To jest dział 2000+ także spokojnie Panie DługiDżon.DługiDżon pisze:pokazywanie takiego czegos na forum retro to juz sie nie godzi
Coś na rozluźnienie Żeby było ciekawiej to auto też zmieniłem na SUP...
Moderator:corrado
He he, miałem taką wcześniejDługiDżon pisze:O1 i to z ostatniego wypustu, kombi
Ale używane? Nie bałeś się?
To sie zgadza, dlatego jak sie trafila okazja to nabylem. Pakowne, tanie, raczej niezawodne i proste jak budowa cepa.
Škoda Superb – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG pod czeską marką Škoda Auto od 2001 roku. Od 2015 roku produkowana jest trzecia generacja pojazdu.
Samochód został zbudowany na bazie przedłużonej płyty podłogowej skonstruowanej przez niemiecki koncern Volkswagen AG do produkcji Volkswagena Passata B5 oraz Audi A4 B5. Prototyp pojazdu został zaprezentowany pół roku wcześniej, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pod nazwą Montreux[1].
W 2002 roku zaprezentowany został prototyp wersji kombi pojazdu, która nie została wprowadzona do produkcji z obawy przed przejęciem potencjalnych klientów Passata oraz A4. W tym samym roku zaprezentowany został koncept Tudor z nadwoziem coupé, który także nie został wprowadzony do produkcji. W 2003 roku podniesiona została moc silnika wysokoprężnego V6 o pojemności 2.5 l z 155 do 163 KM[1].
14 sierpnia 2006 roku rozpoczęto produkcję zmodernizowanej wersji modelu. Auto otrzymało nowy kształt przednich i tylnych reflektorów oraz nową atrapę chłodnicy, a lusterka zewnętrzne wyposażone zostały w kierunkowskazy. Pojawiły się także nowe odcienie lakieru. Przy okazji liftingu wprowadzono we wnętrzu delikatne zmiany kosmetyczne oraz białe podświetlenie zegarów i nową wersję wyposażeniową Laurin & Klement[2]. Trzy dni później opuścił fabrykę 100 000 egzemplarz, który z silnikiem 1.8 T o mocy 150 KM trafił do ukraińskiej firmy Golden Telecom.
Wersje wyposażeniowe
Ambiente
Classic
Comfort
Prestige
Prestige Plus
Elegance
Laurin & Klement (wersje FL)
Edition 100
W zależności od wersji wyposażeniowej auto wyposażone mogło być standardowo lub za dopłatą w m.in. elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek oraz podgrzewanie, system ABS z EBD, ASR, EBA i ESP, 4 poduszki powietrzne, skórzaną tapicerkę, 16-calowe alufelgi, system nawigacji satelitarnej oraz klimatyzację automatyczną, a także reflektory biksenonowe i spryskiwacze reflektorów[3][4], cztery podgrzewane siedzenia, zestaw DVD, elektrycznie sterowane fotele przednie, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czujniki parkowania, radioodtwarzacz CD ze zmieniarką na 6 płyt, tempomat i szyberdach[5].
Škoda Superb II została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku[6]. Rok później podczas targów we Frankfurcie zaprezentowano wersję kombi pojazdu[6].
Škoda Superb II przed liftingiem - tył
Škoda Superb II po liftingu
Škoda Superb II po liftingu - tył
Škoda Superb II Combi
Škoda Superb II przed liftingiem - wnętrze
Samochód został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej Volkswagen AG o nazwie PQ46 wykorzystanej do budowy m.in. Volkswagena Passata B6, Audi A4 B6 oraz Seata Alhambra i Volkswagena Sharana[6]. W przeciwieństwie do pierwszej generacji pojazdu, auto jest liftbackiem posiadającym sylwetkę klasycznego sedana dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu otwierania klapy bagażnika, która można unieść samą lub wraz z szybą[7].
