SBIKE 726

#1
Wizje na ten rower mam już od dawna, brakowało tylko czasu na zrealizowanie projektu.
Więc ruszamy z pierwszym moim prezentowanym tu projektem.
Rower kupiony w 2014 roku, praktycznie do 26.12.16 stał i sie kurzył. Poniżej zdjęcia.
Zgrubsza, zamysł, koncepcja itp.
Chciałem zostawić go na tarczy z przodu, ale dostać amorka z epoki pod tarcz lub jakiś adapter jest bardzo klopotliwe,że nie wspomnę o zaciksu Pro-stop
Rozważałem też, wpakować XT M730, ale dorwać te części w bdb stanie nie jest łatwo (mam już trochę 730, ale na inny projekt, gdzie ten XT jest obowiązkowy)

Obecnie jestem na etapie rozkimania, czy pakować pełnego XTR M900 czy wrzucić manetki Xray 800 zamiast klamkomanetek. Jako alternatywa dla klamek i hamulców XTR, jest zestaw canti Grafton w purpurze+ klamki tu proszę o opinie, nie wiem co to za marka.
Poniżej wyczyszczona ramka, amor Manitou przygotowany do składania, i parę części przewidzianych do niego
Załączniki
IMG_0331.JPG
IMAG0780.jpg
IMG_0332.JPG
IMG_0329.JPG

#5
focker pisze:Jesteś w posiadaniu podkowy amora z pierwszego zdjęcia? Chętnie bym zobaczył ją w całości.
Tarcz ma ok 200mm nie mierzyłem, ale spokojnie tyle wyjdzie

Focer, jutro podeśle foty, mam tego amora lezy i czeka na swój czas.

ps. nurtuje mnie ta tarczówka. Podkowa jest bez mocowania pod canti, goleń bez adaptera pod zacisk, to koło jest albo przypadkowo na tym rowerze i amor był już na v-brake, albo był jakiś adapter dokładany na goleń.
Ale, z drugiej strony v-brake weszły w 1996 a te amory były w ofercie do 1995

#8
Skolioza, muszę popatrzeć dobrze w moim czczeluściach piwnicznych , bo ten zacisk faktycznie odcieniem się nie klei.

Focker, te mańki z mocowaniem zintegrowanym znam, choć jeszcze takiego w łapach nie miałem
i nawet nie licze że go trafię. Mało jest tego.
Bardziej nastawiam się na zakup adaptera zewnętrznego. Coś takiego robił HOPE pod Judy SL. Pamietam to z katalogu rowery świata z 1997, jest tamfotka
ps. masz foto podkowy amorka o który pytałeś.

ps2 rozkimałem co to za klamki. To Steinbach Micro V1. Ale coraz bardziej skłaniam się u klamkomanetkami
XTR+ te canti w purpurze ew. canti XTR. W tym rowerze i tak z wagą nie powalczę, a mam jeszcze "wizję" gdzie będą nie tylko dobrze wyglądać, ale też odejmą zbędne gramy.
Załączniki
IMAG0793.jpg

#9
Dziś poświęciłem ponownie kilka godz żeby skompletować klamoty. Jednak purpura zostaje:)
Zastosuje klamki X-Lite, a manetki XTR M900 zrobiłem na obejmach z STX RC.
Tak do końca mi nie pasowowały wizualnie, ale kilka otwórków+ polerka zrobiło swoje, całkiem nieźle nawiązują do ramy.
Jutro tylko linki+pancerze i rower gotowy:)
Załączniki
IMG_0352.JPG

#10
Obejmy 1-sza klasa :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#11
Czacha pisze:ale kilka otwórków+ polerka zrobiło swoje
pasuja idealnie !!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#14
Fajna ta podkowa.
Wydaje mi się, że ona była założona właśnie z uwagi na tarczówkę - jest masywniejsza od oryginalnej i nie ma mocowania pod kanty. Chyba nawet widać miejsce po obejmie adaptera na dolnych goleniach widelca.
Jeśli chciałbyś iść w stronę tarczówki, to może coś takiego?
http://allegro.pl/mechaniczny-hydraulic ... l#imglayer
Może jest sporo młodszy, ale wizualnie fajnie pasuje - a dostać ProStopa czy nawet Sachsa to jednak problem. Nie wiem tylko co się z nimi dzieje, jeśli mocno się nagrzeją. Czy przypadkiem rozszerzający się płyn hamulcowy nie blokuje zacisku. Trzeba chyba poszukać na retrobike.co.uk.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Od klamki do zacisku idzie linka - stosujesz standardową klamkę.
W zacisku natomiast linka uruchamia hydrauliczne tłoki. Sam klocek jest więc dociskany siłą hydrauliki.
Taki patent, który RS zakupił od AMP:
http://www.amp-research.com/download/145/
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
diora pisze:Będzie świetny rowerek !Mam RIngle H2O w purpurze i chętnie wymienię za czarny ,nie masz takowego ?Tylko srebrny ?
mam tylko srebrny.
Focker, co do hamulca tarczowego w tym projekcie odpada, koła zostaną pod inny rower.
Mam do niego fajne kółeczka. Zresztą, c tu o dużo mówić, projekt jest gotów! Dziś może foty zapodam

#19
focker pisze:Może jest sporo młodszy, ale wizualnie fajnie pasuje - a dostać ProStopa czy nawet Sachsa to jednak problem. Nie wiem tylko co się z nimi dzieje, jeśli mocno się nagrzeją. Czy przypadkiem rozszerzający się płyn hamulcowy nie blokuje zacisku. Trzeba chyba poszukać na retrobike.co.uk.
Mialem Pro-Stopy i szczerze mowiac dziwie sie ze tak nie robia hamulcow, co do grzania sie, bo jak wiadomo system zamkniety, to musialbys Kamikadze zjechac zeby je rozszerzylo tak zeby tarcze zlapalo. Mocno zaluje ze je sprzedalem :evil:

#21
czacha dymi :shock: :shock: :shock:
mam ochote cos jeszcze napisac ale nie chce zapeszyc ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
jest styl.
purpura stonowana, nie przebija sie chamsko przez galaktyki surowego alu czyli kwintesencji starej szkoły.
czarny kolor i połacie blachy rodem z opiekacza gazowego do kababa jak zwykle pasują do siebie niczym cała linia klocków ułożona poziomo w grze tetris.
amorek poprzez swoją obróbkę i surowy look wtapia się w ogólny pogląd na sytuację, która wydaje sie dośc napięta poprzez odlotowe kółka. no nie inaczej bo takie wiatraki to czysty fun a do tego ubrane w miodowe trzewiki robią niezłą furorę na dzielni.

na koniec roku dosłownie na styk szykuje się niezły kandydat do zdobycia pasa wagi cięzkiej.

chciałbym się na nim gaznąc, mam nadzieje że pojawi się na zlocie!
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#26
Rewelacja!
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#29
YvesMoi pisze:jest styl.
purpura stonowana, nie przebija sie chamsko przez galaktyki surowego alu czyli kwintesencji starej szkoły.
czarny kolor i połacie blachy rodem z opiekacza gazowego do kababa jak zwykle pasują do siebie niczym cała linia klocków ułożona poziomo w grze tetris.
amorek poprzez swoją obróbkę i surowy look wtapia się w ogólny pogląd na sytuację, która wydaje sie dośc napięta poprzez odlotowe kółka. no nie inaczej bo takie wiatraki to czysty fun a do tego ubrane w miodowe trzewiki robią niezłą furorę na dzielni.

na koniec roku dosłownie na styk szykuje się niezły kandydat do zdobycia pasa wagi cięzkiej.

chciałbym się na nim gaznąc, mam nadzieje że pojawi się na zlocie!
no masz fantazje brachu :)

#30
boszzzzzz ale mega koncepcja graty !!!! można patrzeć bez końca szykuje się się ostra konkurencja na retrobika 2016 choć miałem swojego faworyta to ten rower trochę mi namieszał :mrgreen: