#31
Kolorki tak róźnie, naklejki miejscami ponaddzierane, ale nie jest źle i po odświeżeniu delikatnym powinna dobrze się prezentować.
Twoja aplina już dawno wpadla mi w oko- jest super, tylko te V wywal;)
Rd ma krótki wózek - jak w oryginale.
Powoli rozbieram, gruntownie wyczyszcze, nasmaruje i będzie jeździć:)
Koła w aplinach nie miały nierdzewnych szprych? na moich jest jakiś trudny do usunięcia osad. Dziwne biorąc pod uwagę całkiem fajne obręcze i piasty dx.

#32
Pierwszy problem. Przy odkręcaniu koszyka urwałem śrubę (nie kręciłem szczególnie mocno).
Tak beznadziejnie, że resztka tkwi w gwincie:/

wyobrażam sobie, że możnaby tam naciąć gniazdo na śrubokręt i próbować - ale to raczej twarda stal i dostęp też marny.

Obrazek

#38
sztopi - ale ta część jest zaglębiona - nie widzę tu możliwości wspawania.

wykrętak wydaje się najlepszą opcją, tylko tutaj dostęp jest utrudniony przez górną rurkę:/

wiem, zamalować...ale pomijając fajną lokalizację bidona to psychicznie nie da mi spokoju.

na (nie tak profesjonalnych;)) forach internetowych ludzie wywalali całą nitonakrętkę i dawali nowe - taka opcja też mi nie pasuje.

na szczęście suport ładnie wyszedł i wewnątrz czysto:)

#39
Kapeusznik widzę , że masz chorobę psychiczną podobną do mojej :)


Ile ja już ram sprzedałem przez mini wgniotki :) :lol: Ma być dobrze , albo wcale :)


Kiedyś napawałem zerwaną śrubę w rowerze niestety w tym przypadku jeden błąd i przyspawasz ją do ramy.

#40
Ja urwałem śrubę hartowaną w Scocie i problem rozwiązałem najpierw rozwiercając w środku śrubę małą średnicą (bardzo trudne - często złazi na boki i łatwo stracić wiertło). Potem większa średnica - nigdy nie wychodzi idealnie w centrum, więc poprawiłem to frezem kulowym. Gdy już ścianki śruby są minimalne łatwo odgiąć kawałek reszty śruby i wtedy można zahaczyć płaskim śrubokrętem i wykręcić. Gdy już pozbyłem się wszystkich większych kawałków zastosowałem gwintownik i wypchało szczątki drugą stroną.

Przy okazji tej zabawy rozmawiałem z jednym ze starych frezerów (już chłopina na emeryturze) i mówił, że są w specjalnych sklepach są tzw. świńskie ogony, czyli wiertła lewe. Podczas gdy się takim wiertłem rozwierca może dojść do zahaczenia śruby i jej wykręcenia. Jednak osobiście nie miałem z takim wiertłem styczności.
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#41
tutaj jest problem z takim wierceniem przez utrudniony dostęp.
W serwisie powiedzieli mi, że wymienili by nitonakrętke - to mi średnio się podoba.

Kilka rzeczy trzeba jeszcze zrobić w cromedze, ale źle nie jest.

#44
no niby alpinestars tak komponowało koła - obręcze ritchey vantage expert, piasty dx ...szprychy badziewne.
Piasty ledwo sie krecily, ale w przednim wzerow nie ma. Nowe kulki + smar i będzie jak nówka.

#49
Alpina już lata.
Problem bidona odkładam na później - nie chce robić tego na szybko.
Założyłem nówke fd i okazało się, że nie da się jej ustawić - trzeba było w przerzutce podpiłować krawędź przy mocowaniu. Dopiero po tym dało się ją ustawić równolegle.
Śmiga fajnie:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek

#50
Kurcze, ładna jest. Oponki z czerwonym się podobają? Według mnie jest nieźle ale pewno będziesz dążył do innych :-) No i chwyty fajnie zagrały :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#52
No i dobrze. Wpasowały się ładnie :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#54
Skeevo pisze:No i dobrze. Wpasowały się ładnie :-)
miałeś dobry pomysł:)

Jak wy ustawiacie kanty? Na tyle mocno wysunąłem klocki i hamulce żyleta ale modulacji brak.
Jest jakaś zasada na ile powinno się wysuwać klocki?
Druga sprawa - na ramionach ustawiłem sprężyny na SLR, ale klamka wraca jakoś mało żwawo - tak ma być?

#55
kapelusznik pisze:Założyłem nówke fd i okazało się, że nie da się jej ustawić - trzeba było w przerzutce podpiłować krawędź przy mocowaniu.
dokladnie - każda oryginalna fd w A* z którą się spotkałem jest przeszlifowana (pomijając że założyleś 1 1/4" bo takie Jasiu ma zamiast 1 3/8 ;-) ale to różnicy nie robi w zasadzie)
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#56
No to niespodzianka bo przerzutka która była w alpinie po zakupie to 1 1/4.
Obrazek

Możliwe więc, że była już wymieniona. Nie ma też wyraźnych śladów szlifowania.
Tak czy inaczej, przerzutka działa:)

Dziś sporo pojeździłem alpiną. Wrażenia generalnie pozytywne - fajnie przyśpiesza, zwrotna. Sprawia, że chce się wjeżdżać na wszystkie pochyłości:)
Tylko to siodło to niezła tortura;) Wydaje mi się, że jest zbyt miękkie i wyoblone na środku. Do tego w trakcie jazdy odczułem mocne bicie na tylnym kole - przekrzywiona opona. Spuściłem powietrze, naciągnąłem rękoma i dopompowałem. Problem powraca po ok 1km - coś można z tym zrobić?
Przy okazji zauważyłem, że koło ma bicie góra- dół ok. 1 mm - warto oddawać to do naprawy? Bocznie oba koła są żylety.

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek