Marzocchi z2 1998 - problem?

#1
Z amortyzatorem coś chyba jest nie tak.
Amor jest za miękki pod jeźdźcem 100kg wagi i coś jakby delikatnie zaczął pukać (nie dobija).
Oleju nie puszcza, a regulacje działają(jest za miękki) i pracuje płynnie. Macie doświadczenia z tym amorem, co może być przyczyną. Nie był serwisowany dawno.
Wiem że najlepiej było by rozebrać ale ja nie mam smykałki do tego. Chyba trzeba będzie serwisować i płacić.
Peugeot PFN10 z 1979?, Rocky Mountain Blizzard, ORANGE P7 - 1998 - dawniej :)

#2
ja tam sie nieznam ,ale lekko niema ;)
generalnie stukać może bo ma luzy na ślizgach -taka już ich uroda ,a 100 kilo raczej mu zycia nie ułatwia
może też mieć mało oleju i bankowo za miękkie sprężyny

nie oddawaj do serwisu! kup se 2 klucze i imbus i sam zrobisz ,naprawde jest to proste jak cep
noi rozejrzyj się za twardszymi sprężynami

no ale niech sie madrzejsi wypowiedzą

#3
Jeśli jest za miękki, to prawdopodobnie znaczy że ma za miękkie sprężyny ;)
W tłumiku z2 praktycznie nie ma tłumienia dobicia, dlatego tak dobrze wybiera małe nierówności, ale i buja niemiłosiernie. Regulacja tłumienia to tylko tłumienie odbicia, więc to nie jest nic z tłumieniem. Nie wydaje mi się, żeby mogło oberwać się mocowanie sprężyny na tłumiku albo wsporniku neutralnym.

Co do stukania - przyczyn może być wiele. Przekrzywiona sprężyna negatywna, zła sprężyna główna, urwany element tłumika itp. Dopóki go nie rozbierzesz, to możemy sobie tylko gdybać. Tak czy owak - Z2 mają takie małe delikatne stuknięcie na początku pracy (związane z charakterystyką tłumika), ale ono jest prawie niewyzuwane. Zmiana oleju tu często pomaga.

Spróbuj go rozebrać i napisz, co tam siedzi. Tu są wskazówki.
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=803
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=832
Niestety - to samo w dwóch tematach.
Jeśli dawno nie miał serwisu, to na pewno mu się to przyda.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Stukniecie jest w pierwszej fazie ugięcia i jest wyczuwalne i denerwujące. Myślałem, że coś z luzem na sterach ale winny jest amor.
Obecnie amor leży u kolegi może się za niego zabiorę. Miałem kiedyś też instrukcję z Bikeboardu jak się nie mylę z zdjęciami.
Może faktycznie wystarczy wymiana oleju... ale tak jak mówisz przed rozebraniem to można gdybać.
Ja utknąłem już na samym początku nie wiem jak nakrętki regulatorów zdjąć żeby nie zniszczyć. Wykręcam czy podważam, nie wiem na jednym jest śrubka od góry a na drugim nie ma. Co z tym zrobić ? Załączam zdjęcie.
https://picasaweb.google.com/1129197109 ... 4574175106
Peugeot PFN10 z 1979?, Rocky Mountain Blizzard, ORANGE P7 - 1998 - dawniej :)