Dlugi weekend sie zbliza, chce jechac w b.niski, ale za bardzo nie mam na czym (bagaznik i male kolo wskazane), w koncu pozbylem sie swojego poprzedniego "mieszczucha" (Tequesta) za co posadzano mnie o zdrade...
Mialem troche wolnego szpeja i jakos polaczylem to w calosc. Najbardziej zadowolony jestem z mocowania bagaznika, nie udaloby sie bez obejmek od Jonderka (dzieki!).
Poza tym, jak ktos pewnie zauwazy mam teraz komplecik - dwie takie same ramki z 1997r, jedyny taki rok, kiedy x-caliber byl stalowy i jeszcze w kremowym malowanku.
Rama 13,5" wazyla cos 1830-50, ta 19" to juz 2066g, podobno Reynolds 853, na szczescie ma grube wzmocnienia na glowce i przy mufie suportowej (blachy nachodzace na rury, cos jak mufki). Wszedlem w jej posiadanie dzieki koledze Aizbam'owi (dzieki!).
Foto na szybkosci:
wyglad - "taki se", wazne ze dziala nalezycie
piasty suntoura mimo 20lat na karku kreca sie lepiej niz nie-jedno shimano. Na szczescie trafily mi sie takie mocno zapchane smarem, ktory szczesliwie zakonserwowal sprzet na lata ciezkich niemieckich/szwajcarskich warunkow...
aha - co ciekawe jest to wersja na gwint + wolnobieg suntoura:) RD to wol roboczy, juz mu sie oczko ukrecilo;)
patent na bagaznik - jest sztywny!
zoomik stalowy, dziwna sprawa 27.2 nie wchodzilo, mimo ze w drugim garym pasuje... dlatego zostala ta 27.0 (przypominam stalowka 280g!) i zaraz dolaczy do niej mostek cr-mo
te korby sluza mi wszedzie jako zapas i dobrze sie ze swojej roli wywiazuja (20-32-42), fd chcialem dac m735 ale chyba zachowam na lepsze czasy ;]
siakas pokraka
inwencja puszczarska - zwolnily sie przelotki pierwotnie pod tylny br, wiec puscilem tam fd i mam troche krotsze pancerze.
te stery tange sa na lozyskach takich jak u ritchey'a (pol-kartusz), miski stalowe co widac :/.... mostek juz wylatuje i bedzie stalowy (dluzszy)
swietne rogi gerjego f. (132g) + truegripy + za krotka kierownica Curve (z redukcja 25,4-22,2), triggery attack bo jeszcze sie nie zdazylem na nich najezdzic + klamki nie do pary :]
Genialny widelec, ktory sprawia ze rower sam skreca + sprawdzone gumiszcza
#2
Co stąpnie, to zepsuje. Do takiej ramy bagażnik nakręcił, typ jeden . Zobaczycie, on jeszcze wiklinowy koszyczek na kierę tu założy...
Ale mi się podobają te urwiłapki widelce P2...
Mostek syneczek od corrado? A może cr-mo coś, jak już masz żelazową sztycę, to i most może jakiś zum stalowy?
Ale mi się podobają te urwiłapki widelce P2...
