bike-tech japy 1991-2? retro ritchey? reanimacja

#1
cześć
właśnie nabyłem drogą kupna dziwny rowerek mtb ratując go przed złomowaniem.
przyjechał z Niemiec.
jest to?? właśnie co??
Może ktoś ma jakiś koncept.
Wygląda jak składak dosyć wypasiony.
specyfikacja.
rama - czarna, 18 cali dosyć długa, z logo na hakach ritchey, stery 1 1/8.
linki górą prowadzone,
chro-moly cieniowane,
mocowanie kółeczka do przerzutki przedniej.
widelec też cieniowany chro moly.
wszystko dosyć lekkie, cały rower jakieś 10-11 kg.
Teraz części.
- siodło viscount skóra,
- sztyca 29,4 mm .
- hamulce magura chyba hs 11, jeden dłuższą klamką (starszy?)
- stery procraft alu na igiełkowych łożyskach,
- mostek shogun cro moly
- przerzutka tył DX
-przerzutka XT
- korby DX, 46 42/28
- pedały ?
- manetki thumb XT 3x7
- kaseta 12-28 hg 70
- koła raczej młodsze,
- tył STX RC/ mavic 517
- przód jakiś stary acera, rigida zac
?
widać że to zbieranina , ale raczej lepsza?
może hartie coś robiło na ritchey rurach.
na początku pomyślałem że to ritchey ultra z 91 roku
ale nie ta średnica sztycy, i lekki obniżenie ramy.
macie koncept?
dzięki
ps. fotka -po reanimacji wiecej poniżej...
nadal nie wiem co to? fat chance miał ten rozmiar sztycy
Ostatnio zmieniony 2015-11-20, 16:05 przez dovectra, łącznie zmieniany 3 razy.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
Załączniki
gorcDSC_6689_1.jpg
148646945_1_1000x700_rower-gorski-nowy-targ.jpg
fotka kiepska z zakupu

#3
ó
oczywiście
ale nie widzę tych małych literek.
ale do meritum
kto budował ramy z hakami ritchey
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#5
zależy jeszcze o jakie haki chodzi, bo były 2 rodzaje, płaskie z pełnym napisem "Ritchey" i kute z mufami i logiem "RT"

te płaskie były uzywane przez np. Scotta
te z logiem przez m.in. Stevensa , Authora, Kone

#6
ok
dzięki jak dorwę aparat a nie kalkulator,
to zrobię foty.
Ta z aukcji to trage-dyja....
haki sygnowane całym napisem ritchey,
może jednak jakieś niemiaszki?
ta magura mnie tak coś zastanawia....
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#7
Mi to na niemieckiego Centuriona wygląda bo:
Procraft to marka centuriona a stery to jedna z najrzadziej zmienianych rzeczy w rowerze.
Magura to raczej jeden z symboli narodowych niemiec.
Rower jest z tego samego kraju co producent.
Rama i wideł jest jakościowy a centurion nigdy szajsu nie robił.

Tylko te haki mi nie pasują ale poznać ramę po hakach to słabo bo swoje haki widziałem w Scott, DBR i u innych producentów.

#8
cześć, dzięki
rama ma boczne uchwyty na linki na górnej rurze od strony napędu.
oraz podsiodłowy trójkąt spawany tigiem na styt - rury szlifowane owalnie i spawane.
jak w głowce ramy.
Ma ktos może patent na zapieczoną sztycę alu w chro moly podsiodłowce?
moczyć w czym?
ocet, odrdzewiacz?
ropa?
pozdro
?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#9
ps.
ten tylny trójkąt i uchwyty na pancerze od strony napędu to jak w yeti
wygląda
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#10
przyjrzałem się ojca stevensovi z 97 r.
identyczne spawy i chwyty linek jak mój.
czyli prawdopodobnie to jakiś stevens z 90-91 r.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#12
ale jest też gwint w ramie na rolkę do dolnego ciągu.
zastanawia mnie ta sztyca 29,4 mm
co za dziwna średnica
z podobną spotkałem się w Hartje manufaktur
ps.
dzięki Marcin za korbę i przerzutkę.
pozdrawiam
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#14
foty - niestety z kalkulatora
z reanimacji
niestety sztycę musiałem wydłubać,
było grzanie , mrożenie,
chemia-młot- imadło.. niestety
wideł zdaje się z tange rurek
haki lutowane, trzy głowne rury cieniowane,
charakterystyczne silne zwężenie podsiodłówki (cieniownie)
widoczne jakieś 10-12 cm od zacisku siodła.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
Załączniki
DSC00062.JPG
DSC00063.JPG
DSC00065.JPG
DSC00068.JPG
DSC00064.JPG
DSC00069.JPG
DSC00066.JPG

#15
rower
już leży w pudełku
cały wyczyszczony i wypolerowany.
Rama na razie zaprawkami naprawiona, odrdzewiona,
zakonserwowana.
Poważyłem cześci, wychodzi około 11500 g w konfiguracji ze starymi pedałami (420 g) i magurami.
W konfiguracji retro light z canti to około 10700 g i innymi pedałami.
mimo iż rama to nie mistrz wagi ale secik 3 kg myślę ,iż jest ok.
Mój alu mistrz z amorkiem 4300 g.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#18
Ramka była pochlapana betonem
więc wygladała kiepsko.
Na razie na szybko zrobiłem zaprawki,
wygląda o niebo lepiej.
Ktoś ją wcześniej już malował.
ma dwie warstwy czarnego lakieru (na szczęście chemoutwardzalny) .
Najpierw objeżdżę ramkę.
Zobaczę czy wszystko gra.
A potem się zastanowię nad tym czy mi pasuje.
I pewnie pójdzie do piaskowania i lakierowania.
Ps. Mnie rajcuje uzdatnianie do użytku złomu.
Wychuchane rowerki do powierzenia na ścianie - wcale.
Rower ma jeździć dobrze i być bezawaryjny.
i Użytkowy
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#20
lakier chemoutwardzalny
próbowałem nitro ( spraje jak złoto schodzą)
ale tego nic nie bierze.
ps.Marcin jesteś genialany,
jest mozliwość, trzeba zmywacz do farb użyć, ale nie wiem czy zadziała...
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#24
cardamon pisze:
skolioza pisze:są takie zele do usuwania powłok lakierniczych
polecam Scansol
no właśnie takie cuś stoi u mnie na stole w warsztacie.
najciemniej pod latarnią...
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#25
cześć
parę fotek na szybko
rower wczoraj już ruszył, niestety wieczorem więc fot nie ma.
oczywiście nie malowany tylko wyczyszczony, nasmarowany itd,
części z tego co pod ręką było.
No są pewne problemy, suport bb-72 ma lekki luz - czy da się zawalczyć z łożyskami uszczelnionymi?
Jego długość 127 mm, jak założyłem korby Dx to jak by mogło być trochę mniej- 122mm 118 mm?
a i hamulce, niestety czarne br 501 miały inne sprężyny niż np, późniejsze alivio więc nie mogę nic dopasować...
ot takie coś
Ostatnio zmieniony 2014-09-16, 08:51 przez dovectra, łącznie zmieniany 1 raz.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
Załączniki
Zdjęcie0018.jpg
Zdjęcie0020.jpg

#27
jak to już pisałem lubię recykling :)
więc cieszy mnie uratowanie ze złomu czegoś co fajnie wygląda i nieźle pocina
choć nie znalazłem niestety żadnych napisów na ramie.
rower nieco skundlony (siodło trek s1 z 97 roku , i tylny hamulec na razie alivio z 97 roku.
specyfikacja po krótce.
-korby dx mt 62 ( dzięki Marcin)
-Thumby i klamki dx - 60.
-przerzutki Xt 735
-kiera - mostek - shogun
-stery na igłowych łożyskach procraft/canecreek (okazały się takie same)
-pedały to jakieś mocarze,
-sztyca - udało się dobrac nową ale model trochę wyższy niż oryginał(wycięty). kalloy dla pointa
opony maxxis 1,9 jakieś starocie.
koła , formula od mavica, i lx 550,
tryb oczywiście hg 70
łańcuch hg 50
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#29
koła niestety nie, oryginały to jakiś póżniejszy dodatek na stx rc i acera,
te znalazłem na alledrogo
i wziąłem bo stan niezły, a i pasują wiekowo
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#30
cardamon pisze:zależy jeszcze o jakie haki chodzi, bo były 2 rodzaje, płaskie z pełnym napisem "Ritchey" i kute z mufami i logiem "RT"

te płaskie były uzywane przez np. Scotta
te z logiem przez m.in. Stevensa , Authora, Kone
były jeszcze haki drążone , nie płaskie
www.velotech.pl