Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#15
Nie nie. Pogadajmy tu o skodzie superb. W końcu to 2000+ a taka skoda to 2000+
Co sądzicie o skodzie superb? Dawajcie opinie.
Wklejam kilka zdjęć. Podoba się Wam?
Obrazek
Ta nowsza też ładna
Obrazek
Za Wikipedią wrzucam też historię Skody. Może to będzie przyczynek do naprawdę ciekawej dyskusji:

Škoda Auto (wym. [ˈʃkɔda] posłuchaj i) – czeskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne produkujące samochody osobowe założone w 1895 roku. Od 1991 roku należy do Grupy Volkswagena.
Škoda Auto
Państwo
Czechy
Siedziba
Tř. Václava Klementa 869
293 60 Mladá Boleslav
Data założenia
18 grudnia 1895
Forma prawna
spółka akcyjna
Prezes
Bernhard Meier
Udziałowcy
Volkswagen AG
Zatrudnienie
25 889 (2015)
ISIN
CZ0003501199

Historia istnienia marki sięga roku 1859, kiedy to w Pilźnie założone zostały zakłady Škody, które w 1869 roku przejęte zostały przez Emila Škodę od hrabiego Arnosta Waldsteina. Początkowo zajmowano się przemysłem metalowym, a następnie zbrojeniowym. W 1900 roku po śmierci Emila Škody, zakłady należały do największych przedsiębiorstw produkcyjnych na terenie Austro-Węgier. Po I wojnie światowej zakłady zaczęły opuszczać pierwsze samochody. W 1923 roku podpisana została umowa o współpracy z hiszpańską firmą Hispano-Suiza. Rok później zakłady w Pilźnie opuścił pierwszy samochód – model 25/100

18 grudnia 1895 roku w Mladej Boleslavi rozpoczęła swoją działalność inna firma, założona przez mechanika Václava Laurina i księgowego Václava Klementa pod nazwą Laurin & Klement. Początkowo zajmowała się ona naprawą, a następnie produkcją, rowerów pod nazwą Slavia[2]. W 1898 roku fabrykę opuścił pierwszy motocykl. W 1901 roku zbudowany został prototyp auta, który oficjalnie gotowy był dopiero w 1905 roku. Nosił on nazwę Voiturette i wykonany został w liczbie 44 egzemplarzy[1]. W 1907 roku firma przekształciła się w spółkę akcyjną, a do gamy modelowej dołączył Laurin & Klement F z 2.5 l silnikiem o mocy 21 KM. Rok później zaprezentowano wersję rajdową modelu oraz mniejszy model G. Do czasu fuzji ze Škodą firma wypuściła jeszcze modele S i M, a także zajęła się produkcją ciężarówek, autobusów, silników lotniczych, maszyn rolniczych, walcy oraz w okresie I wojny światowej także uzbrojenia[1].

W latach 20. XX wieku firma Laurin & Klement zaczęła szukać strategicznego partnera. W 1924 roku zakłady Laurin & Klementa zniszczył pożar[3]. W 1925 roku doszło do fuzji z koncernem Škoda z Pilzna. Rok później podczas międzynarodowej wystawy samochodowej w Pradze zaprezentowano pierwsze auto z Mladej Boleslavi ze znaczkiem Škody. Był to model 150. W 1930 roku produkcja pojazdów oparta została na linii montażowej dzięki czemu nowe auta koncernu sprzedawane mogły być w niskich cenach[1].

Podczas II wojny światowej zakłady włączone zostały do gospodarki III Rzeszy, a produkcję dostosowano niemal w całości do potrzeb militarnych. Fabrykę opuszczały wówczas m.in. gotowe skrzydła samolotów, silniki do ciągników, wały korbowe, koła zębate, magazynki oraz granaty artyleryjskie. W latach powojennych przedsiębiorstwo przekształcone zostało w narodowe zakłady AZNP Mladá Boleslav, które stały się monopolistą na czechosłowackim rynku aut osobowych[1]. Po upadku komunizmu nawiązano współpracę z niemieckim koncernem motoryzacyjnym Volkswagen AG, który 16 kwietnia 1991 roku nabył 30% udziałów marki. Kilka lat później koncern dokupił kolejne 30% udziałów w firmie, a w 2000 roku stał się jedynym akcjonariuszem firmy, która od 1998 roku nosi nazwę Škoda Auto[1].

