#33
wygląda świetnie! totalna równowaga pomiędzy masywnym mostkiem, a sterami. jeśli już chcialeś jakieś czerwone dodatki to szczerze ten zacisk i korek KCNC średnio pasują, lepiej jakieś zwykłe w polerce, bo zajeżdza nową szkołą a rama i osprzęt to totalny old, do takiej ramy i czarnego LX'a raczej nie pasują kolorowe dodatki. ten projekt jest stworzony do zachowania jednolitej szaty graficznej czyli czerwona rama i reszta czarne i srebrne. kółeczka w tylnej przerzutce mogą zostać, tak samo jak śruba w kapslu - jest ok.
powiedz mi jeszcze jak się sprawuje ten system wieszania linki w podkowie w tym marcoku? chce zamontować coś takiego w sztywnym P-bone. ciężko się to reguluje?
powiedz mi jeszcze jak się sprawuje ten system wieszania linki w podkowie w tym marcoku? chce zamontować coś takiego w sztywnym P-bone. ciężko się to reguluje?
#34
corrado - rower ma cieszyć i podobać się Tobie, nie nam - więc tuninguj go pod siebiecorrado1111 pisze:Mam jeszcze srebrny koreczek od sterów , pokombinuje jeszcze z nim ale za parę dni.
moim zdaniem jeśli masz rower utrzymany mniej więcej w epoce I połowy lat 90 to i świecidełka powinny być z tamtego okresu Ale jak pisałem to moje zdanie - rower Twój więc jak Ci się kapsel podoba do go zostaw!
#35
YvesMoi, Ten wieszaczek to trochę samoróba z jakiegoś wynalazku , nie mogłem nigdzie dostać oryginału Marcoka i znalazłem tylko taki.Pierwotnie był on chyba na tył , trochę go pociąłem , dołożyłem nierdzewną podkładkę i działa lepiej niż ten oryginalny wynalazek który mam z tyłu.Tył ustawiałem już ze dwadzieścia razy i zawsze nie działa tak jak trzeba.
Lodzermensch
#36
Panowie
Te wieszaki robiło Tektro na bazie patentu Suntoura (w wątku szpejów oba były pokazane solo)
Działa to to fajnie ze zwykłą klamką typu SLR - uzyskujemy wtedy efekt krzywki serwo z SLR Plus
Warunek - V symetryczne do osi pionowej koła (tzn krzywka nie przechylona w stanie spoczynku w żadną stronę) i długości linek idące do szczęk takie same (ustawienie klocków pomijam bo to oczywiste)
Nie pamiętam dokładnie, ale coś więcej nt powinno być w katalogu SR 93 - wtedy to wprowadzili
Te wieszaki robiło Tektro na bazie patentu Suntoura (w wątku szpejów oba były pokazane solo)
Działa to to fajnie ze zwykłą klamką typu SLR - uzyskujemy wtedy efekt krzywki serwo z SLR Plus
Warunek - V symetryczne do osi pionowej koła (tzn krzywka nie przechylona w stanie spoczynku w żadną stronę) i długości linek idące do szczęk takie same (ustawienie klocków pomijam bo to oczywiste)
Nie pamiętam dokładnie, ale coś więcej nt powinno być w katalogu SR 93 - wtedy to wprowadzili
#37
no powiem wam że mnie bardzo zaciekawił element odpowiadający za hamowanie na tylnym widelcu.pierwszy raz widzę coś takiego w swojej długiej rowerowej karierze :D
#38
kopre mi jakos nie pasuje, coś jest nie tak ??? może lepszzy by był jakis cr-mo ??
Korek - padalec nowoczesny , takze kółeczka z Kcnc,weż to spyl na Alegro, oszołomy kupią, daj epokowe komponenty .
Juz wiem czemu mi Kore nie pasuje, bo za duża rozbieżnosć roczników i w danym okresie nie było takiej mody - cos ala babskie ciuchy.
Nie wiem , ale ten Lx nie zgrywa mi sietakze z przerzutkaXT , ładniejsza by była LX czarna.
Ale to moje spostrzeżenia takie tam sobie.
Korek - padalec nowoczesny , takze kółeczka z Kcnc,weż to spyl na Alegro, oszołomy kupią, daj epokowe komponenty .
Juz wiem czemu mi Kore nie pasuje, bo za duża rozbieżnosć roczników i w danym okresie nie było takiej mody - cos ala babskie ciuchy.
