Oh God! kochałbym go..
Jak juz ci się znudzi to go chętnie przygarne
#32
Śledząc wcześniejsze posty, znaki i sygnały tak coś mi podpowiadało że to może być endorfina Witamy w cudownym świecie lekkich ścigaczy.
#33
Radziej napisales to tak jakby Skolioza nigdy nie mial nic innego niz Boulder :) Wydaje mi sie ze jego retro scigacz na nieretro ramie byl lzejszy, ale glowy nie dam, bo nie pamietam.. Cos mi sie tam niebieskie xtr kojaza
#34
No ale Boulder to znak rozpoznawczy W takim razie proszę mi wybaczyć moją ignorancję ale ja poza urokliwymi acz ciężkimi stalówkami nie kojarzę. Możliwe że coś mi umknęło uwadze.
#35
umknął Ci Radku uwadze.... Boulder tylko laluminiowy, 2005
a co do Endorfiny - nie przesadzajmy z wagą lekką - rama z miskami sterów i brudem 2010g, myślę że rama 2005 faktycznie jest lżejsza (koło 1800 o ile pamięć nie myli)
a co do Endorfiny - nie przesadzajmy z wagą lekką - rama z miskami sterów i brudem 2010g, myślę że rama 2005 faktycznie jest lżejsza (koło 1800 o ile pamięć nie myli)
#37
Taka waga boli.
Wiem to dobrze - szczególnie, że w katalogu stoi 1600gram :D
Wiem to dobrze - szczególnie, że w katalogu stoi 1600gram :D
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#39
Razem z rybami i tatarakiem ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#41
boli-nie boli O swojej, mniejszej pisałeś Grześku że podchodzi pod 2 kilo, więc i tak się ucieszyłem że Mka nie wyspoczyła ponad dwójkę
kaczko - nie moje stanowisko, choć chciałbym takie (u Sierżanta w pracy ładowaliśmy stery)
kaczko - nie moje stanowisko, choć chciałbym takie (u Sierżanta w pracy ładowaliśmy stery)
#42
Jak dla mnie pod pojęciem "pod dwa kilo" jak najbardziej mieści się masa 1900gram ze sterami FSA - bo tyle mi wyszło na wadze. I mnie taka masa do dziś boli, bo jak na ściganta z końca XXw. to jednak dużo - szczególnie w porównaniu z masą katalogową, którą się rozochociłem przed zakupem, nie mając punktu odniesienia do realnej masy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#43
nie no - pewnie To nie jest ultra lajt Są lżejsze alusy czy nawet chromówki!
ale tu ideologia "wahacza" tłumaczyła masę - toż to prawie softtail
ale tu ideologia "wahacza" tłumaczyła masę - toż to prawie softtail
#44
Zdaję sobie z tego softaila sprawę - co nie zmienia faktu, że masa mnie boli.
Wyjściem z tej sytuacji było dla mnie zbudowanie roweru, który z założenia nie miał być lekki - liczyło się to, co lubię najbardziej, a masa odeszła na dalszy plan. Dlatego trafiły tam Magury, Bomber itp. W takiej konfiguracji dla mnie rower jest rewelacyjny - i jakoś się z nim przeprosiłem. Natomiast rolę super lekkiego ścigacza, jeśli mam ochotę na takim poszaleć, przejął Wheeler - który na starcie ma trudne do nadrobienia pół kilo przewagi nad Scottem, przy bardzo fajnie tłumiącej ramie tytanowej.
