Scott Pro Racing WC Endorphin 2000 rok

#1
No to bęc :lol: :!:
Dzisiaj zakupiłem taką o to zacną ramę w rozmiarze 19 cali.
Kolor biały - najwyższy model i ostatni zarazem wypust z roku 2000 a więc młodzieniaszek jeśli chodzi o Retro :mrgreen:
Cena była okazyjna i kupiłem od gościa , który mieszka 3 minuty drogi pieszo ode mnie.
Wadą jest spękany lakier ale po konsultacjach z wami oraz zaprzyjaźnionym mechanikiem uznałem że warto zaryzykować.
Jeszcze jedną wadą i to chyba najokrutniejszą są zapieczone śruby w insertach do koszyków - jakiś DEBIL wkręcił je na sucho i dosłownie się zespawały.
Łby oczywiście były obrobione i w warsztacie samochodowym wbijając torxy udało się ruszyć ale nie do końca wszystko wyszło :-/
Pomóżcie coś z tym cholerstwem - jeden insert się kręci razem z resztą śruby - musiałem to uciąć żeby pozbyć się koszyków ... same koszyki też musiałem poniszczyć :-?
Co zrobić gdy zapieczona śruba taka jak widać na foto kręci się razem z insertem :?: :!:
Lakierniczo rama nie przedstawia się źle - te ubytki lakieru postaram się zatuszować aby nie było widać :mrgreen:
Wszystkie klamoty przełożę z Univegi tak więc rower nie będzie budowany tak jak u Snacka.
Z czasem jak będzie grosz pozakładam coś lepszego - zwłaszcza amor.
Myślicie że da się odratować?
Chcę go poskładać i się przejechać żeby usłyszeć czy trzeszczy 8-)
Strasznie mnie irytują te zapieczone śruby ... ale myjąc ramę już wiem dla czego ... w jej środku było błoto piasek ... dosłownie wszystko - ktoś musiał katować jakieś błotne maratony :cry:
U mnie błota i syfu rama nie zazna NIGDY więcej :!:
Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.
Załączniki
Obraz 288.jpg
Obraz 286.jpg
Obraz 284.jpg
Obraz 281.jpg
Obraz 282.jpg
Obraz 280.jpg
Obraz 278.jpg
Obraz 277.jpg
Obraz 279.jpg
Obraz 287.jpg

#3
cardamon pisze:fajnie by było jakbyś zrobił zdjęcia czymś lepszym niż pralka
Też nad tym ubolewam :-/
Wpadłem na pomysł że jeśli nikt mi nie pomoże z tym wystającym kawałkiem śruby z gwintem to zakleję jakimś klejem ten insert żeby się nie ruszał i postaram się przegwintować to co wystaje.
Dam po prostu w to miejsce nakrętkę w ten sposób przykręcając koszyk ... nie ma chyba innego wyjścia :?: :cry:

WORK IN PROGRESSSSSS :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Już wiem czemu tak dziadoskie foty wyszły!
Obiektyw był zamazany jakimś syfem :-x
Na razie tylko biały podkład ale od razu inaczej bez tych sznyt :lol:
Załączniki
Obraz 290.jpg

#5
cardamon pisze:po ile te ogórki w słoikach ?
Bezcenne :mrgreen: - domowej roboty :-P
A co do ramy ... złapałem żabką samozaciskową i to ścierwo się ukręciło :evil: :evil: :evil:
Dobrze że przynajmniej na pionowej rurze bo nigdy tam koszyka nie montuję.
Może rozwiercić to małym wiertłem :?:
Czy olać temat bo i tak nie wiele widać :?:
Mam nadzieję że już więcej niespodzianek nie będzie z tą ramą :-(
Załączniki
Obraz 291.jpg

#7
focker pisze:Rozwierć/spiłuj/wydłub te inserty w cholerę i wstaw nitonakrętkę.
No ale w ten sposób mogę spieprzyć karbon ... i jak taki powalony insert wpadnie mi do środka ramy to go dziada nie wyciągnę później :-(
Wpierw poskładam rower i się przejadę - jak nie będzie trzeszczał znaczy że sama rama jest OK i można się bawić w reanimacje.
Jeśli będzie źle to oddam ją temu kolesiowi.

#8
Spokojnie - ten materiał to nie jest karbon składający się z klasycznych posklejanych włókien. To monolit jest. Nic złego z materiałem nie powinno się stać. Otworu do mufy suportu nie ma, żeby wyciągnąć insert ze skośnej?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
focker pisze:Spokojnie - ten materiał to nie jest karbon składający się z klasycznych posklejanych włókien. To monolit jest. Nic złego z materiałem nie powinno się stać. Otworu do mufy suportu nie ma, żeby wyciągnąć insert ze skośnej?
No niestety nie ma ... jest taka mała dziurka jak u dziewicy :cry:
Wiesz myślałem że zrobię tak jak wcześniej pisałem ale to jest trochę wiocha.
Materiał wydaje się być cienki w tym miejscu gdzie te inserty bo się ugina jak ruszysz ... dla tego się obawiam o jej zdrowie.
Jutro prawdopodobnie poskładam rower bez sztycy i się przejadę - będę wiedział czy warto ratować czy to już szmelc.

#10
Też bym chciał dorwać taki rowerek :-P
Szkoda, że problemy z tą ramą. Oby testy wypadły pomyślnie :-)
Ja bym przypiłował to co wystaje i zamalował. Jak piszesz, że coś się tam ugina to nie ma co wiercić.

#11
betlej_20 pisze:Też bym chciał dorwać taki rowerek :-P
Szkoda, że problemy z tą ramą. Oby testy wypadły pomyślnie :-)
Ja bym przypiłował to co wystaje i zamalował. Jak piszesz, że coś się tam ugina to nie ma co wiercić.
Teoretycznie się da ... rozwiercić to w cholerę.
Gorzej jak wpadnie do środka i co wtedy :?:
W tej ramie nie ma dużego otworu u dołu ... ani przy główce :-/
Pisałem tu na forum do wyjadaczy pokroju Skoliozy , który się szczyci że ma 2 takie ramy ale nie raczył odpisać.
Zaprzestałem malowania ubytków - tylko te przy suporcie , jeśli okaże się że sama rama nie jest pęknięta to reanimacja się opłaci :-P
Dlaczego nikt nic nie napisze co z tym fantem począć :?: :?: :?:
Za takie pieniądze co dałem warto powalczyć z nią o 2 życie :->

#13
himayer pisze:mogę odkupić ;-)
jak byś się nie zdecydował jej reanimować
To zależy ile zaoferujesz :mrgreen:
Ofkors jeśli ja skapituluję :-o
Teraz jak sztukowałem lakier to już całkiem fajnie zaczyna wyglądać a to dopiero wstęp do konserwacji :-)

#14
Lubię takie projekty jak to mówią angole "from scracth", mam nadzieję, że Ci ta rama nie pęknie (tak jak kiedyś mi w miejscu spękania lakieru ta moja to jednak nie była endorphina) Mam też nadzieję, że będą częste wpisy.
Ja z moich doświadczeń ze skotem team racing (ta nie pękła) to powiem, że rama rama alu trzeszczała przez niedokręcone śruby bidonów w rurze podsiodłowej. Jak dokręciłem zjawisko ustało.

#15
hit00r pisze:Pisałem tu na forum do wyjadaczy pokroju Skoliozy , który się szczyci że ma 2 takie ramy ale nie raczył odpisać.
nie bardzo rozumiem czemu do mnie pijesz i czego ode mnie oczekujesz
Owszem mam 2 takie ramy, ale stan obu jest taki, że nie musiałem się doktoryzować z tego jak je reanimować - nie mam więc wiedzy popartej doświadczeniem, którą mógłbym Cię wspomóc

Co do samej ramy - fajne malowanie, ale niestety rama z bliska prezentuje się dość żałośnie (duże moim zdaniem spękania przy piwotach + inserty)
Z jednej strony fajnie że chcesz dać jej drugie życie, bo - dla mnie przez to jak jeździ - Endo jest warta zachodu Z drugiej strony nie wiem, czy chcę tą ramę zobaczyć z współczesnym mostkiem, giętą kierą, wypolerowaną czteroramienną korbą i kołami trzymającymi się na distalu No i osraną przerzutką z tyłu...

A...apropos sztycy - w standardzie 27,0, ale jak rama była sporo używana to może wejść i 27,2, albo nawet 27,2 z puszką po piwie - w podsiodłówce nie ma alu insertu do sztycy i niestety otwór lubi się rozkalibrowywać
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
skolioza pisze: Co do samej ramy - fajne malowanie, ale niestety rama z bliska prezentuje się dość żałośnie (duże moim zdaniem spękania przy piwotach + inserty)
Z jednej strony fajnie że chcesz dać jej drugie życie, bo - dla mnie przez to jak jeździ - Endo jest warta zachodu Z drugiej strony nie wiem, czy chcę tą ramę zobaczyć z współczesnym mostkiem, giętą kierą, wypolerowaną czteroramienną korbą i kołami trzymającymi się na distalu No i osraną przerzutką z tyłu...

A...apropos sztycy - w standardzie 27,0, ale jak rama była sporo używana to może wejść i 27,2, albo nawet 27,2 z puszką po piwie - w podsiodłówce nie ma alu insertu do sztycy i niestety otwór lubi się rozkalibrowywać
Wiesz jesteś tu adminem i nie jedną kombinację widziałeś :mrgreen:
Głównie chodzi mi o te zasrane nitonakrętki ... rozwiercić można owszem ale jak to wpadnie do środka ramy to już tego nie wyjmę :evil:
Myślę o zaślepieniu otworów na bidon - rura podsiodłowa.
Zeszlifuję je i później klejem następnie lakier dosztukuję.
Natomiast rura dolna - jeden insert jest OK a ten drugi gdyby mi się udało uratować ten gwint co wystaje ze śruby to zalać klejem samą nitonakrętkę.
Następnie przykręcić koszyk nakrętką w tamten gwint :idea:
Jest to chyba najbezpieczniejsze rozwiązanie.
Zastanawiam się też czy wpierw poskładać ten rower czy najpierw podmalować wszelkie ubytki :?:
Bo jeśli nie daj Boże okaże się że trzeszczy albo coś się dzieje to masa godzin spędzonych nad picowaniem ubytków lakierniczych będzie stracona :cry:
Owszem nie będzie on w katalogowym secie bo po prostu w chwili obecnej mnie nie stać a części mam wszystkie z Univegi - rower ma robić kilometry głównie na asfalcie.
Za jakiś czas planuję tu dać czarnego SID'a żeby ładnie grało z ramą.
Chodzi o to żeby rower był wygodny do jazdy i ładnie wyglądał ... nie mylić z ładnym czysto Retro wyglądem :roll:
Koła nie trzymają się na Distalu ... wymieniłem tylną obręcz na nową DT :-o bo nic innego nie dało się kupić :-/
PS - jak ta rama jeździ bo wszyscy się zachwycacie ... faktycznie czuć że tam z tyłu coś pracuje niby na 25 mm :lol: :?:

#18
snack pisze:No jak nie pracuje? Wszystko tam pracuje!
Jak depniesz na stojaka to wszystko ociera - klocki przód i tył, prowadnica przedniej przerzutki.. Scott robi hałas :mrgreen:
No ale jeśli będzie trzeszczał znaczy że pęka rama a nie tylko sam lakier ... siodła do pierwszego testu raczej nie będę miał bo i sztycy brak w tym posranym rozmiarze 27 :-/
W sumie to odpadły komuś te inserty do piwotów hamulca :shock: :?:
Załączniki
Obraz 295.jpg

#20
skolioza pisze:Zobacz czy nie włazi 27,2 - mało ram jest na tyle nie wytartych aby 27,0 się trzymało
A co do odklejania piwotów - przecież Ci pisałem że wiem o takich 3 szt bodaj, a jedna to nawet Piotra z forum była - ale zamiast uważnie czytać to ty wolisz wypisywać że Skolioza się swoimi chwali a tobie pomóc nie chce... :roll:
Ech ty Skoliozo ... 27,2 nie ma szans ... nawet na siłę tego wepchnąć.
To samo mogę napisać o tobie drogi redaktorku 8-) bo nie wiedziałeś że mam wymienioną obręcz w Crossmax'sie
i nie ma tam kleju :-P
Dzisiaj składam go do kupy ... czy jeśli się rozklejają inserty na piwoty to przy nacisku szczęk coś trzeszczy :?:

#21
hit00r pisze: To samo mogę napisać o tobie drogi redaktorku 8-) bo nie wiedziałeś że mam wymienioną obręcz w Crossmax'sie
i nie ma tam kleju :-P
Widać się pogubiłem w twoich 11 stronach donoszących o zmianie każdej śrubeczki :-P
Z tą różnicą, ze ja - w przeciwieństwie do ciebie - niczego o personalnym wydźwięku negatywnym ci nie zarzucałem
Nie ważne - skladaj i pisz jak jeździ
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#22
Więc poskładałem z grubsza do kupy :mrgreen:
W najbliższej przyszłości amor wylatuje ... sztyca z siodłem wstawione tylko do zdjęcia bo nie mam odpowiedniej średnicy - zamówiłem czarnego Kalloya na allegro tak na razie żeby coś było.
Siodło jak będzie szmal wymienię na jakiegoś Fizik'a w białym kolorze.
Wydaje mi się że rower sam w sobie brzydko nie wygląda.
Naciskając klamkę z dużą siłą żadnych trzasków nie dosłyszałem więc widocznie piwoty są całe.
Na rowerze jeszcze nie jeździłem bo nie lubię takich niepełnosprawnych testować :-/
Korba XTR prawdopodobnie wyleci z tego roweru bo tam jest jakaś powalona linia łańcucha - absolutnie nie pasuje do przedniej przerzutki.
2 podkładki od strony koronek i nadal lipa - PRZECIEŻ NIE DAM TRZECIEJ :!: :!: :!:
Może coś wam wiadomo odnośnie korby czy był tam jakiś zonk :?:
Chyba że przednie przerzutki XTR 970 mają inny skok niż szarak :shock: :?:
Wózek przerzutki dochodzi do ramy a łańcuch nadal ociera jak masz na kasecie największą koronkę :evil:
Jeśli nie XTR to wpadnie Race Face na kwadrat - będzie odrobinę bardziej Retro :lol:
Może ktoś ma czarnego SID'a na zbyciu ?
Syntour ma takie luzy że aż boję się o własne zdrowie :-?
Załączniki
Obraz 306.jpg
Obraz 305.jpg
Obraz 302.jpg
Obraz 304.jpg

#24
cardamon pisze:jest taki jakiego go sobie wyobrażałem że będzie :->
No na razie bieda :-?
Ale nie mam innych części , które można by zamontować.
Sprawdzę jeszcze dzisiaj czy to wina korby czy przedniej przerzutki że nie chce dobrze działać.
Na żywo wygląda lepiej bo wszystkie ubytki lakiernicze zamaskowałem :mrgreen:

#26
Ci co mają taką ramę może by mnie wspomogli wiedzą odnośnie korby i przedniej przerzutki ...
Jakiej szerokości suport na kwadrat tam idzie ?
Tą korbę RF chcę tu władować jeśli się okaże że pasuje i to kwestia samego obrotu :-|
Załączniki
Obraz 008.jpg

#27
Jednak podjąłem decyzję że zrobię go na częściach z epoki ... coś mi nie pasuje w tym że jest na SRAM'ie ...
Korba XTR 960 jest wybitnie OPORNA na ten rower ... po prostu nie chce się w nim ułożyć - cały czas coś jest nie tak :!: :!: :!:
Okazało się że przerzutka przednia XTR 970 ma zupełnie inny wózek i to on był przyczyną kłopotów , na próbę zamontowałem XT 739 i pasowała idealnie.
Wyprzedam trochę klamotów i kupię coś takiego jako dawcę i wszystkie podzespoły poprzekładam :

http://allegro.pl/trek-arrow-sid-deore- ... 34360.html

Zostawię jedynie siodło , które kupię nowe i wygodne oraz mostek z kierownicą bo mi pasują.
Po za tym robiąc ten rower o mało nie dostałem zawału serca gdy 10 cm przed oczami zobaczyłem to co na zdjęciu :shock:
:shock: :shock:
Jest na prawdę wielkie jak na ten typ zwierzaka :roll:
Dodam tylko że PANICZNIE się tego boję :!:
Załączniki
Obraz 307.jpg

#29
polonezGLE pisze:A może odżałuj stówe i kup sobie na allegro jakikolwiek aparat foto? Chciałbys błysnąć rowerkiem, a widać kaszę....
A nie da się starego wypolerować?
Lodzermensch
cron