Zbieram osprzęt XT 737 do złożenia retro bajka z połowy lat 90'ych i mam pytanie o to co widać na fotkach. Jeden model piasty przedniej XT z alu osią a dwie jej wersje i nigdzie nie znalazłem co to za wersja ta gdzie ważne jest jak się wkłada końcówki w widelec. Nie rozbierałem jej, ale mniemam, że oś nie jest okrągła a owalna i przez to wymuszone ułożenie jej w hakach. Ewentualnie może Shitmano produkowało ją dla jakiejś firmy gdzie haki widła były inne i wymagały takich dziwnych podkładek/końcówek? Mam stare katalogi ale nic o tym nie znalazłem. Opis modelu na naklejkach się nie różni. Wiecie coś o tym może?
https://goo.gl/photos/V4dXB7AymEGFtiQUA
#2
Miałem u siebie obie wersje, o ile pamiętam różnica to tylko ta widoczna z zewnątrz, bebechy te same (ale to było dawno, więc najprościej rozkręcić )
Kształt podkładek wymusza zawsze taką samą pozycję przy wkładaniu koła w widelec - może o to chodziło?
Kształt podkładek wymusza zawsze taką samą pozycję przy wkładaniu koła w widelec - może o to chodziło?
#3
Dobra, cuś znalazłem i dorzuciłem do galerii. Faktycznie bebechy te same i same końcówki inne. Wciąż nie rozumiem jednak co to miało dawać by zawsze tak samo oś była ustawiona względem haków widelca. I czemu katalog Shimano o tym milczy też dziwne, choć załączony rysunek to japońska wersja jakiegoś technicznego rysunku Shimano.
#4
moze sie myle ale wydaje sie ze w parze z amorem usztywnialo systemmentos pisze:Wciąż nie rozumiem jednak co to miało dawać
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#7
no...mentos pisze:Przy otwartym od dołu haku?
właśnie ten element stanowi wypełnienie otwartego dołu haka, a jednocześnie jest dodatkowym oparciem dla zacisku
A co do katalogów - nie jedyna to rzecz, której nie uwzględniały
#8
A to nie było tak że 737 to była wersja standardowa, a 738 pod amortyzator? Wydaje mi się że piasty ze złotą etykietką (738) w środku piasty były przeznaczone pod amortyzatory, ponieważ w połączeniu z amorem cały wezeł był sztywniejszy. Widać również, że oś jest w centralnej części grubsza. Jak ktoś ma takie cudo chetnie kupię
#9
sek w tym ze na zdjeciach mentosa´a jedna i druga ma os 11mm (zlota naklejka )
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#10
Racja, dopiero skumałem. Moja stara przegladarka źle stronę wyświetliła i widziałem tylko rysunek złożeniowy.
#11
ile dajesz ?za pińcet sprzedam
moge rozkręcic i pokazac inside co tam swiszczy .
mam koło zaplecione na niej nowe wszystko
moge rozkręcic i pokazac inside co tam swiszczy .
mam koło zaplecione na niej nowe wszystko
#13
mnie brakuje jeszcze tylnej piasty na 36h do kompletu kół .
Oznaczenie 110 miało służyc do oznaczenia wzmocnionej konstrukcji piasty - oś i konusy inne niż w standardowych
W przypadku piasty XT właśnie taka końcówka była dodatkowa, ale nie koniecznie , miałem też 110 bez podkładki.
Wzmocnione piasty miały służyc do amortyzatorów , jak widac końcówka ustawiała sie w hakach i usztywniała połączenie piasta haki .
Lx w takiej wersji nie stptkałem - dodatkowe podkładki, mam pare sztuk ale w wersji 110 bez dodatków, oś wzmocniona, konusy długie
W korpusy można było spokojnie wsadzac bebechy od zwykłych wersji .
#14
Z racji tego, że nabyłem ostatnio kółko zaplecione na ww. piaście zacząłem wnikać w różnicę pomiędzy HB-M738 a HB-M737. Poza rysunkami technicznymi nie odkryłem nic, czego nie napisali moi poprzednicy. Złote XTki (i nie tylko) były dedykowane pod amortyzację zarówno w wersji przód jak i tył. Czego nikt nie napisał wcześniej to to, że złoty pasek miały także wersje LX, dokładnie M564. Całość, ze względu na grubszą oś i specjalne podkładki pod wymiar widelca miały w teorii usztywnić cały układ. Ciekawe czy ktoś robił jakieś badania jak to się ma do rzeczywistości ... Tak czy siak wklejam niżej rysunki zwykłej 737 i niżej 738
#15
Zloty lx byl inaczej skonstrulowany jak zlote xt jak pamietam
A zlote piasty byly tylko na przod - o tylnych nie slyszalem
A zlote piasty byly tylko na przod - o tylnych nie slyszalem
#16
Zlota Xt miala "szersza" aluminiowa os
a w Lx byla stalowa
a w Lx byla stalowa
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#17
Faktycznie, nie dopatrzyłem dokładnie. Były tylko wersje na przód. Zastanawia mnie jeszcze to oznaczenie 110. Cóż ono dokładnie oznacza ? Długość osi piasty ? Przecież chyba nie jest inna niż w HB-M737 ?skolioza pisze:A zlote piasty byly tylko na przod - o tylnych nie slyszalem
#18
11 mm.....srednica aluminiowej oski ;)cocolino pisze:Zastanawia mnie jeszcze to oznaczenie 110
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#20
To czemu oznaczenie jest 110 a nie 11 ?marcin74 pisze:11 mm.....srednica aluminiowej oski ;)cocolino pisze:Zastanawia mnie jeszcze to oznaczenie 110
#22
Albo wymiary technicznie podaje się w mm a nie w cm. W mojej szkole bym dostał w łeb za podanie 11 cm wymiaru:)czajnikmtb pisze:może tak było prościej :) bo 110 lepiej brzmi w napisie niż samo 11
Lodzermensch
#23
No właśnie wymiary podaje się w mm, więc oznaczenie piasty powinno wynosić 11 a nie 110. No nic mniejsza z tym, pewnie tak jak pisze czajnik 110 lepiej wygląda niż 11. Tak czy siak, dziwna nomenklatura shimano.corrado1111 pisze:Albo wymiary technicznie podaje się w mm a nie w cm. W mojej szkole bym dostał w łeb za podanie 11 cm wymiaru:)czajnikmtb pisze:może tak było prościej :) bo 110 lepiej brzmi w napisie niż samo 11
#24
Zglos sie do nich powiedz ze masz lepsze pomysly ...biedziesz bogatycocolino pisze:Tak czy siak, dziwna nomenklatura shimano.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#26
No fakt, pijany byłem wczoraj.cocolino pisze:No właśnie wymiary podaje się w mm, więc oznaczenie piasty powinno wynosić 11 a nie 110. No nic mniejsza z tym, pewnie tak jak pisze czajnik 110 lepiej wygląda niż 11. Tak czy siak, dziwna nomenklatura shimano.corrado1111 pisze:Albo wymiary technicznie podaje się w mm a nie w cm. W mojej szkole bym dostał w łeb za podanie 11 cm wymiaru:)czajnikmtb pisze:może tak było prościej :) bo 110 lepiej brzmi w napisie niż samo 11
Lodzermensch
#29
a różnica nie wynika z tego ze te "złote" nie były wzmocnione? miałem koła na piastach XT z lat 96-98 i przenia była 110, była bardzo dobrze uszczelniona, raz z ciekawości do niej zaglądałem ale nie było łatwo ją rozebrać. Dokładnie już nie pamiętam ale wydaje mi się że była ona pod np sztywny widelec jak w cannondale fat bone?