Fat Chance Ti Fat 99

#1
Moja zeszłoroczna deklaracja że niczego nie sprzedam i nie kupię okazała się warta tyle co funt kłaków. Trudno, przynajmniej jest ruch w interesie.
Wpadł mi w ręce jeden z ostatnich rowerów wytworzonych przez FC już w końcówce 99 sądząc po numerze seryjnym, zanim ostatecznie zamknęły się drzwi wytwórni. Powinien być cały na M952 ale będzie na mieszance XTR 952/960/Dura Ace 7700. Zamiast SID-a Duke Race. Przy mojej wadze 85 kg ta opcja wydaje się bardziej sensowna więc przełknąłem te extra 200 gram. Na razie tyle, czekam na napływ gotówki żeby doskładać resztę.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tak to ma mniej więcej wyglądać:
Ti Fat - 1410g
RS Duke Race ~ 1550g
XTR M952 shift - 260g
Kaseta 7700 - 160g
RD 7700 - 195g
FD M960 - 130g
Hamulce XTR M951 - 404g
AEST Levers - 60 g
Mostek Controltech 90mm - 120g
Handlebar MT ZOOM - 85g
Crossmax ~ 1600
Cont. Tubes x2 - 100g
Kenda Klimax x2 - 700g
Thomson 330 - 230g
Flite - 220g
Ch. King Heads - 125g
KMC X9 SL Ti - 240g
AEST QR - 50g
Cranks M960 - 600g
KCNC grips - 18g
BB bearings ~ 100g
XT pedals ~ 350g

Czyli jakieś 8700 gram bez pancerzy i ekstra śrubek ale specyfikacja może się nieco zmienić

#2
Musiałbyś słyszeć ten stek przekleństw i złorzeczenia by zrozumieć jak mi się podoba rama i cały projekt. Rewelacja.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#3
Witam.

A ja mam pytanie do korby... Jak z dostępnością blatów do niej? Chciałem sprzedać SLX i kupić sobie tego XTR ale boję się o ten duży blat... A jak to wygląda z twojego punktu widzenia?

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#4
Jak pewnie zwróciłeś uwagę moja korba została zmodowana, ucięta pod montaż tylko średniej i małej zebatki i wypolerowana. Co do zębatek, najmniejsza ma standardowy rozstaw więc tutaj nie ma problemu. Można kupić w necie tarcze do 960-tki np Middleburn, można też sporadycznie znaleźć XTR ale cholernie drogo. Moje zębatki to odpowiednio Blackspire Super Pro i właśnie SLX.
Jednak jeśli chcesz zaoszczędzić sobie kłopotu w przyszłości i wymienić w miarę tanio blaty, radzilbym zostać przy SLX lub zainwestować w 970 . Wymiana jednej zębatki już bije po kieszeni, dwóch blatów to spory problem a i znaleźć będzie coraz trudniej.
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 00:33 przez Radziej, łącznie zmieniany 2 razy.

#5
A tego nie zauważyłem... Choć rzyeczywiście blat jakiś mały był.:D

A jak widzisz pomysł scięia tego mocowania a potem przeszlifowaniu go tak żeby duży blat wszedł identycznie jak w "normalnej" korbie? (tak jak ty masz ale z przodu duży blat jeszcze)

Pytam bo nie miałem takiej korby w ręce. Taka we w miarę dobrym stanie 400zł a w bdb była po 650zł ostatnio a to sporo więc nie chce się wkopać. W takiej cenie... mam komplet Turbin ze spoko suportem :D

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#6
Generalnie odradzam XTR chyba że masz gruby portfel, jesteś sponsorowanym zawodnikiem lub jak ja - idiotą. Przymierzałem średnią z SLX, trzeba by sporo spiłować, odradzam takie robótki ręczne.

#7
no jak juz zobaczyłem temat to wiedziałem, że będzie ostro. myslałem jednak, że ostrzej :evil:
rama powala, jest ładna, fajny czewony napis daje pole do popisu z czerwonymi dodatkami. duży plus za stery! jednak wybrałes bardzo brzydkie komponenty, akurat grypu M960 i 7700 i ogólnie ładny rozrzut w częściach. a czemu to tak? czyżbyś wykorzystywał to co masz pod ręką?
kierownica 85g :shock:
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#8
Pod ręką miałem jedynie hamulce i przerzutki. Z korbą to był impuls, kupiłem bo się ładnie błyszczała. Przyznaję że nie jest najlepiej ale za późno na zmiany. Tak samo jak RD 7700 która jest prześliczna. Z kolei kaseta (której jeszcze nie mam) przy 160 gramach jest lżejsza niź XTR . Logika może mało przejrzysta, starałem się każdą część dobrać pod względem funkcjonalności/wagi.
Tak, kierownica 85 gram przy 580mm!

#10
Myślałem o 11-23 lub nawet 11-21. Przy zestawieniu 22-32 chyba będzie dobrze. Przy ciasnych szosowych rozpiętościach zmiana przełożeń to czysta poezja.
Korby, może zmienię w przyszłości, a co byś polecał? Musi być lekkie i sztywne a szczególnie pod względem sztywności hollowtech nie ma sobie równych. Niech zgadnę, pewnie Turbiny ;-)

#13
Spodziewałem się że nie każdemu będzie w smak dobór części. Jestem otwarty na inne propozycje.
A jabky ktoś widział lub miał czerwonego Manitou SX Ti to bym chętnie przygarnął.
YvesMoi pisze:turbiny są za pospolite do tej korby, tak samo jak m950, która by bardzo pasowała kolorystycznie. jak lubisz sztywno to może coś z rozstawem 110/74, ale wtedy nie na kwadrat.
Mam dość szarego M95x, dlatego poszedłem nieco inną drogą. Bardzo podoba mi się starszy Deus XC w wersji srebrnej ale ten ich patent X-type przyprawił mnie kilka razy o ból głowy więc odrzuciłem tę opcję.