Aby uniknąć polskich ograniczeń celnych, w 1994 roku rozpoczęto montaż samochodów marki Škoda w fabryce Volkswagen Poznań, początkowo w standardzie SKD, a następnie w bardziej zaawansowanym CKD. Montowano tam modele Favorit (sierpień 1994 – marzec 1995), Felicia (wiosna 1995 – zima 2001), Octavia I (1997–2002), Fabia (kwiecień 2000–2002) oraz użytkowy model Pick-up (1998–2001).

Po rozpoczęciu w pierwszej połowie 2007 produkcji w Chinach, w listopadzie marka weszła także na rynek australijski, początkowo z modelami Octavia II oraz Roomster. W 2014 roku roczna sprzedaż Škody przekroczyła milion sztuk[4].
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#17
To nie śmietnik. Jest 2000+ więc można pisać co ślina na język przyniesie.
Wstawiam więc historię Skory Superb w nadziei na podjęcie tematu i rozpoczęcie szerszej dyskusji. Skoro autor sam wstawia zdjęcie swojego 2000+ to chyba nie ma nic przeciwko. W końcu tyle samo ma to wspólnego z retromtb co Superior. I proszę mnie od trolla nie wyzywać - ja tylko żądam swobody wypowiadania się. Zabrano mi możliwe wrzucenia wątku do ignorowanych, więc chciałbym do niego dołożyć swoją cegiełkę.

Cytat za wiki:
Škoda Superb – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG pod czeską marką Škoda Auto od 2001 roku. Od 2015 roku produkowana jest trzecia generacja pojazdu.
Samochód został zbudowany na bazie przedłużonej płyty podłogowej skonstruowanej przez niemiecki koncern Volkswagen AG do produkcji Volkswagena Passata B5 oraz Audi A4 B5. Prototyp pojazdu został zaprezentowany pół roku wcześniej, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pod nazwą Montreux[1].

W 2002 roku zaprezentowany został prototyp wersji kombi pojazdu, która nie została wprowadzona do produkcji z obawy przed przejęciem potencjalnych klientów Passata oraz A4. W tym samym roku zaprezentowany został koncept Tudor z nadwoziem coupé, który także nie został wprowadzony do produkcji. W 2003 roku podniesiona została moc silnika wysokoprężnego V6 o pojemności 2.5 l z 155 do 163 KM[1].

14 sierpnia 2006 roku rozpoczęto produkcję zmodernizowanej wersji modelu. Auto otrzymało nowy kształt przednich i tylnych reflektorów oraz nową atrapę chłodnicy, a lusterka zewnętrzne wyposażone zostały w kierunkowskazy. Pojawiły się także nowe odcienie lakieru. Przy okazji liftingu wprowadzono we wnętrzu delikatne zmiany kosmetyczne oraz białe podświetlenie zegarów i nową wersję wyposażeniową Laurin & Klement[2]. Trzy dni później opuścił fabrykę 100 000 egzemplarz, który z silnikiem 1.8 T o mocy 150 KM trafił do ukraińskiej firmy Golden Telecom.
Wersje wyposażeniowe

Ambiente
Classic
Comfort
Prestige
Prestige Plus
Elegance
Laurin & Klement (wersje FL)
Edition 100

W zależności od wersji wyposażeniowej auto wyposażone mogło być standardowo lub za dopłatą w m.in. elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek oraz podgrzewanie, system ABS z EBD, ASR, EBA i ESP, 4 poduszki powietrzne, skórzaną tapicerkę, 16-calowe alufelgi, system nawigacji satelitarnej oraz klimatyzację automatyczną, a także reflektory biksenonowe i spryskiwacze reflektorów[3][4], cztery podgrzewane siedzenia, zestaw DVD, elektrycznie sterowane fotele przednie, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czujniki parkowania, radioodtwarzacz CD ze zmieniarką na 6 płyt, tempomat i szyberdach[5].

Škoda Superb II została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku[6]. Rok później podczas targów we Frankfurcie zaprezentowano wersję kombi pojazdu[6].
Škoda Superb II przed liftingiem - tył
Škoda Superb II po liftingu
Škoda Superb II po liftingu - tył
Škoda Superb II Combi
Škoda Superb II przed liftingiem - wnętrze

Samochód został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej Volkswagen AG o nazwie PQ46 wykorzystanej do budowy m.in. Volkswagena Passata B6, Audi A4 B6 oraz Seata Alhambra i Volkswagena Sharana[6]. W przeciwieństwie do pierwszej generacji pojazdu, auto jest liftbackiem posiadającym sylwetkę klasycznego sedana dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu otwierania klapy bagażnika, która można unieść samą lub wraz z szybą[7].

