Dwie wersje piasty XT - HB-M738 ?

#1
Zbieram osprzęt XT 737 do złożenia retro bajka z połowy lat 90'ych i mam pytanie o to co widać na fotkach. Jeden model piasty przedniej XT z alu osią a dwie jej wersje i nigdzie nie znalazłem co to za wersja ta gdzie ważne jest jak się wkłada końcówki w widelec. Nie rozbierałem jej, ale mniemam, że oś nie jest okrągła a owalna i przez to wymuszone ułożenie jej w hakach. Ewentualnie może Shitmano produkowało ją dla jakiejś firmy gdzie haki widła były inne i wymagały takich dziwnych podkładek/końcówek? Mam stare katalogi ale nic o tym nie znalazłem. Opis modelu na naklejkach się nie różni. Wiecie coś o tym może?

https://goo.gl/photos/V4dXB7AymEGFtiQUA

#3
Dobra, cuś znalazłem i dorzuciłem do galerii. Faktycznie bebechy te same i same końcówki inne. Wciąż nie rozumiem jednak co to miało dawać by zawsze tak samo oś była ustawiona względem haków widelca. I czemu katalog Shimano o tym milczy też dziwne, choć załączony rysunek to japońska wersja jakiegoś technicznego rysunku Shimano.

#4
mentos pisze:Wciąż nie rozumiem jednak co to miało dawać
moze sie myle ale wydaje sie ze w parze z amorem usztywnialo system :idea: :?:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#8
A to nie było tak że 737 to była wersja standardowa, a 738 pod amortyzator? Wydaje mi się że piasty ze złotą etykietką (738) w środku piasty były przeznaczone pod amortyzatory, ponieważ w połączeniu z amorem cały wezeł był sztywniejszy. Widać również, że oś jest w centralnej części grubsza. Jak ktoś ma takie cudo chetnie kupię :-)
Cannondale SM2000
Ritchey OMC
Specialized Camber Comp Carbon
Ciocc - czas na szosę!

#9
sek w tym ze na zdjeciach mentosa´a jedna i druga ma os 11mm (zlota naklejka ) ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#13
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


mnie brakuje jeszcze tylnej piasty na 36h do kompletu kół .

Oznaczenie 110 miało służyc do oznaczenia wzmocnionej konstrukcji piasty - oś i konusy inne niż w standardowych

W przypadku piasty XT właśnie taka końcówka była dodatkowa, ale nie koniecznie , miałem też 110 bez podkładki.

Wzmocnione piasty miały służyc do amortyzatorów , jak widac końcówka ustawiała sie w hakach i usztywniała połączenie piasta haki .

Lx w takiej wersji nie stptkałem - dodatkowe podkładki, mam pare sztuk ale w wersji 110 bez dodatków, oś wzmocniona, konusy długie

W korpusy można było spokojnie wsadzac bebechy od zwykłych wersji .
www.velotech.pl

#14
Z racji tego, że nabyłem ostatnio kółko zaplecione na ww. piaście zacząłem wnikać w różnicę pomiędzy HB-M738 a HB-M737. Poza rysunkami technicznymi nie odkryłem nic, czego nie napisali moi poprzednicy. Złote XTki (i nie tylko) były dedykowane pod amortyzację zarówno w wersji przód jak i tył. Czego nikt nie napisał wcześniej to to, że złoty pasek miały także wersje LX, dokładnie M564. Całość, ze względu na grubszą oś i specjalne podkładki pod wymiar widelca miały w teorii usztywnić cały układ. Ciekawe czy ktoś robił jakieś badania jak to się ma do rzeczywistości ... Tak czy siak wklejam niżej rysunki zwykłej 737 i niżej 738 :arrow:

Obrazek



Obrazek

#16
Zlota Xt miala "szersza" aluminiowa os
a w Lx byla stalowa
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#17
skolioza pisze:A zlote piasty byly tylko na przod - o tylnych nie slyszalem
Faktycznie, nie dopatrzyłem dokładnie. Były tylko wersje na przód. Zastanawia mnie jeszcze to oznaczenie 110. Cóż ono dokładnie oznacza ? Długość osi piasty ? Przecież chyba nie jest inna niż w HB-M737 ?

#18
cocolino pisze:Zastanawia mnie jeszcze to oznaczenie 110
11 mm.....srednica aluminiowej oski ;)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#22
czajnikmtb pisze:może tak było prościej :) bo 110 lepiej brzmi w napisie niż samo 11 ;-)
Albo wymiary technicznie podaje się w mm a nie w cm. W mojej szkole bym dostał w łeb za podanie 11 cm wymiaru:)
Lodzermensch

#23
corrado1111 pisze:
czajnikmtb pisze:może tak było prościej :) bo 110 lepiej brzmi w napisie niż samo 11 ;-)
Albo wymiary technicznie podaje się w mm a nie w cm. W mojej szkole bym dostał w łeb za podanie 11 cm wymiaru:)
No właśnie wymiary podaje się w mm, więc oznaczenie piasty powinno wynosić 11 a nie 110. No nic mniejsza z tym, pewnie tak jak pisze czajnik 110 lepiej wygląda niż 11. Tak czy siak, dziwna nomenklatura shimano.

#24
cocolino pisze:Tak czy siak, dziwna nomenklatura shimano.
Zglos sie do nich powiedz ze masz lepsze pomysly :idea: ...biedziesz bogaty ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#26
cocolino pisze:
corrado1111 pisze:
czajnikmtb pisze:może tak było prościej :) bo 110 lepiej brzmi w napisie niż samo 11 ;-)
Albo wymiary technicznie podaje się w mm a nie w cm. W mojej szkole bym dostał w łeb za podanie 11 cm wymiaru:)
No właśnie wymiary podaje się w mm, więc oznaczenie piasty powinno wynosić 11 a nie 110. No nic mniejsza z tym, pewnie tak jak pisze czajnik 110 lepiej wygląda niż 11. Tak czy siak, dziwna nomenklatura shimano.
No fakt, pijany byłem wczoraj.
Lodzermensch

#29
a różnica nie wynika z tego ze te "złote" nie były wzmocnione? miałem koła na piastach XT z lat 96-98 i przenia była 110, była bardzo dobrze uszczelniona, raz z ciekawości do niej zaglądałem ale nie było łatwo ją rozebrać. Dokładnie już nie pamiętam ale wydaje mi się że była ona pod np sztywny widelec jak w cannondale fat bone?
cron