Gary Fisher Tassajara '97

#1
Witam wszystkich !
Udało mi się ostatnio wyhaczyć (może od któregoś z forumowiczów?) na allegro taki oto rower:
Jest to stalowy Gary Fisher Tassajara z 1997r w kolorze ballistic blue.
Osprzęt w całości Shimano Alivio,
manetki SRAM Gripshift 400,
piasty Alivio oraz Joytech
Wszystko poza oponami jest jak z fabryki są nawet oryginalne chwyty i siodełko!
Waga całości jak na foto to 12kg

Najpierw wszystko porządnie wyczyszczę, przesmaruję i poważę.
Chciałbym zejść z wagą do 10kg nie wydając przy tym strasznie dużo złotówek.
Zastanawiam się czy uda mi się zmieścić w 10kg razem z jakimś retro amortyzatorem np. RS SID

Co o tym myślicie?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Klasyki na drogi !

#6
Bardzo ładny rowerek! Ja tm bym nie ważył bo w tą zabawę będziesz pakował więcej kasy niż to warte... chyba że Cię stać i masz parcie na taką zabawę.
G. Fishery mają coś w sobie. Ja właśnie rozebrałem swojego na części do małego remontu a drugiego właśnie buduję na sezon;)

PS> Diora całkiem spoko, szkoda opierać o nią rower:)
Ostatnio zmieniony 2015-03-10, 22:02 przez Tommy, łącznie zmieniany 1 raz.
tommyride.bloog.pl

#8
Porozkładałem rower na części, i wszystko zważyłem.
Rama niestety jest z nabitymi stalowymi miskami (nie dorobiłem się jeszcze żadnego wybijaka) tak samo widelec ma obrączkę z sterów. Miski mogą ważyć z 100g ??
Wagi przedstawiają się następująco:

Rama+miski: 2296
Widelec: 963
Korba: 836
FD: 150
RD: 274
Hamulce: 404
Sztyca: 377
Mostek: 456
Siodło: 364
Zacisk sztycy: 40
Stery: 146
Klamki: 250
Manetki: 158
Kierownica:230
Rogi: 163
Łańcuch: 285
Suport: 364

koło p: 896
koło t: 1341 z kasetą 7s

Opony: 1220
Dętki: 305
Zaciski kół: 169

Koła total: 3931
fotki na części na wadze:
http://s988.photobucket.com/user/punxno ... o%20szpeju

Myślę, że nie dużym kosztem można trochę zbić z wagi np.
Znalazłem sztycę na allegro która ma 225g co daje nam 152g
Zaciski kół - 119g można spokojnie zejść
Rogi - 163g
na mostku ze 100g
siodło -160g
klamki -110g
opony - 400g
korba -180
To nam daje 1260g bez kombinowania z kołami, fd i rd, manetkami, sterami, suportem, hamulcami, kierą i chwytami.

Stery i suport też trochę ważą.
Co o tym myślicie ?
Klasyki na drogi !

#9
mostek spike z od Jasia z all.. waży 270g i kosztuje 22zł.
Odchudzając ten rower wydasz mase pieniędzy, wymienisz wszystko a na końcu pewnie wymienisz rame:)
mniej niż 12kg na sprzęt tej klasy to już dobry wynik.

#11
no kilo urwiesz z kilo i tyle na temat
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#13
Dużych zmian na pewno nie będzie. Rower będzie wyglądał prawie tak jak teraz.
Ale ten kilogram urwę, for fun, tak już postanowiłem.
Klasyki na drogi !

#15
Błąd! Zamiast zbijać wagę roweru jako całości zacznij od kół - wrzuć jeszcze lżejsze opony, lekkie dętki - wtedy odczujesz różnicę podczas jazdy. Zmniejszona masa całości nie będzie wcale odczuwalna podczas jazdy.
Do tego na Twóim miejscu zrobiłbym upgrade do powiedzmy czarnego LX'a (560) - prawdopodobnie będzie parę gramów lżejszy ale nie nainwestujesz się za dużo a rower będzie jeździł lepiej i wyglądał z epoki :-)
Jak do tego dodasz lekki mostek (alico, spike) trochę lżejszą sztycę, kierownicę i klamki uzyskasz swój cel.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#16
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... eb8d#91095
inspiracja od Adama
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#17
Zacznij od szczegółowej rozpiski części w Excelu razem z funkcja co będzie wszystko podliczała. Po drugie uwierz w to co masz a dokładniej to chcesz 10kg na rowerze z alivio i wcale nie lekkiej ramie podczas gdy rowery na xtr i alu czy karbonie nie mają zawsze 9tki z przodu wagi. Chyba że chcesz 10999g to jest do zrobienia :-P
Ja bym zaczął od:
Sztyca, Siodło,Rogi out
Korba i suport do wymiany i rozważyłbym 2x7
Opony na zwijane (jak masz pro serwis rowerowy koło siebie to patrz co wyrzucają ;-) )
zaciski kół,dętki,chwyty na pianki ,mostek a na dłuższą metę to zmiana kół z kasetą 8s i cieniowanymi szprychami tył 2x/3x przód słoneczko.

Wychodzi na to że jak chcesz lekko to wymień wszystko i najlepiej rame też :-P
zmień opony i ciesz się z jazdy liczy się to aby był fun z jazdy a nie tylko gramy

#18
Piorun pisze:Zacznij od szczegółowej rozpiski części w Excelu razem z funkcja co będzie wszystko podliczała. Po drugie uwierz w to co masz a dokładniej to chcesz 10kg na rowerze z alivio i wcale nie lekkiej ramie podczas gdy rowery na xtr i alu czy karbonie nie mają zawsze 9tki z przodu wagi. Chyba że chcesz 10999g to jest do zrobienia :-P
Ja bym zaczął od:
Sztyca, Siodło,Rogi out
Korba i suport do wymiany i rozważyłbym 2x7
Opony na zwijane (jak masz pro serwis rowerowy koło siebie to patrz co wyrzucają ;-) )
zaciski kół,dętki,chwyty na pianki ,mostek a na dłuższą metę to zmiana kół z kasetą 8s i cieniowanymi szprychami tył 2x/3x przód słoneczko.

Wychodzi na to że jak chcesz lekko to wymień wszystko i najlepiej rame też :-P
zmień opony i ciesz się z jazdy liczy się to aby był fun z jazdy a nie tylko gramy
Piorun, może byś się jakoś przedstawił i przywitał z nami w odpowiednim dziale?Bo widzę że chyba chcesz pobić niechlubny rekord ilości postów pewnego użytkownika.
Lodzermensch

#19
Corrado1111 , czyż byś sugerował kolejna reinkarnację Huberta?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#20
dovectra pisze:Corrado1111 , czyż byś sugerował kolejna reinkarnację Huberta?
To widać z daleka.To jest po prostu kpina z nas wszystkich że ten chory grzdyl se takie jaja robi.
Lodzermensch

#21
No tak, ale ja tam początkujący jestem , fachowiec ze mnie jak z koziej d..., patefon.....
Ale można po IP chyba coś pośledzić??
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#22
Parę minut temu o tym czytałem ;)
Nie ma co się oszukiwać waga ramy i widła tej berelli jest nieporównywalna.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ostatnio w bikeboardzie było zestawienie mtb ht do 3000zł, waga tych rowerków wahała się od 13,6 (b-twin) do 15,2!! (gt). Średnia masa ht do 4500zł to 12,8kg.
Chcę zobaczyć czy stalowy gary za 1/5 tej ceny sprzed prawie 20 lat będzie je bił na łeb. Choć waga wyjściowa jest już lepsza.
Mam kilku kumpli z którymi wygram dobry browar jak będziemy porównywać wagi ich nowych maszyn ;)
Klasyki na drogi !

#25
no tak... mój gary
po pogrzebaniu przy nim , z 12 kg fabrycznie ma już ok 11kg. ale te kilo to jakieś 150 zł mnie kosztowało
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,