Trafiła mi się tytanowa ramka od kolegi sztopiego (wielkie dzięki!) no i coś trzeba by było poskładać. Ramka jak w tytule, prawdopodobnie z rosyjskiego tytanu, wykonana na indywidualne zamówienie. Nie jest to nic markowego, także nawet nie wiem w którym roku została wyprodukowana i w sumie nawet nie wiem czy taktowne jest umieszczanie jej w dziale RetroMTB czy bardziej stosowne byłoby umieszczenie w 2000+. Gdyby Włodarze uznali że nie może tutaj być to nie mam nic przeciwko przeniesienia całego wątku.
Rama pochodzi z roweru, który sztopi zakupił jakiś czas temu z ogłoszenia, bodajże na OLX. Rower w całości wyglądał tak:
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/4e/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzUwLzIzNTA2NTgtNWtpbDlsbm5zMnRyLTAwMS1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
Na pewno większość osób pamięta ten rower bo zrobiło się wokół niego małe zamieszania, chyba związane z ceną za jaką był wystawiony. Rower został rozebrany no i mnie udało się załapać na ramę, siodło i FD także nie jest źle
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do planów to przedstawię poniżej kilka zdjęć części które będą tam założone. Większość części będzie pochodzić z mojego nieszczęsnego Speca, który mi pękł a którego jeszcze nie naprawiłem. Jestem na razie na etapie przymiarek i wszystko jest w proszku ale powoli wszystko z częściami zaczyna mi się zazębiać. Chciałbym aby rowerek udało mi się złożyć w wadze poniżej 10kg. Nie jestem jakimś maniakiem zbijania wagi i nigdy jakoś mi na tym nie zależało ale tutaj jest okazja na zejście poniżej tej dychy z racji na części które udało mi się przez kilka ostatnich lat uzbierać.
Zaczynamy od prezentacji samej ramy. Ramka ma trochę inny odcień tytanu niż większość brandowanych ram ale i tak jest fajny.
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/34/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzUwLzIzNTA2NTktaWd0NDgyMjM5bjhlLTA1NC1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
Waga ramy to 1415 gram.
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/b3/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzM1LzIzMzUyODMtaDAydWpoamp1NTJhLTA1NS1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
Bardzo korci mnie założenie sztywnego widelca Tange, który jest w Checker Pigu ponieważ waży tylko 753 gram ale nie mam zastępstwa i prawdopodobnie wstawię Bombera Z2 Super Fly-a, którego posiadam. Waga Bobera 2x większa bo 1481 gram ale za to nie będą bolały nadgarstki
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/a6/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzQ3LzIzNDc3NzcteGo4Zzd3OWw4dmhuLTA3NC1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/6c/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzM1LzIzMzUyODUteHAybXA0djUwdDBwLTA2Mi1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
Wstępnie przyjmuję, że szkielet będzie tworzyć rama z Bomberem. Rurki będą Ritchey-a WCS, które dopełnią piękne nowe stery WCS-a które niedawno kupiłem jednocześnie spełniając swoje jedno z większych marzeń rowerowych... Nawet ze swoich Kingów się tak nie cieszyłem
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/46/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMS8yMTk2LzIxOTY3ODYtZ2wwc2RkOTQ1cHpzLTAxNC1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/68/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzUwLzIzNTAzMDctNHVwYnl2OWFpcTJwLTAxNS1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
Jeżeli chodzi o koła to będzie trochę mix starożytności z nowoczesnością. Wiem, że to nie po Bożemu ale po prostu nie miałem piast na 36H, które mógłbym użyć do zaplecenia kółek. Obręcze to Mavic x517 w kolorze czerwonym, szprychy DT natomiast piasty nowoczesne z 2008 roku Miche Primato Sintesi. Zważyłem obręcze osobno ale niestety gdzieś mi przepadły notatki i nie wiem ile ważą dokładnie. Zważyłem natomiast całe koła i przednie waży 805 gram, tylne 1045 gram. Sam nie jestem lekki więc mam nadzieję, że podołają
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/59/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzQ3LzIzNDc3ODMtMDZkd251dzl1NWIwLW1hdmljeDUxNzM2aHJlZC1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
![Obrazek](https://foto-thumbnails.mtb-news.de/cache/1170_auto_1_1_0/1f/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yMy8yMzQ3LzIzNDc3NzgtdHhtMnR3MGJidGlwLTA3NS1vcmlnaW5hbC5qcGc.jpg)
Jeżeli chodzi o całą resztę to będę co jakiś czas coś wrzucał żeby teraz nie przynudzać. W zasadzie mam już wszystko do złożenia roweru ale muszę sobie trochę pokombinować i popatrzeć co będzie najfajniej tam pasować. Mogę jeszcze zdradzić jakich użyję klamek hamulcowych. Podpatrzyłem u Yves-a w Cannondale-u że ma założone fajne klamki CNC.... na klamkach wyczytałem że mają napis 32gr i zacząłem szukać... Trop zaprowadził mnie na aliexpres do firmy Litepro. Skonsultowałem się z Yvsem i dowiedziałem się że trop jest mylny bo on użył oryginalnych Extralit=a. To są mega drogie zabawki i zdecydowałem się na zakup Litepro, które kosztują z wysyłką 22$ a nie ze 300$. Na razie jeszcze do mnie płyną sobie statkiem z Chin więc nie wiem jak wyglądają w rzeczywistości ale dam znać jak już dojdą i podzielę się na pewno wrażeniami z użytkowania. Na minus dla mnie na pewno jest to że są na trzy palce ale być może wynika to z konstrukcji samych klamek... nie wiem. Wyglądają na bardzo mocno wychudzone.
![Obrazek](https://fstatic1.mtb-news.de/v3/23/2350/2350677-hlqg45cuidus-001-large.jpg)
![Obrazek](https://fstatic1.mtb-news.de/v3/23/2350/2350698-0abmfsptlxk9-012-medium.jpg)
![Obrazek](https://fstatic1.mtb-news.de/v3/23/2350/2350697-yb7eq1e0kv19-011-medium.jpg)
![Obrazek](https://fstatic1.mtb-news.de/v3/23/2350/2350696-o74hd3jqerlf-010-medium.jpg)
![Obrazek](https://fstatic1.mtb-news.de/v3/23/2350/2350695-rycd0eingup0-005-large.jpg)
Się rozpisałem, jak nigdy
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)