#33
wygląda świetnie! totalna równowaga pomiędzy masywnym mostkiem, a sterami. jeśli już chcialeś jakieś czerwone dodatki to szczerze ten zacisk i korek KCNC średnio pasują, lepiej jakieś zwykłe w polerce, bo zajeżdza nową szkołą a rama i osprzęt to totalny old, do takiej ramy i czarnego LX'a raczej nie pasują kolorowe dodatki. ten projekt jest stworzony do zachowania jednolitej szaty graficznej czyli czerwona rama i reszta czarne i srebrne. kółeczka w tylnej przerzutce mogą zostać, tak samo jak śruba w kapslu - jest ok.
powiedz mi jeszcze jak się sprawuje ten system wieszania linki w podkowie w tym marcoku? chce zamontować coś takiego w sztywnym P-bone. ciężko się to reguluje?

#34
corrado1111 pisze:Mam jeszcze srebrny koreczek od sterów , pokombinuje jeszcze z nim ale za parę dni.
corrado - rower ma cieszyć i podobać się Tobie, nie nam - więc tuninguj go pod siebie
moim zdaniem jeśli masz rower utrzymany mniej więcej w epoce I połowy lat 90 to i świecidełka powinny być z tamtego okresu Ale jak pisałem to moje zdanie - rower Twój więc jak Ci się kapsel podoba do go zostaw!
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#35
YvesMoi, Ten wieszaczek to trochę samoróba z jakiegoś wynalazku , nie mogłem nigdzie dostać oryginału Marcoka i znalazłem tylko taki.Pierwotnie był on chyba na tył , trochę go pociąłem , dołożyłem nierdzewną podkładkę i działa lepiej niż ten oryginalny wynalazek który mam z tyłu.Tył ustawiałem już ze dwadzieścia razy i zawsze nie działa tak jak trzeba.
Lodzermensch

#36
Panowie
Te wieszaki robiło Tektro na bazie patentu Suntoura (w wątku szpejów oba były pokazane solo)
Działa to to fajnie ze zwykłą klamką typu SLR - uzyskujemy wtedy efekt krzywki serwo z SLR Plus
Warunek - V symetryczne do osi pionowej koła (tzn krzywka nie przechylona w stanie spoczynku w żadną stronę) i długości linek idące do szczęk takie same (ustawienie klocków pomijam bo to oczywiste)
Nie pamiętam dokładnie, ale coś więcej nt powinno być w katalogu SR 93 - wtedy to wprowadzili
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#38
kopre mi jakos nie pasuje, coś jest nie tak ??? może lepszzy by był jakis cr-mo ??
Korek - padalec nowoczesny , takze kółeczka z Kcnc,weż to spyl na Alegro, oszołomy kupią, daj epokowe komponenty .

Juz wiem czemu mi Kore nie pasuje, bo za duża rozbieżnosć roczników i w danym okresie nie było takiej mody - cos ala babskie ciuchy.

Nie wiem , ale ten Lx nie zgrywa mi sietakze z przerzutkaXT , ładniejsza by była LX czarna.

Ale to moje spostrzeżenia takie tam sobie.
www.velotech.pl

#39
Z gratów od Cadexa pozakładałem już co chciałem do swojego zabytku , przekręciłem podkowę z xc-500 do swojego i wreszcie mam normalne hamulce bez tego dorabianego wieszaka , z tyłu o dziwo mimo tych patentów też działa zadowalająco no i te klocki w pięknym kolorze.W klamkach mam mały mix ale chyba jakoś to wygląda , dokręciłem manetki Lx-a a górę widać na fotkach : http://picasaweb.google.com/corrado1177 ... 7293384210 .Co o tym sądzicie?
Lodzermensch

#40
ja wiem, ze się tymi szpejami cieszysz - i dobrze!
jeśli rower ma mieć ręce i nogi to dąż do wykopania całego LXa, pozostawiając jedynie XT/XTR - 3 grupy to IMO spora rozbieżność (w działaniu oczywiście to nie wadzi, ale dla estety może być to już za wiele ;-) )
I czym prędzej wykręc tę podkowę - 700 nigdy nie miała wieszaka! poza tym gryzie się to kolorami Jeśli chcesz, to zrób tą 500tkę i wsadź w całości - będzie nawet bardziej spójnie z resztą niż z 700tką :idea:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#41
Podkowa narazie zostanie bo hamulce działają rewelacyjnie bez tego wynalazku bujanego, z Lx-a pozostało mi wywalić korbę i piasty i już nad tym pracuję.Podkowy mam narazie obie więc mogę eksperymentować.Wczoraj mogłem kupić klamkomanetki Deore XT z tego rocznika z którego teraz mam klamki Xtr-a i nie wiem czy ich nie wezmę zamiast tego co mam teraz na kierownicy.
Lodzermensch

#42
eee tam mi sie ta podkowa podoba, dosc orginalne i niespotykane polaczenie.

ps. ja swoja ramke tequesta tez mam od tego allegrowego handlarza (od ktorego masz Cadexa;) - kupilem, bo rzadko moj rozmiar pojawia sie na allegro... ale szczerze mowiac gdybym nie byl tak napalony - chyba bym sobie podyskutowal ze sprzedawca ;] (naped w strasznym stanie,nic nie smarowane od lat czy chocby brak orginalnego siodla i sztycy - ale w sumie i wskazcie druga czerwona tequeste ;P;P;P)
Obrazek

#43
pooglądałem Twoją pierwotną galerię i wiesz co? (kurczę, nie sprzedasz mi tej 500, ale co tam)
gdybym był na Twoim miejscu, to - pod warunkiem że lagi nie są porysowane (a nawet jak są to powinno dać się zrobić jakąś kombinację z lagami od 700, to już Focker musiałby się wypowiedzieć) - zaniósł bym tę 500tkę do magika od marcoków do zrobienia i wsadziłbym do profleksa w całości jak go makaroniarze z fabryki wypuścili
Czemu? zdecydowanie nietuzinkowy widelec w stosunku do srebrnej 700, zwracający uwagę kolor, ostatnia seria XC z wieszakiem (to rzadkość - popularna 600 i 700 miały już krzywki) no i to co już pisałem zdecydowanie bliższy rocznikowo całości (rower 93, 500 - 94, 700 dwa lata później)
IMO wizualnie mógłby rower sporo zyskać - spróbuj!
A 700 w dobrym stanie, z długą rurą (tą z Cadexa) sprzedasz za tyle że Ci nawet ten serwis częściowo pokryje
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#44
Właśnie 500 trafiła do magika , po niedzieli będzie zrobiona.Czy ją założę to jeszcze pomyślę ale będzie sprawna.Lagi są w idealnym stanie , w marcoku ciężko je porysować.
Lodzermensch

#46
patent jest ten sam, tyle że opór pancerza ma nieco inny kształt i wieszak zamocowany jest "pod spodem"
Z resztą w sumie czemu miałoby to dziwnie działać? - ramiona są ciągnięte równocześnie przez wieszak, tak jakby ten ruch wywoływała bezpośrednio linka a nie linka przez krzywkę Krzywka nie działa tak jak np w Marzocchim, gdzie trzeba faktycznie przyłożyć się do ustawienia żeby oba ramiona pracowały równo....
Jedyna bolączka to mała mozliwość ustawienia spoczynkowej wysokości wieszaka nad oponą (jego wysokość wpływa na siłę hamowania)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#47
gdybym był na Twoim miejscu, to - pod warunkiem że lagi nie są porysowane (a nawet jak są to powinno dać się zrobić jakąś kombinację z lagami od 700, to już Focker musiałby się wypowiedzieć)
No niestety- nic się nie zrobi z lagami od XC700 w XC500.
XC500 to ostatni rocznik z goleniami górnymi 24mm. XC600, 700, DH3 i XCR mają już średnicę 26mm. Inne uszczelki, inna ilość oleju, inna charakterystyka progresji.
Warto pamiętać też o innej rzeczy - była akcja zwrotów XC500 do producenta- pękały w nich korony (te ze śrubami z przodu).

Jeśli Wam bardzo zależy, mogę się wymienić moją XC500 na XC600 albo 700. Dla mnie to wsio radno ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#48
Przyglądnąłem się dziś raz jeszcze Corradowym zdjątkom, i przyznaję że jak na fabryczną specyfikację dziwi nie stosowanie się do zaleceń Shimano
kaseta to zapewne 14-32 (widać tylko 3 największe koronki) a rd z krótkim wózkiem wyraźnie ma zaznaczone max 28T (czyli największa dopuszczalna koronka 28 zębów)
No ale w sumie można zrozumieć - miększe biegi do fulla a jednocześnie krótki wózek, żeby się napęd nie tłukł i samoistnie nie zmieniał biegów na wertepach podczas szaleńczych downhilli ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#50
hmmm RD z serii 739 maja juz na krótkim wózku MAX 32T, ale ta z proflexa to starszy model i mam teraz pytanie czy w tych latach co była ona produkowana kasety miały wogóle taki zapres - 32??? w opisie jest kaseta DEORE LX 93...na pewno? te kasety miały tylko ah lub an

#51
Corrado wybacz, ale sie naoglądałem Twoich fot ;-)
kaseta jest z tamtych lat (czerwona naklejka), na deklu ma bite HG70 (LX/DX - wspólna)

Obrazek

Obrazek


32 nie powinno dziwić przy 26/28 z przodu (24 bywało nieczęsto i raczej od DXa w górę)
a wózek jest znacznie krótszy niż krótki w 737/9 - 737/9 najkrótszy wózek miało taki jak M900/910 dedykowany faktycznie do 32, wózki krótkie 732/735 były jeszcze krótsze, stąd ograniczenie zakresu
Co ciekawe u mnie taka rd chrobocze już przy 28T, może za mało "odepchnąłem" ją sprężyną..
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#53
może się mylę dlatego prosze o sprostowanie. myslalem że długość wózka ma tylko wpływ na pojemnośc przerzutki, czyli total. dla RD z dł wókiem 39T a dla krótkich wózków 33T. wg katalogów shimano dla różnych dl wózka max zębatka pozostaje taka sama, np. 32T

-----------

rzeczywiście CS-HG70 to LX, a ja mam w katalogu CS-HG70-I i własnie dla niej jest ah lub an

czyli wszystko możliwe...

#54
a jaki rocznik katalogu? bo "I" to już chyba oznaczenie systemu IG, czyli 95+ (głowy nie dam, z pamięci piszę ;-))

a co do rd
im krótszy wózek, tym pojemność spada - to jasne, wózek wybiera mniej łańcucha
czemu przy krótkich jest mniejsza zębatka dedykowana? tego wyjaśnić do końca nie potrafię (może Piotr pokusiłby się o kilka słów?) Wiem jednak, że poza tymi XTkami także przerzutki STXa miały chyba max 28T, takie oznaczenie było także w rd Suntoura z krótkimi wózkami (dedykowanymi do Microdrive)
tu foto mojej brudnej rd - widać wyraźnie zarówno max jak i total

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
cron