Wheeler 5980
#1Rower zakupiłem niecały rok temu, za jakieś 300zł. Wygląd i stan techniczny sugerował, że poprzedni właściciel miał w głębokim poważaniu stan techniczny i wizualny tej kobyły. Lakier pozdzierany, łańcuch wyciągnięty jak stara gumka od majtek, nie mówiąc o tylnym canti (STX + Altus), który wydarł niezłą szramę w feldze. Dodatkowo całość musiała leżeć przez jakiś czas w piwnicy lub szopie jakiegoś Niemca.
Krótka specyfikacja i kilka wniosków:
-Rama: Wheeler 18", made in Taiwan
-Amortyzator: Sr Suntour, booster na canti. Nie wygląda zbyt solidnie, poci się na łączeniach a o skuteczności tłumienia się nie wypowiem, ponieważ nie mam porównania.
-Felgi: Przód Alex xrims 101, tył jakaś taka podobna.
-Piasty: Przód Altus, tył Acera
-Przerzutka tylna: Shimano STX-RC
-Przerzutka przednia: Shimano STX
-Zmieniacze: Plastikowe thumby Shimano
-Korba: Cpi, 5 śrub. Blaty do wymiany
-Kaseta: HG-30
-Łańcuch: Obecnie UG-50, był rozciągnięty IG
-Sztyca: Nie było oryginalnej. Dostałem stalową rurkę którą przy pierwszej okazji wymieniłem na nową Accenta.
-Siodełko: To co było pod ręką. Nawet pasuje.
-Hamulce: Z tyłu było dziwne canti Shimano. Wymieniłem na jakieś tanie v-brake. Z przodu powinno być canti lecz ktoś wymienił na vkę Tektro. Niech jest.
-Klamki: Oryginalne C-Star. Wymienione na vki z poprzedniego roweru. Po ostatniej glebie w końcu mam pretekst by je zmienić
-Mostek: Z - Trax, stalowy.
-Kierownica: Wheeler
-Stery: Hmm, kulki u góry i na dole. Całkiem dobrze uszczelnione i zabezpieczone przed syfem.
-Chwyty: Nie pamiętam nazwy, za to są wygodne i ładnie wyglądają :)
Po kilkunastu miesiącach używania muszę stwierdzić, że rower idealnie pasuje do mojego stylu jazdy. Potrzebowałem czegoś uniwersalnego, po bułki do sklepu, wszelakie dojazdy i na jednodniowe wypady szosa + trochę terenu, lub jakaś hałda.
Ogromnie lubię wygląd maszynki. Taka prostota. Rama to kilka (nie licząc tylnego trójkąta) prostych rurek zespawanych ze sobą i pomalowanych bezbarwnym lakierem. Jak to może się nie podobać :)
Niestety, lakier jest strasznie zeszlifowany, planuję położyć na to bezbarwną anodę, gdy zbiorą się fundusze.
Teraz głowę zaprząta mi napęd, który w całości nadaje się do wymiany. Korba nie jest jakaś super, ale uparłem się żeby dopasować do niej nowe blaty i nie kupować nic nowego :)
Amortyzator również wymieniłbym na coś lepszego... tak samo jak "dodatki" typu mostek, pedały i sztyca.
Moim marzeniem byłoby wsadzić dużo części STX-RC. Spodobała mi się ta grupa. Na pierwszy ogień pójdą klamki, jak znajdę takie wypucowane i w dobrym stanie, a później się zobaczy.
Nie jest to jakiś super rower, kiedy był nowy (oceniam to na lata 95-97), zapewne też nie budził zachwytu, chociaż i tak strasznie go lubię i stanowi według mnie dobrą podstawę do zabawy w domorosłego mechanika :D
Link do galerii: Wheeler 5980
Ostatnio zmieniony 2012-05-11, 19:44 przez Alebar, łącznie zmieniany 1 raz.