Mostek syneczek od corrado? A może cr-mo coś, jak już masz żelazową sztycę, to i most może jakiś zum stalowy?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#3
tak mam stalowy w odcieniu sztycy tylko nie mialem jeszcze kiedy przelozyc, a chcialbym jakas szersza kierownice jeszcze (same czarne u mnie ;(
to bylo tak, ze wpadlem do garazu - patrze na zegarek "mam 3h" no i musialem sie wyrobic, co by zdazyc na spotkanie; dlatego bralem co pod reka, wyjazd juz tuz tuz a spraw do zalatwienia po szyje :/
mam kilka wizji na ten rower:
-jedna to rejsing na v-kach, letkich kolach i np sidzie blue, mozliwie w odcieniach srebrnych
-druga to mieszczuch podobny do tego co jest, ale na czarnej bizuterii i pelnym suntourze XC Pro (brak mi tylko korb i ew. pd czy sztycy z tej grupy)
-trzecia mialaby byc goralem w stylu enduro, ale ciezko mi trafic ostatnio na RS Pslylo u-turn w dobrym stanie i nie-koszmarnej cenie. Do tego retro tarcze ktore trzymam na czarna godzine, nie mam tez piast godziwej marki na 32otw, ale 380g-owe x317 leza
w przyplywie fantazji i po przetestowaniu ramy w pagorkach do ktorych sie wybieram, zdecyduje co z tym dzielem zrobic ;]
to bylo tak, ze wpadlem do garazu - patrze na zegarek "mam 3h" no i musialem sie wyrobic, co by zdazyc na spotkanie; dlatego bralem co pod reka, wyjazd juz tuz tuz a spraw do zalatwienia po szyje :/
mam kilka wizji na ten rower:
-jedna to rejsing na v-kach, letkich kolach i np sidzie blue, mozliwie w odcieniach srebrnych
-druga to mieszczuch podobny do tego co jest, ale na czarnej bizuterii i pelnym suntourze XC Pro (brak mi tylko korb i ew. pd czy sztycy z tej grupy)
-trzecia mialaby byc goralem w stylu enduro, ale ciezko mi trafic ostatnio na RS Pslylo u-turn w dobrym stanie i nie-koszmarnej cenie. Do tego retro tarcze ktore trzymam na czarna godzine, nie mam tez piast godziwej marki na 32otw, ale 380g-owe x317 leza
w przyplywie fantazji i po przetestowaniu ramy w pagorkach do ktorych sie wybieram, zdecyduje co z tym dzielem zrobic ;]
#4
cóż tu dużo gadać - w wersji mniejszej z białym mańkiem ta ramka zgrabniej wyglądała
nie obawiasz się Drogi Zimniasty o jej wytrzymałość pod sakwami? dość anorektyczna jest jak na stal...
A poza tym, jakby zdjąć z nigo bagażnik, to by właśnie fajnie pasował na taki lekki stalowy rowerek - P2, stalowy most, kiera, do tego Suntour...
nie obawiasz się Drogi Zimniasty o jej wytrzymałość pod sakwami? dość anorektyczna jest jak na stal...
A poza tym, jakby zdjąć z nigo bagażnik, to by właśnie fajnie pasował na taki lekki stalowy rowerek - P2, stalowy most, kiera, do tego Suntour...
#5
e tam - jade teraz na letko, poltory sakwy na leba bez namiotu.
jesli chodzi o rame, to nie wiem o co kaman? Kona jest 100g lzejsza, ma podgieta glowke, a zapierdziela az milo ;]
dzisiaj poki jeszcze mam chwilke czasu na test, sprobuje sobie obczaic jak bedzie sie to prowadzilo na lzejszych kolkach (wolber AT18/suntour xc z wolnobiegiem 12-28 7s wazyl 867 + 1430, te lzejsze kola to 709 + 1260 z kaseta 12-32 8s, podaje tak co by bylo troche wymierniej)
do takiego lajtowego myslenia o wytrzymalosci sklania mnie chociazby dosc popularne dzialanie (spotkalem sie z tym parokrotnie, nawet raz na zywo w krk) - tj. zapinanie bagaznikow do szosowego treka serii 1200/1500, czyli w zasadzie mocno cieniowanej ramy (mysle, ze nadaje sie na touring ze wzgledu na dosc spora baze jak na szosowke), zreszta sie zobaczy.