Nie wiem , ale ten Lx nie zgrywa mi sietakze z przerzutkaXT , ładniejsza by była LX czarna.
Ale to moje spostrzeżenia takie tam sobie.
#39
Z gratów od Cadexa pozakładałem już co chciałem do swojego zabytku , przekręciłem podkowę z xc-500 do swojego i wreszcie mam normalne hamulce bez tego dorabianego wieszaka , z tyłu o dziwo mimo tych patentów też działa zadowalająco no i te klocki w pięknym kolorze.W klamkach mam mały mix ale chyba jakoś to wygląda , dokręciłem manetki Lx-a a górę widać na fotkach : http://picasaweb.google.com/corrado1177 ... 7293384210 .Co o tym sądzicie?
Lodzermensch
#40
ja wiem, ze się tymi szpejami cieszysz - i dobrze!
jeśli rower ma mieć ręce i nogi to dąż do wykopania całego LXa, pozostawiając jedynie XT/XTR - 3 grupy to IMO spora rozbieżność (w działaniu oczywiście to nie wadzi, ale dla estety może być to już za wiele )
I czym prędzej wykręc tę podkowę - 700 nigdy nie miała wieszaka! poza tym gryzie się to kolorami Jeśli chcesz, to zrób tą 500tkę i wsadź w całości - będzie nawet bardziej spójnie z resztą niż z 700tką
jeśli rower ma mieć ręce i nogi to dąż do wykopania całego LXa, pozostawiając jedynie XT/XTR - 3 grupy to IMO spora rozbieżność (w działaniu oczywiście to nie wadzi, ale dla estety może być to już za wiele )
I czym prędzej wykręc tę podkowę - 700 nigdy nie miała wieszaka! poza tym gryzie się to kolorami Jeśli chcesz, to zrób tą 500tkę i wsadź w całości - będzie nawet bardziej spójnie z resztą niż z 700tką
#41
Podkowa narazie zostanie bo hamulce działają rewelacyjnie bez tego wynalazku bujanego, z Lx-a pozostało mi wywalić korbę i piasty i już nad tym pracuję.Podkowy mam narazie obie więc mogę eksperymentować.Wczoraj mogłem kupić klamkomanetki Deore XT z tego rocznika z którego teraz mam klamki Xtr-a i nie wiem czy ich nie wezmę zamiast tego co mam teraz na kierownicy.
Lodzermensch
#42
eee tam mi sie ta podkowa podoba, dosc orginalne i niespotykane polaczenie.
ps. ja swoja ramke tequesta tez mam od tego allegrowego handlarza (od ktorego masz Cadexa;) - kupilem, bo rzadko moj rozmiar pojawia sie na allegro... ale szczerze mowiac gdybym nie byl tak napalony - chyba bym sobie podyskutowal ze sprzedawca ;] (naped w strasznym stanie,nic nie smarowane od lat czy chocby brak orginalnego siodla i sztycy - ale w sumie i wskazcie druga czerwona tequeste ;P;P;P)
ps. ja swoja ramke tequesta tez mam od tego allegrowego handlarza (od ktorego masz Cadexa;) - kupilem, bo rzadko moj rozmiar pojawia sie na allegro... ale szczerze mowiac gdybym nie byl tak napalony - chyba bym sobie podyskutowal ze sprzedawca ;] (naped w strasznym stanie,nic nie smarowane od lat czy chocby brak orginalnego siodla i sztycy - ale w sumie i wskazcie druga czerwona tequeste ;P;P;P)
#43
pooglądałem Twoją pierwotną galerię i wiesz co? (kurczę, nie sprzedasz mi tej 500, ale co tam)
gdybym był na Twoim miejscu, to - pod warunkiem że lagi nie są porysowane (a nawet jak są to powinno dać się zrobić jakąś kombinację z lagami od 700, to już Focker musiałby się wypowiedzieć) - zaniósł bym tę 500tkę do magika od marcoków do zrobienia i wsadziłbym do profleksa w całości jak go makaroniarze z fabryki wypuścili
Czemu? zdecydowanie nietuzinkowy widelec w stosunku do srebrnej 700, zwracający uwagę kolor, ostatnia seria XC z wieszakiem (to rzadkość - popularna 600 i 700 miały już krzywki) no i to co już pisałem zdecydowanie bliższy rocznikowo całości (rower 93, 500 - 94, 700 dwa lata później)
IMO wizualnie mógłby rower sporo zyskać - spróbuj!
A 700 w dobrym stanie, z długą rurą (tą z Cadexa) sprzedasz za tyle że Ci nawet ten serwis częściowo pokryje
gdybym był na Twoim miejscu, to - pod warunkiem że lagi nie są porysowane (a nawet jak są to powinno dać się zrobić jakąś kombinację z lagami od 700, to już Focker musiałby się wypowiedzieć) - zaniósł bym tę 500tkę do magika od marcoków do zrobienia i wsadziłbym do profleksa w całości jak go makaroniarze z fabryki wypuścili
Czemu? zdecydowanie nietuzinkowy widelec w stosunku do srebrnej 700, zwracający uwagę kolor, ostatnia seria XC z wieszakiem (to rzadkość - popularna 600 i 700 miały już krzywki) no i to co już pisałem zdecydowanie bliższy rocznikowo całości (rower 93, 500 - 94, 700 dwa lata później)
IMO wizualnie mógłby rower sporo zyskać - spróbuj!
A 700 w dobrym stanie, z długą rurą (tą z Cadexa) sprzedasz za tyle że Ci nawet ten serwis częściowo pokryje
#44
Właśnie 500 trafiła do magika , po niedzieli będzie zrobiona.Czy ją założę to jeszcze pomyślę ale będzie sprawna.Lagi są w idealnym stanie , w marcoku ciężko je porysować.
Lodzermensch
#45
Zawsze wpadają mi w oko niestandardowe patenty, a ten z Profleksa taki jestcorrado1111 pisze:... ten oryginalny wynalazek który mam z tyłu.Tył ustawiałem już ze dwadzieścia razy i zawsze nie działa tak jak trzeba.
Corrado może to pomoże.
http://www.firstflightbikes.com/1992_Proflex%20752.htm
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
#46
patent jest ten sam, tyle że opór pancerza ma nieco inny kształt i wieszak zamocowany jest "pod spodem"
Z resztą w sumie czemu miałoby to dziwnie działać? - ramiona są ciągnięte równocześnie przez wieszak, tak jakby ten ruch wywoływała bezpośrednio linka a nie linka przez krzywkę Krzywka nie działa tak jak np w Marzocchim, gdzie trzeba faktycznie przyłożyć się do ustawienia żeby oba ramiona pracowały równo....
Jedyna bolączka to mała mozliwość ustawienia spoczynkowej wysokości wieszaka nad oponą (jego wysokość wpływa na siłę hamowania)
Z resztą w sumie czemu miałoby to dziwnie działać? - ramiona są ciągnięte równocześnie przez wieszak, tak jakby ten ruch wywoływała bezpośrednio linka a nie linka przez krzywkę Krzywka nie działa tak jak np w Marzocchim, gdzie trzeba faktycznie przyłożyć się do ustawienia żeby oba ramiona pracowały równo....
Jedyna bolączka to mała mozliwość ustawienia spoczynkowej wysokości wieszaka nad oponą (jego wysokość wpływa na siłę hamowania)
#47
No niestety- nic się nie zrobi z lagami od XC700 w XC500.gdybym był na Twoim miejscu, to - pod warunkiem że lagi nie są porysowane (a nawet jak są to powinno dać się zrobić jakąś kombinację z lagami od 700, to już Focker musiałby się wypowiedzieć)
XC500 to ostatni rocznik z goleniami górnymi 24mm. XC600, 700, DH3 i XCR mają już średnicę 26mm. Inne uszczelki, inna ilość oleju, inna charakterystyka progresji.
Warto pamiętać też o innej rzeczy - była akcja zwrotów XC500 do producenta- pękały w nich korony (te ze śrubami z przodu).
Jeśli Wam bardzo zależy, mogę się wymienić moją XC500 na XC600 albo 700. Dla mnie to wsio radno ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#48
Przyglądnąłem się dziś raz jeszcze Corradowym zdjątkom, i przyznaję że jak na fabryczną specyfikację dziwi nie stosowanie się do zaleceń Shimano
kaseta to zapewne 14-32 (widać tylko 3 największe koronki) a rd z krótkim wózkiem wyraźnie ma zaznaczone max 28T (czyli największa dopuszczalna koronka 28 zębów)
No ale w sumie można zrozumieć - miększe biegi do fulla a jednocześnie krótki wózek, żeby się napęd nie tłukł i samoistnie nie zmieniał biegów na wertepach podczas szaleńczych downhilli
kaseta to zapewne 14-32 (widać tylko 3 największe koronki) a rd z krótkim wózkiem wyraźnie ma zaznaczone max 28T (czyli największa dopuszczalna koronka 28 zębów)
No ale w sumie można zrozumieć - miększe biegi do fulla a jednocześnie krótki wózek, żeby się napęd nie tłukł i samoistnie nie zmieniał biegów na wertepach podczas szaleńczych downhilli
#49
Po wrzuceniu na największą zębatkę delikatnie było słychać jak terkocze wózek po kasecie.
Lodzermensch
#50
hmmm RD z serii 739 maja juz na krótkim wózku MAX 32T, ale ta z proflexa to starszy model i mam teraz pytanie czy w tych latach co była ona produkowana kasety miały wogóle taki zapres - 32??? w opisie jest kaseta DEORE LX 93...na pewno? te kasety miały tylko ah lub an
#51
Corrado wybacz, ale sie naoglądałem Twoich fot
kaseta jest z tamtych lat (czerwona naklejka), na deklu ma bite HG70 (LX/DX - wspólna)
32 nie powinno dziwić przy 26/28 z przodu (24 bywało nieczęsto i raczej od DXa w górę)
a wózek jest znacznie krótszy niż krótki w 737/9 - 737/9 najkrótszy wózek miało taki jak M900/910 dedykowany faktycznie do 32, wózki krótkie 732/735 były jeszcze krótsze, stąd ograniczenie zakresu
Co ciekawe u mnie taka rd chrobocze już przy 28T, może za mało "odepchnąłem" ją sprężyną..
kaseta jest z tamtych lat (czerwona naklejka), na deklu ma bite HG70 (LX/DX - wspólna)
32 nie powinno dziwić przy 26/28 z przodu (24 bywało nieczęsto i raczej od DXa w górę)
a wózek jest znacznie krótszy niż krótki w 737/9 - 737/9 najkrótszy wózek miało taki jak M900/910 dedykowany faktycznie do 32, wózki krótkie 732/735 były jeszcze krótsze, stąd ograniczenie zakresu
Co ciekawe u mnie taka rd chrobocze już przy 28T, może za mało "odepchnąłem" ją sprężyną..
#53
może się mylę dlatego prosze o sprostowanie. myslalem że długość wózka ma tylko wpływ na pojemnośc przerzutki, czyli total. dla RD z dł wókiem 39T a dla krótkich wózków 33T. wg katalogów shimano dla różnych dl wózka max zębatka pozostaje taka sama, np. 32T
-----------
rzeczywiście CS-HG70 to LX, a ja mam w katalogu CS-HG70-I i własnie dla niej jest ah lub an
czyli wszystko możliwe...
-----------
rzeczywiście CS-HG70 to LX, a ja mam w katalogu CS-HG70-I i własnie dla niej jest ah lub an
czyli wszystko możliwe...
#54
a jaki rocznik katalogu? bo "I" to już chyba oznaczenie systemu IG, czyli 95+ (głowy nie dam, z pamięci piszę )
a co do rd
im krótszy wózek, tym pojemność spada - to jasne, wózek wybiera mniej łańcucha
czemu przy krótkich jest mniejsza zębatka dedykowana? tego wyjaśnić do końca nie potrafię (może Piotr pokusiłby się o kilka słów?) Wiem jednak, że poza tymi XTkami także przerzutki STXa miały chyba max 28T, takie oznaczenie było także w rd Suntoura z krótkimi wózkami (dedykowanymi do Microdrive)
tu foto mojej brudnej rd - widać wyraźnie zarówno max jak i total
a co do rd
im krótszy wózek, tym pojemność spada - to jasne, wózek wybiera mniej łańcucha
czemu przy krótkich jest mniejsza zębatka dedykowana? tego wyjaśnić do końca nie potrafię (może Piotr pokusiłby się o kilka słów?) Wiem jednak, że poza tymi XTkami także przerzutki STXa miały chyba max 28T, takie oznaczenie było także w rd Suntoura z krótkimi wózkami (dedykowanymi do Microdrive)
tu foto mojej brudnej rd - widać wyraźnie zarówno max jak i total