#3
Przekażę tylko to, co znalazłem w Google:
Set for amateur and touring cyclists, built of cold-drawn, microalloyed-steel thin-wall tubing which makes it especially lightweight.
CMn Steel - Weight: 2345 g
Źródło: http://www.equusbicycle.com/bike/columb ... schart.htm

Z tego by wynikało, że to raczej niższy model Coumbusa. Tym bardziej, że u Ciebie są tylko trzy rury z tego (Tre Tubi). Pewnie jednak znawcy Columbusa na tym forum będą tu mieli większe pole do popisu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
To najniższy zestaw Columbusa. Rury nie są cieniowane. Podsiodłowa i dolna mają ściankę 1,0mm, górna 0,8mm.
Wykonane ze stali węglowo-manganowej, słabszej niż cr-mo. Wg producenta wytrzymałość na zerwanie to 700N/mm2. Dla porównanie Cromor miał 800N/mm2 a rury ze stali Nivacrom 1200N/mm2

#6
Jaro pisze:a jak wygląda sprawa sztywności i tłumienia drgań w stosunku do stali Cr-Mo ?
roznice na papierze sa napewno ...ale uwierz mi swoja dupa tego nie wyczujesz ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#8
Oj tam, niektórzy nie takie niuanse wyczuwają ;-)
A na serio to sztywność rury jest uzależniona głównie od średnicy i grubości ścianki a w mniejszym stopniu od materiału z którego jest wykonana.
Myśle że w praktyce nikt, choćby miał najczulszą dupę różnicy nie wyczuje.

To że lepsze od zwykłej stali to bez wątpienia, pewnie też lepsze od niejednej stali cr-mo nieznanego producenta

Jeszcze ciekawostka. Najniżej klasyfikowane rury słynnego Reynoldsa, chromowo-molibdenowy model 500 miały wytrzymałość 557-619N/mm2, a też byle co to z pewnością nie było.