podobala mi sie tez kiedys wersja racingowa, jaka zaserwowal znajomy z uek (ramka hkek, ale geo to samo):
jesli chodzi o rame, to nie wiem o co kaman? Kona jest 100g lzejsza, ma podgieta glowke, a zapierdziela az milo ;]
dzisiaj poki jeszcze mam chwilke czasu na test, sprobuje sobie obczaic jak bedzie sie to prowadzilo na lzejszych kolkach (wolber AT18/suntour xc z wolnobiegiem 12-28 7s wazyl 867 + 1430, te lzejsze kola to 709 + 1260 z kaseta 12-32 8s, podaje tak co by bylo troche wymierniej)
do takiego lajtowego myslenia o wytrzymalosci sklania mnie chociazby dosc popularne dzialanie (spotkalem sie z tym parokrotnie, nawet raz na zywo w krk) - tj. zapinanie bagaznikow do szosowego treka serii 1200/1500, czyli w zasadzie mocno cieniowanej ramy (mysle, ze nadaje sie na touring ze wzgledu na dosc spora baze jak na szosowke), zreszta sie zobaczy.
podobala mi sie tez kiedys wersja racingowa, jaka zaserwowal znajomy z uek (ramka hkek, ale geo to samo):
#6
w ciagu 6dni w b.niskim zdazylem :
-wybuchnac opone (dwa razy, az do zniszczenia calkowitego)
-urwac dwa koszyczki na bidon (ciezkie butelki)
-wykrzaczyc linke br tyl w pelnym pancerzu
-skrzywic blachy regulujace wielkosc kola w tylnym bagazniku
-peknac rurke siodelka...
bardzo dobrze sprawily sie letkie kola (az jestem pod wrazeiem wlasnej produkcji!), przelozenie 20x32 rowniez bylo czesto w uzyciu... w sumie 4200m podjazdow
-wybuchnac opone (dwa razy, az do zniszczenia calkowitego)
-urwac dwa koszyczki na bidon (ciezkie butelki)
-wykrzaczyc linke br tyl w pelnym pancerzu
-skrzywic blachy regulujace wielkosc kola w tylnym bagazniku
-peknac rurke siodelka...
bardzo dobrze sprawily sie letkie kola (az jestem pod wrazeiem wlasnej produkcji!), przelozenie 20x32 rowniez bylo czesto w uzyciu... w sumie 4200m podjazdow
#8
moglibysmy go nazwac "rudym" bo w sumie takiej barwy posiada zarost;)
wzielismy po 1,5 sakwy
z mostkiem cr-mo wyglada tak:
kolekcja zagrozen:
(to jest zaraz przed Huta Polanska, mocno sie posralem i zdecydowalismy sie wrocic pare km pod gore niz przebijac w scianie deszczu po ciemku przez bytowanie niedzwiadka...
poza tym fajny klimacik tam jest i dosc dziwni ludzie:
wzielismy po 1,5 sakwy
z mostkiem cr-mo wyglada tak:
kolekcja zagrozen:
(to jest zaraz przed Huta Polanska, mocno sie posralem i zdecydowalismy sie wrocic pare km pod gore niz przebijac w scianie deszczu po ciemku przez bytowanie niedzwiadka...
poza tym fajny klimacik tam jest i dosc dziwni ludzie:
#12
rzucilem sobie oczkiem na Rodzinna Galerie Chrobakow i moge powiedziec to samo;)skolioza pisze:niektóre miejscówki znajome...
#13
ha, widzisz - poza wypadami rodzinnymi byłem w Niskim jeszcze z sakwami raz - i zjeździłem nieco więcej niż z przyczepką...
#14
zapomnialem wspomniec - kapiele w blocie dosc mocno daly w kosc linkom, hamulcowa w pelnym pancerzu sie rozwarstwila, a rd zapchala i pordzewiala w ost. odcinku pancerza przy samej rd.