W 2013 roku przeprowadzono face lifting pojazdu[6]. Zmodernizowany został m.in. pas przedni pojazdu w którym zastosowane zostały nowe reflektory przednie w które wkomponowano światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz zderzak, atrapę chłodnicy oraz pokrywę silnika[8]. Zmianom poddano także pas tylny, przy czym znacznie poważniejszych zmian doczekał się liftback. Kombi zyskało jedynie lekko przerobioną klapę bagażnika z wcięciami w stylu nowej Octavii Combi, liftback otrzymał zupełnie nowe światła, mocno przeprojektowaną pokrywę bagażnika, zmieniony zderzak i inne umiejscowienie tablicy rejestracyjnej[9]. Modyfikacjom uległo także wnętrze pojazdu: zmieniono kierownicę na 3 lub 4-ramienną oraz odświeżono wzory tapicerek. Wszystkie silniki wysokoprężne oraz silnik benzynowy 1.4 TSI 125 KM wyposażono w system StartStop oraz wprowadzono połączenie napędu na obie osie z półautomatyczną skrzynią biegów DSG w silniku wysokoprężnym 2.0 TDI 170 KM. Oficjalna premiera auta odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju 19 kwietnia[10][11]. Produkcja zmodernizowanej odmiany Superba ruszyła 30 maja 2013 roku[12].
Wersje wyposażeniowe[13]

Active
Active GreenLine
Ambition
Ambition GreenLine
Business - wersja businessowa wyposażona m.in. w dwukolorowe 18-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele, dwustrefową klimatyzację, tempomat, system wspomagający parkowanie, skórzaną kierownicę, lewarek skrzyni biegów oraz hamulec ręczny[14].
Combi Outdoor[15] – wersja uterenowiona, która jest czeskim odpowiednikiem Volkswagena Passata Alltrack oraz Subaru Outback. Pojazd posiada ochrony zderzaków, nadkoli i progów, które wykonane są z tworzyw sztucznych oraz przyciemniane szyby. Pojazd produkowany jest w wersjach: Ambition, Elegance oraz Platinum do których można dokupić pakiet Fresh (nawigacja satelitarna, system audio z 10 głośnikami, czujniki parkowania, ogrzewana przednia szyba, relingi dachowe, 18-calowe alufelgi)[16]
Comfort
Elegance
Elegance GreenLine
Executive
Family
Laurin&Klement
Platinum

Standardowe wyposażenie podstawowej wersji Comfort obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, system ABS z ESP, półautomatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, system audio CD z MP3 oraz zmieniarką płyt i 8-głośnikami wraz z wejściem AUX oraz tylne czujniki parkowania.

W zależności od wersji wyposażenia samochód wyposażyć można m.in. w reflektory biksenonowe z funkcją adaptacyjnego oświetlenia AFS oraz doświetlaniem zakrętów, wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego, schowek na parasol, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę, podgrzewane przednie fotele, 17-calowe alufelgi oraz zewnętrzne wykończenia w chromie, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, tylną roletę przeciwsłoneczną, przednie czujniki parkowania, elektrycznie sterowane fotele z funkcją pamięci oraz podgrzewaną tylną kanapę, elektrycznie sterowany szyberdach z bateriami słonecznymi, niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem, system nawigacji satelitarnej z tunerem TV, wysokiej klasy system audio z cyfrowym korektorem i 10-głośnikami, 18-calowe alufelgi oraz wykończenie fotele Alcantarą[17], a także dach panoramiczny.
Ciekawostki

Pojazd spotkać można jako wyposażenie flot rządowych limuzyn m.in. w Polsce i Czechach oraz auta biskupów i nieoznakowane radiowozy.

