no niestety - piwoty U nie dość że są znacznie wyżej niż canti/V to jeszcze mają inną (większą) średnicę
Można zastosować jakiś tam patent 'blaszkowy pozwalający zamontować canti, ale to nie to... poza tym jak Aldek pisał - Ubrake jest fajne
#32
Z tymi cantami DXa coś jest na rzeczy, wczoraj się w Matiza władowałem przez nie. Na szczęście kierowca się nie kapnął jakimś cudem ;D Chyba wina kiepskich klocków i ustawienia, widział ktoś gdzieś rozrysowane najlepsze ustawienie cantików?
#34
Wyjdzie jeszcze ze chorobliwie chce zwalczyc ubrejka... lubie zawsze cos tam pogrzebac przy rowerze i stad chec zmiany. Malo sie temu przygladalem bo faktycznie na pierwszy rzut oka widac ze piwoty ma na wysokosci opony, takze temat tylniego hamulca mozna uznac za zamkniety.
elziomallo>
Sam dalej uprawiam zaglerke klockowo-klamkowo-wieszakowo-szczekową... raz lepiej raz gorzej, na pewno zestawienie szczek i klockow diacompe z klamkami suntoura nie jest tym ostatecznym, na razie w czasie deszczu kazdy zestaw hamulcowy (canti) troszke mnie niemilo zaskakiwal, nawet w porownaniu do szosowych szczek w kolarzowkach. Na sucho, jagwire z DX'em i klamkami suntoura wypadl bardzo ok. Wiec klocki diacompe pewnikiem sie pozegnaja z obręczą.
Przy okazji na probe wsadzilem Marathony Plus ATB, w stosunku do Michelinow Country Rock dorzucilem po jakies 250-300g na kolo, ale tocza sie bardzo ok. Jedynie pod gore czuc ze wiecej jest do wciągania.
elziomallo>
Sam dalej uprawiam zaglerke klockowo-klamkowo-wieszakowo-szczekową... raz lepiej raz gorzej, na pewno zestawienie szczek i klockow diacompe z klamkami suntoura nie jest tym ostatecznym, na razie w czasie deszczu kazdy zestaw hamulcowy (canti) troszke mnie niemilo zaskakiwal, nawet w porownaniu do szosowych szczek w kolarzowkach. Na sucho, jagwire z DX'em i klamkami suntoura wypadl bardzo ok. Wiec klocki diacompe pewnikiem sie pozegnaja z obręczą.
Przy okazji na probe wsadzilem Marathony Plus ATB, w stosunku do Michelinow Country Rock dorzucilem po jakies 250-300g na kolo, ale tocza sie bardzo ok. Jedynie pod gore czuc ze wiecej jest do wciągania.
#35
Marathony wymiatają, czy zwykłe czy plusy nigdy mnie nie zawiodły.
Właśnie skończyłem grzebanie zgodnie z radami Piotra z tematu wyżej, dopieściłem klocki stare, ustawiłem równolegle z obręczą szczęki i kurde jest moc! Rano skoczę w teren przetestować, na wzgórze Andersa ;D Modulacja też się poprawiła, ale da się zrobić jeszcze lepiej coś czuję. Tak czy inaczej jest potencjał w tych hamulcach, zobaczymy na deszczu jeszcze.
Właśnie skończyłem grzebanie zgodnie z radami Piotra z tematu wyżej, dopieściłem klocki stare, ustawiłem równolegle z obręczą szczęki i kurde jest moc! Rano skoczę w teren przetestować, na wzgórze Andersa ;D Modulacja też się poprawiła, ale da się zrobić jeszcze lepiej coś czuję. Tak czy inaczej jest potencjał w tych hamulcach, zobaczymy na deszczu jeszcze.
#36
nie chce się powtarzać,jak pisałem wcześniej,zatem dalej...U-brake to jeden ze smaków tego roweru,jak w ogóle możesz myśleć o jego zmianie?!
po drugie,dlaczego canti nie hamuje???
znajdź dobrego mechanika z tamtych lat".
po drugie,dlaczego canti nie hamuje???
znajdź dobrego mechanika z tamtych lat".
śmietnik to nie retro!
#37
najłatwiej ustawić canti wg oryginalnego wieszaka - a to zazwyczaj zależy od długosci ramion canti i wieszaka - są wieszaki A,B,C,D,E,F, ...... i stosujemy je różnie, np ja mam długie LX-Y wersja do trekingowych rowerów i działają z wieszakami od B do D, ale dużo zależy od szerkości obręczy , itd, itp.
A działa z bardzo krótkimi np. XTR tył.
Jak mamy ustawione pod wieszak to póżniej można dobrać wieszak tuningowy nie zmieniając położenia klocków.
Przy okazji canti powinny mieć większy odstęp od obręczy niż v-breaki, działa wtedy prawidłowo klamka, no i klocki, stare shimanowskie twardnieją i nie ma hamulca - to najczęstszy błąd, nowe klocki działają cuda
Są też mixy, na przód dajemy canti z ramionami dłuższymi , z tyłu krótsze ( chyba tak jak pamiętam )
A działa z bardzo krótkimi np. XTR tył.
Jak mamy ustawione pod wieszak to póżniej można dobrać wieszak tuningowy nie zmieniając położenia klocków.
Przy okazji canti powinny mieć większy odstęp od obręczy niż v-breaki, działa wtedy prawidłowo klamka, no i klocki, stare shimanowskie twardnieją i nie ma hamulca - to najczęstszy błąd, nowe klocki działają cuda
Są też mixy, na przód dajemy canti z ramionami dłuższymi , z tyłu krótsze ( chyba tak jak pamiętam )
#38
to zależy - tak był skonfigurowany XTR gdzie dla przodu i tyłu była różna długość szczęk (nie były to dwa modele z różnymi oznaczeniami karalogowymi jak w LXie np, tylko wyraźnie M900 front i M900 rear)Piotr pisze:Są też mixy, na przód dajemy canti z ramionami dłuższymi , z tyłu krótsze ( chyba tak jak pamiętam )
Natomiast często w trekkingach stosowano właśnie mieszanki długiego ramienia z tyłu a krótkiego z przodu Choć dla mnie taki akurat miks większego sensu nie ma...
#39
a nie odwrotnie ??
mix ma sens, spawdzałem, dłuższe z przodu hamulec mocniejszy .
Nie tylko XTR byłtak skłądany, stare XT także
mix ma sens, spawdzałem, dłuższe z przodu hamulec mocniejszy .
Nie tylko XTR byłtak skłądany, stare XT także
#40
no i klamki z krzywka daja duuzego kopa.
jesli masz kilka szos to co za problem przekrecic z ktorejs na probe klocki do ubrake'a?
jesli masz kilka szos to co za problem przekrecic z ktorejs na probe klocki do ubrake'a?
#41
zimny>
to zaden problem, ale tez chyba nigdzie nie narzekalem ze ubrejk mi zle dziala (piszac DX mialem na mysli przod) raz troche skopalem z klockami, ale teraz jest ok.
to zaden problem, ale tez chyba nigdzie nie narzekalem ze ubrejk mi zle dziala (piszac DX mialem na mysli przod) raz troche skopalem z klockami, ale teraz jest ok.
#42
w takiej formie mix rzeczywiście ma sens - ale w większości trekkingów z jakimi miałem do czynienia było odwrotnie (długie szczęki z tyłu)Piotr pisze: mix ma sens, spawdzałem, dłuższe z przodu hamulec mocniejszy .