Postanowilem zrobic eksperyment ograniczajacy tarcie, widzialem podobny patent w rowerach "zink", przejade sie troche i ocenie:
sprzedaje tez prosty patent na koszyczek na kierownice - znowu uzylem obejmek od Jondera za ktore mu bardzo dziekuje!
aby to na razie jakos dzialalo zaplotlem tymczasowo koleczko na tyl, dolozylem bagaznik sztycowy (zeby zobaczyc czy uda sie na tym wozic malo obciazone sakwy), jako tako naprawilem siodlo (ale niestety "nowe" prety sa krzywe i musze je potraktowac imadlem), dalem kasete bardziej miejska (11-28 od sunrace) i wstawilem grube gumy (: teoretycznie 2,4", tyl teoretycznie 2,2")
rower jest brzydki i raczej do jezdzenia tak se, ale mam pewna koncepcje, ktora bede probowal zrealizowac brakuje mi paru czesci, juz myslalem ze zdobede kierownice, a tu dupa, nie chca oddac ;(, duze utrapienie bezie tez stanowilo PORZADNE mocowanie bagaznika na tyl, gora to pikus, ale z dolnym rejonem hakow jest problem, mozliwe, ze trzeba bedzie zaprzedz do tego szybkozamykacze.oske kola...
Postanowilem zrobic eksperyment ograniczajacy tarcie, widzialem podobny patent w rowerach "zink", przejade sie troche i ocenie:
sprzedaje tez prosty patent na koszyczek na kierownice - znowu uzylem obejmek od Jondera za ktore mu bardzo dziekuje!
aby to na razie jakos dzialalo zaplotlem tymczasowo koleczko na tyl, dolozylem bagaznik sztycowy (zeby zobaczyc czy uda sie na tym wozic malo obciazone sakwy), jako tako naprawilem siodlo (ale niestety "nowe" prety sa krzywe i musze je potraktowac imadlem), dalem kasete bardziej miejska (11-28 od sunrace) i wstawilem grube gumy (: teoretycznie 2,4", tyl teoretycznie 2,2")
rower jest brzydki i raczej do jezdzenia tak se, ale mam pewna koncepcje, ktora bede probowal zrealizowac brakuje mi paru czesci, juz myslalem ze zdobede kierownice, a tu dupa, nie chca oddac ;(, duze utrapienie bezie tez stanowilo PORZADNE mocowanie bagaznika na tyl, gora to pikus, ale z dolnym rejonem hakow jest problem, mozliwe, ze trzeba bedzie zaprzedz do tego szybkozamykacze.oske kola...
#15
Znajomy znajomego wyciął na laserze z nierdzewki coś takiego:zimny pisze: duze utrapienie bezie tez stanowilo PORZADNE mocowanie bagaznika na tyl, gora to pikus, ale z dolnym rejonem hakow jest problem, mozliwe, ze trzeba bedzie zaprzedz do tego szybkozamykacze.oske kola...
(nomen omen do bagażnika bardzo podobnego do Twojego)
w zależności od kształtu haków ramy może być potrzebne jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/podkladka-kontrujaca- ... 64358.html
(podkładka kontrująca )
Dodatkowym wyzwaniem okazał się zamykacz piasty - z braku jakiegoś porządnego pręta fi 5 na razie zostało toto skręcone na kawałku (192mm) pręta M5 z jakiejś zwykłej stali - rozwiązane testowane jest aktualnie pod obciążeniem fotelika z dzieckiem
ps.
czy możesz linkować zdjęcia z imageshacka via "Link Bezpośredni" plus forumowe Img ?
(tak jak to zdjęcie powyżej)
--
Cypis
Cypis
#16
instrukcje?Cypis pisze: czy możesz linkować zdjęcia z imageshacka via "Link Bezpośredni" plus forumowe Img ?
nad bagaznikiem bede myslal, ale zrobie to troche inaczej..
#17
ok - zrobilem najprostsza rzecz jaka przyszla mi do glowy; wykonalem otwory w hakach powiekszajac je od fi 2mm do fi 4,8mm i skrecilem bagaznik na srubach 5mm, a na gorze uzylem juz sprawdzonych obejm od Jondera. Przetestowalem to pod malymi sakwami i wynik przerosl moje oczekiwania - tak juz zostanie.
siodlo tymczasowo bedzie to Specialized rival z dziura
Rower ma wystepowac w dwoch wersjach:
1. miasto i sakwy na szosie (ew. letki teren szutrowy) - czyli sztywny widelec, lowrider (mam czerwony, mysle ze sie bedzie komponowal)
2. tour terenowy - i tu mam zagwozdke; wzoruje sie na takim oto rozwiazaniu:
Problemy do rozgryzienia:
a) czy sakwy male crosso nie beda za nisko umieszczone (haczenie w waskich przejazdach)
b) czy v-ki podolaja... (klocki a la koolstop sa swietne na sucho, ceramika dziala mi srednio zarowno na sucho jak i na mokro... a nastawiam sie na duzo brodow i blota czyli bieszczady/niski)
aha i gdyby ktos mial na zbyciu kierownice typu - USZY - prosze o kontakt
siodlo tymczasowo bedzie to Specialized rival z dziura
Rower ma wystepowac w dwoch wersjach:
1. miasto i sakwy na szosie (ew. letki teren szutrowy) - czyli sztywny widelec, lowrider (mam czerwony, mysle ze sie bedzie komponowal)
2. tour terenowy - i tu mam zagwozdke; wzoruje sie na takim oto rozwiazaniu:
Problemy do rozgryzienia:
a) czy sakwy male crosso nie beda za nisko umieszczone (haczenie w waskich przejazdach)
b) czy v-ki podolaja... (klocki a la koolstop sa swietne na sucho, ceramika dziala mi srednio zarowno na sucho jak i na mokro... a nastawiam sie na duzo brodow i blota czyli bieszczady/niski)
aha i gdyby ktos mial na zbyciu kierownice typu - USZY - prosze o kontakt
#18
O sakwy nie masz się co obawiać moim zdaniem
O Vki także - przecież z tobołami w terenie nie będziesz gnał jak na zjazdówce
O Vki także - przecież z tobołami w terenie nie będziesz gnał jak na zjazdówce
#19
wlasnie. Kiedy bylem ostatnio w tym calym niskim trafilem na taka pogode burzowo-sloneczna, a wiec co najmniej dwa razy zjezdzalem w ulewie po bardzo grzaskim i sliskim blocie, sakwy duza+mala, na przodzie opona slick i ten smieszny widel p2 (pewnie tez to zauwazyles - zmienia char. skretu, rower robi sie dosc nerwowy i latwo o poslizg...szczegolnie na slicku); efekt taki, ze musialem uzywac tylko tylu, nie bylo bardzo zle, ale tez musialem zmienic linke (pelny pancerz), bo sie wykrzaczyla od zapchanego blotka (tak mi sie przynajmniej wydaje)skolioza pisze:O Vki także - przecież z tobołami w terenie nie będziesz gnał jak na zjazdówce
czyli oprocz sily mysle takze o pracy w blocie i... przypuszczam, ze Focker od razu wspomni o magurach, jednakze dyskwalifikuje je problematycznosc ze zdejmowaniem kol (szczegolnie na duzych baloniastych gumach)...
#20
spuszczasz powietrze i po problemiezimny pisze: przypuszczam, ze Focker od razu wspomni o magurach, jednakze dyskwalifikuje je problematycznosc ze zdejmowaniem kol (szczegolnie na duzych baloniastych gumach)...
#23
A w czym tkwi problem ze zdejmowaniem kół w Magurach?
Przyznam szczerze, że nawet o czymś takim nie słyszałem.
Wszystko to kwestia raz a dobrze ustawionych hamulców - w szczególności adapterów szczęk (w odpowiednią stronę - w zależności od szerokości obręczy) i podkowy na odpowiednim otworze.
Przyznam szczerze, że nawet o czymś takim nie słyszałem.
Wszystko to kwestia raz a dobrze ustawionych hamulców - w szczególności adapterów szczęk (w odpowiednią stronę - w zależności od szerokości obręczy) i podkowy na odpowiednim otworze.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#24
a nie mowilem;P opierajac sie na moich niemilych dosw z magura, trudno mi sobie wyobrazic to o czym Grzesiek piszesz ;)focker pisze:A w czym tkwi problem ze zdejmowaniem kół w Magurach?
Przyznam szczerze, że nawet o czymś takim nie słyszałem.
Wszystko to kwestia raz a dobrze ustawionych hamulców - w szczególności adapterów szczęk (w odpowiednią stronę - w zależności od szerokości obręczy) i podkowy na odpowiednim otworze.
#25
Przekonywać Cię nie będę, bo te hamulce trzeba lubić - tylko nie na prawdę nie za bardzo wiem o co chodzi z tym problemem ze ściąganiem koła.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#26
wyjazd z bratem na biwak wykorzystalem do przetestowania nowych wynalazkow:
tj. kierownicy byyyczej (ponad 440g zoom), oraz pianek neoprenowych na klamki (ogromne dzieki koledze AIZBAM'owi!) ps. dziala metoda z lakierem do wlosow.
Inne obserwacje: wiotka ramka Kony (znacznie ponizej 2kg) z walnieta glowka wytrzymala spokojnie juz gory oraz jezdzca 85kg wraz z sakwami, zatem wroze jej dlugie uzytkowanie:)
ps kolejny. - jura nie jest taka plaska jakby sie moglo wydawac:)
tj. kierownicy byyyczej (ponad 440g zoom), oraz pianek neoprenowych na klamki (ogromne dzieki koledze AIZBAM'owi!) ps. dziala metoda z lakierem do wlosow.
Inne obserwacje: wiotka ramka Kony (znacznie ponizej 2kg) z walnieta glowka wytrzymala spokojnie juz gory oraz jezdzca 85kg wraz z sakwami, zatem wroze jej dlugie uzytkowanie:)
ps kolejny. - jura nie jest taka plaska jakby sie moglo wydawac:)
#28
tak wiercilem - historia w postach wyzej.
obejmy zostaly "na gorze" tj. w okolicach poprzeczki widelek.
chyba sie powoli przekonuje do polecanych przez Ciebie bagaznikow stalowych typu "market". W tym ktory posiadam (aluminiowy widoczny na fotkach, zabulilem za niego okolo 50-60pln!!!) zdazylem juz pokruszyc dziurkowane plasowniki sluzace do regulacji wysokosci, a ostatnio urwalem tez oczko dla haka sakwy, ale o dziwo doskonale zahacza sie ja takze po prostu za haki ramy (od spodu)!
obejmy zostaly "na gorze" tj. w okolicach poprzeczki widelek.
chyba sie powoli przekonuje do polecanych przez Ciebie bagaznikow stalowych typu "market". W tym ktory posiadam (aluminiowy widoczny na fotkach, zabulilem za niego okolo 50-60pln!!!) zdazylem juz pokruszyc dziurkowane plasowniki sluzace do regulacji wysokosci, a ostatnio urwalem tez oczko dla haka sakwy, ale o dziwo doskonale zahacza sie ja takze po prostu za haki ramy (od spodu)!
#29
niestety bagażniki alu są dyskusyjne..
ogólnie panuje przekonanie że tu dają radę jedynie wyspecjalizowane firmówki - Tubus ew Crosso, a reszta Accentów Tranz-Xów może jedynie wyglądem zachęcać
alternatywa to właśnie stalowa gniotsa-nie-łamiotsa
ogólnie panuje przekonanie że tu dają radę jedynie wyspecjalizowane firmówki - Tubus ew Crosso, a reszta Accentów Tranz-Xów może jedynie wyglądem zachęcać
alternatywa to właśnie stalowa gniotsa-nie-łamiotsa
#30
Z tym uściśleniem że Tubusy są stalowe ( 25CrMo4 )skolioza pisze:niestety bagażniki alu są dyskusyjne..
ogólnie panuje przekonanie że tu dają radę jedynie wyspecjalizowane firmówki - Tubus ew Crosso
--
Cypis
Cypis