W 2013 roku przeprowadzono face lifting pojazdu[6]. Zmodernizowany został m.in. pas przedni pojazdu w którym zastosowane zostały nowe reflektory przednie w które wkomponowano światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz zderzak, atrapę chłodnicy oraz pokrywę silnika[8]. Zmianom poddano także pas tylny, przy czym znacznie poważniejszych zmian doczekał się liftback. Kombi zyskało jedynie lekko przerobioną klapę bagażnika z wcięciami w stylu nowej Octavii Combi, liftback otrzymał zupełnie nowe światła, mocno przeprojektowaną pokrywę bagażnika, zmieniony zderzak i inne umiejscowienie tablicy rejestracyjnej[9]. Modyfikacjom uległo także wnętrze pojazdu: zmieniono kierownicę na 3 lub 4-ramienną oraz odświeżono wzory tapicerek. Wszystkie silniki wysokoprężne oraz silnik benzynowy 1.4 TSI 125 KM wyposażono w system StartStop oraz wprowadzono połączenie napędu na obie osie z półautomatyczną skrzynią biegów DSG w silniku wysokoprężnym 2.0 TDI 170 KM. Oficjalna premiera auta odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju 19 kwietnia[10][11]. Produkcja zmodernizowanej odmiany Superba ruszyła 30 maja 2013 roku[12].
Wersje wyposażeniowe[13]
Active
Active GreenLine
Ambition
Ambition GreenLine
Business - wersja businessowa wyposażona m.in. w dwukolorowe 18-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele, dwustrefową klimatyzację, tempomat, system wspomagający parkowanie, skórzaną kierownicę, lewarek skrzyni biegów oraz hamulec ręczny[14].
Combi Outdoor[15] – wersja uterenowiona, która jest czeskim odpowiednikiem Volkswagena Passata Alltrack oraz Subaru Outback. Pojazd posiada ochrony zderzaków, nadkoli i progów, które wykonane są z tworzyw sztucznych oraz przyciemniane szyby. Pojazd produkowany jest w wersjach: Ambition, Elegance oraz Platinum do których można dokupić pakiet Fresh (nawigacja satelitarna, system audio z 10 głośnikami, czujniki parkowania, ogrzewana przednia szyba, relingi dachowe, 18-calowe alufelgi)[16]
Comfort
Elegance
Elegance GreenLine
Executive
Family
Laurin&Klement
Platinum
Standardowe wyposażenie podstawowej wersji Comfort obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, system ABS z ESP, półautomatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, system audio CD z MP3 oraz zmieniarką płyt i 8-głośnikami wraz z wejściem AUX oraz tylne czujniki parkowania.
W zależności od wersji wyposażenia samochód wyposażyć można m.in. w reflektory biksenonowe z funkcją adaptacyjnego oświetlenia AFS oraz doświetlaniem zakrętów, wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego, schowek na parasol, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę, podgrzewane przednie fotele, 17-calowe alufelgi oraz zewnętrzne wykończenia w chromie, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, tylną roletę przeciwsłoneczną, przednie czujniki parkowania, elektrycznie sterowane fotele z funkcją pamięci oraz podgrzewaną tylną kanapę, elektrycznie sterowany szyberdach z bateriami słonecznymi, niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem, system nawigacji satelitarnej z tunerem TV, wysokiej klasy system audio z cyfrowym korektorem i 10-głośnikami, 18-calowe alufelgi oraz wykończenie fotele Alcantarą[17], a także dach panoramiczny.
Ciekawostki
Pojazd spotkać można jako wyposażenie flot rządowych limuzyn m.in. w Polsce i Czechach oraz auta biskupów i nieoznakowane radiowozy.
Trzecia generacja
Škoda Superb III
Škoda Superb III
Producent Škoda Auto
Projektant Josef Kaban
Zaprezentowany Geneva Motor Show 2015[18]
Okres produkcji od 2015[18]
Miejsce produkcji Czechy Kvasiny
Škoda Superb III została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku[18].