Wyjściem z tej sytuacji było dla mnie zbudowanie roweru, który z założenia nie miał być lekki - liczyło się to, co lubię najbardziej, a masa odeszła na dalszy plan. Dlatego trafiły tam Magury, Bomber itp. W takiej konfiguracji dla mnie rower jest rewelacyjny - i jakoś się z nim przeprosiłem. Natomiast rolę super lekkiego ścigacza, jeśli mam ochotę na takim poszaleć, przejął Wheeler - który na starcie ma trudne do nadrobienia pół kilo przewagi nad Scottem, przy bardzo fajnie tłumiącej ramie tytanowej.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#45
na objazd trasy tegorocznego zlotu wziąłem dziś najbardziej współczesny z moich rowerów (jako jedyny w zasadzie ma licznik )
No i przy okazji zdałem sobie sprawę, że aby zrobić na prawdę lekki rower z endorfiny musiałbym przełożyć z 2005tki 90% sprzętu (czyli ją rozebrać, czego nie chcę) lub wyłożyć masę siana na sprzęt podobny wagowo (na co mnie nie stać)
Impas... jednocześnie wyjściem z niego nie będzie położenie ramy E. na rok i dozbieranie części - to nie kolejna stalówka którą znam - to coś innego na czym już chciałbym jeździć
Postanowiłem więc wrzucić w E. na razie to co się po domu wala nie użyte i jeździć Oczywiście bez obaw - nie zostanie obwieszona Tourneyem, ale też ładu i składu to co się w niej znajdzie na początku mieć nie będzie
Kolega Smolar zaraz skomentuje że retro-śmietnik czy cuś , ale pal sześć - z czasem i kasą będę ujednolicać i dążyć do założeń pierwotnych
No to się rozpisałem, a zdjęcia i tak mi nie wyszły
w każdym razie do roweru wróciła na razie Judyta XC - ciężka, ale działa fajnie Założyłem "nowe" stery (WCSydo kompletu pod kierę) i dawno już zakupione z myślą o E. FD-M901 na 34,9 z górnym ciągiem
No i przy okazji zdałem sobie sprawę, że aby zrobić na prawdę lekki rower z endorfiny musiałbym przełożyć z 2005tki 90% sprzętu (czyli ją rozebrać, czego nie chcę) lub wyłożyć masę siana na sprzęt podobny wagowo (na co mnie nie stać)
Impas... jednocześnie wyjściem z niego nie będzie położenie ramy E. na rok i dozbieranie części - to nie kolejna stalówka którą znam - to coś innego na czym już chciałbym jeździć
Postanowiłem więc wrzucić w E. na razie to co się po domu wala nie użyte i jeździć Oczywiście bez obaw - nie zostanie obwieszona Tourneyem, ale też ładu i składu to co się w niej znajdzie na początku mieć nie będzie
Kolega Smolar zaraz skomentuje że retro-śmietnik czy cuś , ale pal sześć - z czasem i kasą będę ujednolicać i dążyć do założeń pierwotnych
No to się rozpisałem, a zdjęcia i tak mi nie wyszły
w każdym razie do roweru wróciła na razie Judyta XC - ciężka, ale działa fajnie Założyłem "nowe" stery (WCSydo kompletu pod kierę) i dawno już zakupione z myślą o E. FD-M901 na 34,9 z górnym ciągiem
#47
No i bardzo dobrze. Ja często tak robię a zmieniam części później w miarę możliwości. Zresztą, gdyby każdy od razu budował odpicowaną maszynę to nudno byłoby na forum a tak to jest ruch w interesie. Mój Wicked zaczynał jako singlespeed z nowszymi szpejami a mialem przy tym taką radochę z jazdy jak nigdy.skolioza pisze:
Impas... jednocześnie wyjściem z niego nie będzie położenie ramy E. na rok i dozbieranie części - to nie kolejna stalówka którą znam - to coś innego na czym już chciałbym jeździć
Postanowiłem więc wrzucić w E. na razie to co się po domu wala nie użyte i jeździć Oczywiście bez obaw - nie zostanie obwieszona Tourneyem, ale też ładu i składu to co się w niej znajdzie na początku mieć nie będzie
Kolega Smolar zaraz skomentuje że retro-śmietnik czy cuś , ale pal sześć - z czasem i kasą będę ujednolicać i dążyć do założeń pierwotnych
#49
rama dostał dziś suport - 247g BB-UN72
nie wiedziałem że ten model ma drążoną na wylot oś
dla porządku
- stery Toma 122g o ile dobrze pamiętam
- fd 116g (chyba)
- koła ok 1700g jak dobrze pamiętam
nie wiedziałem że ten model ma drążoną na wylot oś
dla porządku
- stery Toma 122g o ile dobrze pamiętam
- fd 116g (chyba)
- koła ok 1700g jak dobrze pamiętam
#50
122g o ile dobrze pamietam
116g chyba
1700g jak dobrze pamietam
oj panowie!!!!!
