Zielono
[center]
[/center]
pacjent: Specialized S-Works 1998
rozmiar: 20,5"
kolor: grabber green
materiał: Specialized Metal Matrix M2 Ceramic Composite XX butted
pochodzenie: USA
masa: 1736g
współczynnik czadu: 6/10
#62
Nawet nie wiedziałem, ze takiego rarytasa posiadam :)Adamello pisze:Powiem Ci Grzesiek - jak żyję i działam w branży to jeszcze mi się ta wersja nie trafiła. Ba nawet na własne oczy nigdzie takich nie widziałem.focker pisze:Fajnie by podeszła kolorystycznie Magura Frog.
Tylko wagowo trochę mniej.
Magurę Race Line planuję do Scotta Comp Racinga, tam też znakomicie podejdzie mi kolorystycznie i rower dostanie sportowego charakteru. Tu natomiast klasycznie, linkowo. No i muszę gdzieś wreszcie wykorzystać te klamki:
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#64
Trzeba było powiedzieć - jak u Ciebie bywałem, to ten rower zawsze był z tyłu w samochodzie. Nawet bym dał pomacać :D
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#65
Już nie pamiętam, która to moja tylna zmieniarka dość znacznie zmodyfikowana. Najbardziej znany był XTR M960, mocno podziałałem też ze SRAMami - zarówno X0 i XX. Z tym że amerykańskie przerzutki są już w standardzie dość przekombinowane i nie ma zbyt wiele możliwości do tuningu, natomiast Shimano, szczególnie to starsze, jest prymitywnie ociężałe i pozostawia szerokie pole do zmian.
Shimano Deore XT RD M739. Nie rozbierałem jej na najmniejsze części (w XTRze 960 całosć roznitowywałem, obrabiałem każdy element pantografu, wymieniałem nity na aluminiowe….). Cały korpus obszedł się bez jakiejkolwiek mojej ingerencji. Wymieniona zostala śruba główna ze stalowej na tytanową (i tak jest ciężka, ale jedynie ta pozostała mi wolna).
Oryginalna śruba stalowa waży ok. 20g, analogiczna tytanowa połowę z tego, natomiast drążona stalowa też 10g. Jeśli się trafi drążona aluminiowa to można zejść na wadze na jednej tylko śrubie ok. 15-16g (czyli jakieś 70% ).
Wymieniłem stalowy element, który napina przerzutkę wobec haka na aluminiowy. Mozna go natrafić w niektórych XTRach, XT i pierwszych 9-rzedowych LXach (z takiego własnie pochodzi). Na koniec zawleczkę, która wszystko trzyma "w kupie" zrobiłem sobie z carbonu.
W tej sztuce siedziały kółeczka BBB na maszynach, dość ciężkie, ale prawie nowe, więc je zostawiłem. Nie moglem jednak znieść stalowej części wózka, tej wewnętrznej. Jest to mega prymityw jak na model XT, podobny występuje w LXsie oraz STXach.
Taki element wózka waży jak widać przeszło 33g, na dodatek jest malowany na czarno i ma tendencje do rdzewienia. Jako że wielokrotnie robiłem już takie zamienniki z carbonu, nie mogło być inaczej i tym razem. Bardzo mocna wersja z grubej płytki carbonu (bodaj 3.5mm) pokazała na wadze niespełna 10g (czasem jak mnie poniesie, to robię wózki poniżej 5g )
[center] [/center]
Na koniec trochę starych śrubek aluminiowych i wystarczyło wszystko poskręcać w całość.
Wynik wagowy na poziomie XTRa 950 ze średnim wózkiem.
Od długiego już czasu zalega mi na półce kółeczko Avida, taki Rollamajig z tym, że niebanalny, w aluminiowej wersji. Szczerze to nie przepadam za takimi gadżetami, które głównie łapią brud, ale jak ma leżeć kolejne lata, to niech zagra z pozostałymi Avidami w rowerze.
[center]
[/center]
Powyższy XTek ma trochę otarć, nie grzeszy urodą, nie kłuje po oczach jak szaraki i inne kampaniolo, ale technicznie jest w bardzo dobrym stanie i na moją jazdę w zupełności wystarczy.
Shimano Deore XT RD M739. Nie rozbierałem jej na najmniejsze części (w XTRze 960 całosć roznitowywałem, obrabiałem każdy element pantografu, wymieniałem nity na aluminiowe….). Cały korpus obszedł się bez jakiejkolwiek mojej ingerencji. Wymieniona zostala śruba główna ze stalowej na tytanową (i tak jest ciężka, ale jedynie ta pozostała mi wolna).
Oryginalna śruba stalowa waży ok. 20g, analogiczna tytanowa połowę z tego, natomiast drążona stalowa też 10g. Jeśli się trafi drążona aluminiowa to można zejść na wadze na jednej tylko śrubie ok. 15-16g (czyli jakieś 70% ).
Wymieniłem stalowy element, który napina przerzutkę wobec haka na aluminiowy. Mozna go natrafić w niektórych XTRach, XT i pierwszych 9-rzedowych LXach (z takiego własnie pochodzi). Na koniec zawleczkę, która wszystko trzyma "w kupie" zrobiłem sobie z carbonu.
W tej sztuce siedziały kółeczka BBB na maszynach, dość ciężkie, ale prawie nowe, więc je zostawiłem. Nie moglem jednak znieść stalowej części wózka, tej wewnętrznej. Jest to mega prymityw jak na model XT, podobny występuje w LXsie oraz STXach.
Taki element wózka waży jak widać przeszło 33g, na dodatek jest malowany na czarno i ma tendencje do rdzewienia. Jako że wielokrotnie robiłem już takie zamienniki z carbonu, nie mogło być inaczej i tym razem. Bardzo mocna wersja z grubej płytki carbonu (bodaj 3.5mm) pokazała na wadze niespełna 10g (czasem jak mnie poniesie, to robię wózki poniżej 5g )
[center] [/center]
Na koniec trochę starych śrubek aluminiowych i wystarczyło wszystko poskręcać w całość.
Wynik wagowy na poziomie XTRa 950 ze średnim wózkiem.
Od długiego już czasu zalega mi na półce kółeczko Avida, taki Rollamajig z tym, że niebanalny, w aluminiowej wersji. Szczerze to nie przepadam za takimi gadżetami, które głównie łapią brud, ale jak ma leżeć kolejne lata, to niech zagra z pozostałymi Avidami w rowerze.
[center]
[/center]
Powyższy XTek ma trochę otarć, nie grzeszy urodą, nie kłuje po oczach jak szaraki i inne kampaniolo, ale technicznie jest w bardzo dobrym stanie i na moją jazdę w zupełności wystarczy.
#66
grabber green zajebisty !!!!
rolmagi i inne osramy to wiadomo jak na mnie dzialaja
rolmagi i inne osramy to wiadomo jak na mnie dzialaja
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#67
Widziałem kiedyś Twoją zmieniarkę z krótką wersją carbonowego wózka. Pięknie to wygląda a na dodatek sporo gram w kieszeni. Ty sam Adamello te wózki robisz czy to jakieś kupne?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#69
Kupny to jest tylko carbon, teraz z tym już nie ma problemu - są dostępne różne grubości płytek i sploty. A wycinam ręcznie dremelem. Dlatego każdy jest innySkeevo pisze:Widziałem kiedyś Twoją zmieniarkę z krótką wersją carbonowego wózka. Pięknie to wygląda a na dodatek sporo gram w kieszeni. Ty sam Adamello te wózki robisz czy to jakieś kupne?
Rzygasz tęczą ma się rozumieć?marcin74 pisze: rolmagi i inne osramy to wiadomo jak na mnie dzialaja
To tak jak ja na kampaniolo i mufę 70mm.
Zatem koleżko zza morza specjalnie dla Ciebie rejsfejs w wersji retro modern tadam:
[center] [/center]
Skoro fura użytkowa, to musi mieć i użytkowe dla mnie przełożenia - wszelkie szosowe zębatki 44 i więcej odpadają. Wpadło tu 38T od Carbocage i jakaś 24 ameliniowa cholerawieskąd. Przy 104/64 BCD wygląda to IMO dość zwyczajnie. Całość poskręcana anodowanymi na zielono srubkami Aerozine. Korba na kwadrat mocowana za pomocą tytanowych śrub ze zintegrowanymi sciągaczami.
Jak pisałem w początkowych postach - ramiona korby są mega ciężkie, ale sztywne zarazem. Natomiast w połączeniu z dwiema lekkimi tarczami wyszło już dość sensownie.
Do tego suport jak widać na obrazkach i całość układu korba-oś wychodzi naprawdę na poziomie współczesnych zestawów z wyższej półki.
Oś leży już u mnie ze 100lat. O le mnie pamięć nie myli jest to Tune, troche jeszcze przeze mnie podrasowana (ewentualnie Soul Kozak - coś z dwojga). Miski pochodzą od Deore XT, troche skrócone. Łożyska takie zwykłe za 2-3złote, dostępne na cepeenie czy na poczcie, więc nie ma bólu.
[center] [/center]
Pedalstwo do tego jedyne słuszne - Crank Brothers Egg Beater. Tu akurat 2Ti (chyba). Słuszne dlatego, że mam ten system we wszystkich rowerach, łącznie z szosówką i nie zamierzam kolejnej pary butów dokupować.
[center] [/center]
#70
ma sie rozumiecAdamello pisze:marcin74 napisał/a:
rolmagi i inne osramy to wiadomo jak na mnie dzialaja
Rzygasz tęczą ma się rozumieć?
To tak jak ja na kampaniolo i mufę 70mm.
ale zeby do konca byc uczciwym powiem ze jak sram w grupach mtb wprowadzi bezprzewodowa trasmisje jak w topowej szosie to .....wchodze w to
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#71
Ponieważ sprzęt jest już w trybie oblatywania, nic nie stoi na przeszkodzie, by wrzucić fotki studyjne i zaprezentować całość. Voila:
[center]
[/center]
Bardzo chciałem wcisnąć tam mostek Race Face, ale ostatecznie musiałem jednak z niego zrezygnować. Rama ma wirtualny wymiar 615mm z tym amortyzatorem. Jest to dokładnie MOJA długość. Miałem tyle samo w poprzednich Specach i Cannondale'u. Obecny Van Nicholas ma raptem 5mm więcej. W tej konfiguracji najbardziej leży mi mostek 100-110mm max. A Race Face ma 120mm.
Druga sprawa to ten kolor - słabo gra z czarnym siodłem. Na próbę wstawiłem białe, kolorystycznie super, ale to jakiś wspóczesny szajs z Meridy i na dodatek nie szło tego dokręcić ze sztycą Thomsona.
Tak więc użytkowo śmigam na zestaie - czarny Syntace F99 i czarne siodło SDG, notabene bardzo dla mnie wygodne i trzyma dupsko na miejscu (pokryte po całości kevlarem).
[center] [/center]
Na wadze wyszło mi w całości 9.72kg z koszyczkiem bidonu i pedałami oczywiście. Fajnie to lata, niezbyt odbiega od mojego współczesnego hardtaila. W terenie przełożenia pasują idealnie, hamulce też niczego sobie. Troche tylko wąska kierownica i lipna amortyzacja (mało skoku).
[center] [/center]
[center]
[/center]
Bardzo chciałem wcisnąć tam mostek Race Face, ale ostatecznie musiałem jednak z niego zrezygnować. Rama ma wirtualny wymiar 615mm z tym amortyzatorem. Jest to dokładnie MOJA długość. Miałem tyle samo w poprzednich Specach i Cannondale'u. Obecny Van Nicholas ma raptem 5mm więcej. W tej konfiguracji najbardziej leży mi mostek 100-110mm max. A Race Face ma 120mm.
Druga sprawa to ten kolor - słabo gra z czarnym siodłem. Na próbę wstawiłem białe, kolorystycznie super, ale to jakiś wspóczesny szajs z Meridy i na dodatek nie szło tego dokręcić ze sztycą Thomsona.
Tak więc użytkowo śmigam na zestaie - czarny Syntace F99 i czarne siodło SDG, notabene bardzo dla mnie wygodne i trzyma dupsko na miejscu (pokryte po całości kevlarem).
[center] [/center]
Na wadze wyszło mi w całości 9.72kg z koszyczkiem bidonu i pedałami oczywiście. Fajnie to lata, niezbyt odbiega od mojego współczesnego hardtaila. W terenie przełożenia pasują idealnie, hamulce też niczego sobie. Troche tylko wąska kierownica i lipna amortyzacja (mało skoku).
[center] [/center]
#72
Świetny jest ten Spec! To siodło SDG to jeszcze coś z epoki czy już coś współczesnego? Bardzo fajne z resztą. Już je kiedyś widziałem w którymś z Twoich rowerów.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#73
Raczej starsze. Nie potrafię dokładnie określić rocznika, ale wydaje mi się że retro pełną gebą.Skeevo pisze:Świetny jest ten Spec! To siodło SDG to jeszcze coś z epoki czy już coś współczesnego? Bardzo fajne z resztą. Już je kiedyś widziałem w którymś z Twoich rowerów.
Stelaż tytanowy i całe w kevlarze.