Tydzień temu przyszedł panocek w uniformie DPD i zostawił:
Na razie ramkę obwieszę singlowymi szpejami i zobaczę jak to śmiga, ewentualnie za jakiś czas, jak skompletuję całą grupę xt (bądź prawie całą ) sprawdzi się jak radzi sobie w cięższym terenie.
Projekcik raczej długoterminowy bo chcę go dopieścić
LINK do zdjęć
PS
Wesołych Świąt
#2
no, no! super!
widzę że i o canti się pokusiłeś, a klameczki do nich masz? wrzucasz bombowca, czy zostawiasz sztywny widelec?
czekam jak się temat rozwinie
widzę że i o canti się pokusiłeś, a klameczki do nich masz? wrzucasz bombowca, czy zostawiasz sztywny widelec?
czekam jak się temat rozwinie
#4
A z którego roku jest rama?
Bombowce, nawet w pierwszych wersjach soku (63mm) są bardzo wysokie. W starszych ramach geometria może się mocno zmienić i rower nie będzie się dobrze prowadził.
Jeśli rama jest z pierwszej połowy lat 90-tych, to z amorów celowałbym bardziej w Maga, Manitou1-4 albo Marzocchi XC (fajny byłby ten XC51 z allegro. Mogę koronę załatwić - i to pod kolor). Jeśli Bomber, to trzeba by zmniejszyć skok lub (alternatywa łączna) obniżyć sam widelec. Ale to drugie to już metaloplastyka.
Bombowce, nawet w pierwszych wersjach soku (63mm) są bardzo wysokie. W starszych ramach geometria może się mocno zmienić i rower nie będzie się dobrze prowadził.
Jeśli rama jest z pierwszej połowy lat 90-tych, to z amorów celowałbym bardziej w Maga, Manitou1-4 albo Marzocchi XC (fajny byłby ten XC51 z allegro. Mogę koronę załatwić - i to pod kolor). Jeśli Bomber, to trzeba by zmniejszyć skok lub (alternatywa łączna) obniżyć sam widelec. Ale to drugie to już metaloplastyka.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#5
póki co zostaje sztywniak,
klameczek chwilowo brak,
bomberka mam z3 light z 1998 roku,
rocznika ramy nie znam, ale będę jeszcze szperał,
xt 737 - 739 teraz mam zmieniarkę tylną, 2 kasety i kółka na piastach 737 + nową piastę 738 przednią, na korbiczke mam namiary (nową bez blatów) tylko cena....
największy problem będzie z manetkami bo chciałbym 740, hample raczej magura hs 33
klameczek chwilowo brak,
bomberka mam z3 light z 1998 roku,
rocznika ramy nie znam, ale będę jeszcze szperał,
xt 737 - 739 teraz mam zmieniarkę tylną, 2 kasety i kółka na piastach 737 + nową piastę 738 przednią, na korbiczke mam namiary (nową bez blatów) tylko cena....
największy problem będzie z manetkami bo chciałbym 740, hample raczej magura hs 33
#6
Ładna, na allegro była też, moze to ta, no w sumie ramka klasa tylko firma mało popularna , ale przyjemnosćz jazdy i tak będzie, miałem 7.0 i sztywna dosyć była .
#10
pochwalę się paroma gratami do Kästle'a:
korba xt m739
stery tange
sztyca marin lite
kółeczka będą na xt m737, obręcze matrix
korba xt m739
stery tange
sztyca marin lite
kółeczka będą na xt m737, obręcze matrix
#14
korba super - polecam jedynie przed użyciem zdjąć pająk z ramienia (klucz jak do wolnobiegu) i zamontować go na jakimś silikonie etc - Strasznie te pająki trzeszczą, a składanie na smarze pomaga na krótko
#15
Ja te pająki wklejam zawsze na loctite taki do połączeń współosiowych, łożysk itp (zawsze zapomne który to numer) - wiele pająków już zdejmowałem i oryginalnie też spotykałem sie z takim rozwiązaniem.skolioza pisze:korba super - polecam jedynie przed użyciem zdjąć pająk z ramienia (klucz jak do wolnobiegu) i zamontować go na jakimś silikonie etc - Strasznie te pająki trzeszczą, a składanie na smarze pomaga na krótko
BTW te opony Z-Maxa ode mnie tez do tego Kastle?
pzdr
adam
#16
Adamello, dzięki za radę, mam odpowiedniki loctite'a 243 i 27x dam tam ten mocniejszy.
Oponki chyba pójdą do niego ale jeszcze nie wiem, mam jeszcze komplet irc back country, panaracera dart i magic(dh front) może dorwę coś na tył z jasnym boczkiem...
wybór oponek zostawię na koniec
Oponki chyba pójdą do niego ale jeszcze nie wiem, mam jeszcze komplet irc back country, panaracera dart i magic(dh front) może dorwę coś na tył z jasnym boczkiem...
wybór oponek zostawię na koniec
#18
ja i tak kupiłem korbę bez nakrętki i wsadziłem nakrętkę z truvativa stylo sl, zapewne potrzebny jest do niej specjalny klucz ale stara suwmiarka też daje radę
przy okazji jakby ktoś miał oryginalną nakrętkę + oring zabezpieczający to proszę o info
przy okazji jakby ktoś miał oryginalną nakrętkę + oring zabezpieczający to proszę o info
#19
Oj to może nie wytrzymać. Moim zdaniem powinno być porządnie zmontowane. Ja w korbach XTRa miałem to wszystko fest skręcone-specjalny klucz w imadło i kręcone na chama korbą+oczywiście na loctite...... i w połowie sezonu pająk mi się odkrcił Suwmiarką to raczej mocno nie skręcisz...
#20
czyli jednak muszę dorwać oryginalną nakrętkę bo klucze są dostępne, albo stworzyć jakiś "czterokłowy" przyrząd do tej nakrętki.
#21
Fakt, tę część trzeba dokręcić porządnie... Inaczej jest spore ryzyko że obrobisz frezy/kliny i będziesz miał "po korbie"
Qsiku - jesteś pewien? mój klucz do suportu na kwadrat systemu Sh nie pasuje, i przekonany byłem, że Kali odkręcał to kluczem do wolnobiegu właśnie
Qsiku - jesteś pewien? mój klucz do suportu na kwadrat systemu Sh nie pasuje, i przekonany byłem, że Kali odkręcał to kluczem do wolnobiegu właśnie
#22
Witam
Ja użyłem klucza hakowego-jak do suportów z nakrętką lub sterów.Orginalne nakrętki "walają" się po sklepie w Cz-wie po 22zł,z oringiem oczywiście.Jakby coś służę pomocą.
Klucz hakowy najlepiej na zawiasie, lub z odpowiednią średnicą!
Ja użyłem klucza hakowego-jak do suportów z nakrętką lub sterów.Orginalne nakrętki "walają" się po sklepie w Cz-wie po 22zł,z oringiem oczywiście.Jakby coś służę pomocą.
Klucz hakowy najlepiej na zawiasie, lub z odpowiednią średnicą!
#23
dzięki za infoGórski Jarosław pisze:Witam
Ja użyłem klucza hakowego-jak do suportów z nakrętką lub sterów.Orginalne nakrętki "walają" się po sklepie w Cz-wie po 22zł,z oringiem oczywiście.Jakby coś służę pomocą.
Klucz hakowy najlepiej na zawiasie, lub z odpowiednią średnicą!
#24
No właśnie to jest nietypowy klucz do suportu. Taki jaki był stosowany do dokręcania kontry na misce. Ja używałem klucza "kłowego". Swoją drogą sprawdziłbym właśnie taką kontre od bsa lub włoskiego bo wygląda mi na tą samą średnice. Mam pod ręką od włoskiego ale korba 200km stąd więc nie sprawdzę.
#26
Mój STX RC był skręcany za pomocą klucza-wielowypustu do suportów truvativ, raz a porządnie, od tego czasu nic mu się nie dzieje. Mimo że jest przykręcony "na sucho", żadne trzaski nie towarzyszą jeździe.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]
#27
tez mam wrazenie, ze to zalezy, przez kilkaset km pod kobitka sie nie poluzowalo, a poznie po kilkudziesieciu pode-mna juz patrze - odkrecona.
Tak jak pisze Hinol - klucz do suportow truvativa (nie czaje tylko z jakiej racji jest drozszy niz ten do shimano ;])
Tak jak pisze Hinol - klucz do suportow truvativa (nie czaje tylko z jakiej racji jest drozszy niz ten do shimano ;])
#29
parę drobiazgów doszło:
dzięki Górskiemu Jarosławowi pająk w korbie skręcony właściwą nakrętką
w drodze suport 107mm kinexa
dzięki Górskiemu Jarosławowi pająk w korbie skręcony właściwą nakrętką
w drodze suport 107mm kinexa
#30
Było mówić że szukasz purpury , mam niepotrzebną purpurową kierowniczkę ino że bez napisów.
Lodzermensch