RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Doneowy (wcześniej fockerowy) Wheeler Titanium E-1
Autor Wiadomość
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5921
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2011-01-06, 23:53   Doneowy (wcześniej fockerowy) Wheeler Titanium E-1



Rower typu "co zostało w garażu".
Rama pozyskana dzięki uprzejmości Qsika - warto było czekać. Tytanowa rama Wheelera, model E-1 z 1994roku (w 1995 były już inne przelotki, inne haki i tylne widełki w x-stay, w 1993r. były inne haki i inne detale). Była spawana w okolicy obejmy przerzutki.

Całość galerii poniżej:
http://picasaweb.google.com/gwacholek/Wheeler#

Miał to być rower główny, ale rama jest za stara i nie przyjęła mojego Bombera, więc powstał nowy rower. Hasło przewodnie to m-73x-74x. Trochę tu nie pasują canti XT połączone z klamkami pod v, ale po zamontowaniu hamulców v-brake całość straszyłaby niewykorzystanymi oporami dla canti. Zostanie tak jak jest, bo klamki świetnie leżą w dłoni i idealnie pasują do manetek, a przy ustawieniu na minimalną modulację fajnie obsłużą canti.

Rower cały czas w budowie (dopiero co złożony do kupy - nawet jeszcze linki nie podocinane, linka od przerzutki nawet nie założona). W najbliższym czasie planuję zmianę piast na czarne LX, hamulce na canti LX czarne i największą zębatkę na czarną. Do tego będzie nowe poszycie do siodełka i wieszaki do Canti pomalowane na czarno.

Będę jeszcze montował Manitou III zamiast Specializeda FSX Ti - jak znajdę chwilę czasu, bo ostatnio nie mam się nawet jak normalnie wyspać. Najprawdopodobniej jednak zostanie FSX - piękny amor z karbonowymi goleniami, tytanową podkową, tłumikiem i innymi elementami z zawrotną masą 1180gr. Śliczność jakich mało.

Poniżej pełna specyfikacja. Specjalne podziękowania dla Corrada za opnę tyną, Cypisowi za sztycę Kore, mojej Marcie za odstąpienie klamek i dla niejakiego Pawła Culpe za odstąpienie wieszaka do canti w FSXie :)

Rama - Wheeler Tiatanium E-1 1994
Amortyzator - Specialized FSX Titanium
Korby - White Industries
Suport - Tange
Mostek, kiera, sztyca - Kore
Siodło - Marin Lite
Przerzutki p/t - Deore XT m737
Manetki - Deore XT m740
Klamki - Deore XT m739
Hamulce - Deore XT m737
Kaseta, łańcuch - Deore XT
Obręcze - Mavic X717 / Tioga
Piasty - Deore XT m750/Formula
Stery - FSA Orbit Extreme
Chwyty - Ritchey
Opony - Continental Traction / Kenda Koyote
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Ostatnio zmieniony przez focker 2018-11-30, 13:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
YvesMoi 


Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 3543
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-01-07, 00:50   

śliczny
_________________

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5670
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2011-01-07, 08:37   

Czarne korby do kompletu, no i sztywny widelec cr-mo pod kolor to tak wg. mojego podejścia
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 3009
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2011-01-07, 09:25   

Też głosuję za sztywniakiem, to może być niezły wycinak.
A tak btw, to byłem niedawno na wsi, i przywiozłem dla Ciebie klamki canti dia-compe 7 (takie same, co je tu kiedyś Piotr zachwalał).
No i korba sr xc pro z brązowymi blatami by tu zagrała. W sumie leży u mnie na wsi, i się kurzy, mogę Ci wypożyczyć :-D
No i pamiętaj, że mam dla Ciebie bidon :-)
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5921
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2011-01-07, 09:53   

Czy Wy naprawdę wierzycie, że mógłbym zamontować do tego roweru sztywny widelec? :D

Co do korb - w najbliższym czasie będę zmieniał tarczę na czarną i to wystarczy dla zachowania kolorystyki. Czarny LX już by trochę za bardzo przytłaczał czarnością - ma być zachowana pewna równowaga.
A w przyszłości chciałbym założyć czteroramienną korbę XT m-739 z czarną zębatką LX. I to byłoby tyle w temacie korb ;)

Klamki zostają takie jakie są - Dia Cmpe nie za bardzo pasowałyby do koncepcji starego XT i nie byłyby tak fajnie dopasowane do manetek.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2011-01-07, 09:55   

hmm a bomber jest sam w sobie za wysoki? Nie pasowalby inny widelec o duzym skoku a mniejszej dlugosci?
_________________
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5921
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2011-01-07, 10:48   

Robi nam się OT, ale trudno.

Skok musi determinować wysokość, choć przy podobnym skoku niektóre amory mogą być wyższe (Bomber). Poniżej pewnej wysokości nie zejdzie się bez "położenia" amora do przodu, co skutkuje fatalnym prowadzeniem się. Dlatego staram się być konsekwentny w doborze widelca do ramy. Reszta to już rzecz dowolna.

Ja do roweru do codziennej jazdy wypracowałem sobie idealną wartość skoku na ok 65mm +/-5mm - ani mniej, ani więcej. Więc skoku w Bomberze nie mam zamiaru zmieniać

FSX przy skoku 50mm ma od miski sterów do ziemi 69,5cm. Przy delikatnie i bezpiecznie wysuniętych górnych goleniach z korony można zejść bez problemu do 68,5 - 69cm.
Bomber przy skoku 63mm ma ponad 73mm i dodatkowo nie da się wsunąć głębiej goleni w koronie (zabezpieczenie). Prawie 4cm różnicy (potęgowane sposobem mierzenia) + dodatkowy zapas w FSX-ie to jak dla mnie za dużo jak na ramę 1994. Wyszło to w praktyce - prowadzenie jest dla mnie nie do zaakceptowania. Mógłbym w Bombowcu spiłować zabezpieczenie w koronie albo skrócić górne golenie (raz już skracałem),ale nie chce mi się już z tym bawić.

Bombera nie mam zamiaru zmienić, bo za dużo mnie kosztował wysiłku w przerobieniu tłumików, dopasowaniu charakterystyki itp. Magura byłaby niższa, ale cięższa i zabawa z przeróbkami zaczęłaby się od nowa.

Musi więc być tak jak jest.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13932
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2011-01-07, 11:32   

ładny rowerek wyszedł:-) korba Sh pasowałaby faktycznie lepiej niż white, także można iść tym tropem :-) czarnymi piastami LXa mogę poratować jak potrzebujesz
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
qsik 
wściekły wiewiór

Wiek: 34
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 1384
Skąd: st.w.
Wysłany: 2011-01-07, 11:36   

Cieszę się, że rama trafiła do Ciebie :) Prezentuje się świetnie!
 
 
corrado1111 


Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 7053
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-07, 12:55   

Wypas, naklejki jakieś będą?
_________________
Lodzermensch
 
 
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 3009
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2011-01-07, 13:03   

Dlaczego zaraz OT, zawsze się człowiek paru ciekawych rzeczy może dowiedzieć. To raz.
A dwa: na pewno chcesz jeżdzić na canti z klamkami od v-ek? Ja wiem, że XT, itp, itd, ale jednak – to nie działa dobrze.
A btw, gdybyś miał jednak chwilę wahania, to dia-compy pc7 są Twoje. A wyglądają tak:

(to te górne, tych dolnych nie-oddam-nikomu :-D )
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5921
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2011-01-07, 13:14   

Dzięki Qsiku za tą ramkę - fajnie się się ja udało postawić na koła.

Naklejek na razie nie przewiduję, bo zawalony robotą jestem, ale może w przyszłości. Chociaż jak dla mnie bez naklejek jest stanowczo ok.

Co do klamek - XT mają regulację modulacji. Będzie ustawione na minimum, czyli w zasadzie powinno chodzić podobnie jak w klamkach do canti. Ale chętnie wypróbuję Twoje DiaCompe, jak tylko w końcu uda się nam spiknąć. Zobaczymy - może faktycznie będą lepiej hulać.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2011-01-07, 15:41   

tytanowa rama na LX-ie?.... poza tym sa inne marki niz shimano, a tu ciagle ten "czarny lx" eh
_________________
 
 
Radziej 

Wiek: 100
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 1320
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: 2011-01-07, 16:03   

Popieram zostawienie ramy bez naklejek, bédzie znacznie lepiej. Gdzie wytrzasnaleś ten widelec?
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5921
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2011-01-07, 17:16   

Nic uwłaczającego w LXie nie widzę. Koncepcja jest taka, że ma być Shimano 97-98. Innych czarnych hebli Shimano z tego okresu nie znam, więc sprawa jest oczywista. Podobnie piasty. Taka moja fanaberia związana z tym, że w mojej ocenie to najlepszy okres w historii wielkiego S. Ma być poza tym prosto, monokolorystycznie (dlatego nie szary XTR) i bez fanaberii.

Co do amora - udało mi się go kupić kilka lat temu po ludzku w Polsce. Nawet ie miał być montowany, tylko stać na honorowym miejscu, ale rama jak najbardziej zasługuje na taką biżuterię (a może amor na taka ramę ;). Jest perfekcyjnie wykonany a każdy detal to majstersztyk. Tytanowe są wszystkie śruby, piwoty, pokrętła tłumienia i elementy wnętrza. Sam system amortyzacji to MAG20 z tytanowymi tłumikami i zaworkami. Pamiętam z młodości, jak jeździł na nim Ned Overend. Próbowałem się dowiedzieć ile kosztował w 1994r, ale nie znalazłem takiej informacji. Musiał jednak kosztować więcej niż majątek. W standardzie był montowany w Spcialized'zie S-Works Carbon.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13