na urodziny Szefa trzeba zrobic "sciepe" i porzadna wage kupic.....najlepiej amerykanska
a tak na powaznie 900 jakby stworzona do tej ramki
116g chyba
1700g jak dobrze pamietam
oj panowie!!!!!
na urodziny Szefa trzeba zrobic "sciepe" i porzadna wage kupic.....najlepiej amerykanska
a tak na powaznie 900 jakby stworzona do tej ramki
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#51
waga nic nie da jak pamięć zawodzi
900 teoretycznie za stare do tej ramy, ale jakoś tak automatycznie pomyślałem właśnie o niej a nie o 953
z resztą - ciekawostka Endorfina prawdopodobnie nie przyjmuje top-swingów W żadnej seryjnie prezentowanej E. nie bylo założonej takiej przerzutki Nawet wersje na M950 zubożane były przodem M738 (w czasach, kiedy nie było jeszcze down-swinga szaraka, czyli 953)
900 teoretycznie za stare do tej ramy, ale jakoś tak automatycznie pomyślałem właśnie o niej a nie o 953
z resztą - ciekawostka Endorfina prawdopodobnie nie przyjmuje top-swingów W żadnej seryjnie prezentowanej E. nie bylo założonej takiej przerzutki Nawet wersje na M950 zubożane były przodem M738 (w czasach, kiedy nie było jeszcze down-swinga szaraka, czyli 953)
#53
racja ......ale kolorystycznie rewelacjaskolioza pisze:900 teoretycznie za stare do tej ramy
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#54
Mi jakoś ten m900 tu nie leży. 1998 to już wyraźnie era szarego XTRa - szybciej bym tu widział m953 niż 900. No chyba, że koncepcja zakłada montaż najlżejszych komponentów, a rocznik ramy schodzi na drugi plan?
Edyta:
No i się późniłem z komentarzem - już wszystko zostało wyjaśnione, zanim napisałem posta :)
Edyta:
No i się późniłem z komentarzem - już wszystko zostało wyjaśnione, zanim napisałem posta :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#55
powiem tak - m901 było uwzględniane w koncepcji wagowej i zakupione już jakiś czas temu, a spójność rocznikowa schodziła przy tym projekcie od zawsze na II plan (czarny WCS to rok 2001 na przykład, czyli taki sam rozstrzał jak do 95 i 901)
choć przyznam, że chyba robię się estetą, bo w oczy nieco razi mnie odstający od korby wózek
choć przyznam, że chyba robię się estetą, bo w oczy nieco razi mnie odstający od korby wózek
#56
Dlaczego miałaby nie przyjmować? Rura się poszerza do dołu?skolioza pisze: ciekawostka Endorfina prawdopodobnie nie przyjmuje top-swingów W żadnej seryjnie prezentowanej E. nie bylo założonej takiej przerzutki Nawet wersje na M950 zubożane były przodem M738 (w czasach, kiedy nie było jeszcze down-swinga szaraka, czyli 953)
--
Cypis
Cypis
#58
Cypis, nie ale domniemuję, że wyprowadzenie "tylnego trójkąta" może kolidować (nie mam jak sprawdzić, bo nie mam top-swinga na 34,9
Z jakiegoś powodu nigdy ich nie montowali w serii uciekając jak wspominałem przy XTRrze do niższej grupy (XT)
Z jakiegoś powodu nigdy ich nie montowali w serii uciekając jak wspominałem przy XTRrze do niższej grupy (XT)
#59
To swing nie wejdzie - nie ma bata, próbowałem.
Co ciekawe - w ramach 1999, kiedy to Shimano nie wypościło down swing, zamontowane były przerzutki DS z 1998r.
Co ciekawe - w ramach 1999, kiedy to Shimano nie wypościło down swing, zamontowane były przerzutki DS z 1998r.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .