Wheeler 5980

#1
Obrazek


Rower zakupiłem niecały rok temu, za jakieś 300zł. Wygląd i stan techniczny sugerował, że poprzedni właściciel miał w głębokim poważaniu stan techniczny i wizualny tej kobyły. Lakier pozdzierany, łańcuch wyciągnięty jak stara gumka od majtek, nie mówiąc o tylnym canti (STX + Altus), który wydarł niezłą szramę w feldze. Dodatkowo całość musiała leżeć przez jakiś czas w piwnicy lub szopie jakiegoś Niemca.

Krótka specyfikacja i kilka wniosków:
-Rama: Wheeler 18", made in Taiwan
-Amortyzator: Sr Suntour, booster na canti. Nie wygląda zbyt solidnie, poci się na łączeniach a o skuteczności tłumienia się nie wypowiem, ponieważ nie mam porównania.
-Felgi: Przód Alex xrims 101, tył jakaś taka podobna.
-Piasty: Przód Altus, tył Acera
-Przerzutka tylna: Shimano STX-RC
-Przerzutka przednia: Shimano STX
-Zmieniacze: Plastikowe thumby Shimano
-Korba: Cpi, 5 śrub. Blaty do wymiany
-Kaseta: HG-30
-Łańcuch: Obecnie UG-50, był rozciągnięty IG
-Sztyca: Nie było oryginalnej. Dostałem stalową rurkę którą przy pierwszej okazji wymieniłem na nową Accenta.
-Siodełko: To co było pod ręką. Nawet pasuje.
-Hamulce: Z tyłu było dziwne canti Shimano. Wymieniłem na jakieś tanie v-brake. Z przodu powinno być canti lecz ktoś wymienił na vkę Tektro. Niech jest.
-Klamki: Oryginalne C-Star. Wymienione na vki z poprzedniego roweru. Po ostatniej glebie w końcu mam pretekst by je zmienić
-Mostek: Z - Trax, stalowy.
-Kierownica: Wheeler
-Stery: Hmm, kulki u góry i na dole. Całkiem dobrze uszczelnione i zabezpieczone przed syfem.
-Chwyty: Nie pamiętam nazwy, za to są wygodne i ładnie wyglądają :)

Po kilkunastu miesiącach używania muszę stwierdzić, że rower idealnie pasuje do mojego stylu jazdy. Potrzebowałem czegoś uniwersalnego, po bułki do sklepu, wszelakie dojazdy i na jednodniowe wypady szosa + trochę terenu, lub jakaś hałda.
Ogromnie lubię wygląd maszynki. Taka prostota. Rama to kilka (nie licząc tylnego trójkąta) prostych rurek zespawanych ze sobą i pomalowanych bezbarwnym lakierem. Jak to może się nie podobać :)
Niestety, lakier jest strasznie zeszlifowany, planuję położyć na to bezbarwną anodę, gdy zbiorą się fundusze.
Teraz głowę zaprząta mi napęd, który w całości nadaje się do wymiany. Korba nie jest jakaś super, ale uparłem się żeby dopasować do niej nowe blaty i nie kupować nic nowego :)
Amortyzator również wymieniłbym na coś lepszego... tak samo jak "dodatki" typu mostek, pedały i sztyca.
Moim marzeniem byłoby wsadzić dużo części STX-RC. Spodobała mi się ta grupa. Na pierwszy ogień pójdą klamki, jak znajdę takie wypucowane i w dobrym stanie, a później się zobaczy.
Nie jest to jakiś super rower, kiedy był nowy (oceniam to na lata 95-97), zapewne też nie budził zachwytu, chociaż i tak strasznie go lubię i stanowi według mnie dobrą podstawę do zabawy w domorosłego mechanika :D

Link do galerii: Wheeler 5980
Ostatnio zmieniony 2012-05-11, 19:44 przez Alebar, łącznie zmieniany 1 raz.

#6
Co do tego podobieństwa STX-RC do XT, to była to teoria forsowana przez jedną z gazet rowerowych tamtych czasów. W rzeczywistości nie jest wcale tak różowo - tylna przerzutka, poza ewidentnym podobieństwem wizualnym, miała stalowe elementy wózka zamiast aluminiowych, a to już spora różnica. Poza tym miała fluorowane tylko dwa trzpienie pantografu, zamiast czterech. Piasty miały mniej uszczelnień, korby pięcioramienne miały beznadziejne mocowanie młynka na średniej tarczy, korby czteroramienne miały zupełnie inny kształt, wykonanie oraz masę, manetki to był Rapid Fire Plus (dla STXa ośmiobiegowego) a nie Rapid Fire SL, suport XT miał drążoną oś i ważył znacznie mniej niż STX-RC itp, itd.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .