czyli co ...wracamy do czasów gdzie rant w obręczy to sprawa ...umowna praktycznie nieistniejąca.
Szeroko...C= 30 mm, wysoko, 25 mm, 29 " , koła sztywne i jednocześnie lekkie , poniżej 1600 g wyszły
https://picasaweb.google.com/1104808309 ... 3349241538
np. Enve z takim systemem rantu są już jakis czas na rynku i o dziwo sprawuja sie bardzo dobrze , znajomi używają ich do Enduro ostrego w górach .
Chińczyki (felgi ) wygladają barzdo dobrze , czyżby poczatek nowej /starej ery a koniec wąskich felg ?
Za pare dni już będą sie tyrały ostro w ostrym terenie przez dobrego zawodnika .
Koła do ściagania ? a czemu nie ?
P.S.
Zapomniałbym, felgi są karbonowe tubeless ready
Wrzucam to jako ciekwostke tutaj co w świecie piszczy bo wyprzedzam czasem epoke i nowości na rynku , ktore bedą , nadchodzą ...........dyżymi krokami
#2
koła ciekawe, zwłaszcza ciekawi mnie zastosowanie carbonu w tym elemencie w enduro
widze Piotrze że Ty w temacie kół jesteś dośc mocno do przodu czy miałeś do czynienia z obręczami DT niekapslowanymi gdzie producent zaleca specjalnie podkładki PHR i nyple Squorx ? pytam bo niedługo stane sie posiadaczem takowych i chciałbym zapleść koła (klucz torxa specjalny będę do nich miał) a w 3mieście sie krzywo patrzą jak im mówie że mam oś 12x142mm i 15mm i jeszcze takie dziwactwo a nie normalne nyple chce
wyglada to tak: http://www.dtswiss.com/Technology/SPLINE-ONE-Technology
widze Piotrze że Ty w temacie kół jesteś dośc mocno do przodu czy miałeś do czynienia z obręczami DT niekapslowanymi gdzie producent zaleca specjalnie podkładki PHR i nyple Squorx ? pytam bo niedługo stane sie posiadaczem takowych i chciałbym zapleść koła (klucz torxa specjalny będę do nich miał) a w 3mieście sie krzywo patrzą jak im mówie że mam oś 12x142mm i 15mm i jeszcze takie dziwactwo a nie normalne nyple chce
wyglada to tak: http://www.dtswiss.com/Technology/SPLINE-ONE-Technology
#3
nie ma problemu, juzdawnio specjalne klucze do centrowania mam Dt mam i już robiłem takie koła z tymi posranymi nyplami.
w zasadzie można dać zwykłe nyple , niczym sie nie róznia
Powiem tak , ja nie mam z niczym problemów jeśli chodzi o koła , takie srakie i owakie , no chyba ze mam kiepski dzień i mi sie nie chce robic ....
a propo tamtych kół to do poczytanie producent ....http://www.light-bicycle.com/35mm-wide- ... DxEZvl_v9s
a tutaj jeszcze droższy producent co stosuje takiego typu felgi http://enve.com/products/wheels/m50-fifty-29-m5029c/
Cardamon, kup se zwykłe felgi ...radze .
w zasadzie można dać zwykłe nyple , niczym sie nie róznia
Powiem tak , ja nie mam z niczym problemów jeśli chodzi o koła , takie srakie i owakie , no chyba ze mam kiepski dzień i mi sie nie chce robic ....
a propo tamtych kół to do poczytanie producent ....http://www.light-bicycle.com/35mm-wide- ... DxEZvl_v9s
a tutaj jeszcze droższy producent co stosuje takiego typu felgi http://enve.com/products/wheels/m50-fifty-29-m5029c/
Cardamon, kup se zwykłe felgi ...radze .
#7
Ale szerokie obręcze od dłuższego czasu wypierają wąskie obręcze :) Żadna nowość, ale że rantu ni ma?! Chinole małe miski dostają to zapominają zrobić taką rzecz :)
A na poważnie pod jak ciężkim zawodnikiem będą śmigać? Ile waży obręcz sama?
Ciekawy jest ten brak rantu, w samochodach i motocyklach go nie ma, ale tam guma ma bardziej mięsistą gumę tam przy feldze... Ciekawe, w sumie tak żeby to działało to trzebaby straaaasznie szerokie gumy... No i nie każda guma pewnie siądzie na taki rant bez rantu, może geaxy dadzą radę :)
A na poważnie pod jak ciężkim zawodnikiem będą śmigać? Ile waży obręcz sama?
Ciekawy jest ten brak rantu, w samochodach i motocyklach go nie ma, ale tam guma ma bardziej mięsistą gumę tam przy feldze... Ciekawe, w sumie tak żeby to działało to trzebaby straaaasznie szerokie gumy... No i nie każda guma pewnie siądzie na taki rant bez rantu, może geaxy dadzą radę :)
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#8
to Twoje gdybania.
w latach ...dawnych takie felgi w rowerach były wszędzie , nie używało sie fleg z rantem .
Tearaz mamy opony tubless ready oraz UST i takie maja być stosowane , ranty mają dobrze gumowane , inna sprawa ze ciśnienie w oponie rozkłada sie promieniście i nie działa tylko na rant , cała idea tego systemu opiera sie ne podstawach fizyki i jak kiedyś działało to teraz wraz z rozwojem technologi będzie także
Dlatego obręcz musi być szeroka aby siły rozprężajace opone rozkładały sie tak aby nie cisło tylko na brzeg felgi i nie powodowało "wyskoczenie " opony.
Enve na swojej stronie serwisowej sporo opisał odnośnie zastosowania , montaży itd , u nich te felgi są strosowane w serii M.
Niezastosowanie rantu daje , jak to opisali większą precyzje wykonania obręczy , karbon to nie alu i nie da sie go w pewnych detalach wykonać ażtak dokładnie więc wymyślono sosób "dziadków"
producent
http://www.light-bicycle.com/35mm-wide- ... DxEZvl_v9s
a tutaj ENVE
http://enve.com/support/manuals/wheels/
dzisiaj będe akładał oponke , pewnie do wieczora do 19 będzie można sobie oglądnąć jak to sie je , bo jutro koła znikaja juzdo roweru
w latach ...dawnych takie felgi w rowerach były wszędzie , nie używało sie fleg z rantem .
Tearaz mamy opony tubless ready oraz UST i takie maja być stosowane , ranty mają dobrze gumowane , inna sprawa ze ciśnienie w oponie rozkłada sie promieniście i nie działa tylko na rant , cała idea tego systemu opiera sie ne podstawach fizyki i jak kiedyś działało to teraz wraz z rozwojem technologi będzie także
Dlatego obręcz musi być szeroka aby siły rozprężajace opone rozkładały sie tak aby nie cisło tylko na brzeg felgi i nie powodowało "wyskoczenie " opony.
Enve na swojej stronie serwisowej sporo opisał odnośnie zastosowania , montaży itd , u nich te felgi są strosowane w serii M.
Niezastosowanie rantu daje , jak to opisali większą precyzje wykonania obręczy , karbon to nie alu i nie da sie go w pewnych detalach wykonać ażtak dokładnie więc wymyślono sosób "dziadków"
producent
http://www.light-bicycle.com/35mm-wide- ... DxEZvl_v9s
a tutaj ENVE
http://enve.com/support/manuals/wheels/
dzisiaj będe akładał oponke , pewnie do wieczora do 19 będzie można sobie oglądnąć jak to sie je , bo jutro koła znikaja juzdo roweru
Ostatnio zmieniony 2014-10-17, 06:54 przez Piotr, łącznie zmieniany 2 razy.
#9
Reasumując:
- brak rantu=tańsza i prostsza produkcja (choć jak na razie jestto nowość i te obręcze są droższe od standardowych)
- obręcz ma mocniejsze ścianki boczne (nie ma przewężenia)
- jest jeszcze bardziej odporna na snake'i
- system działa głównie dzięki temu że obręcz jest nadwymiarowo szeroka. Zdaje się że minimum 27mm zewnętrznie, weższych na razie nie spotkałem. I to są obręcze do XC! Standardowo do tej pory to ok 21-23mm.
- z racji szerokości jest baaardzo sztywna
- i tak to wykombinowali że do tego jeszce z 30-40g lżejsza
- brak rantu=tańsza i prostsza produkcja (choć jak na razie jestto nowość i te obręcze są droższe od standardowych)
- obręcz ma mocniejsze ścianki boczne (nie ma przewężenia)
- jest jeszcze bardziej odporna na snake'i
- system działa głównie dzięki temu że obręcz jest nadwymiarowo szeroka. Zdaje się że minimum 27mm zewnętrznie, weższych na razie nie spotkałem. I to są obręcze do XC! Standardowo do tej pory to ok 21-23mm.
- z racji szerokości jest baaardzo sztywna
- i tak to wykombinowali że do tego jeszce z 30-40g lżejsza
#11
U tego producenta cena obu rodzajów obręczy praktycznie taka sama. Na ebayu zwykłe karbonowe fele można dostać już za niecałe 300$ za parę. Hooklessy to już bliżej 400$ - o to mi chodzi. Tak czy inaczej dzie ku lepszemu. Wydawać by się mogło że jest to dużo - średnio licząc z wysyłką i cłem wychodzi za parę obręczy jakieś 1200-1500zł. Ale Enve kosztuje 3000 zł za sztukę!!! To już jest przegięcie po całej linii.
W porównaniu do topowych alu obręczy jak kiedyś były np. Stan No tubes MMX czy Race, czy ceramiczne Maviki które kosztowały 400-500zł za sztukę to nie ma już jakiejś przepaści między karbonem i alu. Widać też że producenci alu obręczy są nieco w odwrocie i takich drogich alusów już nie robią bo niedługo nikt tego nie kupi.
Przy tej samej wadze alu to już plastelina i na dodatek bardzo delikatna. Od roku jeżdżę na karbonach w przełaju właśnie od tego Chińczyka i złego słowa powiedzieć nie mogę. Bardzo dobrze wykonane, prościutkie i cholernie sztywne jak na moje potrzeby. Nie musiałem wnosić żadnych poprawek do centrowania a przecież w przełaju dość mocno dostaja w dupę - no bo od korzeni czy kamieni chroni je jedynie gumka 34C....
Jak ktoś chce na koła wydać ok 2-2.5 tyś zł (lub więcej) to za nic bym nie poszedł w jakieś systemowe Mavici, DT itp tylko właśnie takie karbonowe chińczyki.
W porównaniu do topowych alu obręczy jak kiedyś były np. Stan No tubes MMX czy Race, czy ceramiczne Maviki które kosztowały 400-500zł za sztukę to nie ma już jakiejś przepaści między karbonem i alu. Widać też że producenci alu obręczy są nieco w odwrocie i takich drogich alusów już nie robią bo niedługo nikt tego nie kupi.
Przy tej samej wadze alu to już plastelina i na dodatek bardzo delikatna. Od roku jeżdżę na karbonach w przełaju właśnie od tego Chińczyka i złego słowa powiedzieć nie mogę. Bardzo dobrze wykonane, prościutkie i cholernie sztywne jak na moje potrzeby. Nie musiałem wnosić żadnych poprawek do centrowania a przecież w przełaju dość mocno dostaja w dupę - no bo od korzeni czy kamieni chroni je jedynie gumka 34C....
Jak ktoś chce na koła wydać ok 2-2.5 tyś zł (lub więcej) to za nic bym nie poszedł w jakieś systemowe Mavici, DT itp tylko właśnie takie karbonowe chińczyki.
#12
Ale co dokładnie? Nie odpowiedziałeś mi ilokilowy chłop będzie to ujeżdżał.Piotr pisze:
to Twoje gdybania.
No a jak się waży 110kg z szajsem to też karbon?Adamello pisze: Jak ktoś chce na koła wydać ok 2-2.5 tyś zł (lub więcej) to za nic bym nie poszedł w jakieś systemowe Mavici, DT itp tylko właśnie takie karbonowe chińczyki.
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#14
eee tam to zalezy jaki zaplot i szprychy tez, zobacz na dane chińczyka i limity wagowe, odejmij z 20 kg z jego opisów jako bariera bezpieczeństwa
#15
Jak się nie ma brzucha to się kiepsko rucha! Buty plecak kask i ciuch waży swoje, co i tak nie czyni mnie lekkim jak piórko :)qsik pisze:Dieta ;)Wojtas pisze:
No a jak się waży 110kg z szajsem to też karbon?
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#18
Kiedy ja miałem 19 lat, to ważyłem 55kg. Tylko wtedy robiłem trening co najmniej cztery razy w tygodniu + często wyścig w weekend.
Popatrz zresztą na Miguela Martineza.
Popatrz zresztą na Miguela Martineza.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#19
I miałeś 150cm? To zależy ile masz wzrostu jak 180 i 55kg to byłeś patyczek.Kiedy ja miałem 19 lat, to ważyłem 55kg
Ja ważę 80kg i mam 180. Do lekkich nie należę ale do 70 zejdę. Najgorzej to jest brzuch zrzucić dla mnie, ale całe szczęście nie widać po mnie wagi(Wysoka masa kostna).
#20
więcej na rower, mniej przy kompie! ...proste...