#16
Nie ta geometria, nie ta czasoprzestrzeń ;)
Ten Marzoch pasuje tu jak kwiatek do kożucha. Skok zdecydowanie za mały, zmieni geometrię bardzo in minus. Poza tym rower wyraźnie idzie ku XX wiekowi, a XC700 już w nominalnym wieku ramy (1999r.) był mocnym anachronizmem.
Poza tym masa tego widła też wg mnie nie współgra z całym założeniem.
W ogóle by mi tu nie pasował.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#17
Zgadzam się, może Z2 X-Fly byłby fajny jeśli już Marcok ale nie ma co wydziwiać. Byłem zadowolony z Manitou SX Ti, był może mało sztywny ale i tak lepszy niż SID, szkoda że go sprzedałem a teraz ciężko znaleźć. Duka Race kupiłem za śmieszne pienądze w super stanie. Nie będzie mi się opłacać go nawet serwisować więc pchnę go wtedy dalej i kupię coś innego.

#18
Czasami pojawia się też SX w wersji Carbon
http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f ... 7&start=15
Bazuje na SX Ti, tylko dolne golenie ma zmienione i drążoną koronę MRD.
Fajnie by tu pasował, ale występuje znacznie rzadziej niż Mars C/CL czy SX Ti.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#21
Witam.

Wydaje mi się że na młynie w niedziele był SX Ti i koleś wołał ok 150zł za niego...

Elzoimallo może potwierdzić na 100% bo też miał ten wideł w ręce.

Jak coś to mogę pomóc w zakupie.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#23
Jeśli wideł ma min. 200mm rurki sterowej i nie wytarte lagi to ja byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Zaoszczędziłbym 100 gram w rowerze ;-) SX-ów jest sporo na Ebay ale wersji Ti jak na lekarstwo karbonowego czy Marsa CL jeszcze nie widzialem. Wrocław to by się świetnie składało, być może nawet mógłbym odebrać osobiście.

#24
no cóż. winszuję okazu. rama naprawdę robi niesamowite wrażenie . dobór części -w tym tylna błyszcząca przerzutka szosowa -zupełnie mi nie przeszkadza .nt ,amora się nie wypowiadam .bo się na nich nie znam .
czekam z niecierpliwością na rozwój wypadków :D
p.s. w końcu jest odpowiedź czy w ramce spawanej metodą tig mogą być szlifowane spawy -jak widać mogą ,acz jest to chlubny wyjątek potwierdzający tylko regułę
Ostatnio zmieniony 2012-03-23, 21:16 przez rurokura, łącznie zmieniany 1 raz.

#25
Przyjemny rower z tego wyjdzie. Część komponentów za cholerę mi tu nie pasuje, ale dałeś świetny cymesik w postaci szosowej RD, która IMHO komponuje się wprost rewelacyjnie z ramą.

#27
Mały postęp. Omyłkowo kupiłem dwa zestawy kół. Nie mogłem się zdecydować które kupić bo obydwa mi się podobały dwie aukcje kończyły się niemal w tym samym czasie. Więc "zapomniałem" skasować na snajperze jeden z zestawów. W sumie się cieszę chociaż mój portfel ucierpiał na tym ale dalej jestem w kropce który zestaw wybrać. Czy DT 240s czy Crossmax. Dużą zaletą Crossmaxa jest ceramika ale fabryczny zestaw DT Hugi jest mocniejszy, tak samo lekki i tem dzwięk zapadek...mmmmmmm. Sztyca tylko poglądowo. Kaseta przyszła wczoraj, zdecydowałem się na 11-23. Faktycznie dokładnie 160gram.

Waga roweru póki co 9050 gram z kołami Hugi bez łańcucha, klamek i pancerzy. Ciężki, ale tutaj jest jeszcze spore pole do zaoszczędzenia na zaciskach, dętkach, oponach i pedałach. Obecnie to zwykłe ciężkie M520. Mostek też rozczarowuje, 130gram przy 90mm ale kupiłem go tanio więc może sprzedam i kupię KCNC lub syntace f99 60 lub 80mm. Tak myślę że końcowy rezultat będzie w granicach 9kg.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#29
Z tym, że to już nie jest piasta HuGi, a 240s-daleko bardziej awaryjna. Chodzi tu o łożyska, sam system "zapadek" jest ok. Miałem te piasty i był to jeden z moich najgorszych zakupów. Fakt faktem, że ślizgi w bębenkach Mavic-a też nie mają najlepszych opinii.

#30
Wiem że to jest spory problem w nowych Crossmaxach, nie orientuję się jak to się ma do starszych (te są chyba 99). Natomiast terkotanie bębna jest głośnie i mało przyjemne, nie wiem czy to tak ma być czy trzeba tam wpuścić trochę oleju. W każdym bądż razie coraz bardziej przekonuję się do Hugi, wykończenie piast jest zaiste w szwajcarskim stylu. Korci mnie żeby sprzedać crossmaxy i kupić ceramiczną wersję obręczy do Hugi.
cron