Trzecia generacja
Škoda Superb III
Škoda Superb III
Producent Škoda Auto
Projektant Josef Kaban
Zaprezentowany Geneva Motor Show 2015[18]
Okres produkcji od 2015[18]
Miejsce produkcji Czechy Kvasiny

Škoda Superb III została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku[18].
Škoda Superb III - tył
Škoda Superb III w wersji kombi - tył
Škoda Superb III - wnętrze

Pojazd został zbudowany na bazie niemieckiej płyty podłogowej koncernu Volkswagen AG oznaczonej symbolem MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Passata B8[19]. Kilka elementów designu zostało przejętych z koncepcyjnego modelu VisionC. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji pojazdu samochód jest typowym liftbackiem. Nie posiada innowacyjnego systemu otwierania bagażnika, który okazał się zbyt drogi w produkcji[18].

Pod koniec maja 2015 roku zaprezentowano pierwsze zdjęcia wersji kombi pojazdu. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu[20].

Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku zaprezentowano także wersję ekologiczną pojazdu o nazwie GreenLine. Samochód napędzany jest wysokoprężnym silnikiem 1.6 TDI o mocy 120 KM, który charakteryzuje się niskim spalaniem[21].
Wyposażenie

Active
Ambition
Style
Sportline
Laurin&Klement

Wyposażenie podstawowej wersji Active obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, system ABS z ESP, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB, TPM, elektroniczny hamulec ręczny, elektryczne sterowanie szyb, ogrzewane oraz elektrycznie sterowane lusterka, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezdotykowego otwierania bagażnika, czujniki parkowania, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb tylnych oraz szyby tylnej, komputer pokładowy, trójramienną skórzaną kierownicę, światła przeciwmgłowe, adaptacyjny tempomat z funkcją ruszania w korkach[22] oraz tylne światła wykonane w technologii LED, a także 8-głośnikowy system audio wyposażony w radio CD/MP3/USB/AUX wyposażony w 5-calowy wyświetlacz dotykowy.

W zależności od wersji wyposażenia pojazdu wyposażony może być m.in. reflektory biksenonowe z funkcją adaptacji świateł AFS oraz światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, elektrycznie składane lusterka boczne z funkcją ściemniania i pamięci ustawień oraz oświetleniem drzwi, elektrycznie regulowany fotel pasażera oraz kierowcy z funkcją pamięci, funkcję inteligentnego włączania i zmiany świateł, wielofunkcyjną kierownicę, bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, czujniki parkowania, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, system adaptacyjnego zawieszenia, ogrzewane i wentylowane przednie fotele oraz tylna kanapa, system utrzymywania pojazdu na danym pasie ruchu, system automatycznego parkowania, trzystrefową klimatyzację, elektryczne sterowanie dachu[23][24], funkcję monitorowania martwego pola, 8-głośnikowy system audio Standard doposażony m.in. w 6,5-calowy ekran dotykowy oraz Bluetooth, a także 12-głośnikowy system audio oraz skórzaną tapicerkę i system nawigacji satelitarnej w podstawowej wersji z 6,5-calowym ekranem dotykowym oraz dwoma gniazdami SD, a także w wersji rozszerzonej o 8-calowy ekran dotykowy, nawigację 3D, dostęp do sieci LTE z WiFi, dysk twardy oraz DVD i tuner TV.
Wersje limitowane

Atelier - wersja powstała w liczbie 1 egzemplarza zaprojektowana przez polskiego projektanta mody Tomasza Ossolińskiego. Pojazd bazuje na wersji Laurin&Klement doposażonej w m.in. ręcznie wykonaną skórzaną tapicerkę, którą obszyto fotele, boczki drzwi, deskę rozdzielczą, tunel środkowy, dolną część drzwi, pokrywy schowków oraz kolumnę kierowniczą, a także alcantarę pokrywającą słupki oraz podsufitkę. Wykorzystano także m.in. drewno, które zaaplikowano na fotelach i tylnej kanapie oraz górnym fragmencie koła kierownicy, a deskę rozdzielczą wraz z listwami polakierowano fortepianowym lakierem[25].
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#18
:shock: :shock: :shock:
Komu wolno ... temu wolno :mrgreen:
A masz może wiedzę jaki jest obecny stan cywilny projektanta Śkody Superb ostatniej generacji ?
To cholernie mnie nurtuje ... może coś ci wpadło w oko ?
Ciekawe czy to knedel czy jakiś hitlerowiec ?
Śkoda należy do koncernu Samochodów Ludowych więc ... możliwe że jakiś przyjaciel z Berlina maczał palce w projekcie :roll:

Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#22
Najgorszy silnik benzynowy o pojemności od 1600 cm³ do 2000 cm³
W przypadku wcześniejszej kategorii nie mieliśmy większych wątpliwości w kwestii wyboru najgorszego silnika. Jednak w tej wybór był jeszcze prostszy — nawet chwilę się nie zastanawialiśmy. To motor, który zrujnował budżety domowe wielu osób, a za Oceanem pozywano niemiecki koncern za ukrywanie jego wad. Mowa oczywiście o jednostce 1.8 TSI/TFSI oraz 2.0 TSI/TFSI

Zacznijmy od początku. Już w 2004 roku zadebiutowała pierwsza odmiana motoru 2.0 TSI EA113. Nie jest ona najgorsza, ale nie jest pozbawiona wad. Silnik ten zastąpił znakomity 1.8 Turbo, dostał bezpośredni wtrysk benzyny i w tym był problem. Szybko pojawia się nagar, zużycie oleju jest spore, ale jeszcze nie tragiczne. Niestety, kto nie zauważył, że jeździ ze zbyt niskim jego poziomem, ten musiał wymienić zatarty wałek rozrządu. Natomiast zaniedbania w obszarze układu dolotowego (nagar) powodowały nieprawidłową pracę silnika, spadek osiągów, podwyższone zużycie paliwa i turbosprężarki.

Niestety, w 2007 roku postanowiono poprawić tę jednostkę i wprowadzono następcę EA888, również o pojemności 1.8. Niestety — ponieważ pierwsza generacja tego motoru to tragedia. Źle zaprojektowane tłoki i pierścienie powodują ogromne zużycie oleju. Na tyle wysokie, że wiele silników trafiło na złom. Sypał się rozrząd, więc szybko zmodyfikowano łańcuch w tzw. drugiej generacji, która zadebiutowała już w 2008 roku. To trochę pomogło. Największym kłopotem jest wciąż ogromne zapotrzebowanie na olej. Poza powyższym, należy spodziewać się dużych ilości nagaru i awarii niedosmarowanej turbosprężarki.

Dopiero w 2012 roku zadebiutowała nowa rodzina, tzw. trzecia generacja motorów EA888, pozbawiona niemal wszystkich problemów.

Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#24
Bart pisze:
2019-04-09, 18:31
Oczywiście, że 1.8. Silnik bardzo dobry, dynamiczny, a zarazem oszczędny. W papierach 160 km, w rzeczywistości 178 km. W przyszłym roku program na około 220 km i 350 Nm.
Eeee tam bardzo dobry ... bardzo dobry to był 3,0 turbodiesel w Fiacie Ducato , którym popierdzielałem z alkoholem ( jako dostawca ).
Tam było 160 kuni i 400 niutów!
Ten bus rozpier... system!
1,8 przy tym to takie małe piździdełko taki kucyk pony - mały , kolorowy i gejowski :lol:

Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#26
Idę sobie zrobić 6 jajek do wódy bo na pusto to mnie za bardzo majtnie i nie będę mógł pisać :-x
Co bardziej polecasz jako popitkę ?
Pepsi w wersji standardowej czy Cherry Coke ?
Ja obstaję przy Cherry Coke ale to trochę drogo wychodzi bo u mnie są dostępne jedynie puszeczki po 0,33 :-|
Zdarzyło ci się kiedyś prowadzić pojazd mechaniczny pod wpływem alkoholu ?
Np na "Sylwestra" bądź też w nowy rok ?
Co sądzisz o piciu w pracy ?
ja nie popieram ale też nie mogę negować ponieważ zamiłowanie do takich trunków wyssałem z ... nie wiem czym ale mając 25 lat już wiedziałem że to lubię ;-) ;-) ;-)

Re: SUPerior XP 939 - Always Race - maszyna do wygrywania

#29
Cieszymy się wszyscy Twoim szczęściem. Mnie by batem nie zmusili do tego silnika - ale najważniejsze żeby Ty był zadowolony. Mówię to jako osoba słuchająca przez ponad rok gorzkich żali przyjaciela który skusił się na Passata 1.8 TSI z podobnego okresu kupionego z salonu - w pewnym momencie auta nie opłacało się go ani sprzedać, ani naprawiać.
I najważniejsze - chipa kupuj wyłącznie z aliexpress za 100 juanów. Robienie chipa u jakiegoś janusza-prywaciarza to tylko nabijanie mu kabzy, podczas gdy za 100 juanów można mieć to samo z przesyłką i instrukcją podłączenia pod gniazdo od zapalniczki
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .