Specialized Rockhopper 1992

#1
Co prawda zacząłem pisać już o tej maszynie w innym dziale ale ten wydaje się właściwszy.

Spec z 92' przyszedł do mnie jak sądzę w 100 procentach w oryginale i już następnego dnia rozebrałem go na części. Robię go sobie dla przyjemności - nie śpieszy mi się.
Koła są już gotowe - przeszły serwis piast i 2 godzinną polerkę. Teraz czekają na nowe opony (w drodze) i kasetę (dziś przytargałem do domu). Co ciekawe wszystkie brzydko wyglądające miejsca na obręczach udało mi się dokładnie doczyścić i z tej części roboty jestem zadowolony.

Gorzej z ramą. Widelec po polerce wygląda duuużo lepiej ale sama rama ma bardzo dużo rys i rdzy. Chyba ktoś już kiedyś przy niej majstrował bo wygląda jakby była podmalowana miejscami. Postanowiłem usunąć rdzę i zamalować. Przez chwilę przeszło mi przez myśl malowanie całej ramy, ale na to zawsze będzie czas. Teraz spróbuję zrobić tak, by zachować oryginalny wygląd. Myślę, że zaprawki samochodowe mi w tym pomogą.
Fotki jeszcze z aukcji znajdziecie tutaj: http://pokazywarka.pl/e6clir/#zdjecie9892406 . Jutro wrzucę foty z aktualnych prac, żebyście mogli zobaczyć jak to wygląda.
tommyride.bloog.pl

#2
Jesli chcesz malować ramę to jest taki jeden w Łasku który napewno Ci pomoże ;-)

Fajna baza pod klasycznego retroMTB, jeśli nie zepsujesz go jakiś nowoczenym siodełkiem i baloniastymi opnami to będzie ładnie ;-)

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#3
Opony w zasadzie są drodze. Wybór padł na Michelin Country Rock 1.75 z kilku względów. Przede wszystkim od dawna chciałem je przetestować. W Marinie mam Szerokiego Panaracer Fire, w drugim Continental Tour Ride. Teraz kolej na miśki. Wizualnie powinien się wpasować ładnie.

A co do siodła to przynajmniej na chwilę otrzyma on nowsze siodełko, bo akurat wymieniam w Marinie więc mi zostaje jedno. Myślałem, żeby odnowić tego Ritcheya, ale ono nie wygląda na wygodne.
tommyride.bloog.pl

#5
Tommy pisze:Opony w zasadzie są drodze. Wybór padł na Michelin Country Rock 1.75 z kilku względów. Przede wszystkim od dawna chciałem je przetestować. W Marinie mam Szerokiego Panaracer Fire, w drugim Continental Tour Ride. Teraz kolej na miśki. Wizualnie powinien się wpasować ładnie.
Dobry wybór, bo to fajne oponki do jazdy na codzień. Obecnie mam takie w swoim Marinie
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
(na końcu)

Na miasto+okolicę, ewentualnie lekki teren jak znalazł. Znakomicie dają radę także na mokrym. Na MTBR też je lubią

http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheel ... 51crx.aspx
Marin PM '92, AE Concorde '96, Raleigh Technium Peak '92, Alpinestars Cro-mega DX '91, Cycle Wolf Tucano, Panasonic MC-7500 '89, Wheeler Team 9900 '93

#6
Dezent pisze:W końcu ktoś go kupił. Powodzenia w pracy.


Dzięki. Szczerze mówiąc miał być CHECKER PIG CRX3010, ale ktoś się wcześniej zdecydował. Teraz nie żałuję, Spec wygląda świetnie pomimo ataku rudej. I jest co porobić a nie tylko kupić. A jak tak sobie codziennie coś tam przy nim podłubie to i odstresować się od pracy ładnie można:)

Dzisiaj byłem po zaprawki w sklepie. Jedną udało mi się dobrać idealnie a drugą mi dorobią, jutro odbieram.
Jakiś starszy koleś mnie zagadnął czy nie lepiej odmalować całą ramę - to mu tłumaczę, że napisy są, szkoda tracić a ten mi na to- a co to za marka, w ogóle nieznana, że amerykanie to nie potrafią rowerów budować itp.
;)

Foty niedługo, bądźcie cierpliwi
tommyride.bloog.pl

#9
W zasadzie niemal wszędzie tam gdzie było czyszczone była rdza więc czyściłem do gołej, kilka miejsc zmatowiłem a kilka drobniejszych bardzo delikatnie potraktowałem papierem a że ciężko byłoby wyczyścić je dokładnie bez powiększania ubytku to potraktowałem tylko odrdzewiaczem.
tommyride.bloog.pl

#11
Na dobrą sprawę to powinienem go oddać całego do pomalowania tylko szkoda mi napisów. Na ramie jest niezliczona ilość rdzawych mikro-odprysków. Kolor, który mi dobrali też nie do końca pasuje i pewnie będzie widać że robione, ale zacząłem więc lecę dalej i zobaczymy jaki będzie efekt końcowy.
tommyride.bloog.pl

#13
Robią wrażenie te prace, piękne!

A wracając do Speca - może nie będzie źle. Dzisiaj siedziałem nad nim trochę i efekty coraz lepsze, więc jestem dobrej myśli. Najgorsze są te "łaty" przy główce , bo reszta jest mało widoczna i po polerce nie powinna rzucać się w oczy. Jeśli te przy główce też po polerce będą przyzwoicie wyglądać to nie powinno burzyć estetyki całości. Nie zapeszam...
tommyride.bloog.pl

#14
Czy ktoś z Was ma może na zbyciu stare hamulce cantilever xt? W zasadzie potrzebuję tylko jedną stronę, jedną szczękę.... zniszczyłem przez głupotę (kąpiel w krecie). Nauka kosztuje;) Oszczędźcie komentarze proszę;)
tommyride.bloog.pl

#18
Mała aktualizacja:

-hamulce kupione (w drodze), pozostałe zostały wypolerowane i odzyskały blask

-rama połatana, dzisiaj robiłem ostatnie szlify i generalnie jestem zadowolony. Gdyby jeszcze ten jeden kolor mi lepiej dobrali... ale nie jest źle, bez dwóch zdań prezentuje się lepiej niż jak przyszedł. Może kiedyś pomyślę o renowacji z prawdziwego zdarzenia, jutro wkleję fotki bo teraz za ciemno

-wymieniam też korbę na Specialized 46/36/26 (w drodze) , będzie współpracować z kasetą Sory i łańcuchem HG 50.

-no i jeszcze tylko męczę się z mostkiem, po drugim lakierowaniu wyszło źle, więc robota papierem ściernym i jutro do poprawki. Sztyca się udała.

-reszta części wypolerowana (koła, klamki, zaciski...)

Może za kilka dni stanie na kołach:)

Zastanawiam się tylko nad siodłem. Co prawda mam jedno, ale skoro już włożyłem w ten rower tyle pieniędzy i czasu to siodło mogę jeszcze dokupić. Ten starawy Ritchey Logic ma urok ale zniszczony. Może obszyć na nowo? Albo coś innego - chętnie wysłucham Waszych sugestii...
tommyride.bloog.pl

#20
skolioza pisze:Jeśli lakierowałeś sztycę, to raczej nie wsuwaj jej niżej niż będziesz używać - niestety od razu po pierwszym wsunięciu może być widać rysy...
Ano spodziewałem się tego, więc zamierzam ją dobrze przymierzyć zanim ustawię wysokość, ale dzięki za czujność:)
skolioza pisze:Siodła chłopcy na forum obszywali - także jest to metoda, ale loga nie będzie
Szkoda mi tego logo, bo to się stylowo prezentuje. Myślałem jeszcze aby polakierować je specjalnym lakierem, którego używają szewcy. Kiedyś mi tak zrobili sportową kierownicę do malca i wyglądało to całkiem nieźle a farba trzymała. Gorzej że tutaj z tyłu są przetarcia więc niewiele to da.
tommyride.bloog.pl

#23
sztopi17 pisze:Dla mnie bomba :)
Dzięki:)
sztopi17 pisze:Rower z początku lat 90tych poszukaj siodła bardziej klasycznego.
Z siodłem mi się nie pali, bo mam teraz jedno w zapasie, ale nie ukrywam, że bardziej zależy mi żeby było wygodne niż jakoś super wyglądało. Myślałem o współczesnym Ritchey Pro.
tommyride.bloog.pl

#26
skolioza pisze:na cząstkowych faktycznie fajnie - daj foto całości!
Cierpliwości, niedługo będzie cały:)
Cinek pisze:lazur super, groszek już widać różnicę
w temacie siodła badaj co gość robi
http://busymanbicycles.blogspot.com/
może zainspiruje do odratowania ritcheya
Ładnie robi, bardzo ładnie. Właśnie patrzyłem wczoraj po necie jak to ludzie siodełka odnawiają. Ritcheya chcę odratować, to bez 2 zdań:)

Dzisiaj 2gi raz , w ramach poprawki, lakierowałem mostek i mam nadzieję, że tym razem będzie ok. Teraz spokojnie schnie w garażu. Zostało jeszcze doczyszczenie tylnej przerzutki i ...składanie tego wszystkiego w całość.
tommyride.bloog.pl

#28
Aktualizacja. Remoncik powoli ale konsekwentnie zbliża się do końca. Rowerek znowu stanął na kołach o czym możecie przekonać się zerkając na fotki.

http://pokazywarka.pl/dd1emt/

Mostek i sztyca były malowane, reszta oczyszczona pieczołowicie. Może ze 4 śrubki wymieniłem na nowe, tyle.

I pytanko - na ostatniej focie jest korba Specialized i tu moje pytanie, bo nie jestem pewien - czy długość suportu nie jest zbyt długa? Korba nie powinna leżeć bliżej ramy? Jak Wam się widzi? Wcześniej była tu korba LX.

Pozdrowienia
tommyride.bloog.pl