszych (droższych), czy obojętne, moje są gwintowane 1cal?
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jak wg Was sprawują się stery, szukać lepszych (droższych), czy obojętne, moje są gwintowane 1cal?
#56
stery jak stery, jesli kreci sie gladko, bez zaciec, nie ma wzerow na biezniach, to wyczyscic , swierzy smar i git, a jak zuzyte to warto cos dobrego wstawic
#57
Zużyte i to mocno, smar tu nie pomoże.
Są takie http://allegro.pl/rino-criterium-1-klas ... 46159.html
Lub też takie http://allegro.pl/stery-aluminiowo-stal ... 93610.html
podejżewam że takie jak moje to nie znajde, chodzi o to że na bieżniach są uszczelki w postaci oring'u, świetnie chroniły od kurzu, itp...
Są takie http://allegro.pl/rino-criterium-1-klas ... 46159.html
Lub też takie http://allegro.pl/stery-aluminiowo-stal ... 93610.html
podejżewam że takie jak moje to nie znajde, chodzi o to że na bieżniach są uszczelki w postaci oring'u, świetnie chroniły od kurzu, itp...
#58
jesli Ci zalezy aby wszystko bylo kompletem rocznikowym, to poszukaj tu na forum lub na alledrogo sterow dx, xt, a jesli to mniej wazne, to zalozylbym stery ritchey na maszynach i zapomnial o tym elemencie na amen, warto tez chocby stx stery ktore juz na kartridzach byly, ewentualnie jakiej klasyki gatunku, chris king, race face , fsa
#59
uszczelnienia są dość powszechne obecnie
osobiście polecam zapolować na stery Shimano (DX, XT) na dużych kulkach - są pancerne
albo coś na kartridżu jak Andriu radzi (nowsze XT, Ritchey czy choćby STX)
osobiście polecam zapolować na stery Shimano (DX, XT) na dużych kulkach - są pancerne
albo coś na kartridżu jak Andriu radzi (nowsze XT, Ritchey czy choćby STX)
#60
Jak coś Wam wpadnie w oko to zapodajcie linkiem
bo chyba niue wszystkie będą pasować no i większość jest powyżej 1 cala.
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)