Škoda Superb III - tył
Škoda Superb III w wersji kombi - tył
Škoda Superb III - wnętrze
Pojazd został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej koncernu Volkswagen AG oznaczonej symbolem MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Passata B8[19]. Kilka elementów designu zostało przejętych z koncepcyjnego modelu VisionC. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji pojazdu samochód jest typowym liftbackiem. Nie posiada innowacyjnego systemu otwierania bagażnika, który okazał się zbyt drogi w produkcji[18].
Pod koniec maja 2015 roku zaprezentowano pierwsze zdjęcia wersji kombi pojazdu. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu[20].
Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku zaprezentowano także wersję ekologiczną pojazdu o nazwie GreenLine. Samochód napędzany jest wysokoprężnym silnikiem 1.6 TDI o mocy 120 KM, który charakteryzuje się niskim spalaniem[21].
Wyposażenie
Active
Ambition
Style
Sportline
Laurin&Klement
Wyposażenie podstawowej wersji Active obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, system ABS z ESP, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB, TPM, elektroniczny hamulec ręczny, elektryczne sterowanie szyb, ogrzewane oraz elektrycznie sterowane lusterka, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezdotykowego otwierania bagażnika, czujniki parkowania, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb tylnych oraz szyby tylnej, komputer pokładowy, trójramienną skórzaną kierownicę, światła przeciwmgłowe, adaptacyjny tempomat z funkcją ruszania w korkach[22] oraz tylne światła wykonane w technologii LED, a także 8-głośnikowy system audio wyposażony w radio CD/MP3/USB/AUX wyposażony w 5-calowy wyświetlacz dotykowy.
W zależności od wersji wyposażenia pojazdu wyposażony może być m.in. reflektory biksenonowe z funkcją adaptacji świateł AFS oraz światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, elektrycznie składane lusterka boczne z funkcją ściemniania i pamięci ustawień oraz oświetleniem drzwi, elektrycznie regulowany fotel pasażera oraz kierowcy z funkcją pamięci, funkcję inteligentnego włączania i zmiany świateł, wielofunkcyjną kierownicę, bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, czujniki parkowania, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, system adaptacyjnego zawieszenia, ogrzewane i wentylowane przednie fotele oraz tylna kanapa, system utrzymywania pojazdu na danym pasie ruchu, system automatycznego parkowania, trzystrefową klimatyzację, elektryczne sterowanie dachu[23][24], funkcję monitorowania martwego pola, 8-głośnikowy system audio Standard doposażony m.in. w 6,5-calowy ekran dotykowy oraz Bluetooth, a także 12-głośnikowy system audio oraz skórzaną tapicerkę i system nawigacji satelitarnej w podstawowej wersji z 6,5-calowym ekranem dotykowym oraz dwoma gniazdami SD, a także w wersji rozszerzonej o 8-calowy ekran dotykowy, nawigację 3D, dostęp do sieci LTE z WiFi, dysk twardy oraz DVD i tuner TV.
Wersje limitowane
Atelier - wersja powstała w liczbie 1 egzemplarza zaprojektowana przez polskiego projektanta mody Tomasza Ossolińskiego. Pojazd bazuje na wersji Laurin&Klement doposażonej w m.in. ręcznie wykonaną skórzaną tapicerkę, którą obszyto fotele, boczki drzwi, deskę rozdzielczą, tunel środkowy, dolną część drzwi, pokrywy schowków oraz kolumnę kierowniczą, a także alcantarę pokrywającą słupki oraz podsufitkę. Wykorzystano także m.in. drewno, które zaaplikowano na fotelach i tylnej kanapie oraz górnym fragmencie koła kierownicy, a deskę rozdzielczą wraz z listwami polakierowano fortepianowym lakierem[25].
Ja wiem ... IM WIĘKSZE EGO TYM WIĘKSZY SILNIK więc może pokusił się o zakup wersji z silnikiem 1,8
Eeee tam bardzo dobry ... bardzo dobry to był 3,0 turbodiesel w Fiacie Ducato , którym popierdzielałem z alkoholem ( jako dostawca ).
Tak samo jak mnie do HDI i dCi.focker pisze:Mnie by batem nie zmusili do tego silnika -